• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zniszczona suwnica znika z portu w Gdyni

ms
22 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stena Nordica wraca na linię Gdynia-Karlskrona
Tak wyglądała zniszczona suwnica w dniu wypadku, po uderzeniu przez prom Stena Spirit. Tak wyglądała zniszczona suwnica w dniu wypadku, po uderzeniu przez prom Stena Spirit.

Rozpoczęto demontaż suwnicy, uszkodzonej 17 maja b.r w wyniku uderzenia promu Stena Spirit w nabrzeże BCT. Zakończenie prac planowane jest na 16 lipca.



Film nakręcony w dniu wypadku i zniszczenia suwnicy.

Tego typu operacja to skomplikowany proces technologiczny. Rozpoczęcie demontażu zniszczonej suwnicy było możliwe po zakończeniu prac instytucji badających przyczyny wypadku: prokuratury, Państwowej Inspekcji Pracy, Izby Morskiej; zgromadzeniu niezbędnej dokumentacji oraz opracowaniu technologii prac demontażowych.

Usunięcie suwnicy STS5 z nabrzeża prowadzi firma PPHU HERA Gdańsk. Wykonawca przy realizacji demontażu ściśle współpracuje z inżynierami firmy Konecranes, producenta suwnicy, którzy na miejscu udzielają konsultacji.

Specjalne żurawie odciążą suwnicę nr 4, na której opierają się elementy zawalonej suwnicy nr 5. Następnie stojąca suwnica zostanie przesunięta, a specjaliści będą mogli przystąpić do cięcia złomu. Ostatnim elementem prac będzie wywiezienie pociętych części na złom - mówi Kazimierz Giczkowski, dyrektor techniczny BCT.

W trakcie prac oceniony zostanie również stopień uszkodzenia drugiej suwnicy, która też ucierpiała na skutek uderzenia promu w nabrzeże. Dopiero po oględzinach dokonana zostanie ocena szkód i podjęta decyzja o sposobie jej naprawy.

- Ponieważ usuwanie suwnicy odbywać się będzie podczas normalnej pracy terminalu, w związku z tym bezpieczeństwo jest tu sprawą priorytetową - zapewnia kierownictwo terminalu.
 
Do kolizji spowodowanej przez prom Stena Spirit doszło 17 maja 2012 roku. W wyniku uderzenia promu jedna suwnica zawaliła się, a druga została uszkodzona. "W wypadku poszkodowani zostali trzej pracownicy BCT, którzy powoli wracają do zdrowia i normalnej aktywności.

Zobacz galerię zdjęć zniszczonej suwnicy

Przyczyny wypadku są ciągle badane, niemniej jednak terminal funkcjonuje normalnie a klienci obsługiwani są zgodnie z planem. Obecnie przeładunki nabrzeżowe prowadzone są za pomocą czterech suwnic nabrzeżowych oraz samobieżnego dźwigu Liebherr o udźwigu 100 ton. 26 czerwca do terminalu w Gdyni przypłynie z Rijeki w Chorwacji drugi siostrzany żuraw, który został wypożyczony z terminalu należącego również do grupy ICTSI. Tym samym do czasu naprawy uszkodzonej suwnicy zdolność przeładunkowa  terminalu wynosić będzie 700 000 TEU.
ms

Miejsca

Opinie (56) 8 zablokowanych

  • Jakby powiedział poeta Sielski (1)

    suwnica odpuściła port

    • 10 12

    • raczej port odpuścił suwnicy ;)

      • 0 0

  • Pewnie złomiarze zabiorą? (1)

    Trochę kasy to jest warte

    • 26 5

    • złomiarze nie potrzebują technologi ani projektu

      24h i po suwnicy

      • 6 0

  • Port w Gdyni jest najbardziej perspektywicznym na całym polskim wybrzeżu (8)

    • 34 27

    • co ty wiesz o życiu pszczół ? (1)

      • 8 0

      • jest sekretne. pszczoły w ogóle są sekretne.

        • 6 1

    • :))))))

      • 2 0

    • To ciekawe, że nic się w nim nie dzieje (1)

      przeciwnie do nowych inwestycji w porcie gdańskim

      • 4 3

      • A co ty wiesz o porcie w Kłajpedzie?

        młokosie

        • 1 1

    • fotki wychodzą najlepsze

      w perspektywie?

      • 1 0

    • a najbardziej terminal kontenerowy, co widać na fotkach powyżej

      • 1 0

    • On jest perspektywiczny jak estakada rowerowa nieopodal

      • 0 0

  • ALE URWAŁ! (10)

    beka z tego typ a co jechał tym statkiem - jak można nie zauważyć takiej dużej sównicy

    • 11 53

    • (1)

      "sównicy" nie zauważył, ale "suwnicę" pewnie by widział ... ;) a jeździ się samochodem a nie statkiem

      • 13 5

      • racja.

        samochód jeździ, statek idzie, a pływa to tylko g*wno

        • 11 1

    • jadwiniu (2)

      naucz się proszę polskiej gramatyki i ortografii.

      • 1 0

      • A dżejms (1)

        to po jakiemu?

        • 0 0

        • orto

          po angielskiemu

          • 1 0

    • ale orrrwał! ahhhhhh!!!!!!!!

      allle to było dobrrrre!~!

      • 2 0

    • nie jechał tylko płynął statkiem;-) mała poprawka

      • 2 1

    • pokłoń sie ortografii (1)

      Jadwiga jak mozna w swoim życiu nie spotkać słownika ortograficznego tak jadąc ( płynąc) promem mozna zawadzić o sUwnicę

      • 1 1

      • jadwinia nazywa się waldek ma wąsy sączy bro i ma was w nosie

        • 3 0

    • Jak mozna tak taniej prowokacji nie "zaufaszyć" ?

      • 0 0

  • Prędko działają... Czy ten wypadek nie zdarzył się kilka tygodni temu? (7)

    Do szybkich to my nigdy nie należyliśmy...

    • 13 11

    • (5)

      A myślisz, że to tak "trzask prask i po wszystkim" ? Tego się nie da w dwa dni załadować na taczki i wywieźć do złomowca.

      • 2 4

      • MOŻNA, MOŻNA (1)

        • 6 0

        • Przeciez tu nie chodzi wyłącznie o złomowiec.

          Choćby historie związane z ubezpieczycielem to nie jest takie szast prast.

          • 7 0

      • W Smoleńsku dali radę! (2)

        W Smoleńsku pokazali jak szybko oczyszcza się miejsce po "wypadku".

        • 4 6

        • kolejny wszystkowiedzący ;/ (1)

          1. W Smoleńsku powoli wyciągali resztki wraku z bagna
          2. Ułożenie suwnicy mogło dużo powiedzieć o parametrach uderzenia, m.im. przeprowadzano symulacje.
          3. Jeżeli Smoleńsk to dla Ciebie nie wypadek, to idź zeznawać jako swiadek - masz taki obowiązek, w końcu wiesz, byłeś, widziałeś. Pamiętaj - my, małe misie możemy tylko słuchać, co ma do powiedzenia góra.

          • 2 1

          • Oczywiscie, bo tak mowili w TV, no chyba, ze byles tam osobiscie i widziales wrak. Jezeli jendak nie, to wiesz tylko to co Twoja oporna glowka dowiedziala sie z mediow i tylko tyle na ile jej pozwolono.

            • 0 0

    • i tak cieszyć się, ze prokuratura łaskawie wzuięła się do roboty - srednia dla tych pacanów to pół roku

      • 0 0

  • (3)

    dziś rano koło 8 jeszcze była i nic się nie działo w około

    • 7 6

    • niesamowite

      • 4 2

    • (1)

      możę coś więcej opowiesz ? ciekawią mnie twoje podróże

      • 1 3

      • ciekawość to pierwszy stopień do piekła

        • 1 1

  • Długo znikała :P (1)

    Szczescie, że nie było ofiar śmiertelnych...

    • 16 0

    • niestety

      ale jedna jest sparaliżowana na całe życie... nie wiem co gorsze

      • 0 1

  • 17maja, fajna była wtedy pogoda...

    moze kiedys jeszcze taka będzie.

    • 9 2

  • MA LAKAtos zagadkę (1)

    kto wygra Niemcy czy Grecy?

    • 6 2

    • wygrają niemcy cztery do 2 ;)

      • 1 0

  • A prom spokojnie sobie robi swoje, jak gdyby nic sie nie stało (3)

    • 5 1

    • A co ma robić? (1)

      Spalić się ze wstydu, czy co?

      • 9 1

      • no on już lekutko się przyczerwienił na kominie

        • 1 0

    • Nikt nie mówi, że "nic się nie stało..."

      ale czy z tego powodu też ma dać sie pociąć na "żyletki". Trzeba pamiętać, że daje on pracę ponad 200 Polakom bioracych udział bezpośrednio w eksploatacji, nie liczac firm kontrahenckich. Czy, jak ciężarówka,autobus lub pociąg spowodują wypadek,to zostają poddane kasacji a pracownicy zwolnieni? No, chyba nie.

      • 0 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane