- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (66 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (111 opinii)
- 4 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (246 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (95 opinii)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (77 opinii)
Zniszczona suwnica znika z portu w Gdyni
Rozpoczęto demontaż suwnicy, uszkodzonej 17 maja b.r w wyniku uderzenia promu Stena Spirit w nabrzeże BCT. Zakończenie prac planowane jest na 16 lipca.
Film nakręcony w dniu wypadku i zniszczenia suwnicy.
Usunięcie suwnicy STS5 z nabrzeża prowadzi firma PPHU HERA Gdańsk. Wykonawca przy realizacji demontażu ściśle współpracuje z inżynierami firmy Konecranes, producenta suwnicy, którzy na miejscu udzielają konsultacji.
Specjalne żurawie odciążą suwnicę nr 4, na której opierają się elementy zawalonej suwnicy nr 5. Następnie stojąca suwnica zostanie przesunięta, a specjaliści będą mogli przystąpić do cięcia złomu. Ostatnim elementem prac będzie wywiezienie pociętych części na złom - mówi Kazimierz Giczkowski, dyrektor techniczny BCT.
W trakcie prac oceniony zostanie również stopień uszkodzenia drugiej suwnicy, która też ucierpiała na skutek uderzenia promu w nabrzeże. Dopiero po oględzinach dokonana zostanie ocena szkód i podjęta decyzja o sposobie jej naprawy.
- Ponieważ usuwanie suwnicy odbywać się będzie podczas normalnej pracy terminalu, w związku z tym bezpieczeństwo jest tu sprawą priorytetową - zapewnia kierownictwo terminalu.
Do kolizji spowodowanej przez prom Stena Spirit doszło 17 maja 2012 roku. W wyniku uderzenia promu jedna suwnica zawaliła się, a druga została uszkodzona. "W wypadku poszkodowani zostali trzej pracownicy BCT, którzy powoli wracają do zdrowia i normalnej aktywności.
Zobacz galerię zdjęć zniszczonej suwnicy
Przyczyny wypadku są ciągle badane, niemniej jednak terminal funkcjonuje normalnie a klienci obsługiwani są zgodnie z planem. Obecnie przeładunki nabrzeżowe prowadzone są za pomocą czterech suwnic nabrzeżowych oraz samobieżnego dźwigu Liebherr o udźwigu 100 ton. 26 czerwca do terminalu w Gdyni przypłynie z Rijeki w Chorwacji drugi siostrzany żuraw, który został wypożyczony z terminalu należącego również do grupy ICTSI. Tym samym do czasu naprawy uszkodzonej suwnicy zdolność przeładunkowa terminalu wynosić będzie 700 000 TEU.
Miejsca
Opinie (56) 8 zablokowanych
-
2012-06-22 18:12
Karola
pozdrawiam :)
- 0 1
-
2012-06-22 18:14
Kpt. Romowicz
polecam wiersz napisany przez tego kapitana- poszukajcie w necie - a sami zobaczycie
- 3 3
-
2012-06-22 20:34
Na złom!
Potniemy, zabierzemy, opylimy, przepijemy!
- 2 0
-
2012-06-22 21:55
podczas wojny to Niemcy
by w dwa tygodnie to poprawili po nalocie
- 1 1
-
2012-06-22 22:18
nasze stocznie podczas pokoju nie potrafią zbudować gawrona przez 10 lat
a proszę sobie obejrzeć Discovery - co ile dni wodowano np. U-Boota. Albo jakie schrony zbudowano dla nich w okupowanej Francji. Owszem, w wielu przypadkach wykorzystywano robotników przymusowych albo jeńców, ale jakie tempo, jaka organizacja pracy i to nawet pod koniec wony, kiedy już wszystko im się waliło. Coś nieprawdopodobnego! A u nas - organizacja do anusa!
A koszty gawrona są porównywalne z kosztami brytyjskiego lotniskowca!- 1 2
-
2012-06-23 02:08
Kapitana który spowodował ten wypadek już niema (1)
Kapitan krzysztof Romowicz Został zwolniony z pracy i już nie będzie pływał promem SPIRIT .
- 8 2
-
2012-06-23 02:26
Pacan
Zatrudnił się u Cypryjczyka
- 0 2
-
2012-06-23 06:38
drogi sutorze
"PROCES TECHNOLOGICZNY" prowadzi do powstania produktu!
- 2 0
-
2012-06-24 22:39
chłopcy czekają (1)
A centrum polski bez prochów,wyciągajcie szybciej skrzynki bo się zioło zepsuje...
- 0 0
-
2012-06-29 15:49
Prochy!=zioło głąbie
- 0 0
-
2012-07-11 21:40
Tylko glupi pracodawca zwalnia kogos jak ka[pitan to tak jakbym jechal samochodem mial stluczke lekki wypadek a pracodawca mowi jestes dobry ale do zwolnienia. Sieci to sa smieci czlowike jest zerem.
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.