• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Norwegian Getaway: Zobacz kolosa w gdyńskim porcie

VIK
26 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
"Norwegian Getaway" będzie stał w Gdyni tylko przez dziewięć godzin. Wypłynięcie zaplanowano na godz. 21. "Norwegian Getaway" będzie stał w Gdyni tylko przez dziewięć godzin. Wypłynięcie zaplanowano na godz. 21.

Ma prawie 326 metrów długości i jest największym statkiem wycieczkowym, jaki w tym sezonie odwiedzi Gdynię. Wejście kolosa "Norwegian Getaway" z 18 pokładami, na których mieści 5,5 tys. osób spodziewane jest w czwartek 27 czerwca.



Ostatni raz odwiedził gdyński port w 2017 roku i wzbudził ogromną sensację, jako największy wycieczkowiec, jaki do tej pory odwiedził Gdynię. Wówczas udało nam się zwiedzić jednostkę z kamerą. Wejście kolosa spodziewane jest o godz. 13. Statek zacumuje przy nabrzeżu Francuskim. Operację można obserwować z tzw. Ostrogi Pilotów zobacz na mapie Gdyni. Statek pozostanie w porcie przez dziewięć godzin. W tym sezonie "Norwegian Getaway" pojawi się w Gdyni jeszcze raz - we wtorek 20 sierpnia (również o godz. 13).

Statek został zbudowany w stoczni Meyer Werft w niemieckim Papenburgu w 2014 rok. Jest jednym z największych wycieczkowców na świecie. Armatorem wycieczkowca jest firma Norwegian Cruise Line.

Film powstał podczas pobytu Norwegian Getaway w Gdyni w 2018 r.

Zwiedź z nami wnętrza luksusowego liniowca


Na wycieczkowcu znajduje się ponad 2 tys. kabin i apartamentów, które mogą pomieścić blisko 4 tys. pasażerów. O ich komfort i bezpieczeństwo dba załoga złożona z ponad 1,5 tysiąca osób. W bogatej ofercie rozrywkowej, kulinarnej, sportowej i rekreacyjnej znaleźć można m.in. teatr, bibliotekę, galerię, niemal 30 restauracji, Aqua Park z pięcioma zjeżdżalniami oraz zajmujący trzy pokłady kompleks sportowy z pełnowymiarowym boiskiem do koszykówki, stołami do ping-ponga, polem do gry w minigolfa oraz bieżnią. Na pokładzie Norwegian Getaway znajduje się też ogromny park linowy, ściana wspinaczkowa, klatka linowa ze zjeżdżalnią, a dla najodważniejszych śmiałków - wąskie platformy, wychodzące kilka metrów poza obręb statku, na znacznej wysokości.
VIK

Miejsca

Opinie (144) 4 zablokowane

  • Takie ogromne statki strasznie zanieczyszczają środowisko (1)

    Kiedyś też myślałam, że to fajna sprawa, że tu przypływają takie giganty ale po obejrzeniu dokumentu pt Czarna przyszłość morza Śródziemnego i paru innych, zmieniłam zdanie. Szkoda, że edukacja ekologiczna w naszym kraju jest na takim marnym poziomie, niszczymy swoje środowisko i o wielu faktach nawet nie mamy pojęcia.

    • 5 0

    • GORE

      Edukacja to fizyka, a nie zmanipulowany już w założeniu filmik.

      • 0 0

  • Rartyas (2)

    Cieszcie się barany , rekordowe zużycie paliwa i gigantyczne zanieczyszczenie powietrza tylko na wejściu do portu i wyjściu , średnio ok. 250 ton paliwa na dobę , wejście do portu to jakby Twoja ulicą przejechały tysiące samochodów w jednym czasie , dodaj sobie do tego port w mieście przeładunki paliw i tory z cysternami place składowe i bazę kontenerowa nie mówiąc o gdansku ; fosforach , siarkopolu i lotosie . No to sobie obywatelu zażyj na zdrowie . Wiatr od morza , wiatr od morza , a i idziemy się wykąpać w zatoce , na zdrowie !

    • 11 3

    • Nie straszcie ludzi

      Widziałeś dym z komina statku podchodzącego do nabrzeża? Niewielki. Podczas postoju pracują wyłącznie agregaty. Więcej syfu narobi mały stateczek Wołgobałt.

      • 0 0

    • bo to są...

      pieniądze...
      Na tym sie zarabia i my z tego żyjemy...
      Chcesz żyć z turystów, przeprowadź się do Mielna. Turystyka to śmieciowe miejsca pracy i zyski dla nielicznych...

      • 2 0

  • (2)

    Ostatnio wlasnie zaczelo sie mowic ze takie wycieczkowce przez 8 godzin zanieczyszczaja wiecej niz tysiace samochodow w miescie. Takze troche nie na czasie promowanie tego typu rozrywek.

    • 15 3

    • dlatego dobrze się zarabia na redukcji tego zjawiska

      za pomocą instalacji "blue"... ;)
      Też chemia ale trochę inna ;)

      • 0 0

    • To niestety prawda

      • 5 0

  • Pytanie do wladz- ile spalin emituje taki kolos?

    Jak to wpływa na zdrowie i życie mieszkańców? Ktoś się wypowie?

    • 4 1

  • Stare zdiecia.

    Autor artykułu powinien zadbać o aktualne z siecią statku w Gdyńskim porcie.

    • 3 0

  • w Gdyni

    same dziury na ulicach, nie warto opuszczać burty-badziewie.

    • 2 0

  • Nie dajcie tutaj takich informacji ! (1)

    Potem dojazd pod statek jest utrudniony dla osób pracujących przy obsłudze bo banda osłów przyjeżdża robić sobie zdjęcia

    • 1 1

    • Hehe.

      A to dobre jest :)

      • 0 0

  • meyer werft papenburg (1)

    owszem ladny statek i solidnie wykonczony koszt budowy miliard euro

    • 2 0

    • Meyer Werft w Papenburgu ma obecnie dosyc pokazny

      portfel zamowien na statki wycieczkowe. Mimo ze nie jest to tak znany zaklad produkcyjny jak Howaldswerke czy najslynniejsza niemiecka stocznia Blohm und Voss. Nasza gdynska Komuna Paryska mogla juz pod koniec lat 1970-tych zaczac budowe takich jednostek. Nieco mniejszych jak na poczatek ale potem juz wiekszych. Teraz po SKP pozostaly tylko male warsztaty stoczniowe jak ja to nazywam. Wypuszczono z rak taka szanse.

      • 1 0

  • Turysci to maly problem. (3)

    Najwiekszym problemem jest to ze Polska nigdy nie probowala budowac takich jednostek. Moglismy zaczynac juz 40 lat temu od malych jednostek do zeglugi tylko Baltyckiej i Srodziemnomorskiej apotem po nabraniu wiekszego doswiadczenia mozna bylo zbudowac kilka naprawde duzych. Komuna Paryska miala nowy suchy dok to skonczylo sie tylko na masowcach i pieciu gazowcach. Niemcy, Francja, Finlandia i takze troche w Danii i Szwecji buduja a nasze stocznie... Co? To przypomina raczej warsztaty stoczniowe w porownaniu z tym co mielismy...

    • 8 6

    • SKP zbudowało serię promów dla Stena Line (1)

      Z trudem ale dali radę. Chyba pływaja nadal.
      Specjalnościa SKP nie były masowce (robione seryjnie tak jak i trawlery) a kontenerowce i samochodowce. Do tego stopnia, że kontrahent chciał SKP kupić aby mu robili flotę. Ale "własciciel" miał inne plany...
      Teraz Chiny kupiły niemieckie stocznie (4!) aby im budowały i remontowały ich wycieczkowce. Bazą ma być Rostock - Warnemunde.

      • 0 0

      • Kiedy odchodzilem ze stoczni to budowano tam B484 Ro-Ro dla Leif Høegha.

        Armatora norweskiego. Ja mialem na mysli najwieksze wymiarowo jednostki jakie wybudowano w nowym wtedy suchym doku. Jorek Contender i Jorek Combiner. A teraz wszystkie niemieckie stocznie pracuja pelna para.

        • 0 0

    • tak jasne ... jak pod koniec lat 80tych to państwo było bankrutem

      • 1 1

  • "Rejs" w falowcu połączonym z galerią handlową :D

    Sorry, ale wolę inne sposoby spędzania wolnego czasu.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane