- 1 Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia (24 opinie)
- 2 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (70 opinii)
- 3 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (44 opinie)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (111 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (70 opinii)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
Norwegian Getaway: Zobacz kolosa w gdyńskim porcie
Ma prawie 326 metrów długości i jest największym statkiem wycieczkowym, jaki w tym sezonie odwiedzi Gdynię. Wejście kolosa "Norwegian Getaway" z 18 pokładami, na których mieści 5,5 tys. osób spodziewane jest w czwartek 27 czerwca.
Ostatni raz odwiedził gdyński port w 2017 roku i wzbudził ogromną sensację, jako największy wycieczkowiec, jaki do tej pory odwiedził Gdynię. Wówczas udało nam się zwiedzić jednostkę z kamerą. Wejście kolosa spodziewane jest o godz. 13. Statek zacumuje przy nabrzeżu Francuskim. Operację można obserwować z tzw. Ostrogi Pilotów . Statek pozostanie w porcie przez dziewięć godzin. W tym sezonie "Norwegian Getaway" pojawi się w Gdyni jeszcze raz - we wtorek 20 sierpnia (również o godz. 13).
Statek został zbudowany w stoczni Meyer Werft w niemieckim Papenburgu w 2014 rok. Jest jednym z największych wycieczkowców na świecie. Armatorem wycieczkowca jest firma Norwegian Cruise Line.
Film powstał podczas pobytu Norwegian Getaway w Gdyni w 2018 r.
Zwiedź z nami wnętrza luksusowego liniowca
Na wycieczkowcu znajduje się ponad 2 tys. kabin i apartamentów, które mogą pomieścić blisko 4 tys. pasażerów. O ich komfort i bezpieczeństwo dba załoga złożona z ponad 1,5 tysiąca osób. W bogatej ofercie rozrywkowej, kulinarnej, sportowej i rekreacyjnej znaleźć można m.in. teatr, bibliotekę, galerię, niemal 30 restauracji, Aqua Park z pięcioma zjeżdżalniami oraz zajmujący trzy pokłady kompleks sportowy z pełnowymiarowym boiskiem do koszykówki, stołami do ping-ponga, polem do gry w minigolfa oraz bieżnią. Na pokładzie Norwegian Getaway znajduje się też ogromny park linowy, ściana wspinaczkowa, klatka linowa ze zjeżdżalnią, a dla najodważniejszych śmiałków - wąskie platformy, wychodzące kilka metrów poza obręb statku, na znacznej wysokości.
Miejsca
Opinie (144) 4 zablokowane
-
2019-06-26 15:56
W Gdyni powitają ich hałdy węgla i złomu oraz smród zgniłej biomasy...
- 13 0
-
2019-06-26 16:10
Złotówy juz zacierają ręce i znów bedą się ustawiać w kolejce skoro świt hehehe...
- 9 0
-
2019-06-26 16:17
On w Norwegi nie opróżnia zbiorników fekali tylko w Polsce! (3)
- 12 3
-
2019-06-26 17:11
Tankowiec
Przynajmniej nie do Motławy.
- 4 0
-
2019-06-26 18:06
Czy sugerujesz ze po to tylko zawijaja do Gdyni? (1)
- 5 1
-
2019-06-26 18:50
Tak!
- 3 1
-
2019-06-26 16:33
(2)
Ostatnio wlasnie zaczelo sie mowic ze takie wycieczkowce przez 8 godzin zanieczyszczaja wiecej niz tysiace samochodow w miescie. Takze troche nie na czasie promowanie tego typu rozrywek.
- 15 3
-
2019-06-26 17:49
To niestety prawda
- 5 0
-
2019-06-28 10:36
dlatego dobrze się zarabia na redukcji tego zjawiska
za pomocą instalacji "blue"... ;)
Też chemia ale trochę inna ;)- 0 0
-
2019-06-26 17:35
turyści pojadą do Malborka, Gdańska lub na zakupy do riviery
W tym czasie statek zrobi zaopatrzenie i wypompuje ścieki.
- 7 0
-
2019-06-26 17:54
Rartyas (2)
Cieszcie się barany , rekordowe zużycie paliwa i gigantyczne zanieczyszczenie powietrza tylko na wejściu do portu i wyjściu , średnio ok. 250 ton paliwa na dobę , wejście do portu to jakby Twoja ulicą przejechały tysiące samochodów w jednym czasie , dodaj sobie do tego port w mieście przeładunki paliw i tory z cysternami place składowe i bazę kontenerowa nie mówiąc o gdansku ; fosforach , siarkopolu i lotosie . No to sobie obywatelu zażyj na zdrowie . Wiatr od morza , wiatr od morza , a i idziemy się wykąpać w zatoce , na zdrowie !
- 11 3
-
2019-06-28 10:34
bo to są...
pieniądze...
Na tym sie zarabia i my z tego żyjemy...
Chcesz żyć z turystów, przeprowadź się do Mielna. Turystyka to śmieciowe miejsca pracy i zyski dla nielicznych...- 2 0
-
2019-06-28 11:54
Nie straszcie ludzi
Widziałeś dym z komina statku podchodzącego do nabrzeża? Niewielki. Podczas postoju pracują wyłącznie agregaty. Więcej syfu narobi mały stateczek Wołgobałt.
- 0 0
-
2019-06-26 17:55
Turysci to maly problem. (3)
Najwiekszym problemem jest to ze Polska nigdy nie probowala budowac takich jednostek. Moglismy zaczynac juz 40 lat temu od malych jednostek do zeglugi tylko Baltyckiej i Srodziemnomorskiej apotem po nabraniu wiekszego doswiadczenia mozna bylo zbudowac kilka naprawde duzych. Komuna Paryska miala nowy suchy dok to skonczylo sie tylko na masowcach i pieciu gazowcach. Niemcy, Francja, Finlandia i takze troche w Danii i Szwecji buduja a nasze stocznie... Co? To przypomina raczej warsztaty stoczniowe w porownaniu z tym co mielismy...
- 8 6
-
2019-06-27 09:54
tak jasne ... jak pod koniec lat 80tych to państwo było bankrutem
- 1 1
-
2019-06-27 16:46
SKP zbudowało serię promów dla Stena Line (1)
Z trudem ale dali radę. Chyba pływaja nadal.
Specjalnościa SKP nie były masowce (robione seryjnie tak jak i trawlery) a kontenerowce i samochodowce. Do tego stopnia, że kontrahent chciał SKP kupić aby mu robili flotę. Ale "własciciel" miał inne plany...
Teraz Chiny kupiły niemieckie stocznie (4!) aby im budowały i remontowały ich wycieczkowce. Bazą ma być Rostock - Warnemunde.- 0 0
-
2019-06-27 17:59
Kiedy odchodzilem ze stoczni to budowano tam B484 Ro-Ro dla Leif Høegha.
Armatora norweskiego. Ja mialem na mysli najwieksze wymiarowo jednostki jakie wybudowano w nowym wtedy suchym doku. Jorek Contender i Jorek Combiner. A teraz wszystkie niemieckie stocznie pracuja pelna para.
- 0 0
-
2019-06-26 18:39
ja nie wiem co to za przyjemność płynać w takiej puszce przez kilka tygodni. (2)
No chyba, żeby przez ten czas upić się do nieprzytomności to będzie fajnie (na przemian): kołysać, zwracać, kołysać, zwracać, itd.
- 4 5
-
2019-06-26 19:42
Nie kilka tygodni tylko dni.
Te podroze trwaja zwykle od 3 do 9 dni. Pisze to co widze w broszurkach reklamowych w biurach podrozy.
- 0 0
-
2019-06-28 12:19
Nie wiesz to nie komentuj
Biuro
- 0 0
-
2019-06-26 19:22
Będąc jutro w porcie oglądając statek, warto zwrócić też uwagę na nowo zamieszczoną na płocie za toi-toiami przez dewelopera budujacego dworzec morski galerię zdjęć z życia nabrzeża i portu, fotografie zarówno historyczne jak i współczesne, godne uwagi
- 1 3
-
2019-06-26 22:13
Spoko. Kaczor zbuduje taki wielki dla suwerena, że do żadnego portu nie wejdzie bo będzie potężny
Pokażą go tylko w TVPis a suweren od 500+ w to uwierzy. No bo jak tu prezesowi nie wierzyć
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.