• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Norwegian Getaway: Zobacz kolosa w gdyńskim porcie

VIK
26 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
"Norwegian Getaway" będzie stał w Gdyni tylko przez dziewięć godzin. Wypłynięcie zaplanowano na godz. 21. "Norwegian Getaway" będzie stał w Gdyni tylko przez dziewięć godzin. Wypłynięcie zaplanowano na godz. 21.

Ma prawie 326 metrów długości i jest największym statkiem wycieczkowym, jaki w tym sezonie odwiedzi Gdynię. Wejście kolosa "Norwegian Getaway" z 18 pokładami, na których mieści 5,5 tys. osób spodziewane jest w czwartek 27 czerwca.



Ostatni raz odwiedził gdyński port w 2017 roku i wzbudził ogromną sensację, jako największy wycieczkowiec, jaki do tej pory odwiedził Gdynię. Wówczas udało nam się zwiedzić jednostkę z kamerą. Wejście kolosa spodziewane jest o godz. 13. Statek zacumuje przy nabrzeżu Francuskim. Operację można obserwować z tzw. Ostrogi Pilotów zobacz na mapie Gdyni. Statek pozostanie w porcie przez dziewięć godzin. W tym sezonie "Norwegian Getaway" pojawi się w Gdyni jeszcze raz - we wtorek 20 sierpnia (również o godz. 13).

Statek został zbudowany w stoczni Meyer Werft w niemieckim Papenburgu w 2014 rok. Jest jednym z największych wycieczkowców na świecie. Armatorem wycieczkowca jest firma Norwegian Cruise Line.

Film powstał podczas pobytu Norwegian Getaway w Gdyni w 2018 r.

Zwiedź z nami wnętrza luksusowego liniowca


Na wycieczkowcu znajduje się ponad 2 tys. kabin i apartamentów, które mogą pomieścić blisko 4 tys. pasażerów. O ich komfort i bezpieczeństwo dba załoga złożona z ponad 1,5 tysiąca osób. W bogatej ofercie rozrywkowej, kulinarnej, sportowej i rekreacyjnej znaleźć można m.in. teatr, bibliotekę, galerię, niemal 30 restauracji, Aqua Park z pięcioma zjeżdżalniami oraz zajmujący trzy pokłady kompleks sportowy z pełnowymiarowym boiskiem do koszykówki, stołami do ping-ponga, polem do gry w minigolfa oraz bieżnią. Na pokładzie Norwegian Getaway znajduje się też ogromny park linowy, ściana wspinaczkowa, klatka linowa ze zjeżdżalnią, a dla najodważniejszych śmiałków - wąskie platformy, wychodzące kilka metrów poza obręb statku, na znacznej wysokości.
VIK

Miejsca

Opinie (144) 4 zablokowane

  • W Gdyni powitają ich hałdy węgla i złomu oraz smród zgniłej biomasy...

    • 13 0

  • Złotówy juz zacierają ręce i znów bedą się ustawiać w kolejce skoro świt hehehe...

    • 9 0

  • On w Norwegi nie opróżnia zbiorników fekali tylko w Polsce! (3)

    • 12 3

    • Tankowiec

      Przynajmniej nie do Motławy.

      • 4 0

    • Czy sugerujesz ze po to tylko zawijaja do Gdyni? (1)

      • 5 1

      • Tak!

        • 3 1

  • (2)

    Ostatnio wlasnie zaczelo sie mowic ze takie wycieczkowce przez 8 godzin zanieczyszczaja wiecej niz tysiace samochodow w miescie. Takze troche nie na czasie promowanie tego typu rozrywek.

    • 15 3

    • To niestety prawda

      • 5 0

    • dlatego dobrze się zarabia na redukcji tego zjawiska

      za pomocą instalacji "blue"... ;)
      Też chemia ale trochę inna ;)

      • 0 0

  • turyści pojadą do Malborka, Gdańska lub na zakupy do riviery

    W tym czasie statek zrobi zaopatrzenie i wypompuje ścieki.

    • 7 0

  • Rartyas (2)

    Cieszcie się barany , rekordowe zużycie paliwa i gigantyczne zanieczyszczenie powietrza tylko na wejściu do portu i wyjściu , średnio ok. 250 ton paliwa na dobę , wejście do portu to jakby Twoja ulicą przejechały tysiące samochodów w jednym czasie , dodaj sobie do tego port w mieście przeładunki paliw i tory z cysternami place składowe i bazę kontenerowa nie mówiąc o gdansku ; fosforach , siarkopolu i lotosie . No to sobie obywatelu zażyj na zdrowie . Wiatr od morza , wiatr od morza , a i idziemy się wykąpać w zatoce , na zdrowie !

    • 11 3

    • bo to są...

      pieniądze...
      Na tym sie zarabia i my z tego żyjemy...
      Chcesz żyć z turystów, przeprowadź się do Mielna. Turystyka to śmieciowe miejsca pracy i zyski dla nielicznych...

      • 2 0

    • Nie straszcie ludzi

      Widziałeś dym z komina statku podchodzącego do nabrzeża? Niewielki. Podczas postoju pracują wyłącznie agregaty. Więcej syfu narobi mały stateczek Wołgobałt.

      • 0 0

  • Turysci to maly problem. (3)

    Najwiekszym problemem jest to ze Polska nigdy nie probowala budowac takich jednostek. Moglismy zaczynac juz 40 lat temu od malych jednostek do zeglugi tylko Baltyckiej i Srodziemnomorskiej apotem po nabraniu wiekszego doswiadczenia mozna bylo zbudowac kilka naprawde duzych. Komuna Paryska miala nowy suchy dok to skonczylo sie tylko na masowcach i pieciu gazowcach. Niemcy, Francja, Finlandia i takze troche w Danii i Szwecji buduja a nasze stocznie... Co? To przypomina raczej warsztaty stoczniowe w porownaniu z tym co mielismy...

    • 8 6

    • tak jasne ... jak pod koniec lat 80tych to państwo było bankrutem

      • 1 1

    • SKP zbudowało serię promów dla Stena Line (1)

      Z trudem ale dali radę. Chyba pływaja nadal.
      Specjalnościa SKP nie były masowce (robione seryjnie tak jak i trawlery) a kontenerowce i samochodowce. Do tego stopnia, że kontrahent chciał SKP kupić aby mu robili flotę. Ale "własciciel" miał inne plany...
      Teraz Chiny kupiły niemieckie stocznie (4!) aby im budowały i remontowały ich wycieczkowce. Bazą ma być Rostock - Warnemunde.

      • 0 0

      • Kiedy odchodzilem ze stoczni to budowano tam B484 Ro-Ro dla Leif Høegha.

        Armatora norweskiego. Ja mialem na mysli najwieksze wymiarowo jednostki jakie wybudowano w nowym wtedy suchym doku. Jorek Contender i Jorek Combiner. A teraz wszystkie niemieckie stocznie pracuja pelna para.

        • 0 0

  • ja nie wiem co to za przyjemność płynać w takiej puszce przez kilka tygodni. (2)

    No chyba, żeby przez ten czas upić się do nieprzytomności to będzie fajnie (na przemian): kołysać, zwracać, kołysać, zwracać, itd.

    • 4 5

    • Nie kilka tygodni tylko dni.

      Te podroze trwaja zwykle od 3 do 9 dni. Pisze to co widze w broszurkach reklamowych w biurach podrozy.

      • 0 0

    • Nie wiesz to nie komentuj

      Biuro

      • 0 0

  • Będąc jutro w porcie oglądając statek, warto zwrócić też uwagę na nowo zamieszczoną na płocie za toi-toiami przez dewelopera budujacego dworzec morski galerię zdjęć z życia nabrzeża i portu, fotografie zarówno historyczne jak i współczesne, godne uwagi

    • 1 3

  • Spoko. Kaczor zbuduje taki wielki dla suwerena, że do żadnego portu nie wejdzie bo będzie potężny

    Pokażą go tylko w TVPis a suweren od 500+ w to uwierzy. No bo jak tu prezesowi nie wierzyć

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane