• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz statek hybrydowy z Remontowa Shipbuilding

VIK
5 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

PSV Cooper Viking

Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi drugi z serii dwóch statków PSV. Jednostka o nazwie Cooper Viking przeznaczona jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jednostka niebawem rozpocznie regularny serwis w norweskim sektorze Morza Północnego.



Dwie wielozadaniowe jednostki PSV zamówione zostały przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB. Pierwsza z nich, czyli Coey Viking, została przekazana armatorowi w styczniu tego roku. Teraz przekazano kolejną, czyli Cooper Viking.

Czytaj też:

Zobacz, jak wygląda okręt podwodny podniesiony z wody



Jednostka spełnia najwyższe normy związane z ochroną środowiska. Jest zasilana LNG lub lekkim olejem okrętowym - MGO w układzie napędowym gazowo-elektrycznym. Dodatkowo  zainstalowano na niej układ zasilania bateryjnego, co plasuje ją na bardzo wysokiej pozycji w gronie najnowocześniejszych jednostek z elektrycznym napędem hybrydowym. Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, a postój w porcie dopasować do ograniczeń w zakresie norm hałasu.


Cooper Viking wyposażony jest w system dynamicznego pozycjonowania, który zapewnia utrzymanie pozycji statku przy wietrze o prędkości przekraczającej 35 węzłów i wysokości fali dochodzącej do 4 m. Na statku zainstalowano również system do zwalczania pożarów obiektów obcych klasyfikowany jako Fi-Fi -2, jak również do zwalczania rozlewów olejowych certyfikowany według przepisów NOFO. Statek zbudowany według zmodernizowanego projektu Wärtsilä VS 4411 DF pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV-GL pływać będzie pod norweską flagą narodową.

Gospodarka morska w Trójmieście



Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z  serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie. Niedługo rozpocznie też budowę statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
VIK

Miejsca

Opinie (53) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film PSV Cooper Viking przekazany armatorowi

    ... ..

    to co czuję wynika z braku własności wobec tego, co dla kogo i co wobec kogo, przykrego słowa - dlaczego...

    • 0 0

  • Stocznia Polnocna (3)

    Przypomne niedowiarkom ze nowe budowy wykonuje byla Stocznia Polnocna a Remontowa zakleja tylko dziury.

    • 3 3

    • Już czas żeby Remontowa pozbyła się tego garba jakim jest była Północna. Mnóstwo wpompowanych pieniędzy i zero zysków.

      • 0 0

    • Północna wykonała tylko sam kadłub resztę Remontowa

      • 0 1

    • Jedyna dziura jest polnocna

      Które nie daje rady kończyć statkow np psv3 psv4 , 2 statki Ral

      • 1 1

  • (3)

    Powiem tak. Serce rośnie jak się patrzy jak prywatny polski biznes sobie radzi na globalnym rynku.
    Gdyby Remontowa była stocznią panstwową została by dawno rozgrabiona albo utopiona przez związkowcow, ktorzy nadają się jedynie do spania na styropianie, picia wódki w pracy czy kradzieży narzędzi. Brawo Remontowa.

    • 91 11

    • Zysk

      A zarobili na tym ? Czy za frajer ?

      • 0 0

    • Co tu ma do rzeczy remontowa?

      przeciez tu wiekszosc terenow to była Stocznia Polnocna. Skandal, ze ja za tuska zlikwidowano rujnujac rowniez budynek dyrekcji. Ten mial pancerne piwnice oraz hol prezentujacy jej dorobek.

      Teraz tylko biura na wymiane.

      • 3 21

    • jaki prywatny?

      to majatek po sprzedanej stoczni polnocnej.

      • 4 20

  • Umieli sie uwlaszczyc na najlepszej polskiej stoczni wojskowej (10)

    kto odpowiada za likwidacje Stoczni Polnocnej?

    • 8 27

    • (5)

      Nie kumam. Jak sama nazwa wskazuje Stocznia Remontowa powinna zajmować sie remontowaniem,naprawianiemaprawianie statków.

      To w Remontowce budują statki ?

      bo to nazwa tylko przejeta. Remontowa byla na wyspie

      Polnocna na lądzie, Podobnie jak sasiadujaca z nią gdanska.

      W ogole nie powinni uzywac nazw polskich podmiotów. BO nie maja z nimi nic wspolnego.
      Oprocz majatku zawlaszczonego.

      • 2 9

      • Sam sie zawlaszcz (1)

        Nikt niczego nie zawłaszczył. Remontowa kupiła Północna od skarbu Państwa za 120 mln zł w 2003 roku. I Państwo chętnie przytuliło te pieniążki.

        • 4 0

        • 120 mln

          A skąd miał te 120 milionów ? Z pensji Dyrektora odłożył ? Nie. Wcześniej przytulił od Państwa Remontową. A na Północną wziął kredyt z banku pod zastaw na stoczni. Takie to "kupowanie". Myślcie.

          • 0 0

      • Spojrz na oligarchie pcimska . Niby PKN a zajmuje sie hotdogami.

        • 1 0

      • Czasem nazwa to tylko nazwa. Weźmy mafię jeszcze rządzącą - tak przekornie się nazwali żeby sie z ludzi ponabijać.

        • 2 2

      • Remontowa shipbuilding Prosze pana

        • 3 0

    • Usiadz sobie na porcelanie i tam wydawaj z siebie te bzdury.

      • 2 0

    • nie bredź (1)

      • 6 3

      • to fakty - poznaj historie przeksztalcen.

        • 4 2

    • Pamietam zwolnienia z tej stoczni.

      • 11 0

  • Gratulacje. (2)

    Tylko prywatne stocznie są w stanie konkurować na rynku. Państwowe są sztucznie utrzymywane przy życiu kroplówką. Generują tylko straty. Mam nadzieję że za jakieś 2 lata to się skończy.

    • 39 12

    • Prywaciarze

      Państwowe dobrze się.mialy dopóki d**ile z prywatnych nie zaczęli nimi zarządzać.

      • 0 0

    • Do postaci z kreskówki

      Za dwa lata zas przegra jak zwykle przegrany sort.

      • 3 4

  • Niech mi ktoś powie, tylko szczerze (4)

    Dlaczego się temu statku dziubek bardziej nie zanurza? Czy kadłub od dziobu ma większe zanurzenie żeby zrekompensować przesunięcie środka masy do przodu?

    • 1 2

    • prawo Archimedesa ma zastosowanie.

      • 0 0

    • Ooo, to proste zadanie

      Miszczowie z mostka nie opanowali prostego programu do balastowania.
      Ot, co.

      • 0 0

    • Szczerze:

      a) masa siłowni; b) system balastowy

      • 0 0

    • Ja nie wiem

      • 0 0

  • Zwykła psv z dp

    • 0 0

  • Troche tir troche barka

    Jakość wody i powietrza się liczy

    • 0 0

  • chłodzenia baterii ulegnie awarii, to może dojść do zapłonu, a wtedy bum (6)

    Z tą baterią wcale tak super nie jest. Jak system chłodzenia baterii ulegnie awarii, to może dojść do zapłonu, a w następstwie do eksplozji. Dodatkowo system LNG na burcie. Wszystko fajnie, jak to chodzi.

    • 12 14

    • Bardzo malo prawdopodobne

      U mnie na statku, baterie maja zdublowany system chlodzenia - zdarzylo sie, ze system padl (ludzki blad), a baterie zostaly odlaczone od sieci natychmiast - mimo iz ich temperatura byla wlasciwa. Jest zabezpieczenie, ktore nie pozwala na ich uzycie, jesli nie chodza wentylatory nadmuchowe plus zabezpieczenie temperaturowe, gdyby ktos chcial obejsc zabezp. na krotko ;)

      • 0 0

    • No to sie musza mechanicy przylozyc do pracy, zeby wszystko dzialalo :) Inaczej spelni sie przepowiednia.

      • 0 1

    • Chłodzenie batetii

      Battery pack Corvus,'a jest chłodzony powietrzem, ma zabezpieczenia i derateing... Również od wysokiej temperatury. Wszystko jest bezpiecznie... Aż nadto. Proszę się nie martwić i nie siać defetyzmu na wyrost.

      • 7 0

    • to zupełnie jak z helikopterem! dopóki śmigła się kręcą to może latać, gorzej jak w czasie lotu przestanie ;)

      • 8 0

    • Hybryda (1)

      Sama idea ciekawa w teorii. Natomiast gorzej w praktyce. Na Baterii statek nie pojedzie. Bateria działa na zasadzie stabilnej pracy elektrowni okrętowej, a dokładniej w przypadku nagłego spadku zapotrzebowania energii el, bateria utrzyma zasilanie, w tym czasie drugi agregat prądotwórczy będzie mógł się uruchomić, zsynchronizować i połączyć się z siecią.
      Następna sprawa bezpieczeństwo. W przypadku przegrzania baterii w wyniku np awarii układu chłodzenia, może dojść nawet do eksplozji. Jest to taka "bomba" a w połączeniu z systemem LNG może dojść do ogromnej katastrofy. Oczywiście wszystko w teorii, ale trzeba dmuchać na zimne. No i fajnie jak wszystko działa i automatyka wraz z zabezpieczeniami funkcjonuje bez zastrzeżeń.

      • 13 7

      • kto zaminusowal?

        Wcale nie fajnie

        • 0 2

  • "Wyposażenie w baterie akumulatorów pozwala znacząco ograniczyć zużycie paliwa"

    To akurat nie jest prawda - baterie sluza do wspomagania systemu DP na wypadek zaniku zasilania (na moim statku, jest to 30 minut max) lub/oraz to przejmowania szczytowych obciazen (peak shaving).
    Baterie laduja i rozladowuja sie caly czas (u mnie 75-80%) i pieknie widac, jak wzrasta obciazenie (zuzycie paliwa) podczas procesu ladowania - oszczednosci sa zadne.

    • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane