• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GCT rozpoczyna kolejny etap rozbudowy

VIK
12 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Całość inwestycji w GCT pochłonie ponad 188 mln zł. Całość inwestycji w GCT pochłonie ponad 188 mln zł.

Gdynia Container Terminal rozpoczął kolejny etap rozbudowy. Tym razem zadanie powierzono konsorcjum Budimeksu i spółki Ferrovial Agroman. Wartość zlecenia to 39,75 mln zł netto.



GCT operujące w gdyńskim porcie od kilku lat realizuje projekt, dzięki któremu zwiększy swoje możliwości przeładunkowe o ponad 50 proc. Szacuje się, że dzięki nowym nabrzeżom i placom składowym będzie mógł przeładowywać ok. 600 tys. TEU rocznie. Cały program obejmował rozbudowę terminalu kontenerowego, m.in.: budowę placów składowania kontenerów oraz placów manipulacyjnych, budowę konstrukcji stanowisk kontenerów chłodzonych i uzbrojenie tych konstrukcji, budowę infrastruktury technicznej w zakresie sieci wodociągowych, sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci elektro-energetycznych oraz budowę parkingów dla samochodów osobowych. Program obejmuje też zakup suwnicy nabrzeżowej STS, suwnic placowych RTG, ciągników terminalowych i  naczep kontenerowych. Całość inwestycji pochłonie ponad 188 mln zł.

Podpisana właśnie umowa dotyczy III etapu. Wartość zlecenia to 39,75 mln zł netto. Inwestycja ma zostać zrealizowana w do końca września 2015 r. Zadanie obejmuje m.in. budowę placów składowych oraz manewrowych, rozbudowę torów kolejowych i zespołu bramowego, poszerzenie drogi dojazdowej do terminalu, a także przebudowę sieci elektroenergetycznej, ciepłowniczej i wodnokanalizacyjnej. To już kolejny kontrakt Budimeksu z GCT. W połowie maja spółka pozyskała zlecenie na realizację podtorza suwnic kontenerowych wraz z linią cumowniczo-odbojową Nabrzeża Bułgarskiego o wartości 20,83 mln zł netto.

Gdynia Container Terminal jest usytuowany przy Nabrzeżu Bułgarskim w Basenie Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni gdyńskiego portu. Obsługuje kontenerowe połączenia feederowe, które łączą Polskę z portami bazowymi zachodniej Europy. GCT jest członkiem grupy Hutchison Port Holdings, spółki zależnej międzynarodowego konglomeratu Hutchison Whampoa Limited, wiodącego na świecie inwestora, dewelopera i operatora portów. Sieć terminali HPH obejmuje 319 nabrzeży w 52 portach w 26 krajach.
VIK

Miejsca

Opinie (27) 1 zablokowana

  • gct

    Co wy macie do malysza to dobry operator

    • 3 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane