• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GCT rozpoczyna kolejny etap rozbudowy

VIK
12 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Całość inwestycji w GCT pochłonie ponad 188 mln zł. Całość inwestycji w GCT pochłonie ponad 188 mln zł.

Gdynia Container Terminal rozpoczął kolejny etap rozbudowy. Tym razem zadanie powierzono konsorcjum Budimeksu i spółki Ferrovial Agroman. Wartość zlecenia to 39,75 mln zł netto.



GCT operujące w gdyńskim porcie od kilku lat realizuje projekt, dzięki któremu zwiększy swoje możliwości przeładunkowe o ponad 50 proc. Szacuje się, że dzięki nowym nabrzeżom i placom składowym będzie mógł przeładowywać ok. 600 tys. TEU rocznie. Cały program obejmował rozbudowę terminalu kontenerowego, m.in.: budowę placów składowania kontenerów oraz placów manipulacyjnych, budowę konstrukcji stanowisk kontenerów chłodzonych i uzbrojenie tych konstrukcji, budowę infrastruktury technicznej w zakresie sieci wodociągowych, sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci elektro-energetycznych oraz budowę parkingów dla samochodów osobowych. Program obejmuje też zakup suwnicy nabrzeżowej STS, suwnic placowych RTG, ciągników terminalowych i  naczep kontenerowych. Całość inwestycji pochłonie ponad 188 mln zł.

Podpisana właśnie umowa dotyczy III etapu. Wartość zlecenia to 39,75 mln zł netto. Inwestycja ma zostać zrealizowana w do końca września 2015 r. Zadanie obejmuje m.in. budowę placów składowych oraz manewrowych, rozbudowę torów kolejowych i zespołu bramowego, poszerzenie drogi dojazdowej do terminalu, a także przebudowę sieci elektroenergetycznej, ciepłowniczej i wodnokanalizacyjnej. To już kolejny kontrakt Budimeksu z GCT. W połowie maja spółka pozyskała zlecenie na realizację podtorza suwnic kontenerowych wraz z linią cumowniczo-odbojową Nabrzeża Bułgarskiego o wartości 20,83 mln zł netto.

Gdynia Container Terminal jest usytuowany przy Nabrzeżu Bułgarskim w Basenie Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni gdyńskiego portu. Obsługuje kontenerowe połączenia feederowe, które łączą Polskę z portami bazowymi zachodniej Europy. GCT jest członkiem grupy Hutchison Port Holdings, spółki zależnej międzynarodowego konglomeratu Hutchison Whampoa Limited, wiodącego na świecie inwestora, dewelopera i operatora portów. Sieć terminali HPH obejmuje 319 nabrzeży w 52 portach w 26 krajach.
VIK

Miejsca

Opinie (27) 1 zablokowana

  • A Szymborski z BCT'u trzęsie portami (3)

    W gazetce mówi wprost, że zablokowanie P3, oddaliło perspektywę przejęcia części wolumenu przez Gdańsk, a tutaj jeszcze M2 wkrótce ;). Tym czasem również coś czuje żę ICTSI zawinie manatki w 2024. Także po tym okresie, coś czuje będzie jeden w Gdyni terminal, a nie dwa.

    • 6 11

    • (1)

      Pewnie bedzie jeden, ale pomarańczowy. Stena wychodzi i BCT rozwinie skrzydła.

      • 2 6

      • nauczeni poprzednim podejściem do terminalu na polskim badzmy sceptyczni i poczekajmy

        • 0 0

    • juz dawno nieoficjalnie chodziły takie zamysly

      • 1 0

  • no i bardzo dobrze. (1)

    niech sie rozbudowują. większy port to więcej miejsc pracy czyli bogatszy region.

    • 23 1

    • jooo, tak to je

      • 2 2

  • większy "Chińczyk" (1)

    pachnie większym bałaganem na placu...czas załadunku samochodów trasowych wydłuży się z 4 do 8 godzin, praca tego terminalu chwilami pachnie kpiną ze współpracujących firm transportowych....

    • 16 4

    • dokladnie

      masz racje ale co zrobic gdy nie karza z góry robic aut...tylko statek bo z tegooo jest kasa nie z aut...

      • 1 0

  • BUDIMEX (2)

    budimex zawsze piszemy przez x

    • 3 5

    • kolejny internetowy nauczyciel, co sam podstaw polskiego nie zna - x przy odmianie przez przypadki zawsze zamieniami na ks np. mianownik taxi, ald już np. zamówiłem taKSówkę.

      • 1 0

    • najlepszy jest jednak Drutex.

      mistrzowstwo świata.

      • 2 0

  • Praca wre

    Widać to dobrze z drogi rowerowej, która przebiega tuż obok

    • 7 1

  • i sumienna praca na smieciowej umowie... (3)

    dalej bedzie sie rozwijać

    • 6 0

    • akurat jak jesteś zatrudniony w porcie to jesteś na umowie o prace. (2)

      mój kolega pracował 1.5 roku na dziadowskim stanowisku (kierował ruchem przy przewożeniu samochodów z wagonów na plac albo przygotowywał wagony do zjazdu samochodów) i jak była redukcja i go zwalniali dostał prawie 30 tyś odprawy. Źle za niecałe 2 lata pracy? uważam że nie...

      • 4 0

      • W GCT??

        w GCT garstka ludzi ma normalne umowy, reszta to "czarnuchy" na miesięcznych zleceniach, bez płatnych urlopów i dodatków za nocki i święta, pracowałem to wiem.

        • 5 0

      • noo PRACOWAŁ

        a teraz jakby chcial to odrazu go przyjmą??wpierw umowa zlecenie prze 10 lat...

        • 1 0

  • umowa smieciowa? (2)

    czartowskiemu wisi kto robi byle miał uprawnienia.przeciez to nie on zatrudnia tylko kadry"kon polski"on i nowacki oraz violeta maja w d*pie ze konie siedza po 16 h na sprzęcie a to ze kierowcy stoja po kilka godzin to 2 razy maja gdzies!poki rodzina czartowskich ze swoim przydupasami Tadziem igerardem będą rzadzic tak długo w tym pocie będzie bur...el!.grunt ze im się kasa się zgadza.pupile Nowackiego przychodzą się wyspac a nie pracować.gadula o tobie mowa

    • 13 0

    • dokładnie!

      Zgadzam się w 100%. Jeździłem na MOL-ach w zeszłym roku przez krótką chwilę, zatrudniony przez jedną z firm zewnętrznych. Jednak nawet ta krótka chwila starczyła, żeby zobaczyć jakie zasady panują przy zatrudnianiu ludzi - umowy śmieciowe, stawki niezależne od pory dnia i obsługa sprzętu po 16h dziennie. Ktoś powie, że każdy decyduje sam - pewnie ma rację. Dlatego ja odszedłem po miesiącu. Mimo to, rozbudowa terminalu jest wiadomością pozytywną - na phybel malkontentom.

      Miłego dnia!

      • 4 0

    • racja

      gerus i tak jest debest. a swoja droga to balagan pakuje,ja pracowalem na burcie i w sztalerce troche po 24 nawet 32 godziny dziennie,wola na smieciowkach zatrudniac,firma moze z zewnatrz wyglada ok ale nie polecam

      • 1 0

  • hinczyk

    hinczyk zasówa, praca az sie pali w rękach ;-))

    • 0 2

  • Patologia (2)

    Widać ze wszędzie szeregowy pracownik jest wykorzystywany za frajerskie pieniądze. Najgorsze ze nawet w Ruskach albo Litwie , Lotwie operator sprzętu portowego (STS,RTG,RS,IMW) zarobi ok 1500 Dolarow ,niby to Polska jest taka super rozwijajaca sie.

    • 2 0

    • fakt (1)

      Przy kursie 1$ -3zl mamy podobnie i jak to się mówi wszędzie dobrze gdzie nas niema

      • 0 0

      • Tak tylko, że oni tyle zarabiają pracując 168 godzin miesięcznie a u nas żeby tyle zarobić ludzie zapindalają po 250-300 godzin.

        • 2 0

  • operator (2)

    Poznałem w tej firmie takiego jednego z Warmińsko - Mazurskiego który pracuje na śmieciówce przez Hands2work po 32h jednym ciągiem......i cieszy się że 2700 dostaje za 3etaty w miesiącu.....idiota jeden.
    Gtc to jedna wielka masakra.....Czartowski razem z koniem mają układ i czerpią zyski z tych oszołomów pracujących na śmieciówkach.....a wiem...bo podsłyszałem ich rozmowę.
    Ale nie ma się co dziwić....zawsze się znajdzie jakaś "kurka" z warmińsko -mazurskiego która będzie robić za połowę tego co rodowity Gdynianin.
    rąbał ich pies.
    Pozdrawiam wszystkich emigrantów i zachęcam do emigracji wszystkich światłych, wykształconych i normalnych Polaków.
    A kijom takim jak "Małysz" i "fafik" z Gct życzę owocnej pracy dla konia i h2w.

    • 5 0

    • dzięki takim ++słoikom++mamy to co mamy...

      • 0 0

    • Ocenić negatywnie można tych z góry a nie robola co chce żyć.co chłopina ma zrobić zdechnąć z rodzimą.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane