• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GCT rozpoczyna kolejny etap rozbudowy

VIK
12 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Całość inwestycji w GCT pochłonie ponad 188 mln zł. Całość inwestycji w GCT pochłonie ponad 188 mln zł.

Gdynia Container Terminal rozpoczął kolejny etap rozbudowy. Tym razem zadanie powierzono konsorcjum Budimeksu i spółki Ferrovial Agroman. Wartość zlecenia to 39,75 mln zł netto.



GCT operujące w gdyńskim porcie od kilku lat realizuje projekt, dzięki któremu zwiększy swoje możliwości przeładunkowe o ponad 50 proc. Szacuje się, że dzięki nowym nabrzeżom i placom składowym będzie mógł przeładowywać ok. 600 tys. TEU rocznie. Cały program obejmował rozbudowę terminalu kontenerowego, m.in.: budowę placów składowania kontenerów oraz placów manipulacyjnych, budowę konstrukcji stanowisk kontenerów chłodzonych i uzbrojenie tych konstrukcji, budowę infrastruktury technicznej w zakresie sieci wodociągowych, sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci elektro-energetycznych oraz budowę parkingów dla samochodów osobowych. Program obejmuje też zakup suwnicy nabrzeżowej STS, suwnic placowych RTG, ciągników terminalowych i  naczep kontenerowych. Całość inwestycji pochłonie ponad 188 mln zł.

Podpisana właśnie umowa dotyczy III etapu. Wartość zlecenia to 39,75 mln zł netto. Inwestycja ma zostać zrealizowana w do końca września 2015 r. Zadanie obejmuje m.in. budowę placów składowych oraz manewrowych, rozbudowę torów kolejowych i zespołu bramowego, poszerzenie drogi dojazdowej do terminalu, a także przebudowę sieci elektroenergetycznej, ciepłowniczej i wodnokanalizacyjnej. To już kolejny kontrakt Budimeksu z GCT. W połowie maja spółka pozyskała zlecenie na realizację podtorza suwnic kontenerowych wraz z linią cumowniczo-odbojową Nabrzeża Bułgarskiego o wartości 20,83 mln zł netto.

Gdynia Container Terminal jest usytuowany przy Nabrzeżu Bułgarskim w Basenie Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni gdyńskiego portu. Obsługuje kontenerowe połączenia feederowe, które łączą Polskę z portami bazowymi zachodniej Europy. GCT jest członkiem grupy Hutchison Port Holdings, spółki zależnej międzynarodowego konglomeratu Hutchison Whampoa Limited, wiodącego na świecie inwestora, dewelopera i operatora portów. Sieć terminali HPH obejmuje 319 nabrzeży w 52 portach w 26 krajach.
VIK

Miejsca

Opinie (27) 1 zablokowana

  • gct

    Co wy macie do malysza to dobry operator

    • 3 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane