• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marka stworzona od podstaw

erka
24 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Historia LPP sięga początku lat 90. ubiegłego już wieku. Obecnie ta spółka giełdowa jest właścicielem sieci detalicznej, na którą składa się kilkaset salonów w całej Europie. Historia LPP sięga początku lat 90. ubiegłego już wieku. Obecnie ta spółka giełdowa jest właścicielem sieci detalicznej, na którą składa się kilkaset salonów w całej Europie.

LPP SA to jedna z nielicznych polskich firm, która w niespełna kilkanaście lat stała się liderem w swojej branży i stworzyła 6 wiodących marek odzieżowych (Reserved, Cropp, Esotiq, House, Mohito i Promostars), obecnych na 12 różnych europejskich rynkach.



Historia LPP SA sięga początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego już wieku, kiedy to Marek Piechocki (dziś prezes LPP SA) i Jerzy Lubianiec (obecnie prezes Rady Nadzorczej) rozpoczęli działalność w branży odzieżowej, prowadząc wspólnie Przedsiębiorstwo Handlowe Mistral s.c. W 1995 roku powstało już LPP. Początkowo firma zaopatrywała hipermarkety w szyte w Azji t-shirty. Później postawiła jednak na rozwój własnej marki (Reserved) i zaczęła rozwijać własną sieć sprzedaży detalicznej.

W 1999 r. LPP SA osiągnęło przychody ze sprzedaży w wysokości 107 mln zł, natomiast zysk netto wyniósł 6 mln zł. Pierwszy salon Reserved powstał w 2000 roku, pod koniec 2001 roku było ich już 24. Dziś to ponad 270, i to nie tylko w Polsce, bo również w 10 innych europejskich krajach.

Kolejne lata to wejście LPP na warszawską giełdę (2001) i na zagraniczne rynki z marką Reserved: w 2002 roku do Estonii, Czech, na Węgry, a w 2003 na Litwę, Ukrainę i Słowację. 2004 rok to wykreowanie i wprowadzenie na polski, a potem na rosyjski rynek, nowej marki odzieżowej Cropp Town. Na przestrzeni kolejnych dwóch lat Cropp Town oferował swoje produkty już w Estonii, na Słowacji i na Łotwie (2005) oraz na Litwie, w Rosji i w Czechach (2006).

2007 rok to kolejny przełom w historii LPP. Spółka przekroczyła miliard złotych sprzedaży. W tym samym czasie premierę (w Polsce i za granicą) miała już trzecia własna marka - Esotiq (ekskluzywna bielizna), która wraz z dwoma pierwszymi wkroczyła w 2008 roku na kolejny europejski rynek. Tym razem była to Rumunia.

Obecnie LPP SA jest właścicielem sieci detalicznej, na którą składa się 140 salonów Reserved w Polsce i 130 salonów w 10 europejskich krajach, 168 salonów marki Cropp w Polsce i 70 salonów zagranicznych, 177 salonów House w Polsce i 110 za granicą, 53 salonów Mohito oraz 58 salonów Esotiq. Plany spółki są równie imponujące co przedstawiona tu historia.
erka

Miejsca

Opinie (21) 1 zablokowana

  • siekiera 4

    życzę wszystkim pracy gdzie wyłata jest miłym dodatkiem .
    Tak panowie prezesi kierownicy i inne gady pomyślcie o firmie uśmiechniętej gdzie pracownik przychodzi przyjemnie uśmiechnięty i traktuje prace jak swoje dziecko ,gdzie nie ma ignorancji i jest szacunek nawet dla sprzątaczki .Panowie prezesi pomyślcie nad firmą z gdzie śiła w ludziach

    • 2 1

  • marna jakość

    Ja niestety już nie kupuję ubrań w tych sklapach ze względu na złą jakość. Zgadzam się, że ceny są przystępne więc i jakość musi być niska. Nie ma nic za darmo, dlatego wolę kupić jedną rzecz droższą i markową niż tanią i chińską !

    • 0 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane