• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największy kontenerowiec na świecie już w Gdańsku

Robert Kiewlicz
21 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 15:15 (28 czerwca 2017)

OOCL Hong Kong ma pojemnoś 21 413 TEU (kontenerów 20-stopowych) oraz długość blisko 400 m.

Do gdańskiego terminalu DCT wpłynął największy obecnie kontenerowiec na świecie. "OOCL Hong Kong" może pomieścić na pokładzie 21 413 kontenerów dwudziestostopowych. Statek ma 399,9 m długości i 58,8 m szerokości. To pierwszy z serii sześciu kontenerowców zamówionych przez OOCL w kwietniu 2015 roku za kwotę 950 mln dolarów.



AKTUALIZACJA 15.10: W swoim dziewiczym rejsie do DCT Gdańsk przypłynął największy obecnie statek kontenerowy na świecie OOCL Hong Kong o pojemności 21 413 TEU (kontenerów 20-stopowych) oraz długości blisko 400 m. Kontenerowiec jest obecnie rozładowywany.

- Zawinięcie OOCL Hong Kong do Gdańska stanowi wyraz ogromnego zaufania największych światowych linii żeglugowych dla DCT Gdańsk. Fakt, że część Europy, która w coraz większym stopniu obsługiwana jest przez DCT Gdańsk, charakteryzuje się największą dynamika wzrostu gospodarczego w całej Europie,  tylko potwierdza znaczenie DCT Gdańsk jako kluczowego elementu infrastruktury - komentuje prezes zarządu DCT Gdańsk Cameron Thorpe.
Kolejny kontenerowiec linii OOCL zawinie do DTC w październiku. Będzie to kontenerowiec OOCL Germany.

AKTUALIZACJA 14.06: Kontenerowiec przyspieszył. Obecnie spodziewany jest na redzie Portu Gdańsk o godzinie 12.



AKTUALIZACJA 8.30: Statek "OOCL Hong Kong" ma opóźnienie i nie przypłynie we wtorek wieczorem (27.06.). Na ten moment statek przewidywany jest na redzie ok. godz. 14 w środę 28 czerwca 2017.

***


"OOCL Hong Kong" ma ma być widoczny na redzie gdańskiego portu ok. godziny 19-20. Będzie widoczny z ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska przy DCT. Na środę planowane są oficjalne uroczystości z udziałem ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

O tym, że największy kontenerowiec na świecie odwiedzi Gdańsk pisaliśmy już w maju 2017. OOCL Hong Kong" będzie pływał na trasie Azja-Europa w ramach serwisu LL1 i zawijał także do Gdańska. OOCL jest częścią Ocean Alliance skupiającego też linie żeglugowe: APL, CMA-CGM, COSCO, Evergreen. Alians ten rozpoczął współpracę z DCT Gdańsk. Bezpośrednie połączenie z Dalekiego Wschodu do terminalu DCT Gdańsk będzie docelowo realizowane przy użyciu jednostek o pojemności od 19 tys. TEU do 21 tys. TEU.

Dotychczas największym kontenerowcem na świecie był "Madrid Maersk" o ładowności 20 568 TEU. Jednostka ma 400 m długości i 60 m szerokości. Statek został odebrany przez armatora 7 kwietnia 2017 roku. Pod względem ładowności pokonał on jednostkę "MOL Triumph", która została ochrzczona dnia 15 marca 2017. Zbudowany przez Samsung Heavy Industries Triumph ma ładowność 20 179 TEU i długość całkowitą 400 m, szerokość 58,8 m, a maksymalne zanurzenie wynosi 16 m.

Miejsca

Opinie (168) ponad 10 zablokowanych

  • Ale atrakcja buahahaha (1)

    Brzydkie to jak Forum Gdańsk
    Oglądać to można żaglowce i to nie w po0rcie a w morzu gdy mają podniesione żagle.
    Trzeba być niezłym przegrywem aby oglądać kontenerowiec.

    • 5 12

    • Jaki Śledź taki marynarz

      Takie brzydkie jak Ty marynarzu słodkich wód powierzchniowych

      • 1 0

  • Idealny pod obrotnicę

    i dawaj go do stodoły

    • 2 3

  • Jezeli Mersk ma długość o 10 centymetrów dłuższą od Hongkongu i jest 1,2 metra wyższy to Hongkong wcale nie jest największym (1)

    kontenerowcem na świecie tylko ma największą ładowność

    • 3 6

    • O to to....

      Właśnie....

      • 2 3

  • To jak, w końcu??

    Największy na świecie kontenerowiec. 399,9m x 58,8m. Do tej pory największym był taki o wym. 400m x 60m.

    No dobra....jestem w stanie zmienić swoje pojęcie o wymiarach. Co innego pojemność. Owszem, 21 413, to więcej niż 20 568.

    • 1 3

  • 18:01 - jest w ciesninach dunskich wiec jak może przybyc dzis o 20 ?

    kto to redaguje ?

    • 2 4

  • Mysle ze z falowca w N.Porcie (1)

    • 0 1

    • Lepiej z bloków na stogach

      • 0 1

  • Ale wiadomość. Bez niej moje życie straciło by sens!

    Pozdrawiam.

    • 3 4

  • 6 jednostek za 650 mln dolków

    A teraz wyobraźcie sobie, ze projekt Janne Knutsen w remontowej dochodzi do 3 mld NOK, a jeszcze trochę zostało do zrobienia :)
    Dlatego właśnie offshore się opłaca.

    • 0 2

  • Literówka.
    Oczywiście Hanne Knutsen a teraz to już Martin Linge FSO

    • 1 0

  • Francja nie bedzie supermarketem..Polska moze byc....

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane