• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy statek Aliansu G6 zawinął do Gdańska

Robert Kiewlicz
11 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 09:08 (12 sierpnia 2015)

G6 Alliance tworzy sześć znaczących linii kontenerowych na świecie - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line.

Do gdańskiego terminalu kontenerowego DCT wpłynął pierwszy statek w ramach serwisu Loop 7 Aliansu G6. Kontenerowiec m/v "Hong Kong Express", należący do Hapag-Lloyd, mieszczący ponad 13 tys. TEU (kontenerów o długości 20 stóp) i mający długość 367 m, wpłynął do DCT we wtorek 11 sierpnia.


Czy rynek przewozów kontenerowych to przyszłość naszych portów?


G6 Alliance tworzy sześć linii kontenerowych na świecie - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line. Porozumienie powołano do życia w grudniu 2011 roku. Członkowie sojuszu podjęli decyzję o przedłużeniu jednego ze swoich serwisów, czyli serwisu Loop 7 Azja-Europa na Morze Bałtyckie. Przed przekroczeniem Oceanu Indyjskiego, ten cotygodniowy serwis zawija do europejskich portów: Rotterdamu, Hamburga i Southampton, a teraz także do Gdańska. W Azji Loop 7 zatrzymuje się w Singapurze, Yantian, Qingdao, Szanghaju oraz Hongkongu. Gdańsk będzie trzecim portem europejskim według kolejności zawinięć.

Portami dotychczas nieobsługiwanymi przez przewoźników G6 są Goeteborg i Gdańsk. Gdańsk będzie obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj - Ningbo - południowe Chiny - Singapur - Tangier - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk - Goeteborg - Rotterdam - Dżudda - Singapur - południowe Chiny - Hong Kong - Szanghaj.

Statki pozostałych pięciu armatorów Aliansu G6 będzie można oglądać w DCT w kolejnych tygodniach.
  • "Hong Kong Express", to statek kontenerowy o pojemności ponad 13 000 TEU (kontenerów o długości 20 stóp), należący do armatora Hapag-Lloyd.
  • "Hong Kong Express", to statek kontenerowy o pojemności ponad 13 000 TEU (kontenerów o długości 20 stóp), należący do armatora Hapag-Lloyd.
  • "Hong Kong Express", to statek kontenerowy o pojemności ponad 13 000 TEU (kontenerów o długości 20 stóp), należący do armatora Hapag-Lloyd.

G6 to już kolejny klient gdańskiego DCT. W połowie lipca 2015 roku w DCT zainaugurowano nowe połączenie linii United Arab Shipping Company (UASC). Teraz do Gdańska zawija regularny serwis dowozowy, wspierający połączenie UASC pomiędzy Europą Północną a Wschodnim Wybrzeżem Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. United Arab Shipping Company jest globalnym przewoźnikiem kontenerowym wywodzącym się z Bliskiego Wschodu. Firma powstała w 1976 roku, na całym świecie obsługuje 240 portów, ma ponad 185 biur przedstawicielskich.

Kolejnym klientem DCT została niemiecka linia kontenerowa Hamburg Süd, która posiada ponad 250 biur przedstawicielskich na całym świecie. W 2015 roku otrzymała nagrodę Asia Cargo News "Best Green Shipping Line" (najlepsza ekologiczna linia żeglugowa). Kontenery Hamburg Süd korzystają w DCT z cotygodniowego serwisu dowozowego Seago Line.

DCT od 2011 roku obsługuje bezpośrednie połączenie oceaniczne z Azją, czyli serwis AE10 Maersk Line. Najpierw wpływały statki o pojemności ponad 15,5 tys. TEU, od sierpnia 2013 roku są to już jednostki o pojemności 18 tys. TEU. Od początku 2015 roku część połączeń w ramach tego serwisu wykonywana jest dla aliansu 2M, czyli porozumienia dwóch największych linii kontenerowych świata: Maersk Line i Mediterranean Shipping Company.

Miejsca

Opinie (59)

  • Brawo (10)

    Brawo dla DCT, ale rozwój firmy nie idzie w parze z rozwojem pracownika (drogi prezesie rozwój to nie tylko szkolenia to również podwyżki,angaże,umowy na czas nieokreślony) ale wy się o nas nie martwicie.

    P.S Koledzy chyba gryzą biurka w Gdyni ze złości :)

    • 60 26

    • Ty za pownie marszczysz frediego z radości wsioku. (1)

      • 9 15

      • To tak jak ty niedorobie genetyczny :)

        J/W

        • 7 5

    • ech... (5)

      Martw się o sytuację w Waszej firmie, nie o kolegów z Gdyni ;)

      • 12 7

      • martwili sie o Port Lotniczy (4)

        dlatego donieśli do PE. Gdynia (port) skoro tyle środków finans. idzie z UE powinna zrobić podobnie, ale tu jest wyższa kultura nie oparta na donosach i partyjniactwie. Żeby wytracić "argument" dla hejterów - prywatyzacyjny, to zresztą też lotnisko BD miało ofertę z Dalekiego Wschodu odkupienia i inwestowania, takiego wybiegu nie zrobiło :)))

        • 2 12

        • marychopacynko (3)

          to twoj szef gryzoń "doniósł" do UE bo musiał takie jest prawo,
          ale zrobił to po fakcie zamiast przed no i zutylizował 100 mln na 30 letni pustostan :))))

          • 10 3

          • porównujesz rządy PO do Stalinowskich ?? (2)

            bo z historii wiem, ze wtedy obowiązywał nawet donos na siebie samego ?

            • 1 5

            • coś wiesz, ale jak zwykle nie do końca (1)

              obowiązywała samokrytyka. I to publiczna!

              • 3 1

              • ty nawet nie rozrózniasz

                Mao Zedonga od J.Salina, a jednak były to różne krytyki i na różnych poziomach.

                Aby uzasadnić przekonanie, że szczególnym wyzwaniem naszej dojrzałej wymianie zdań w nowoczesności, która jednak pozostawia za sobą zarówno zwykłe plugastwo, chamstwo jak i merytoryczne dyskursy oświeceniowego progresywizmu, technokracji,... jak i zaangażowaną ideologicznie ich krytykę, jest słuszne wytworzenie pewnej negatywnej metakompetencji o charakterze jednocześnie teoretycznym i praktycznym, nt.PL"Gdynia-Kosakowo", które to w zdecydującej zdolności nie pozwolono sie sprawdzić do jego prawidłowego zarządzania. Przez układ doniesieniowy PO dano tym samym zielone światło dla zarządzania niekompetencją.

                • 0 1

    • ale po co te głupawe przytyki do Gdyni?

      ja jestem z Gdyni i CIESZE SIĘ że jest cos takiego jak DTC - który nota bene by w Gdyni nie mógł powstać
      .
      dla mnie TRÓJMIASTO to nasz wspólny interes, ale widac ty masz jakis straszny kompleks któtkiego i pomarszczonego

      • 21 1

    • rozwój pracownika

      "rozwój pracownika to tez umowa na czas nieokreślony" Ha ha no czubek, skąd Ty sie chłopie zerwałeś?

      • 2 2

  • Wielka radość bo przypłyneła kolejna partia chińskiego piwa do biedronki. (2)

    Każdy statek z Chin to cios w naszą gospodarkę. Nasze truskawki postoją 5 dni i się psują. Ich płyną miesiąc i są OK. Na chińskie skażone śmieci powinno być embargo!

    • 26 38

    • Tyle, że to nie tylko towar dla Polski przypływa

      Ale i dla Europy Śr-Wsch. stad tak duży wzrost ilości kontenerów.
      Kiedyś wszystko szło przez Niemcy, ale wreszcie to się zmienia.

      • 13 2

    • To co ty jeszcze robisz przed klawiaturą?

      Granat w kieszeń i na kontenerowiec!

      Jeśli coś w Chinach produkowane jest taniej niż gdzie indziej, a produkt spełnia wszelkie kryteria jakościowe i dotyczące warunków pracy (i Polska i Chiny są sygnatariuszami odpowiednich memorandów), to zakup takich towarów w Chinach i słuszny. Polska niech szuka swojej niszy tam, gdzie nie będzie musiała się kopać z chińskim koniem.

      • 0 0

  • Typowy Gdańszczanin: (1)

    Czym tu się podniecać? Do Gdańska co tydzień wpływa maersk po 399 m 46,5 cm. I nikt z tego nie robi PR-u!!!

    • 11 14

    • A widzisz tu gdzieś zachwyty nad tym jaki to on wielki? Mimo, że jest dużo większy niż ten w Gdyni nikt nawet o tym nie pisze. Dynia robiłaby szum na całą Polskę z takiej okazji

      • 14 2

  • Urlopy wstrzymane (1)

    Urlopy wstrzymane do odwołania ,nie ma takiej opcji hihihi irek

    • 15 2

    • Zawsze mnie to dziwiło.

      Jak jakiś głąb kapuściany może powiedzieć, że urlopy wstrzymane?. Urlop zaplanowany w styczniu, wniosek wypisany na 2 tygodnie i koniec dyskusji.
      Jak nie to L4 i to 3 tygodnie.
      Nie ma ludzi? zatrudnić więcej.

      • 2 0

  • (7)

    Koledzy z gdyni sie nie przejmuja. Jak ktos napisal duze statki to nie wszystko. Za psie pieniadze nie warto zwracac uwagi na ten terminal. Ja wole prace w gdyni i zarobic jak nalezy. Pozdrowienia dla czarnuchow z gdanska. Hahaha.

    • 27 23

    • Disco polo (6)

      Pochwal sie zarobkami i stanowiskiem hahahaha

      • 5 4

      • jestem Mietek z dyni i zarabiam 1300 przez agęcję (1)

        • 8 1

        • zapomniałem napisać ze na czy zmiany robiem

          • 1 0

      • Dokładnie. Robisz przez cto za 16 na godzine bez zadnych świadczeń. Super praca haha. Ogarnij się szybko i zacznij myśleć przyszlosciowo

        • 2 0

      • (2)

        lukowy gdyni ma ponad 2700 na reke a ile w gdansku?

        • 2 1

        • 1900-2000 z dodatkiem nocnym

          • 2 0

        • no to już niedługo

          Z Gdyni wymiotło APLa, MOLa, Hyundaia i jeszcze innych....Szykuje się bardzo trudny czas dla BCT i GCT....jedyna rada to połączenie tych dwóch terminali....

          • 2 4

  • No i G6 w Gdańsku. A Gdynia z roku na rok ma mniejsze udziały w rynku (2)

    Ciekawe kiedy zaczną węgiel i zboże wozić zamiast kontenerów

    • 14 6

    • no i jak zaczną to o czym wtedy bedziesz pisał? (1)

      • 2 1

      • że w gdańsku nawet węgla i zboża wiecej przeładowujemy a co dopiero kontenerów

        • 2 1

  • A co na to Jadzia?

    żadnej 'mądrej' wypowiedzi dla mediów??? Czekamy z niecierpliwością ...

    • 11 3

  • Jezu co wy sie tak ciśnieniujecie - Gdynia to, Gdańsk sr*mto.. ? (6)

    Co was obchodzi ci sie dzieje w miescie obok, jeszcze Sopotem oddzielonym.. Nie rozumiem serio tego plucia na drugie miasto. Mieszkam w Gdańsku od urodzenia prawie 40 lat i jakoś mnie ta Gdynia w ogole nie rusza.. Jeszcze rozumiem jakieś animozje względem Warszawki, ale sąsiada?

    • 49 3

    • nad Sopotem jest granica Gdańska z Gdynią (gwoli ścisłości)

      a na sąsiada zza ściany się najbardziej pluje hehehe

      • 1 5

    • Też nigdy tego nie rozumiałem. Mieszkamy w jednym z najpiękniejszych miejsc w Polsce a ciśniemy po sobie jak Kargul z Pawlakiem.
      Wystarczy się przejechać rowerem z Gdyni przez Sopot do Gdańska. Po drodze mamy wszystko... Pagórki, klify, piękne plaże i super ścieżkę rowerową (z Sopotu do Gdańska) z widokiem na zatokę. Wystarczy się ruszyć i cieszyć się tym co wybudowaliśmy (tak to za nasze powstało) i jaki skok zrobiliśmy w ciągu 20 lat. Owszem zawsze może być lepiej ale żeby tak było zacznijmy od własnego podwórka/klatki/itp...

      • 20 1

    • bo to kibolstwo i zwykłe gimbusowe trolle

      żygać mi sie chce jak czytam wiekszośc wpisów na tym portalu

      nie ma ani jednego artykułu bez wzajemnych ataków

      • 9 2

    • Nie rozumieją tylko Ci co się tu nie urodzili :) (1)

      • 5 9

      • Przecież napisałem jak wół, że mieszkam tu od urodzenia.

        • 9 0

    • Pluje kilku kretynów, zakompleksione przyszczate gnojki kt nie mają pojęcia o niczym

      Tych kilku cymbałów psuje atmosferę

      • 6 1

  • DCT (4)

    Już są niewydolni w obsłudze ciężarówek,to co będzie dalej? Wczoraj 2h w ogonku dookoła parkingu aby dotrzeć pod szlaban,plus 1h oczekiwania na suwnicę.

    • 25 6

    • pesymista

      • 1 3

    • Do czasu jak nie powstanie DCT2 lepiej nie będzie, a wręcz gorzej. Bo G6 w 70% wychodzić będzie drogą i koleją. Współczuje wam

      • 2 3

    • oo widze że nie tylko ja tam stałem...pocieszę Cię kolego za każdym razem jak tutaj trafiam poniedziałek wtorek dramat na granicy za komuny szybciej szło...niestety stara reguła pazerność na ilość zabija jakość

      • 4 2

    • Kontenery na tory !

      • 1 0

  • prezes gdzie kasa?

    Pytanie Kwiatek i ty siwa pokrako Jędrzej to że my wszyscy dla was to biały niger wiemy ale ileż można uprawiać PR że tak dobrze z obsługa statków jak u nas w operacyjnym bryndza z kasa urlopami czy angazami które należą nam się jak psu zupa. No i znowu grafiki weźmie w łeb i Irek powie "chyba Cię główka boli" co za firma żal.pl

    • 20 12

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane