• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdańsk hubem motoryzacyjnym Nissana

VIK
10 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Szacuje się, że w efekcie realizacji kontraktu do gdańskiego portu przypływać będzie o ok. 20 tys. aut więcej niż dotychczas. Szacuje się, że w efekcie realizacji kontraktu do gdańskiego portu przypływać będzie o ok. 20 tys. aut więcej niż dotychczas.

Najpierw Hyundai, teraz Nissan. Port Gdańsk odnotował kolejny sukces na rynku kontraktów motoryzacyjnych. Zgodnie z nową umową od 1 kwietnia tego roku przez trzy kolejne lata przez gdański port będzie odprawianych zdecydowanie więcej samochodów koncernu Renault Nissan Alliance. Samochody transportowane będą do portu z przeznaczeniem na rynek Polski, Litwy, Łotwy, Ukrainy, Czech, Słowacji oraz Węgier.



Na początku stycznia zawinięcie statku EMS Highway zainaugurowało nowe połączenie żeglugowe typu ro-ro na trasie Gdańsk - Tilbury. Statek regularnie raz w tygodniu zawija do gdańskiego portu po samochody marki Hyundai, które powstają w Czechach. Teraz podpisano kolejny kontrakt.

Koncern Renault Nissan Alliance zmienia ścieżkę logistyczną dystrybucji Nissanów w obrębie Europy Środkowo-Wschodniej. Dotąd samochody Nissan transportowane były przez Port Gdańsk na Litwę, Łotwę, Ukrainę oraz w 40 proc. produkcji Nissan Motor Manufacturing United Kingdom na rynek Polski. Pozostała część wolumenu na Polskę przyjeżdżała z Amsterdamu, skąd trafiała na centralny plac składowy pod Łodzią. Do odbiorców czeskich i słowackich samochody kierowane były również przez Amsterdam do Czech, skąd dalej dystrybuowane były do dealerów czeskich i słowackich. Podobnie w przypadku Węgier, choć tu auta trafiały uprzednio na plac składowy zlokalizowany w Austrii.

Nowe rozwiązanie logistyczne przenosi całą dystrybucję bezpośrednio do Gdańska, a port stanie się motoryzacyjnym hubem dystrybucyjnym na Europę Środkowo-Wschodnią. Samochody produkowane w Japonii, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii będą przypływać statkami do Portu Gdańsk raz w tygodniu. Szacuje się, że w efekcie realizacji kontraktu do portu przypływać będzie o ok. 20 tys. aut więcej niż dotychczas.

Szacuje się, że wraz z uruchomieniem nowego rozwiązania logistycznego, w Porcie Gdańsk jednorazowo na placach składowanych będzie nawet do 6 tysięcy aut, natomiast łączny wolumen samochodów w skali roku sięgnąć może 100 tys. samochodów.
VIK

Opinie (41)

  • Ale, ale... odkąd pamiętam to portowy plac w Brzeźnie był zawalony Nisanami. Nie bywam tam regularnie, ale rozumiem, że będzie po prostu więcej Nissanów ;)

    • 0 0

  • a pi ..ar....!!

    Ważne, że pokazali w Wiadomościach jakiś sukces...
    Kogo zasługa... Niech myślą Dobra Zmiana...

    • 0 0

  • A po polsku nie można ? (6)

    Co to jest ten hub ??Starsi ludzie też czytają.Tak więc proszę napisać po polsku.

    • 29 10

    • (1)

      hab

      • 9 2

      • A może schab?

        • 0 0

    • Ta huba, tych hub...

      W lesie tego pełno.

      • 1 1

    • pojęcie z dziedziny logistyki (2)

      centralny punkt przeładunku i dystrybucji towarów

      • 9 2

      • Prawda

        • 3 1

      • Pojecie z dziedziny ???.

        Raczej z dziedziny [ środek kapusty , jak się zwie ,myślę że głąb czy jakoś tak , skoro tak na siłę wciskasz anglo języczne skróty to tam jest miejsce dla takich , w domach starców praca jako ,,podcieracz,,. Ten kraj miał i ma takich wieszczy jak Mikołaj Rej , wątpię by ten od tych hubów czy tam habów słyszał o tym . Skoro płatne studia kończył to taki papier dostał i to widać gołym okiem .

        • 3 7

  • kto to rozładuje

    Pg eksploatacja nie ma rąk do pracy teraz a co dopiero do rozładunku samochodów to bankrut na glinianych nogach .
    na teraz jak jest jeden statek do rozładunku w porcie to nie ma pełnych obsad sztauerów i operatorów i oni z motyką na słońce a jeszcze chcą siarkie w granulacie przeładowywać i zatruwać dzielnicę a beznadziejne kierownictwo stan....W.K i je..Y .G to trutnie w tej firmie a do tego doszli jeszcze misiewicze bez pojęcia.To jest nowa polska pis .Powodzenia wam trutnie

    • 0 6

  • Dawno, dawno temu,

    ...gdy sprzedawaliśmy Polonezy do Chin, wyjeżdżały one z Gdyni. Wszystkie place były zastawione a kierowców do załadunku brali "z łapanki". Podobnie z Jelczami. Sprzedawane były bez kabin. Potem widziałem je w Chinach z dorobionymi "budami".
    Od tego czasu duży zrobili postęp...
    W odróżnieniu od Gdyni i Gdańska...

    • 4 2

  • Pięknie się rozwija Port w Gdańsku (2)

    Jeszcze trochę i Szczecin, Świnoujście czy Gdynia razem wzięte będą przy Gdańsku malutkie

    • 44 4

    • A mi się marzy (1)

      aby wszystkie się dobrze rozwijały.

      • 10 0

      • Ale one się dobrze rozwijają, a Gdańsk się rozwija pięknie ;)

        • 3 1

  • 20 tysięcy aut

    Te 20 000 aut więcej to w jakim okresie (tydzień, miesiac, kwartał, rok)???

    • 5 1

  • Wiadomo, tania siła robocza (1)

    Jw

    • 7 8

    • Wyzysk przez prezesów o polskiej mentalności

      Zarządzanie firmą jak folwarkiem w XIX w. - mało płacić i batem poganiać.
      Stawki za przeładunki są jak w Europie Zachodniej a pensje śmieszne.

      • 3 1

  • warto połączyć porty w Gdyni i Gdańsku. Dziś wiele inwestycji się dubluje (1)

    • 2 7

    • Po co łączyć?

      Zmiana będzie tylko taka, że będzie jeden zarządca. Poszczególne terminale i tak są niezależnymi firmami. Jakby zarządy się połączyły, to pewnie prezes i pozostałe osoby z zarządu byłyby w Gdańsku. Wtedy w Gdyni będzie można wywalić przeładunek węgla do Portu Północnego i byłoby czysto.

      • 4 0

  • A tak z ciekawosci. Nissany przyplywaja z Chin - bo tam sa skladane? ;)

    • 0 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane