- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (82 opinie)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (129 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (185 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (16 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (18 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Prom "Landegode" jest już gotowy
Remontowa Shipbuilding SA zakończyła budowę pierwszego z serii czterech promów gazowych budowanych dla jednego z największych właścicieli floty promowej w Norwegii. Prom "Landegode" przeznaczony jest do obsługi ruchu pasażerskiego na północy kraju, w rejonie Vestfjord pomiędzy portem Bodø a archipelagiem Lofotów.
Budowa promu "Landegode" rozpoczęła się w ubiegłym roku. Wodowanie kadłuba odbyło się 2 listopada. Potem trwało wyposażanie jednostki. Po pomyślnie zakończonych próbach morskich statek przekazany został armatorowi. W czwartek, 4 października odbyła się zmiana bandery. Statek jednorazowo może zabrać na pokład 390 pasażerów i 120 samochodów osobowych. Długość całkowita jednostki to 96 m, a szerokość 16,80 m.
Statek napędzany jest jednym silnikiem zasilanymi gazem LNG. Pozwoli to na osiągnięcie serwisowej prędkości - 17 węzłów i maksymalnej prędkości 19 węzłów. Zastosowanie niekonwencjonalnego napędu z użyciem paliwa LNG spowoduje ograniczenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Budowa promów gazowych odpowiadających restrykcyjnym normom ekologicznym stała się w ostatnich latach jedną ze specjalności Remontowa Shipbuilding SA.
Prom "Landegode" jest już piątym statkiem zbudowanym dla tego samego norweskiego armatora. W październiku 2011 zakończono budowę pierwszej serii dwóch dwustronnych promów o napędzie konwencjonalnym. Z kolei w grudniu 2011 roku zakończono budowę drugiej serii promów typu RoPax.
Zobacz wodowanie promu "Landegode" w stoczni Remontowej Shipbuilding.
Miejsca
Opinie (28) 4 zablokowane
-
2012-10-07 12:31
Mam nadzieję, że niewidzialna ręka rynku zmiecie w końcu raz na zawsze cały tzw. "przemysł stoczniowy". (4)
- 3 52
-
2012-10-07 13:49
mam nadzieję, że jeszcze zatęsknisz za stoczniami
- 16 0
-
2012-10-07 19:03
nadzieja matką głupich:-)
- 4 0
-
2012-10-07 19:58
a zatrudnisz tych ludzi czy każesz ich pozabijać ?
- 5 0
-
2012-10-09 07:11
głupszego komentarza nie czytałem od lat
trzeba być wysokiej klasy cieciem aby pisać tak bezinteresownie głupi komentarz.
Aż dziw żeś się nauczył mówić i pisać.- 1 0
-
2012-10-07 12:50
Proszę tego niepokazywać bo premier stocznię zlikwiduje jak mu UE paluszkiem pogrozi (2)
- 27 11
-
2012-10-07 13:00
jestes głupi
- 6 7
-
2012-10-07 14:20
To jest stocznia prywatna więc UE może im "skoczyc"
- 8 2
-
2012-10-07 15:12
Szkoda ze ponad połroku po terminie (4)
:)
- 2 1
-
2012-10-07 15:33
w Remontówce są różne przyczyny opóźnień
najważniejsza - założenia kierowników projektu. W praktyce zawsze wychodzi coś, czego nie przewidzieli.
- 1 0
-
2012-10-07 17:13
dla twojej informacji to pierwszy serii promów znaczy się prototyp więc takie opóźnienia są wliczone w ryzyko
- 2 0
-
2012-10-07 18:23
Spytaj się chinoli dlaczego zbudowali zbiornik LNG z błędami konstrukcyjnymi dla RR i to we wszystkich zamówionych sztukach ( 10 szt )
- 7 0
-
2012-10-08 12:27
NIe po terminie tylkow terminie uzgodniony z armatorem w wyniku wielu zmian w prjekcie i dostawach Ciole jeden.
- 1 0
-
2012-10-07 15:31
PROM
Prom "Landegode" jest już piątym statkiem zbudowanym dla tego samego norweskiego armatora - TORGHATTENA
- 5 0
-
2012-10-07 15:35
Decydujące zasługi dla całego przedsiwziecia mieli projektanci z biura projektowych RMDC.
To najlepsze biuro projektowe w Polsce, i najlepsi projektanci.
- 12 2
-
2012-10-07 16:05
Dyr.Sojka.Medal Orła Białegi i VIRITUTI MILITARI za odwagę .....
w ratowaniu i budowę polskiego przemysłu ojkretowego ,wbrew nakazom solidaruchów aby dorobek stuleci,.....zniszczyc !!!! Polak nr. 1 na prezydenta !!!
Dość rzadów historyków........nieudaczników.....- 11 3
-
2012-10-07 17:25
SZKODA (1)
Szkoda tylko stoczniowców ,nikt ich nie zapytał ile zarabiają za te wspaniałe jednostki.szkoda gadac
- 8 2
-
2012-10-07 20:11
zapytaj nauczycieli czy pielęgniarki czy robotników drogowych. mówisz że źle zarabiają wszyscy stoczniowcy, to jak trzymamy się stereotypów to wszyscy stoczniowcy to pijacy
- 3 3
-
2012-10-07 20:14
zginela biala kaczka
Jedna biala kaczka zginela.Antek policmajster do sledztwa.
- 0 6
-
2012-10-07 20:15
ŻAL.PL
Szkoda że nic nie napisali o tym ile ten prom ma opóźnienia.....
- 0 2
-
2012-10-08 07:59
(2)
jak to "dobrze" że PO zniszczyła dwie największe i najnowocześniejsze stocznie i teraz ekscytujemy się statkami 90 metrowymi a "kiedyś" budowano 300 metrowe
by żylo się lepiej
ważne że rodzina znanego kolejarza lotnka i dziennikarza i jego pomorscy towarzysze mają się doskonale- 5 4
-
2012-10-08 09:13
Nie PO, a jeszcze SLD do spółki z Jaworskim.
PO tylko przyznała się do faktu, a nie zamiatała sprawę pod dywan jak konkurencja.
- 2 2
-
2012-10-08 11:10
Głupol
I szkoda że Stalin już nie żyje, zbudowałby nam więcej Pałaców Kultury. Gigantoman jeden. Co z tego że 90 metrów? Wazne że w środku siedzi technologia z XXI w. 300 metrowe proste jak cep towarowce moga podniecać wyłącznie kogoś, kto się na tym kompletnie nie zna. Nawet Chińczyk i Wietmanczyk potrafią to budować.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.