- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (116 opinii)
- 3 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (88 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (121 opinii)
- 5 Energa z zyskiem za 2023 r. (93 opinie)
- 6 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (189 opinii)
Remontowa Shipbuilding: wodowanie i ponad pół mld przychodów
W Remontowa Shipbuilding odbyło się pierwsze wodowanie w tym roku. Do wody "wpadł" kolejny statek typu PSV. Tym razem była to uroczystość zamknięta dla mieszkańców i turystów.
Jednostka budowana jest dla jednego z największych armatorów operujących statkami typu Offshore Support Vessel na Morzu Północnym. Statek pełnić będzie funkcje zaopatrzeniowe, przewożąc ładunki sypkie, płynne i drobnicę. Przystosowany będzie również do zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych. Przez ostatnie lata tego typu jednostki - obok promów pasażersko-samochodowych - stały się specjalnością gdańskiej stoczni. Portfel zamówień jest pełny. Nic więc dziwnego, że przychody Remontowej Shipbuilding przekroczyły w roku 2012 kwotę pół miliarda złotych. Plan na 2013 rok przewiduje natomiast przekroczenie sumy 800 mln złotych.
Powierzchnia pokładu zwodowanego wczoraj statku wynosząca ponad 800 m kw., 4100 t nośności oraz prędkość 14,3 węzła przy znamionowym zanurzeniu plasuje tę jednostkę w grupie największych statków PSV jakie będą operować w klasie statków średnich, w ciężkich warunkach pogodowych Morza Północnego i stąd odmienny kształt kadłuba oraz nadbudówki od dotychczas dostarczanych na rynek brazylijski czy afrykański. Statek wyposażony zostanie w napęd typu Diesel Electric składający się z czterech zespołów prądotwórczych, wytwarzających łączną moc 6800 kWe. Klasa DP2 - czyli system dynamicznego pozycjonowania statku, pozwoli na jego eksploatację nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.
Po zwodowaniu kadłuba, częściowo uzbrojonego w systemy okrętowe, teraz rozpocznie się etap wyposażania jednostki. Zwieńczeniem całego procesu produkcyjnego będzie uruchomienie wszystkich systemów i urządzeń, a następnie przeprowadzenie prób morskich. Projekt koncepcyjny oraz cała dokumentacja techniczna wykonana została przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. z Gdyni.
Ubiegłoroczne wodowanie statku typu PSV dla amerykańskiego armatora.
Miejsca
Opinie (30) 2 zablokowane
-
2013-02-16 10:13
Ale łupinka
- 2 0
-
2013-02-16 10:23
Jaka jest prawda? (3)
Stocznia remontowa buduje statki i ma ogromne zyski, a stocznia za płotem - Stocznia Gdańska - w osobie prezesa Łasińskiego twierdzi, ze produkcja statków nie jest opłacalna.
Prawda jest taka, że rządzący gdańską stocznią nie wiedzą jak zarządzać taką firmą a statki to znają ze zdjęć w gazetach. No i ten "mądry" Karol.- 11 0
-
2013-02-16 10:44
Do laika (2)
W remontówce budują ze stratami a zyski mają z opcji walutowych. Tam są cwaniacy. A ludziom nie płacą za robotę.
- 1 6
-
2013-02-17 10:58
do zmianowego
jak ci nie płacą to zmien na stocznie gdańską albo Crist
Były stoczni gdańsk,crista, Dzisiaj na szczęście remontowej- 3 0
-
2013-02-17 11:01
Do zmianowego
TY chyba pracujesz nie na produkcji.Siedzisz i pieprzysz głupoty.Idż do Crista
- 2 0
-
2013-02-16 19:41
Jeżeli przynosi dochód, (1)
to trzeba sprzedać.
- 1 1
-
2013-02-18 08:18
Zdziwko, bo to prywatne.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.