• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remontowa Shipbuilding: wodowanie i ponad pół mld przychodów

VIK
15 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Po zwodowaniu kadłuba częściowo uzbrojonego w systemy okrętowe, teraz rozpocznie się etap wyposażania jednostki. Po zwodowaniu kadłuba częściowo uzbrojonego w systemy okrętowe, teraz rozpocznie się etap wyposażania jednostki.

W Remontowa Shipbuilding odbyło się pierwsze wodowanie w tym roku. Do wody "wpadł" kolejny statek typu PSV. Tym razem była to uroczystość zamknięta dla mieszkańców i turystów.


Czy statki specjalistyczne to szansa dla naszych stoczni?


Jednostka budowana jest dla jednego z największych armatorów operujących statkami typu Offshore Support Vessel na Morzu Północnym. Statek pełnić będzie funkcje zaopatrzeniowe, przewożąc ładunki sypkie, płynne i drobnicę. Przystosowany będzie również do zwalczania pożarów i zbierania rozlewów olejowych. Przez ostatnie lata tego typu jednostki - obok promów pasażersko-samochodowych - stały się specjalnością gdańskiej stoczni. Portfel zamówień jest pełny. Nic więc dziwnego, że przychody Remontowej Shipbuilding przekroczyły w roku 2012 kwotę pół miliarda złotych. Plan na 2013 rok przewiduje natomiast przekroczenie sumy 800 mln złotych.

Powierzchnia pokładu zwodowanego wczoraj statku wynosząca ponad 800 m kw., 4100 t nośności oraz prędkość 14,3 węzła przy znamionowym zanurzeniu plasuje tę jednostkę w grupie największych statków PSV jakie będą operować w klasie statków średnich, w ciężkich warunkach pogodowych Morza Północnego i stąd odmienny kształt kadłuba oraz nadbudówki od dotychczas dostarczanych na rynek brazylijski czy afrykański. Statek wyposażony zostanie w napęd typu Diesel Electric składający się z czterech zespołów prądotwórczych, wytwarzających łączną moc 6800 kWe. Klasa DP2 - czyli system dynamicznego pozycjonowania statku, pozwoli na jego eksploatację nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Po zwodowaniu kadłuba, częściowo uzbrojonego w systemy okrętowe, teraz rozpocznie się etap wyposażania jednostki. Zwieńczeniem całego procesu produkcyjnego będzie uruchomienie wszystkich systemów i urządzeń, a następnie przeprowadzenie prób morskich. Projekt koncepcyjny oraz cała dokumentacja techniczna wykonana została przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. z Gdyni.

Ubiegłoroczne wodowanie statku typu PSV dla amerykańskiego armatora.

VIK

Miejsca

Opinie (30) 2 zablokowane

  • Ale łupinka

    • 2 0

  • Jaka jest prawda? (3)

    Stocznia remontowa buduje statki i ma ogromne zyski, a stocznia za płotem - Stocznia Gdańska - w osobie prezesa Łasińskiego twierdzi, ze produkcja statków nie jest opłacalna.
    Prawda jest taka, że rządzący gdańską stocznią nie wiedzą jak zarządzać taką firmą a statki to znają ze zdjęć w gazetach. No i ten "mądry" Karol.

    • 11 0

    • Do laika (2)

      W remontówce budują ze stratami a zyski mają z opcji walutowych. Tam są cwaniacy. A ludziom nie płacą za robotę.

      • 1 6

      • do zmianowego

        jak ci nie płacą to zmien na stocznie gdańską albo Crist

        Były stoczni gdańsk,crista, Dzisiaj na szczęście remontowej

        • 3 0

      • Do zmianowego

        TY chyba pracujesz nie na produkcji.Siedzisz i pieprzysz głupoty.Idż do Crista

        • 2 0

  • Jeżeli przynosi dochód, (1)

    to trzeba sprzedać.

    • 1 1

    • Zdziwko, bo to prywatne.

      • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...

Najczęściej czytane