• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sejner dla Duńczyków zwodowany

erka
22 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Z pochylni B3 w Gdańsku spłynęła jednostka Beinur. Statek, zamówiony został przez duńskiego klienta.
  • Z pochylni B3 w Gdańsku spłynęła jednostka Beinur. Statek, zamówiony został przez duńskiego klienta.
  • Z pochylni B3 w Gdańsku spłynęła jednostka Beinur. Statek, zamówiony został przez duńskiego klienta.
  • Z pochylni B3 w Gdańsku spłynęła jednostka Beinur. Statek, zamówiony został przez duńskiego klienta.

Stocznia Remontowa Nauta zwodowała kolejny częściowo wyposażony statek rybacki typu purse seiner trawler. Tym razem z pochylni B3 spłynęła jednostka Beinur. Statek, zamówiony przez duńskiego klienta, ma 78 m długości i ponad 15 m szerokości, a jego zanurzenie wynosi 6,5 m.



Sejner to pełnomorski statek rybacki służący do połowu ryb ławicowych (śledzi, tuńczyków, sardynek) z wykorzystaniem prostokątnej sieci okrężnej.

Od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów w Gdańsku, Stocznia Nauta zwodowała już trzy sejnery dla tego klienta oraz dwie podobne jednostki dla klientów z Norwegii.

Obecnie w trakcie realizacji jest pięć kontraktów na budowę sejnerów częściowo wyposażonych dla Karstensens Skibsvaerft AS, a w ostatnim czasie Nauta pozyskała zlecenie na budowę kompletnie wyposażonego statku rybackiego dla szkockiego armatora.

Jednocześnie w stoczni trwają prace przy budowie jednostki do obsługi farm wiatrowych oraz statku badawczego dla Uniwersytetu w Goeteborgu.
erka

Miejsca

Opinie (15)

  • (1)

    A co ze statkiem badawczym dla UG ???
    Pierwszym, który zatonął pod własnym ciężarem podczas prób modelowych w CTO ???
    No i ile dołożymy z naszych podatków do tego prezentu dla duńskiej Stoczni ???

    • 15 15

    • To musiał być podwodny statek badawczy...

      • 3 1

  • przemysł stoczniowy w rozsypce o ile już nie upadł... (4)

    ... a co chwila wodowanie statku. Wystarczył upadek molochów typu Stocznia Gdynia i Stocznia Gdańsk, w to miejsce weszli prywaciarze którzy potrafią zarządzać dużymi firmami a nie debile i łapówkarze na państwowych stanowiskach i nagle zaczęło się opłacać :) Ludzie mogą zarobić po około 20zł/h i więcej (fakt faktem napracują się, ale mają), zaczęło być opłacalne budowanie statków gdzie wcześniej wszyscy krzyczeli że się nie opłaca itd itd... Można? Można!

    • 35 13

    • stocznia Gdynia (2)

      Stocznie Gdynia rozwalił w latach 2005-2007 PIS ktory nie zgodził sie na prywatyzacje przez dunskiego inwestora ktory postawił warunek redukcji zatrudnienia i likwidacji zwizazków zawodowych na co PIS nie przystał. Efektem bylo to ze stocznia calkiem upadła - po nas chocby potop. Wiem bo pracowałem wtedy jako inspektor odbioru. Potem przyszla zmiana władzy PO probowalo z Katarem ale przyszedl swiatowy kryzys i nici z tego wyszły. a PIS oczywiscie za wszystko obwinił Tuska.

      • 20 4

      • a "obrońca stoczni" jaworski na saloonach..

        • 17 2

      • Prywatyzacja niepotrzebna

        A po co było prywatyzować?. Trzeba było dofinansować i zmodernizować stocznie i działać nadal jako państwowa spółka. Produkcja statków jest opłacalna i do budżetu państwa wpływały by grube mln.

        • 3 9

    • Łeb jesteś i tyle

      • 3 2

  • czy naprawdę trudno zrobić zdjęcie które da wyobrażenie jednostki? lub chociaż jeśli to trudne to także z innej strony niż z dziobu?

    • 8 1

  • a potem dorsze (2)

    kupujemy od Duńczyków. Co mogą nasze kutry wobec takiego kolosa?
    O Dalmorze nie wspomnę, kiedyś wielka flota, obecnie firma deweloperska i to tylko dlatego, że kilkadziesiąt lat temu nikt nie myślał o budowaniu mieszkań w miejscu portu.
    Nie będę zakłamany - wolę grubsze dorsze z wód północnych od naszych - obecnie cienkich "bolków", ale wiem, co za tym stoi. Niebawem nasze rybactwo morskie ograniczy się do połowów belony na Zatoce Puckiej w maju dla turystów z Katowic:)

    • 13 0

    • To o Dalmorze to bzdury, powtarzanie kłamstw, wybielanie głupoty.

      Ludzie sami wykończyli Dalmor (a była i Odra i inne firmy) przez swoją głupotę i zachłanność - proszę popytać rybaków jak ze świeżej ryby robili mączkę, proszę sprawdzić ile kar nałożyło USA za takie praktyki (wystarczyło proste dodawanie by ośmieszyć naszych kapitanów i jaki wstyd), ile wyciągów ryby już martwej poszło do wody bo złowionej nie było jak przerobić bo kapitan z chiefem rywalizował, który to matoł więcej na wachcie wyciągnie.Tak marnowano dziesiątki !!!! ton !!!! ryby na jednym statku !!! na dobę Taka praktyka była we wszystkich flotach, a były rosyjskie,chińskie ba nawet z NRD i to większa od polskiej !!!. Teraz gdy ryby już nie ma ostały się resztki największych flot tzn ruskiej i chińskiej a reszta gwizda i marzy o czasach świetności i powrotu do głupoty. Czy ktoś z rybaków pamięta powroty z korytarzami, kabinami zawalonymi mączką. Kto teraz populistom powie prawdę o "dalmorach" czy stoczniach. Do roboty się weźcie a nie do narzekania, tak wspaniale było za komuny ? to wyp.... do Korei.

      • 2 1

    • Czytaj ze zrozumieniem

      Sajner nie łowi na Baltyku, nasze kutry nie łowia na oceanie

      • 0 0

  • Specjalnością Nauty są katamarany (1)

    Może coś o katamaranie dla UG. Bo już chyba 1,5 po terminie oddania do eksploatacji.

    • 11 2

    • katamaran

      zdaje sie jest caly czas w budowie i niedlugo wodowanie

      • 0 4

  • Ten katamaran dla UG od początku miał pecha. Ci co sie znają na rzeczy trzymali sie od niego z daleka.

    • 9 0

  • A co z rozkradzioną Konrem nautą ?!!! Czy ktoś w końcu za to odpowie ?!!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane