• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stępka pod statek naukowo-badawczy dla szwedzkiego uniwersytetu

VIK
9 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Kontrakt na budowę statku stocznia Nauta podpisała w listopadzie 2013 roku. Kontrakt na budowę statku stocznia Nauta podpisała w listopadzie 2013 roku.

Położono stępkę pod nowoczesny statek naukowo-badawczy dla Uniwersytetu w Goeteborgu. Statek buduje stocznia Nauta. Ceremonia odbyła się w Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku. Jednostka ma być gotowa do końca tego roku.



Nauta buduje też statek dla Uniwersytetu Gdańskiego. Miał być gotowy na przełomie lipca i sierpnia ub.roku. Teraz mówi się o połowie 2015 r. Nauta buduje też statek dla Uniwersytetu Gdańskiego. Miał być gotowy na przełomie lipca i sierpnia ub.roku. Teraz mówi się o połowie 2015 r.
Statek będzie miał blisko 45 m długości, 11 m szerokości i będzie ważył około 800 ton. Na swoim pokładzie oprócz pięcioosobowej załogi, pomieści 20 osób. Nowa jednostka zastąpi wyeksploatowany już mniejszy statek Skagerak, który pracował dla Uniwersytetu w Goeteborgu od ponad 40 lat. Jednostka będzie służyć studentom i naukowcom do badania globalnych zmian klimatycznych Skandynawii spowodowanych zmianą kierunku prądów morskich oraz kwasowości wody morskiej. Zostanie wyposażona w nowoczesne laboratoria i stanowiska badawcze.

Kontrakt na budowę statku stocznia Nauta podpisała w listopadzie 2013 roku. W marcu 2014 r. zostały wykonane próby modelowe jednostki, a następnie stocznia przystąpiła do realizacji prac kadłubowych. Samo położenie stępki dawniej było jednoznaczne z rozpoczęciem budowy. Obecnie wieńczy etap prefabrykacji elementów kadłubowych i rozpoczyna etap montażu. Dotychczas wykonano około 30 proc. bloków kadłubowych. Zakończenie tzw. prac kadłubowych potrwa do końca marca 2015 r. Wcześniej zapowiadano, że cała jednostka ma być gotowa w tym terminie. Teraz przewiduje się, że prace związane z budową powinny zostać ukończone do grudnia 2015 r.

- Budowa jednostek o przeznaczeniu naukowo-badawczym jest istotnym obszarem aktywności stoczni Nauta. Współpracując ze środowiskiem akademickim, Nauta zyskuje dostęp do najnowocześniejszych technologii i rozwija ofertę produktową, co pozwala stoczni pozyskiwać nowych klientów. Realizacja projektów innowacyjnych to szansa również dla załogi, która poprzez kontakt z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi podnosi swoje kwalifikacje - podano w komunikacie.

Nauta buduje też statek naukowo-badawczy "Oceanograf" dla Uniwersytetu Gdańskiego. Choć stępkę położono w maju 2013 roku, to do tej pory nie udało się ukończyć tej jednostki. Jak informowaliśmy w październiku ub. roku, budowa jest znacznie opóźniona.
VIK

Miejsca

Opinie (12) 7 zablokowanych

  • Statek badawczy dla uniwersytetu z Goteborga. (1)

    Mam nadzieję, że nie spartolą kontraktu, bo kontrakt jest dobry, cena uważam dobra. Jednostka nieskomplikowana w budowie. Trochę nieprawdziwie brzmią twierdzenia o zakończeniu prac kadłubowych w marcu 2015 gdy prace są zaawansowane w 30%.
    Podobnie na wyrost wygłaszane są twierdzenia o dostępie do nowych technologii (jakich?) - budowa statku jest stosunkowo prostym procesem technologicznym, wymaga jednak przestrzegania procedur i dobrej organizacji pracy oraz pracowników o wysokich kwalifikacjach. Dla Nauty jest to wyzwanie bo od tego projektu wiele zależy czy stocznia odzyska pozycję na rynku po zawirowaniach lat ostatnich. Nowy prezes Nauty jest w stanie uporządkować organizację stoczni i wprowadzić Nautę na normalne tory pracy stoczniowej - pod warunkiem, że nikt nie będzie mu przeszkadzał. Życzyć należy powodzenia i nowych kontraktów.

    • 60 2

    • ok

      • 8 24

  • To bardzo dobrze.

    • 4 23

  • Ten statek już zdążył obrosnąć legendą. Mam nadzieje ze teraz pójdzie z górki.

    • 4 22

  • Nautowiec (2)

    Nie wiem czy zauważyliście różnice pomiędzy przedstawionym zdjęciem jak ma wyglądać statek a zdjęciem sekcji dziób owej _ to ku.... dwa inne statki.

    • 1 13

    • (1)

      przeciez to dwie rozne jednostki - jeden to katamaran dla Uniwersytetu Gdańskiego a zdjęcie to sekcja dziobowa statku dla uniwersytetu z Goeteborga.

      • 8 0

      • jeszcze dla nautowca

        kiedys pracownicy stoczni wiedzieli jakie statki w ich Naucie remontuje sie lub co zdarzalo sie rzadziej buduje.opinia twoja swiadczy o tym co od dawna wiadomp jest - firmy stoczniowe cierpia na braki ludzi po szkolach okretowych bo te zostaly zlikwidowane.jak nie podejmie sie proby odbudowy szkol stoczniowych to po prostu w Polsce nie bedzie sie budowalo lub remontowslo statkow.a szkoda. co do jednostek dla naukowcow to sa ciekawe statki budowane niecodziennie i mozma sie przy ich budowie troche nauczyc. po zmianach w Naucie zaczyna widac swiatelko w tunelu oby wreszcie stocznia zaczela byc stocznia.

        • 7 0

  • Jeszcze pare miesiecy...

    Marsjanie wypompowuja ostatnia kase co dostali 31.12 od Arp. Chodzi o 60 mln.
    Okragle 30 mln poszlo na zalatanie dziur i pokrycie strat z sejnera, hellesoya i akcji p.t. konrem. Drugie 30 mln jest obecnie rozkradane pod tyt. Kreatywna ksiegowosc.
    Koszty dzierzawy pochylni nagle przestaly byc kosztami jednostki... teraz to koszty dookolazakladowe , utrzymanie infrastruktury. Ogladali za duzo youtube ?
    A najlepsze ....
    Wszystkie, tak wszystkie nowe kontrakty na 2015r podpisano, z góry zakladajac straty !!!
    Fitjar - 60 % pod kreska
    Havyard - 40 % pod kreska.

    W normalnych warunkach nauta dawno powinna byc na śmietniku historii tak jak SMW.
    Jestem przekonany ze afera stoczniowa jak juz wybuchnie, a wybuchnie bo nie mozna wiecznie ukrywac tych strat , defraudacji i oszustw w ksiegowosci, to piotrek i jego swita skoncza tam gdzie powinni byc , tzn. W urzedzie bezrobotnych bo takich wodoglowych nikt by nie zatrudnil w prywatne j firmie. Pod koniec 2015r bedzie mega bankructwo - nauta exitus - i prawdopodobnie crist tez, bo nowej konkretnej roboty procz paru sekcji dla norwegow jak nie bylo tak nie ma.
    Sprawa w sadzie niemieckim spowodowala ze zaden niemiecki armator cristowy roboty nie da.

    • 24 0

  • kasa

    wszystko to jest potwierdzeniem tego co wszyscy wiedzieli - celem marsjan jest pozyskiwanie pieniędzy dla siebie , podobnie jak w filmie Spielberga " Wojna światów" tyle ze tam marsjanie wysysali z ludzi krew. Działalność marsjan w Naucie i nie tylko powinna zostać rozliczona wydano prawie 2 miliardy złotych niby na restrukturyzację polskich stoczni. Kasa państwowa szła głównie na PR oraz dla marsjan i ich żołnierzy
    z premedytacją zniszczono spółkę Konrem Nauta - stray ponad 30 milionów złotych - będzie je musiał pokryć skarb państwa, likwidacja 300 miejsc pracy w Gdyni, zabawa w budowanie statków w Gdańsku - tutaj nikt nie liczy kosztów związanych z budową kadłubów statków ( na dawnym K-3) no bo po co? na wszystkim korzystają różne hieny np. firma pani Ewy J. tu np. znana sprawa "tie back frame". Ciekawe kto teraz płaci dodatkowo p. Sławomirowi Ł. i Krzysztofowi G. - dawniej robił to pan Stach F. z Konrem Nauta.W tej chwili namiestnik marsjan p. Paweł MD robi wszystko by ukryć straty stoczni - kreatywna kjsiegowość. Jedyna nadzieja by wszystko wyszło na jaw to zmiana władzy w Polsce a jest taka szansa bo wybory parlamentarne niedługo. Marsjanie już czują oddech Jarka na plecach .

    • 26 0

  • straty Nauty

    budowa statkow badawczych dla uniwesytetów w Gdansku i Goeteborgu przedłuża się i będzie przedłużąć dopóki nowy prezes pan Krzysztof Juchniewicz nie zrobi porządków w Naucie, czas by stada ludzi z nadania marsjan odsunac od decyzji, od produkcji . nie moze byc tak ze prosty kadłub buduje sie latami , vide : kadłub sejnera 690 budowanego przez tercet egzotyczny Fiedorowicz, Sobociński, Gęsicki i w efekcie straty ponad 25 milionów złotych tu mozna wspomniec ze mozna budowac szybko i dobrze wprawdzie daleko bedzie do rekordu 4 dni od momentu położenia stepki do wodowania jak to było w przypadku statku " Robert E. Peary" ale budowa prostego kadluba trwajaca dwa lata to lekka przesada i marnotrawstwo.Życzyć należy by nowy prezes zebrał siły i uporzadkował stocznie a wiadomo, że ma doświadczenie .

    • 8 0

  • El PP de Murcia propuso ayer al Gobierno central que haga viable el Trasvase Tajo-Segura redotando l.

    • 0 0

  • With Suarez pour trouver le fond du filet - y compris en marquant le plus de buts (11) pendant les éliminatoires de la Coupe du Monde Amérique du Sud - Uruguay ressemblait à une véritable équipe dangereuse qui pourrait aller toe-to-toe avec l'Italie et l'Angleterre dans le groupe D.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mirosław Bieliński

Prezes firmy doradczej Stilo Horizon. Były prezes Grupy Energa. Po ukończeniu studiów...

Najczęściej czytane