• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej kontenerów trafi do gdańskiego terminalu DCT

erka
18 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowe statki Maerska mają zużywać średnio 35 proc. mniej paliwa w przeliczeniu na przetransportowany kontener niż  statki o ładowności 13,100 TEU zamawiane przez innych armatorów. Nowe statki Maerska mają zużywać średnio 35 proc. mniej paliwa w przeliczeniu na przetransportowany kontener niż  statki o ładowności 13,100 TEU zamawiane przez innych armatorów.

Dobre prognozy dla gdańskiego portu. Maersk Line chce zwiększyć swoje zaangażowanie w regionie Morza Bałtyckiego. Największe linie żeglugowe na świecie powołały już do życia nowego operatora kontenerowego Seago Line. W najbliższym czasie ma być też gotowa koncepcja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT.


Kontenerowe serwisy feederowe. Kontenerowe serwisy feederowe.
Kontenerowce Maersk line Kontenerowce Maersk line
Uruchomienie bezpośredniego regularnego połączenia kontenerowego z portów Dalekiego Wschodu do Gdańska spowodowało, że Port Gdańsk stał się pierwszym i jedynym dotąd hubem kontenerowym na Bałtyku. - Powstałe w terminalu DCT gdańskiego portu centrum przeładunku kontenerów umożliwia ich dalszą dystrybucję do portów Finlandii, Rosji i Szwecji. Ponadto Maersk, CMA, Team Lines, czy APL utrzymują kontenerowe serwisy dowozowe z portami zachodnio-europejskimi - twierdzi Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

W 2010 roku w Gdańsku odnotowano rekordowe przeładunki - 27,2 mln ton. Głównie dzięki usługom świadczonym w terminalu DCT, Gdańsk przekroczył pół miliona TEU - drobnica skonteneryzowana sięgnęła ok. 20 proc. ogółu obrotów portu. - Obecnie, mimo kryzysu finansowego, widoczny jest w gdańskim porcie 20 proc. przyrost - w stosunku do 2010 roku - przeładowywanych kontenerów. Oba terminale kontenerowe obsłużyły już ponad 600 tys. TEU, a do końca roku zostało jeszcze półtora miesiąca - dodaje Kasprowicz.

Nowe linie powołane przez Maersk, Seago Line, będą obsługiwały europejskie połączenia feederowe, także z Gdańska. Maersk zapowiada też wprowadzenie kontenerowców nowego typu. - Mając 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości, "Potrójne E" będą największymi statkami jakiegokolwiek typu na światowych wodach. Ich ładowność 18 tys. TEU (twenty-foot container unit) jest o 16 proc. większa (o 2,500 kontenerów) niż największego obecnie kontenerowca, Emmy Maersk - mówi Marko Mihajić z Maersk Line.

10 pierwszych statków klasy "Potrójne E" buduje koreański Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd. według standardów klasyfikacji ABS. Ich dostawa jest przewidziana na lata 2013-2015.

Także terminal DCT przygotowuje się do wzmożonego ruchu. W najbliższych miesiącach poznamy koncepcję rozbudowy terminalu. Nowe nabrzeże DCT ma powstać wzdłuż plaży w kierunku pirsu rudowego zobacz na mapie Gdańska, prostopadle do istniejącego terminalu.

Największe kontenerowce świata ju z od maja regularnie zawijają do Gdańska.



Więcej o pomorskiej gospodarce

W najbliższym programie Marka Kańskiego "Pomorska Kronika Biznesu" relacja z konferencji "Termiczne przekształcenie odpadów komunalnych - warianty instytucjonalne w Europie i szanse dla województwa Pomorskiego": Unia pomaga i ...karze - dyrektywa przetwarzania wysokokalorycznych odpadów ; Pomorska spalarnia - gdzie, jak i za ile ; Od słów do czynów - potrzeba społecznych konsultacji ale i pilnych działań inwestycyjnych. Program "Pomorska Kronika Biznesu" w TVP Gdańsk dzisiaj o 18.20 . Powtórka programu w sobotę o 17.
erka

Miejsca

Opinie (75) 2 zablokowane

  • wielka sciema (4)

    plany europejskie a nawet swiatowe a pensje szeregowych pracownikow (operatorow) jak w markecie za kasa.

    • 25 47

    • Potwierdzam operatora powyżej-Żenua (3)

      Tak to jest, jak się prezes rodak dorwał do posady po angliku i w d...e się poprzewracało. Za dużo leksusów chyba :)

      • 7 11

      • Poprostu płacą ile warte jest twoje stanowisko (2)

        Skoro mają pracowników za tyle, to czemu mają sami z siebie podwyższać pensje. Widocznie przyuczenie kolejnego lub chętnych na twoje stanowisko jest tylu, że nie obawiają się twego odejścia.

        • 21 8

        • (1)

          dlatego, ze 'miec pracownika' a 'miec dobrego pracownika' to zasadnicza roznica

          • 25 1

          • Nie dokońca

            Nie na każdym stanowisku widać tą różnicę. Inna sprawa, że Pracownikiem jest ta osoba co wykonuje swoją pracę dobrze. Jeżeli wykonuje źle to jest pracownikiem do zwolnienia. A ty chyba mówisz o pracownikach bardzo dobrych pytanie czy na każdym stanowisku jest to widoczne i na pewno pożądane. Tam gdzie powoduje to dodatkowe zyski to tak, a tam gdzie nie to już nie koniecznie.

            • 7 3

  • a czego ty się czepiasz kasjerów w marketach czy gdzieś tam. Myślisz że mają łatwiejszą pracę (1)

    lub nie natrudzą się jak ty czy stoczniowiec itp.źle ci tam to zwolnij się a otworzą się przed tobą nowe możliwości w supermarketach albo w pośredniaku.

    • 46 6

    • dobre

      • 5 1

  • Zaorać Gdynię (7)

    Na co ta baza w Gdyni???

    • 35 33

    • kompleksy wychodza ... (3)

      kompleksy wychodza ...

      • 10 19

      • dałeś się tanio podpuścić (1)

        no cóż wy w gdyni nie jesteście za mądrzy skoro cały czas głosujecie na uśmiechniętego nieroba

        • 20 8

        • grunt, że nie jest zadufanym w sobie leniem

          • 1 1

      • O jakie kompleksy chodzi? przecież Gdynia nie ma manii wielkości

        • 4 1

    • Troll

      • 3 3

    • (1)

      Niestety, ale Gdańsk sam nie daje rady obsłużyć wszystkich armatorów chodzących do Gdyni, a teraz ma jednego, więc jak to po co?

      • 0 0

      • chodzi tu o duży termnal kontenerowy w Gdańsku, bo w ogóle to Gdańsk ma różnych innych też

        • 0 0

  • Wiecej, wyzej, szybciej ..... (2)

    • 8 6

    • Jedno mnie zastanawia... (1)

      jak oni mają zamiar wpływac na Bałtyk tymi najwiekszymi statkami o których jest mowa w artykule? :P

      • 1 2

      • Normalnie, to nic nadzwyczajnego

        • 3 1

  • To Gdynia ma kłopoty... (4)

    coś mi się wydaje, że ten terminal w Gdańsku rozłoży w niedługim czasie na łopatki port w Gdyni...zresztą nie tylko w Gdyni. Hamburg już marudzi, że spadają mu drastycznie obroty.

    • 35 7

    • Hamburowi spadają obroty ponieważ część ładunków idzie wprost do Gdańska :P

      • 21 2

    • (2)

      Maersk wszystkiego nie przywiezie a jeszcze paru innych armatorów istnieje, którzy chodzą akurat do Gdyni na bct/gct

      • 9 12

      • Wszystko okaże się po kolejnych inwestycjach

        Jeżeli Gdańsk rzeczywiście zbuduje w terminie POG i część Sucharskiego dotyczącą portu DCT.W Tczewie zostanie usprawniony hub. Kolej wyremontuje odcinek do Tczewa.A DCT rozbuduje o kolejne powierzchnie, to kolejni operatorzy mogą zostać zachęcenie do przenosin do Gdańska. Ale wszystko będzie jeżeli Gdańskowi uda się spiąć własne inwestycje w terminach. Jeżeli będą opóźnienia może to nie wpłynąć w żadnym stopniu, bo to da czas Gdyni na rozbudowę swojego portu kontenerowego.

        • 18 2

      • istnieje bardzo wielu innych armatorów jeszcze i są w Gdyni

        • 3 3

  • do prezes (2)

    Czytaj ze zrozumieniem, to byla przenosnia!!! Praca w terminalu do latwych nie nalezy wiec troche pokory. Chcialem sie w DCT zatrudnic ale jak uslyszalem zarobki ludzi co robia na staktu i kierowcow to odposcilem sobie!! 2000 i 2300 na reke, :D !!!!! Za podobne siano pracuje w handlu!!!!!!!!!

    • 11 17

    • a co ty umiesz żeby dostawać więcej

      • 8 6

    • jakie porównanie taka riposta SZANUJ wszystkich wokół siebie od obsługi wc do prezesa a nie pokazuj palcem grupy zawodowej

      która pracuje tak samo jak ty. pewno mi się za to oberwie ale nie dotyczy to takich darmozjadów jak straż miejska, lotos ochrona, i innych darmozjadów co pożerają kasę z podatków czy zysków które mogą być przeznaczone na podwyżki czy co tam.

      • 6 0

  • Kiedy te statki przypływają? (1)

    Ktoś może wie kiedy przypływa teraz jakiś największy stateczek? Kiedyś w telewizji mówili ale nie zdążyłem przyjechać...

    • 3 2

    • stoją środa-piątek

      • 3 0

  • A za miedzą gula śmiga.

    • 6 5

  • Brak operatorów doświadczonych w portach

    • 0 12

  • Co się dzieje z tym skrajnym najwyżej ulokowanym kontenerem w czasie sztormu? (9)

    Zawsze mnie to interesowało. Załóżmy, że jest tam mój Cadillac Eldorado, którym w dodatku jeździł Elvis P. Wprawdzie jestem szydercą, ale proszę o rzeczowe odpowiedzi.

    • 1 5

    • He, te u góry są puste, więc spoko :)

      • 7 0

    • (5)

      jw + kontener jesli jest sprawny, to jest wodoszczelny a jesli cadillac jest prawidlowo zamocowany w sroku, to sztorm mu nie grozi

      • 9 0

      • No dobra, to co po sztormie operator szuka rozsypanego ładunku po falach i liczy czy się zgadza? (4)

        • 1 2

        • (2)

          kontenery sa zamocowane na statku, a ladunek powinien byc zamocowany w kontenerze; pomijajac sytuacje ekstremalne, nic sie nie rozsypie

          • 0 0

          • te na dole (1)

            a nie martwi Cię, że te na dole się pogniotą?

            • 0 1

            • ani trochę

              • 1 0

        • Dokształć się a nie zadajesz debilne pytania.

          • 0 4

    • "Stateczność kontenerowca zapewniają zbiorniki balastowe o dużej pojemności. Część z nich jest wykorzystywana w systemach przeciwprzechyłowych, zmniejszających kołysanie statku na morzu i ograniczających przechylanie statku w czasie przeładunku. Do mocowania kontenerów rozwinięto cały system specjalistycznych złączy i odciągów (przekładki stożkowe, łączniki skrętne, łączniki mostkowe), które mają za zadanie połączenie kontenerów stojących obok siebie i na sobie w jeden blok oraz zamocowanie ich do statku." - cytat z wikipedii ale faktycznie wygląda to mniej więcej w ten sposób, możesz być spokojny dodam jeszcze że Twój Cadillac jest także odpowiednio zabezpieczony w samym kontenerze.

      • 0 0

    • see m/v rena

      popatrz co sie dzieje z tymi kontenerami na statek RENA - ktory chyba??? jeszcze tkwi na mieliznie k. New Zelandia

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane