- 1 Nasze stocznie jachtowe docenione na targach w Singapurze (59 opinii)
- 2 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (50 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (78 opinii)
- 4 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 5 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (193 opinie)
- 6 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
Aluminiowy prom statkiem roku?
Aluminiowy prom, którego kadłub wybudowano w Gdańsku dostał się do finału konkursu "Ship of the year 2014". Kadłub YN 1696 "Zerocat" został zbudowany przez gdański Aluship Technology na zlecenie norweskiej Stoczni Fjellstrand AS. Jego dokumentację projektową przygotowało biuro projektowo - konstrukcyjne Nelton z Pruszcza Gdańskiego.
Zwycięzca "Ship of the Year 2014" zostanie zaprezentowany podczas wrześniowych targów SMM w Hamburgu. Sama nagroda zostanie przekazana przez norweskiego Ministra Handlu w pawilonie organizacji Norwegian Maritime Exporters. Jak zwykle w jury zasiądą redaktor naczelny Skipsrevyen - Asle Strønen , były dyrektor zarządzający Norweskiego Stowarzyszenia Armatorów - Rolf Sæther, oraz dyrektor zarządzający organizacją sprzedaży i marketingu norweskich stoczni - Birger Skår.
"Zerocat" to katamaran o długości 80 m i szerokości 20,8 m. Prom jest przeznaczony do przewozu 360 pasażerów oraz 120 samochodów. Pływać będzie na krótkich trasach w Norwegii i rozwijać prędkość 10 węzłów.
"Zerocat" został doceniony przede wszystkim za innowacyjny napęd elektryczny. O główną nagrodę powalczy z: YN 361 M/V "Juanita" - Kleven Verft (innowacyjny system napędowy oraz cargo tank) i YN 15 - Fiskerstrand Verft (zasilany LNG, innowacyjny system załadunku i rozładunku).
Przygotowanie do wodowania alustatku.
Wodowanie aluminiowego promu.
Miejsca
Opinie (38) 3 zablokowane
-
2014-05-21 21:39
Ładny jest na tym zdjęciu.
- 13 0
-
2014-05-21 21:38
Brawo brawo na prawdę to jest sukces.
- 14 0
-
2014-05-21 20:20
Brawo Remontowana, kolejny sukces.
- 3 13
-
2014-05-20 12:24
Jak oni to pomalowali? (1)
PS fajnie, że na biało zielono :)
- 23 0
-
2014-05-20 15:33
Farbą do amelinium
No jak to jak pomalowali?
Farbą do amelinium!- 2 1
-
2014-05-20 13:04
(3)
Jaka jest przewaga takiego kadłuba nad stalowym? To nie samolot, gdzie kazdy kilogram ma znaczenie a koszt budowy przecież horrendalnie wyzszy...
- 7 10
-
2014-05-20 13:22
Wszystko dla kasy (1)
Przy tym samym kształcie kadłuba, masa jest mniejsza = mniejsze zanurzenie = mniejszy opór = mniejsze spalanie albo takie samo spalanie ale więcej można zabrać na pokład lub szybsza prędkość(więcej kursów) = większy zysk, wiadomo pieniądze. Różnica w kosztach budowy nie jest aż tak duża, poza tym statek użytkuje się dziesięciolecia.
- 8 0
-
2014-05-20 15:07
przede wszystkim większa odporność na korozję
- 7 0
-
2014-05-20 13:38
rdza kolego, rdza
- 4 1
-
2014-05-20 14:44
To je amelinium! tego nie pomalujesz!
to musisz miec specjalna farbe ;-)
- 8 13
-
2014-05-20 12:30
Czy to na pewno był sukces?
- 7 9
-
2014-05-20 12:18
" aluminiowy " prom
Przede wszystkim żaden aluminiowy ? lecz ze stopu aluminium nazywanym potocznie hydronalium . Nie jest to żadna nowinka - ci którzy mieli okazję być uczniami pana inż. Witolda Wakuły, czy pana R. Stefka , asystenta prof. T.Hubera wiedzą ,że ten materiał dawno już jest stosowany w budownictwie okrętowym. W Polsce z bardziej znanych konstrukcji to wodolot Zryw zaprojektowany przez pana prof. Lecha Kobylińskiego ( 1966r). A co promu :zerocat" to byłoby dobrze gdyby ta konstrukcja wygrała bo to jest po prostu dobra reklama no i z pewnością sukces Aluship jak i konstruktorów. Czyli widać , że można w Polsce budować statki i robić to dobrze jak to dawniej mawiano ku zadowoleniu armatora. Szkoda tylko, że dziś są różne agendy , które próbują wypowiadać się na tematy o których nie mają pojęcia - przykład to sposób zarządzania marsjańskimi stoczniami, tak złego zarzadzania nawet za głebokiej komuny nie było.
- 65 1
-
2014-05-20 11:20
Ecobzdura
Jaką chcą nam znowu wcisnąć oszolomy , po nieudanych samochodowych eco hybrydach .
- 15 22
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.