• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baltic Hub. Jest porozumienie z przewoźnikami

Wioletta Kakowska-Mehring
23 listopada 2023, godz. 13:00 
Opinie (34)
Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

Rozmowy między władzami Baltic Hub, a przedstawicielami firm transportowych i spedytorów doprowadziły do porozumienia. Na razie nie dojdzie do protestu pod gdańskim terminalem kontenerowym, bo przewoźnicy dali czas na wprowadzenie przedstawionych zmian.



Niedawno informowaliśmy o kłopotach z przeładunkamiBaltic Hub w Gdańsku. Wzmożony ruch i braki kadrowe powodują spowolnienie przeładunków. Jest to na tyle dotkliwe, że Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zagroziło protestem. Zażądano m.in. zatrudnienia dodatkowych operatorów urządzeń i pojazdów terminalowych, zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych kierowcom, a przede wszystkim przeprowadzenia zmian w systemie operacyjnym eBrama, które uporządkują kwestie zgłoszeniowe pojazdów, organizacji pracy oraz przepustowości bramy.

Statki czekają w kolejce do Baltic Hub Statki czekają w kolejce do Baltic Hub

Sytuacja była napięta. Władze terminalu zapowiedź protestu nazwały "zastraszaniem" i zaapelowały o "wycofanie grożącej retoryki". Z kolei szef stowarzyszenia podkreślił, że "w każdym demokratycznym kraju taka forma protestu jest akceptowana w sytuacji, gdy jedna ze stron sporu nie przyjmuje do wiadomości konieczności rozwiązania wielokrotnie sygnalizowanych problemów".



Ostatecznie obie strony usiadły do rozmów. Odbyły się dwie tury i na ten moment udało się dojść do porozumienia. Większość z przesłanych wcześniej postulatów została zaakceptowana przez Baltic Hub lub skierowana do dopracowania przez mającą powstać grupę roboczą. Najtrudniejszą sprawą była kwestia tzw. slotów, czyli okienek na wjazd do portu po odbiór kontenerów.

Protest pod Baltic Hub zawieszony Protest pod Baltic Hub zawieszony

- Jesteśmy po kolejnych negocjacjach i to, co nam zaproponowano, jest do zaakceptowania. Przede wszystkim porozumieliśmy się w sprawie najważniejszej, czyli ilości slotów. Od poniedziałku zwiększono ilość tych okienek. Jednak to nie kończy sprawy, teraz zobaczymy, jak to będzie wyglądało w praktyce, czy faktycznie przełoży się to na czas oczekiwania. Przed rozmowami z władzami Baltic Hub czas oczekiwania na kontener wynosił nawet 30 godzin. Dlatego kontynuujemy rozmowy i obserwujemy sytuację - poinformował nas Tomasz Rejek, prezes PSPD.


Jak mówi Tomasz Rejek, za kilka tygodni okaże się, czy system funkcjonuje lepiej i czy czas oczekiwania na odbiór kontenera jest do przyjęcia przez przewoźników. Na tę chwilę większość przedstawicieli firm, będących na negocjacjach, wypowiedziało się za kontynuowaniem rozmów i daniem czasu na wprowadzenie przedstawionych zmian.

Miejsca

Opinie (34) 4 zablokowane

  • To bardzo dobra informacja. Ważne, że towary dotrą na Święta. (1)

    • 2 13

    • Zagraniczny miał węglowy? Jeszcze jest z ubiegłego roku! Czy miałeś na myśli cytrusy i bakalie,jak dawniej?

      • 1 5

  • Od wczoraj próbują wprowadzić nowy system wydawania/pobierania kontenerów z takim skutkiem że oczekiwanie na kontener to nawet 4 godziny...

    • 11 3

  • Po co polski pisowski rząd kupił udziały w baltic hub? (2)

    Mam nadzieję, że nowy premier, dotrzyma słowa i sprzeda ich.

    • 6 28

    • jesteś częścią problemu.

      • 8 0

    • Sprzeda wszystko.

      • 4 0

  • Baltic Hub (1)

    Baltic Hub przetrzymał przewoźników 3 tygodnie z 30h oczekiwaniem na podjęcie (krótko mówiąc systemowo zmniejszyli ilość awizacji w danej godzinie) , aby później pokazać przewoźnikowi że może być lepiej zwiększając sloty o 7 co jest bardzo nie znacznym polepszeniem sytuacji ...
    Brawo strategia Baltic Hub zaczarowali rzeczywistość tak aby było dobrze dla nich

    • 16 2

    • W d.... byłeś, g.... widziałeś i tyle samo wiesz.

      • 1 7

  • (4)

    Proces zatrudniania i szkolenia nowych operatorów ruszył dawno jeszcze zanim przewoźnikom wpadł do głowy cały ten ich protest, który tylko jeszcze bardziej pogrążyłby ich samych.
    Jeśli nie podoba mi się czyjś serwis to korzystam z innego. Może Gdynia? Nie już wiem, Świnoujście!

    • 14 56

    • To, że ten zagraniczny moloch ma monopol nie znaczy, że muszą w nim panować warunki jak w krajach trzeciego świata !!! (2)

      • 9 1

      • Dobre sobie. (1)

        Ciekawe jak w takim razie nazwać warunki takiego kierowcy, który dostaje najniższą na papierze, a resztę pod stołem, bez urlopu, bez żadnych dodatków

        • 3 1

        • Taki kierowca nie musi tam pracować. Jeśli takie praktyki ludzie przyjmują to pracodawcy to wykorzystują.

          • 2 0

    • Jaka Gdynia? Jakie Świnoujście?

      Elbląg !!! To jest rozwiązanie problemów. Jedynie Jarek to przewidział i dlatego wybudował przekop. Od jutra wszystkie Materski do Elbląga!!!!!

      • 3 1

  • Jak wszędzie pisowscy nominaci okazują się niekompetentni (1)

    Im zalezy tylko na kasie, jak najwięcej zarobić przy nic nie robieniu. Są mistrzami świata w markowaniu pracy a usta mają pełne frazesów.
    W radzie nadzorczej portu Gdynia jest taki jeden pisowski działacz (przewodniczący struktur partii) , ignorant do potęgi n-tej.

    • 26 13

    • Służbowo na statek

      Ty się dobrze czujesz???

      • 2 2

  • A szkoda

    Liczyłem że to początek upadku tych tępych oszustów niszczących środowisko na lewo i prawo

    • 3 4

  • Rojek

    Ma na tym duży biznes

    • 2 1

  • Jshzb (1)

    Z tego co wiem to mają przykazane robić w pierwszej kolejności portowe a kierowcy będą dalej dymani i takie to dogadanie jest

    • 18 1

    • Logiczne

      Przecież to logiczne, że operatorzy suwnic rtg mają robić w pierwszej kolejności wewnętrzne ciągniki. Dlatego, że abyś lub twój kolega mógł pobrać kontener to on musi się znaleść na placu. Kontenery nie pojawiają się same. Przywożą je ciągniki wewnętrzne. Dlatego zawsz tak było i zawsze tak będzie, że w pierwszej kolejności ciągniki wewnętrzne są obsługiwane.

      • 1 0

  • Dct (7)

    Suwnicowym dać premię od kontenera to kolejki znikną Facebooka to se wdomu będą przeglądać no i oczywiście prezesa wwalić na zbity pysk bo on to napewno w porcie nie obserwował jak tam pracują bo jak by zobaczył jak jegomrówki się uwijają to by się tak nie mądrzył

    • 7 8

    • Dokładnie. (2)

      Czasami suwnica stoi nad ciężarówką i widać jak operator ma nogi wyciągnięte i dłubie w telefonie.

      • 1 6

      • Operatorek (1)

        A czasami to kierowcy nie potrafią podjechać i się ustawić oraz poprawnie pokazać czy jest ok, też kilka minut dłużej trwa każdy załadunek.. albo nie mają tablic na kabinie i trzeba się domyślać komu co wydać..

        • 6 1

        • 1 na 100 nie potrafi.

          A suwnicowy każdy buraczek na tel siedzi.

          • 2 1

    • Premia od kontenera :l. Pazerne się pozabijają

      • 2 2

    • (2)

      Usiądź sobie cebulaku u góry dłub te kontenery liżąc nie powiem co przez 12 godzin to poczujesz co to za miód. Fajnie jest sobie stanąć w kolejce patrzeć w tel i czekać aż ktoś mnie załaduje a w tym czasie osoba u góry zgięta w pół kręgosłup dobija. Zaraz mi napiszesz zmień pracę. Widzisz to Tobie od kontenera płacą skoro masz taki ból nie powiem czego że musisz czekać więc może to Ty zmień pracę a nie oczekujesz że komuś cis tam wprowadzali. Nic to nie zmieni bo i tak więcej nie przerobisz. A Ty skoro masz od pudla płacone to jesteś zwykłym F....

      • 5 1

      • Po twoim wpisie stwierdzam, że to ty jesteś cebulakiem.

        • 0 0

      • No

        A powiesz nam ile z tych 12 godzin jesteś na tej suwnicy ? Bo chyba masz jakieś przerwy?

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane