• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Balticon inwestuje w gdańskim porcie

erka
10 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Balticon zainwestuje ok. 20 mln zł w Gdańsku
Nieruchomość, którą od gdańskiego portu wydzierżawiła spółka Balticon, znajduje się w odległości ok. 3,6 km od terminalu DCT w Gdańsku. Balticon jest aktualnie jedynym operatorem depot na zapleczu terminalu. Nieruchomość, którą od gdańskiego portu wydzierżawiła spółka Balticon, znajduje się w odległości ok. 3,6 km od terminalu DCT w Gdańsku. Balticon jest aktualnie jedynym operatorem depot na zapleczu terminalu.

Kolejna inwestycja w gdańskim porcie. Na placu o powierzchni 5 ha spółka Balticon zamierza rozbudować swój gdański depot oraz stworzyć pierwszy w Polsce warsztat remontowy kontenerów chłodniczych.


Czy inwestycje firm z branży TSL przyczynią się do rozwoju trójmiejskich portów?


Kontrakt został zawarty w wyniku przetargu ogłoszonego przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk i zatwierdzony przez Ministra Skarbu Państwa. Całkowity koszt dzierżawy placu przez okres 30 lat wyniesie około 53 mln zł netto.

Nieruchomość zobacz na mapie Gdańska, której dotyczy umowa dzierżawy, znajduje się w odległości ok. 3,6 km od terminalu DCT w Gdańsku - najnowocześniejszego terminalu na Bałtyku, pełniącego rolę bałtyckiego hubu, do którego zawijają największe kontenerowce na świecie. Balticon jest aktualnie jedynym operatorem depot na zapleczu terminalu. Szacowany udział Balticonu w rynku transportu kontenerów chłodniczych wynosi 65 proc., a w rynku depot 42 proc.

- Systematycznie inwestujemy w powiększanie powierzchni depotowej oraz poszerzanie portfela usług. Dzięki umowie z Portem w Gdańsku, mamy zapewnioną przestrzeń niezbędną do rozbudowy zaplecza usługowego i bezpieczne warunki inwestycyjne na najbliższe 30 lat - mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA. - W przypadku pojawienia się w Gdańsku nowych armatorów inwestycja pozwoli na elastyczny wzrost i dostarczenie im niezbędnych usług. Spowoduje przyciągnięcie do Polski większej ilości zleceń wykonywanych dotychczas w zachodniej Europie a tym samym poprawi pozycję konkurencyjną Portu Gdańsk w stosunku do innych portów regionu Bałtyku i Europy.

Spółka twierdzi, że inwestycja w stworzenie pierwszego w Polsce pełnego serwisu kontenerów chłodniczych zwiększy atrakcyjność Portu Gdańskiego dla armatorów operujących w basenie Morza Bałtyckiego. Punkt serwisowy, który powstanie na terenie wydzierżawionym od portu w Gdańsku, świadczyć będzie usługi nie tylko dla klientów w kraju, ale także dla operatorów z regionu Morza Bałtyckiego.

Dotychczas kontenery niskotermalne z obszaru Bałtyku trafiały do serwisu w ośrodkach Bremerhaven, Hamburgu i Goeteborgu. Rozwój depot umożliwi ponadto stworzenie punktu węzłowego dla obsługi kontenerów w regionie Polski, Czech i Słowacji, a w przyszłości również Białorusi i Ukrainy.
erka

Miejsca

Opinie (15) 3 zablokowane

  • srututu a oswietlenie na swoim depocie zrobicie?, bo jedna latarnia to chyba za mało (3)

    ciemno jak w d.... do tego podziurawiony plac. Ciekawe czy pan prezes Szmid był wieczorkiem na Balticonie w Gdańsku?

    • 12 5

    • a którym? (1)

      • 0 0

      • tym o którym mowa w artykule

        a ile macie depotów wokół DCT?

        • 1 0

    • Dziura na dziurze !!!

      Ja bym ten podziurawiony plac mega syfem nazwał, nie ma się czym chwalić. Plac działa z 3 lata, a wygląda jak by tam nikt przez 20 lat nic nie zrobił.

      • 4 1

  • (1)

    Eee, nieco marna lokalizacja, tam gdzie są dziś jest więcej miejsca i bez problemu bocznica kolejowa. No, może się mylę ale ja bym się tam nie pchał, port wcisnął im dzórrrę :)

    • 1 1

    • przecież oni poszerzają swój istniejący już depot wiec co tu gadać o lokalizacji jak to juz istnieje

      • 0 1

  • ART SPONSOROWANY. Jaki PIERWSZY???

    A inne depoty?

    - RefCon
    - Radunia

    ???

    • 11 2

  • panie szmid

    zamiast inwestowac kierowcow lepiej zacznijcie traktowac bo andrzej z marcinem bedzie musial usiasc na jeden ze skladow

    • 10 2

  • Świetny artykuł, cieszę się że Trójmiasto przekrojowo traktuje o gospodarce morskiej (1)

    W końcu jesteśmy regionem wybitnie pod tym względem dostosowanym i ważne aby wiedzieć w jakim kierunku się rozwija.

    • 4 2

    • i okazuje się ze cenzura pozytywnych opinii nie usuwa! portalu www.trojmiasto.pl apeluję:

      NIE IDŹCIE TĄ DROGĄ!!!

      Na co wam smarowanie wybranym firmom? Dla "prestige" to robicie? Bo chyba nie dla dobra wolnego rynku (zawrócę Waszą uwagę, że przez swoje działania wzmacniacie wizerunek i pozycję tylko wybranych podmiotów gospodarczych - i to z konsekwencją w kółko tych samych!!!)
      Zastanówcie się czy to nie jest naginanie zasad rzetelności dziennikarskiej.
      I niech autor się ujawni.

      • 2 0

  • propaganda w stylu GCT i Maerska (1)

    proba budowy monopolu w Gdansku.

    • 6 4

    • GCT jest w Gdyni

      • 0 0

  • znowu jakiś przekręt

    balticon remontuje kontenery chłodnicze od 15 lat na tych ich dziurawych placach i zapleczu z 19 wieku a może tak inspekcja transportu drogowego by sie blizej przyjzała ich samochodom gdzie kierowcy po kraju robią po 20 tyś kilometrów i przeładowanym chłodnią co przewożą a nie głowe w drugą strone odwracają jak jadą ale jak sie ma wszedzie układy i pociotki to dalej będą sie slizgac pozdrawiam panie tomku s.

    • 9 0

  • Sory, ale nie widze przyszłości przed DCT i inwestycje "powiazane" z DCT

    traktuje jako nietrafione.

    • 3 1

  • gustlik

    teraz pan Tomasz S. może inwestowac potym jak zabrał kierowcom 1% z wypłaty ma z czego.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane