• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Bezrobotne" statki cumują w Gdyni

VIK
6 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.
  • Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore.

Były trzy, w ubiegłym tygodniu dołączył czwarty. Jednostki norweskiego armatora w oczekiwaniu na pracę zacumowały w gdyńskim porcie. Spowolnienie na rynku off-shore, czyli wydobycia spod dna morskiego gazu ziemnego czy ropy naftowej widać coraz bardziej.



W gdyńskim porcie od kilku miesięcy stoją trzy statki, które czekają na poprawę koniunktury na rynku wydobywczym. Cumują przy nabrzeżu Angielskim zobacz na mapie Gdyni. "Boa Bison" i "Boa Jarl" to wielozadaniowe holowniki AHTS, z kolei "Boa Galatea" jest specjalistycznym statkiem służącym do poszukiwania podmorskich złóż ropy naftowej lub gazu. Jednostki należą do norweskiego armatora BOA Offshore. W ubiegłym tygodniu dołączył do nich czwarty statek. Jest nim "Boa Sub C" wielozadaniowy serwisowiec offshore. Ta jednostka zacumowała na terenie Stoczni Nauta zobacz na mapie Gdyni.

Statki BOA Offshore przebywające w Gdyni objęte są opieką agencyjną ze strony Baltic Shipping AgencyMorskiej Agencji Gdynia.

Jak podał portalmorski.pl dwa z trzech statków miały być odstawione w "zimny" laid-up, tzn. z wyłączonymi na nich właściwie wszystkimi urządzeniami siłownianymi, z zespołami prądotwórczymi na czele. Energia elektryczna miała być na nie doprowadzona prawdopodobnie z trzeciej jednostki, która będzie pozostawała w "gorącym" laid-up'ie lub z lądu.

Czytaj też: Armator zredukował zamówienie. Remontowa Shipbuilding odczuła spowolnienie

Spowolnienie na rynku off-shore odczuwają też już polskie firmy z sektora stoczniowego. Ostatnio informowaliśmy, że firma Siem Offshore Contractors, która trzy lata temu zamówiła w Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, ograniczyła zakres umowy. Na razie odebrała dwa. Według zapowiedzi armator, licząc na przewidywaną poprawę koniunktury w segmencie offshore, jest nadal zainteresowany odbiorem pozostałych dwóch statków, ale najwcześniej w 2018 roku. Dwie wcześniej odebrane przez tego armatora jednostki, czyli "Siem Pride" i "Siem Thiima" pracują. Jednak tylko jedna jest eksploatowana na Morzu Północnym. Drugą - z powodu braku pracy - wynajęto i pracuje ona obecnie na wodach wokół Australii.
VIK

Miejsca

Opinie (71) 2 zablokowane

  • Agencja (2)

    Baltic Shipping nie obsluguje tych jednostek BOA. Wszystkie cztery sa pod opieka Morskiej Agencji Gdynia

    • 35 1

    • a crewing kto robi ? (1)

      Baltic Shipping czy Vship ?

      • 0 1

      • a co za k roznica

        crewing to se moze robic kto tam kolwiek

        • 1 1

  • Morawiecki musi zrobic plan uzdrowienia (8)

    w koncu fachwowiec

    • 52 19

    • xD

      • 3 0

    • pytanie (5)

      A może zespołowa modlitwa oszołomstwa pisuarowego w sejmie /już kiedyś modlili się o deszcz/, albo kilka milionów dla hochsztaplera z Torunia do odklepie parę zdrowasiek i będzie cud.

      • 4 7

      • Brak rzeczowej dyskusji !!! (3)

        O czym ty pierd....isz czlowieku ?? Norweska firma odstawia statki bo taniej jest trzymac je w Polskich portach. Tu nie ma co poruszac jakiejkolwiek polityki... co to ma do rzeczy. Dodam ze te statkich juz byly odstawione w Norwegi ale tam keja jest drozsza wiec je przestawili do nas.

        • 8 2

        • Oj prawda boli? (2)

          Ale jakieś plusy są, na ostatni rachunek z energii dałem co łaska i odmówiłem zdrowaśkę, podoba mi się ten system :)

          • 3 2

          • ed (1)

            wytłumacz mi jaka prawda? Masz jednak ładnie najeb.....e we łbie. Proponuje jeszcze raz przeczytać artykuł POkemonie.

            • 1 3

            • Nie wyzywaj ludzi Pelikanie!!!

              • 1 0

      • Hahaha

        POmodlili,POmodlili a nawet się ochrzcili a i tak d...dali i wybory przegrali.

        • 0 4

    • anormalny jesteś

      Wiesz o co chodzi w tym artykule? Odnoszę że zielonego pojęcia nie masz POkemonie.

      • 0 3

  • dlaczego bezrobotne statki stoja w Gdyni? Bo u nas w upadającym porcie nikomu nie przeszkadzają. (11)

    Na BCT i GCT szykowane są grupowe zwolnienia, remontów coraz mniej, tragedia...

    • 54 26

    • (2)

      głupiś. cumują na kawałku niewykorzystywanego nabrzeża Angielskiego w Dalmorze. W każdym porcie są nabrzeża wykorzystywane do postoku statków. Poza tym nie stoją tam za darmochę.

      • 32 7

      • Jezeli cumują przy kawałku niewykorzystywanego nabrzeża to (1)

        czy oznacza to ze w ogole nie placa za cumowanie przy naszym nabrzezu? I stoja tam za frico? Tak nie powinno by. "Parkingi miejskie" zawsze powinny byc platne z gory.

        • 4 14

        • czytaj ze zrozumieniem, gimbusie. za każdy postój statku armator wnosi do portu opłaty. w przypadku takiego zawinięcia niehandlowego nie są to duże kwoty ale zawsze. za darmo to może sobie stac na redzie.

          • 4 1

    • (1)

      O jakich zwolnieniach bredzisz?

      • 11 5

      • Kiedy to lemingi nie bredziły? Omijać prowokatorów szerokim łukiem,niech bredzą pod nosem.

        • 5 5

    • doker (1)

      jakie zwolnienia gdzie kiedy...

      • 5 3

      • Dct ma wszystko zmiazdzyc...

        • 2 3

    • Po co klamiesz oszolomie?

      • 2 3

    • Ale Dalmor to nie Port Gdynia

      Radzę się doinformować zanim coś się napisze (zresztą Dalmor często udostępnia nabrzeża statkom które nie mają co robić)

      • 7 2

    • jęczydupa

      pierwszej klasy

      • 1 2

    • Przestan plakac odnosnie BCT I GCT ten temat artykulu dotyczy czegos innego a ty bleczysz .Nieudilny po PRLlowski zarzad portu Gdynia i BCT nie potrafilo przewidziec jak bedzie port wyglodal w 2017 to jest jedno drugie to ze Mersk Line w Gdyni bedzie zawsze.Przespali temat rozwoju terminali kontenerowych i teraz jest jak jest.DCT jest tym lepszym.

      • 1 1

  • gdyby dotrzymano terminów, to statki byłyby sprzedane (2)

    no ale

    • 32 10

    • To nie te (1)

      Statki anulowane przez armatora SIEM - zerwany kontrakt to w Remontowej w Gdańsku.
      W artykule mowa o statkach, które są u innego armatora BOA od przynajmniej kilku lat.

      • 5 3

      • Czlowieku ogarnij sie...koles pisze o statkach nie odebranych przez Siem a ty piszesz o statkach BOA...obudz sie w koncu!

        • 5 1

  • NIe do norweskiego, a do Stoczni bo w efekcie opóxnienia kontrakt szlag trafił (2)

    Zainstalować armaty i dać Marynarce wojennej

    • 27 2

    • Ha. (1)

      na tak dużych holownikach w Marynarce to 30 osób załogi komandor na pokładzie i komandor kierownik maszyn......

      • 5 1

      • Na tego typu statkach to przynajmniej jeden admirał. Ba mniejszych holownikach jest 30 osób.

        • 8 0

  • Zimny Laid-up (19)

    Czy może ktoś wyjaśnić na czym polega różnica między zimnym i ciepłym laid-up? Jakie są konsekwencje przejścia z ciepłego na zimny i ile (jeśli jest to wartość policzalna) kosztuje ponowne uruchomienie statku, ewentualnie ile czasu to trwa?
    Nie ma możliwości podłączenia statku do zasilania zewnętrznego z lądu?

    • 10 14

    • Zsilanie z lądu tylko na oświetlenie statku i ewntualnie ogrzanie kajuty dejmana....urządzeniea muszą być uruchamiane co 2

      • 2 3

    • Ja moge (3)

      Zimny, to taki, gdzie wlasciwie wszystko jest wylaczone - na takich malych jednostkach moze nawet nie byc zalogi.
      A cieply, to taki, gdzie urzadzenia sa "w ruchu", ale sa obslugiwane przez minimalna ilosc zalogi - generalnie jednostka powinna byc gotowa do pracy w krotkim czasie.

      Koszty sa policzalne, natomiast w przypadku takich jednostek sa pomijalne, a na przyklad w przypadku platformy wiertniczej odstawionej "na zimno", sa to 2-3 mln USD, a i to moze nie wystarczyc - moze tez to byc juz nieoplacalne - to dotyczy starszych platform.

      Jest mozliwosc podlaczenia i o tym wspomniano w artykule :)

      Mam nadzieje, ze pomoglem.

      • 16 1

      • Dziękuję JED (2)

        Nie każdy zna się na wszystkim. Dzięki Twojej odpowiedzi dowiedziałem się że czasem przejście w zimny Laid-up jest ogromną stratą finansową. I to jako ciekawostkę zachowam sobie na przyszłość. Jeszcze raz dziękuję.

        • 2 2

        • Laid-up

          Też mogę dodać iż cała siłownia + cała instalacja elektryczna przygotowywana jest na dłuższy okres odstawienia. Światło + podstawowe systemy podłącza się do sieci lądowej. Oczywiście w długim Laid-up, wymagana jest dalsza "opieka" tzn wał silnika co jakiś czas obraca się + doglądanie instalacji elektrycznej.

          • 3 1

        • Cala przyjemnosc po mojej stronie.

          Np. platforma typu jack-up kosztuje 5000 $ dziennie cold-stacked albo 20 000$ warm-stacked.

          • 3 1

    • Musisz się poduczyć (4)

      Najpierw pięć lat w akademii morskiej, potem 3-5 lat praktyki, to może wówczas sam sobie odpowiesz na zadane pytania.

      • 5 36

      • Te chief... (1)

        Widac tyle lat nauki wystarcxylo ci tylko do tego aby zaczac sie bujac....
        Bo kultury zero a pieniactwa bez liku,czyli sloma z butow!
        Widac cos slaba ta akademia

        • 29 3

        • Akademie to on widzial

          jak jego kochanek deklamowal wierszyki.

          • 19 2

      • Nauka nie wilk , w las nie ucieknie (1)

        Chief-owie to sa z Wyzszej Szkoly Morskiej. Z Akademii Morskiej to poki co mechanicy wachtowi co najwyzej moga byc. Chyba ze na skroty, to co innego.

        • 14 2

        • Przecież WSM to to samo, co Akademia Morska. Nie ośmieszaj się imbecylu.

          • 6 5

    • Zimny Laid-up

      Ubezpieczenia!!!

      • 2 1

    • Zimny Laid-up

      Zapytaj się zimnego Leszka.

      • 3 7

    • laid-up (2)

      Wszystkie statki mają tzw 'zasilanie z lądu',z reguły ograniczone mocowo do zasilania niezbędnych mechanizmów,oswietlenia itp.Armatora decyzja którą wybrać (koszty).Zasilanie kilku statków przez jednego z nich,to czesta praktyka dla statków w odstawce.Zimny laid-up to ostateczność.Pozostawienie statku kompletnie bez zasilania szczególnie na długi okres to spore kłopoty przy ponownym uruchomieniu.

      • 1 1

      • Opisales -warm stack i cold stack.... (1)

        Laid -- znaczy odmowic zwolnic i tyczy sie rezygnacji z wynajmu w tym przypadku.
        Redaktorzy wprowadzili w blad.

        • 1 2

        • Do redakcji:

          Po angielsku "vessel is on lay-up", albo "vessel is laid-up".
          Więc sformułowanie z artykułu "dwa z trzech statków miały być odstawione w "zimny" laid-up" jest niepoprawne, powinno być "w "zimny" lay-up".
          Sam stoję na ciepłym teraz i codziennie mi się to przewija w raportach...

          • 4 1

    • no prosze wystarczy chwila a dyskusja jak na poziomie Portalu Morskiego. (1)

      • 3 1

      • inaczej mówiąc temat dla idiotów.

        • 3 3

    • każdy statek można zasilić z lądu

      przejście ląd - agregat diesel - agregat z wału silnika głównego przebiega automatycznie w szafach sterowniczych, taki standart

      • 2 1

    • Laid up

      Zimny laid up - to tak zwany dead ship - wylaczasz swiatlo, klodka, podnosisz trap, wszystko off.
      Cieply laid up - minimum to jeden kociol i jeden agregat wlaczony by byly swiatla awaryjne, zabezpieczenie p-poz, emergency switchboard (awaryjna tablica rodzielcza).
      Roznica miedzy rozruchem jednym i drugim jest minimalna. Kadzy statek ma procedure dead ship startu - zasadniczo kosztami sie nie rozni, poza tym ze przy zimnym /ciplym tez/ mozna zasilac sie z ladu jak na stoczni w doku ...

      • 0 0

  • Off shore pada (2)

    Ropa od arabow tansza co za bezsens
    Nabijamy szejkom kabze zamiast kupowac z europy

    • 22 9

    • (1)

      Tak jest...tylko dlaczego chodzisz na zakupy do biedry i lidla zamiast do almy??? Co za chory umysl...

      • 12 1

      • A dlaczego do Almy tego złodziejskiego sklepu? Jest wiele innych polskich sklepów,Alma niech doszczętnie zniknie z rynku.

        • 2 4

  • A ja sie nie zgodze (2)

    Cold stuck i warm stuck....odnosi sie do jednostek odstawionych tymczasowo na dlugi lub krotki czas.
    "Laid up/off to termin dotyczacy jednostek ktore przestaly byc czarterowane .Czyli np taki Statoil juz ich nie potrzebuje..i to jest wlasnie laid off.
    A dopiero wlasciciel tych statkow do Gdynii odstawil ich na cold czy warm stuck....kapiszi redaktorki?

    • 13 5

    • te, szeryf (1)

      nie cold/warm "stuck", tylko STACK, jeśli już o ścisłość chodzi

      • 2 1

      • Literowka redaktorku

        nastepnym razem zaciagajcie wiedzy w lepszych sferach..

        • 0 0

  • Poczekajmy jeszcze parę lat ... (1)

    Staniemy się drugim Pakistanem, jak tylko zaczną nam przysyłać rozbitki do złomowania. Może być na plaży w Sopocie, żadna różnica w czystości wód. A przy tym będziemy tańsi od Azjatów.

    • 26 8

    • Plaża

      w Zoopocie była by dobra a ile atrakcji dla tubylców !!!!!!!

      • 0 0

  • Kupię tanio - wraki

    szwagier ma palnik gazowy i wszystko potnie, a chopaki z Ukrainy przeniosą wszystko na własnych plecach do skupu..

    • 20 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane