- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (47 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (63 opinie)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (209 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (15 opinii)
- 6 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
Chipolbrok odebrał kolejny statek z chińskiej stoczni
W chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. odbyła się ceremonia nadania imienia kolejnemu statkowi zamówionemu przez Chipolbrok. Jednostka, druga z serii czterech zamówionych, otrzymała imię Herbert.
Statek Herbert to jedna z czterech jednostek heavy-lift multi-purpose przeznaczonych do przewozu różnego rodzaju ładunków, w tym o nietypowych gabarytach, budowanych w chińskiej stoczni dla Chipolbroku. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca. Pierwszy z nich o nazwie Tai Xing został przekazany w grudniu ub. roku.
Druga jednostka nazwana została na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta. Statek oddano przed czasem, bo według wstępnych założeń miał być gotowy dopiero w kwietniu 2022 r. Matką Chrzestną została Monika Walkusz-Wiechna, a podczas dziewiczego rejsu statkiem będzie dowodził kapitan Krzysztof Trocha.
Trzeci z serii będzie się nazywał m/v Pilecki
Kolejna, trzecia jednostka zostanie nazwana na cześć polskiego bohatera narodowego rotmistrza Witolda Pileckiego. Budowa rozpoczęta została w lutym 2021 r., wstępnie przewiduje się, że przekazanie statku przez stocznię nastąpi w sierpniu 2022 r.
Wszystkie cztery to statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca o nośności 62 000 DWT, mające prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Koszt jednego szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln dolarów. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.
Chipolbrok ma ponad 70 lat
Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. W tym roku firma obchodziła 70-lecie działalności. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.
Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty armator ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
Miejsca
Opinie (161) 5 zablokowanych
-
2022-02-22 10:54
(1)
Popływa z piec lat i trzeba będzie Grekowi sprzedać, który zatrudni Polaków i Filipińczyków a ci zarobią na tym zardzewiałym złomie na następny .
- 7 8
-
2022-02-22 20:20
?
sam to wymyśliłeś czy ze szwagrem pisałeś?
- 1 0
-
2022-02-22 10:57
To znaczy ze PRS jeszcze w ogóle istnieje? Przecież nie spełniali standardów!
- 1 1
-
2022-02-22 14:33
Pijane statki, prawdziwe marynarstwo, w sumie fajne wspomnienia
- 0 0
-
2022-02-22 19:48
Imieniem rotmistrza Pileckiego... (1)
Będzie się nazywać statek należący do spółki z krajem będącym komunistycznym reżimem.
- 2 0
-
2022-02-22 20:39
Oj tam, wartości te same co żontu
- 1 0
-
2022-02-22 19:56
Dorobkiewicze na marynarzach h..nie agencja (1)
Tragiczna agencja i mega długie kontrakty i brak kontaktu z biura z Gdyni Chipolbrok to kupa go.... nie agent.
- 3 2
-
2022-02-22 21:31
To nie agencja , to bezpośrednio armator, reszta się zgadza
- 0 0
-
2022-02-23 07:14
Ee pewnie podrobka
- 0 0
-
2022-02-23 21:10
Czas budowy
Statki zbudowane w mniej niż rok oddane przed czasem w Polsce to niemożliwe
- 0 0
-
2022-02-24 15:20
Pamiętam z dzieciństwa trójwymiarowe pocztówki/kalendarze od rodziców którzy pracowali w Chipolbrok. Zwykłe korporacyjne gadżety, dla nas dzieci PRL magia i radość nie do opisania.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.