• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chipolbrok odebrał kolejny statek z chińskiej stoczni

Wioletta Kakowska-Mehring
21 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Statek został nazwany na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta. Statek został nazwany na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta.

W chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. odbyła się ceremonia nadania imienia kolejnemu statkowi zamówionemu przez Chipolbrok. Jednostka, druga z serii czterech zamówionych, otrzymała imię Herbert.



Statek Herbert to jedna z czterech jednostek heavy-lift multi-purpose przeznaczonych do przewozu różnego rodzaju ładunków, w tym o nietypowych gabarytach, budowanych w chińskiej stoczni dla Chipolbroku. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca. Pierwszy z nich o nazwie Tai Xing został przekazany w grudniu ub. roku.

Druga jednostka nazwana została na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta. Statek oddano przed czasem, bo według wstępnych założeń miał być gotowy dopiero w kwietniu 2022 r. Matką Chrzestną została Monika Walkusz-Wiechna, a podczas dziewiczego rejsu statkiem będzie dowodził kapitan Krzysztof Trocha.

Trzeci z serii będzie się nazywał m/v Pilecki



Kolejna, trzecia jednostka zostanie nazwana na cześć polskiego bohatera narodowego rotmistrza Witolda Pileckiego. Budowa rozpoczęta została w lutym 2021 r., wstępnie przewiduje się, że przekazanie statku przez stocznię nastąpi w sierpniu 2022 r.

W ceremonii udział wzięli przedstawiciele stoczni, armatora, towarzystw klasyfikacyjnych nadzorujących budowę w systemie dual class - PRS i DnV oraz reprezentant polskich władz Marek Ciesielczuk konsul RP w Szanghaju. W ceremonii udział wzięli przedstawiciele stoczni, armatora, towarzystw klasyfikacyjnych nadzorujących budowę w systemie dual class - PRS i DnV oraz reprezentant polskich władz Marek Ciesielczuk konsul RP w Szanghaju.

Wszystkie cztery to statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca o nośności 62 000 DWT, mające prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Koszt jednego szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln dolarów. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.

Chipolbrok ma ponad 70 lat



Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. W tym roku firma obchodziła 70-lecie działalności. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.

Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty armator ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.

Miejsca

Opinie (161) 5 zablokowanych

  • No i dobrze, niech maja i ida do przodu (1)

    Przynajmniej lepiej się kręci niż w PZM

    • 7 4

    • Alleluja i do przodu

      • 0 1

  • az dziw, ze usa nie zabrania nam hadlu z chinami...ale i to przyjdzie (1)

    chiny buduja z nami statki
    usa wtlacza swoje wojska na teren nie tylko polski aby wzniecic wojne nie na swoim terenie

    • 3 13

    • Przecież wojska US to sukces partii

      Adrian Notariusz

      • 3 6

  • Niech żyje bratnia komunistyczna partia ludowa! (2)

    • 7 4

    • Tak jest! Pozdrowienia z europejskiej partii ludowej towarzysze!

      • 2 3

    • Koryto z wami i nami

      Pozdrawia 1 sekretarz KC
      Jarozbaw

      • 5 2

  • cipolbrok? Dobrze czytam? (1)

    A u nas budują jachty dla bogatych :)

    • 6 0

    • No to fajnie ))

      Jak dobre, to warto zamawiać.

      • 4 0

  • (6)

    W Chipolbroku przez dlugie lata plywal mój mąż,rejsy były bardzo długie ale w miare spokojne,nawet kiedyś mogłam też popłynąć,

    • 40 3

    • To dobrze że wszystko było w miarę

      • 12 0

    • i bardzo fajnie

      • 12 0

    • a teraz bys nie popłynęłaa (1)

      fajnie by byłło >

      • 5 3

      • Teraz bym juz nie popłynęła dowcipnisiu,mąz przestał pływać

        • 19 0

    • Praca w CP była mniej stresująca. (1)

      Generalnie wszystko ponoć było lepsze - od jedzenia poczynając na jakości serwisu stoczniowego kończąc. Info z lat 80 I wcześniejszych.

      • 3 0

      • Moge jedynie

        potwierdzic

        • 0 0

  • Chipolbrok powstal w latch 80tyvh aby komunistyczne Chiny ludowe mogly eksportować i importować swoje towary do i z Europy (2)

    gdyż USA nalozyly zakaz współpracy z chinskimi armatorami.

    • 4 16

    • Chipolbrok powstał w 1951 roku. (1)

      W drugiej połowie lat 60-tych poznałem kilku Chińczyków, którzy pracowali nad organizowaniem cargo dla statków Chipolbroku płynących do Chin.

      Młodzieńcze, Twoja bzdurna teoria spaliła na panewce.

      • 10 0

      • Prawda tatku, zle mi sie wcisnelo miala byc 5-tka a wcisnela sie 8-ka

        • 1 2

  • Zbigniew Herbert

    Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach (w maseczkach). Sprawdzcie co genialny Herbert mowil o Michniku

    • 5 4

  • To nie prawda że PO sprzedało 168 statków z liniami (6)

    • 8 5

    • Idź do egzorcysty.

      Lekarz już ci nie pomoże.

      • 2 5

    • W TVP nawet 220

      • 7 5

    • Facet, 180 statków to miało samo PLO. O innych nie wspomnę. Ale to nie zdrajcy z PO a towarzysz (3)

      Balcerowicz, który wciskał nam, że jest wolny rynek na świecie i zdrowa konkurencja. Co, jako podobno ekonomista powinine mieć świadomość, że to bajka. Nie ma wolnego rynku. Są układy, układziki. A zwłaszcza w żegludze.

      • 4 6

      • Są układy, układziki. A zwłaszcza w... (2)

        Partii zbawiciela narodu.

        • 8 3

        • (1)

          ...donalda tuska, nie tylko zbawiciel narodu ale też słońce Peru i założyciel zielonej wyspy, załatwił nam wirtualne europalety...... wspaniały patriota.

          • 4 5

          • Każdy wie że chodzi o Jarozława Polskęzbawa

            Stworzyciela Kaczystanu i potęgi pislamu

            • 7 4

  • I PiS pozwolił na budowę statku w chinach ? Nikt nie zawalczył o taki kontrakt?

    PiSowi tylko zależy na władzy nie na dobru społeczeństwa

    • 7 3

  • mają egzoszkielety to robota pali im się w rękach

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane