• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chipolbrok odebrał kolejny statek z chińskiej stoczni

Wioletta Kakowska-Mehring
21 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Statek został nazwany na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta. Statek został nazwany na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta.

W chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. odbyła się ceremonia nadania imienia kolejnemu statkowi zamówionemu przez Chipolbrok. Jednostka, druga z serii czterech zamówionych, otrzymała imię Herbert.



Statek Herbert to jedna z czterech jednostek heavy-lift multi-purpose przeznaczonych do przewozu różnego rodzaju ładunków, w tym o nietypowych gabarytach, budowanych w chińskiej stoczni dla Chipolbroku. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca. Pierwszy z nich o nazwie Tai Xing został przekazany w grudniu ub. roku.

Druga jednostka nazwana została na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta. Statek oddano przed czasem, bo według wstępnych założeń miał być gotowy dopiero w kwietniu 2022 r. Matką Chrzestną została Monika Walkusz-Wiechna, a podczas dziewiczego rejsu statkiem będzie dowodził kapitan Krzysztof Trocha.

Trzeci z serii będzie się nazywał m/v Pilecki



Kolejna, trzecia jednostka zostanie nazwana na cześć polskiego bohatera narodowego rotmistrza Witolda Pileckiego. Budowa rozpoczęta została w lutym 2021 r., wstępnie przewiduje się, że przekazanie statku przez stocznię nastąpi w sierpniu 2022 r.

W ceremonii udział wzięli przedstawiciele stoczni, armatora, towarzystw klasyfikacyjnych nadzorujących budowę w systemie dual class - PRS i DnV oraz reprezentant polskich władz Marek Ciesielczuk konsul RP w Szanghaju. W ceremonii udział wzięli przedstawiciele stoczni, armatora, towarzystw klasyfikacyjnych nadzorujących budowę w systemie dual class - PRS i DnV oraz reprezentant polskich władz Marek Ciesielczuk konsul RP w Szanghaju.

Wszystkie cztery to statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca o nośności 62 000 DWT, mające prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Koszt jednego szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln dolarów. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.

Chipolbrok ma ponad 70 lat



Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. W tym roku firma obchodziła 70-lecie działalności. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.

Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty armator ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.

Miejsca

Opinie (161) 5 zablokowanych

  • Chipolbrok - spoko. Kiedyś pracowałem u nich na statku. Słyszałem jednak, że teraz ,

    przynajmniej w Gdyni to republika kolesi. Trudno zarządzać na statku mając szeregowych marynarzy pociotków urzędników z biura i czujących się przy tym na bardzo mocnej pozycji.

    • 12 3

  • w 2020 Pinokio mial odebrac prom... sa nagrania, i nie jakies tasmy tylko VIDEO! (4)

    • 4 3

    • Idź do Gepetto, może tam są...na video :) (3)

      Fajna ta opozycja, taka niezbyt mądra.

      • 0 4

      • Nie mądry to chyba elektorat partii.

        Pewnie myśli że ten prom dawno pływa.
        Łapami macha , ustawki robi, kłamie, a tacy jak ty i tobie podobni przyklaskują.

        • 5 0

      • Nikt wam tyle nie da, ile my obiecamy.

        I oklaski suwerena

        • 4 0

      • A fundusze z UE już są? He he he

        Ja sam negocjowałem przystąpienie do Unii Europejskiej 20 lat temu i doskonale wiem, jak w Unii Europejskiej negocjuje się najlepsze transakcje - stwierdził w czasie wiecu wyborczego PiS w Sandomierzu premier Mateusz Morawiecki.

        • 4 0

  • Adres stoczni (11)

    Czy autorka tekstu mogłaby podać, gdzie znajduje się stocznia? Nie można przecież zakładać, że wszyscy wiedzą, gdzie ten statek został zbudowany

    • 11 8

    • Adres stoczni (3)

      1 Hengshan Road
      Jiangyin City, Jiangsu 214433
      Życzę udanej podróży.

      • 12 0

      • taka ciekawostka - jest to stocznia rzeczna (2)

        Podobnie jak jeszcze znacznie dalej w głębi lądu położony Wuhan (znany skądinąd...).
        Oddalony o 500 km od brzegu oceanu port, do którego wchodzą "oceaniki".

        • 3 0

        • Na Yangtze jest pełno stoczni jak i portów (1)

          A rzeka jest potężna i ruch statków bardzo duży.
          Możliwe że w TVP podają że świat zazdrości Wisły

          • 3 2

          • to że jest ich dużo, to jedna sprawa

            Chciałem podkreślić, że oceaniczny port jest w odległości podobnej, jak w Polsce od Bałtyku, Kraków. Taka ilustracja skali i rozmiarów posiadanej "infrastruktury".

            Jeszcze ciekawszy jest wyższy bieg Yangtze, gdzie w Trzech Przełomach ta rzeka ma (miała) szerokość kilkuset metrów. Tama ją uspokoiła, ale kiedyś to był taki "spływ Dunajcem" na dwa dni podróży promem.

            • 1 0

    • W pierwszej linijce tekstu, tej wytłuszczonej, jest napisane!

      • 6 0

    • na samym początku artykułu jest podana pełna nazwa

      • 2 0

    • to i tak nic dla ciebie nie zmienia

      ktoś kto jest z branży będzie znał, a ktoś spoza i tak nie skorzysta

      • 2 0

    • Jak to gdzie?

      W Radomiu.

      • 3 0

    • (1)

      stocznia szczecinska upadla za rzadow akcji wyborczej solidarnosc!!

      • 1 0

      • Całe szczęście że upadła, bo miała za daleko do morza.

        • 0 1

    • A jakie to ma znaczenie ? Słaba jakość stali i tak swoje zrobi w krótkim czasie.

      • 0 0

  • (1)

    A dlaczego nie zbudowano tegoż wspaniałego statku w naszym kraju, z naszej polskiej stali?

    • 5 1

    • Bo nie ma czegoś takiego jak Polska stal

      • 3 0

  • załogi to biurowe garbusy nieroby i pijaki

    • 4 4

  • Opinia wyróżniona

    50 lat temu zrobiłem dwa rejsy do Chin na ms "Paderewski" (9)

    Wiezliśmy wtedy do Szanghaju Polskie Fiaty 125 i 126 !!!!!!.
    Chińczycy organizowali nam wycieczki do z Szanghaju do Pekinu i Mur Chiński. Biednie tam było , wszyscy w szarych a wojskowi zielonych uniformach. Będąc 10 lat temu , to szok w postępie ekonomicznym , psychologiczny. Ps. Dobrze, że na morze wracają nazwy polskich muzyków i pisarzy.

    • 21 2

    • Jak poplynęłam z męzem też organizowali mnostwo wycieczek

      • 3 0

    • "do Szanghaju Polskie Fiaty 125 i 126"

      Widziałem je później, właśnie w Szanghaju, jako taksówki.
      126!

      • 5 0

    • 50 lat temu 126 p jeszcze nie było. (2)

      Ale ok, pamięć ludzka jest zawodna.

      • 2 3

      • Neokomunisci parti małego zbawiciela taką mają

        • 0 5

      • To "kapitan ZW" - sekretarka

        nie wymagaj zbyt wiele

        • 0 0

    • Teraz będą wozić elektryki pinokio

      • 2 2

    • fabryka świata

      Chiny są fabryką świata więc osiągnęli postęp ekonomiczny.Jak można było do tego dopuścić.Jeden kraj wzbogaca się a w innych nie ma przemysłu.

      • 2 0

    • Na ms Paderewski w tym czasie zrobiłem dwa rejsy.

      Wspaniała atmosfera dzięki wspaniałym kapitanom ( Cielewiczowi i Saszy Albrzykowskiemu ) i załodze. Rejsy jednak dookoła Afryki a potem 48 dni na redzie Sinkiangu były długie . W kolejnym rejsie plany zakupów w Singapore zniweczyły narkotyki przejęte z e statku Władysławowo , gdzie przemytnicy z Bangkoku umieścili w ładunku do Hong Kongu. Takie to czasy.

      • 0 0

    • Paderewski

      Paderewski został zatopiony 30 grudnia 1942 roku to jak możliwe, że mogłeś 50 lat temu płynąć ?

      • 0 0

  • meri

    tam wszedzie sa stocznie a na zoltej setki

    • 4 0

  • Wielu nie wie , dlaczego statków nie buduje się w Polsce ? (5)

    1. Elektryk ze stoczni , pajac Kiszczaka został ....... prezydentem .
    2. Polską ekonomią rządzili sprzedawczyki typu Lewandowski czy Balcerowicz
    3. Hasło i ich idea: Po co budować w Polsce jak można w "Berlinie" ?
    4. Naprawianie po takich dzbanach i zdrajcach wymaga wiele lat.
    5. Propaganda antypolska w niemieckich i żydowskich mediach robi spustoszenie w umysłach.

    • 7 13

    • Bo pinokio

      Kłamie?

      • 5 2

    • Od 7 lat rządzi komunistyczna partia PiS

      Wolą u bratniej nacji budować.
      Tylko ten prom bez projektu miał suwerena twojej inteligencji ucieszyć i uciszyć

      • 5 3

    • Naprawianie po takich dzbanach i zdrajcach wymaga wiele lat.

      To prawda, najpierw depislamizacja, potem odbudowa kraju, relacji, szacunku w swiecie

      • 5 3

    • pisz calosc tytulu kapitan ZW po wiekim oceanie zegrzynskim

      • 2 3

    • Powinieneś jeszcze dodać, że Lewandowski cudem dostał się do UE i tutaj rodzi się pytanie:

      Jak złodziej może reprezentować na forum międzynarodowym kogoś kogo okradł i nie wiadomo czy dalej nie okrada? A jednak może. To dzięki wyborcom. NIestety u nas jest duża część ludzie wychowanych w tzw. klimatach 'rópta co chceta' i zwisa im to wszystko.

      • 1 0

  • Polski Armator zdradza Polskie Stocznie (5)

    W dobie kryzysu w branży stoczniowej, z powodu ograniczonej liczby kontraktów dla Polskich Stoczni, dziwi, że armator polski wybiera słabe chińskie stocznie do budowania statków, a nie buduje w stoczniach polskich uznanych na całym świecie, zwłaszcza w Skandynawii. Polskie Stocznie produkują na wysokim, światowym poziomie. Jego strata, zobaczymy po jakim czasie statki z Chin pójdą na złom lub do remontu.

    • 4 20

    • (2)

      kreatury o niskim IQ twojego pokroju paplaja o rzekomej niskiej jakosci Chinskich produtkow od wiekow a jakos wszystko dziala bez problemu i sie rozwija.

      • 6 1

      • Dowodzi tego ostatni hit eksportowy ChRL, (1)

        który przyjął się na całym świecie

        • 1 1

        • Jest nawet kopiowany i modyfikowany

          Przez inne nacje

          • 1 1

    • Nie polski, a polsko-chiński

      • 2 1

    • Polsko Chiński

      Narody dzielące wspólne wartości.

      • 1 1

  • komunisci

    c-p
    Ciezka praca
    Cienka placa
    mozna sie tam jedynie nauczyc ostro pic po 2 kontraktach ucieklem ile ludzi tam sie zmarnowalo

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował dwoma towarzystwami ubezpieczeniowymi Grupy - Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockim Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA, wyróżnionymi wieloma prestiżowymi nagrodami, m.in. Godłem „Teraz Polska” i „Nagrodą Gospodarczą Prezydenta RP”. Za zbudowanie od podstaw Grupy Ergo Hestia otrzymał tytuł \"Człowieka dziesięciolecia polskich ubezpieczeń\", a...

Najczęściej czytane