• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chipolbrok odebrał kolejny statek z chińskiej stoczni

Wioletta Kakowska-Mehring
21 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Statek został nazwany na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta. Statek został nazwany na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta.

W chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. odbyła się ceremonia nadania imienia kolejnemu statkowi zamówionemu przez Chipolbrok. Jednostka, druga z serii czterech zamówionych, otrzymała imię Herbert.



Statek Herbert to jedna z czterech jednostek heavy-lift multi-purpose przeznaczonych do przewozu różnego rodzaju ładunków, w tym o nietypowych gabarytach, budowanych w chińskiej stoczni dla Chipolbroku. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca. Pierwszy z nich o nazwie Tai Xing został przekazany w grudniu ub. roku.

Druga jednostka nazwana została na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta. Statek oddano przed czasem, bo według wstępnych założeń miał być gotowy dopiero w kwietniu 2022 r. Matką Chrzestną została Monika Walkusz-Wiechna, a podczas dziewiczego rejsu statkiem będzie dowodził kapitan Krzysztof Trocha.

Trzeci z serii będzie się nazywał m/v Pilecki



Kolejna, trzecia jednostka zostanie nazwana na cześć polskiego bohatera narodowego rotmistrza Witolda Pileckiego. Budowa rozpoczęta została w lutym 2021 r., wstępnie przewiduje się, że przekazanie statku przez stocznię nastąpi w sierpniu 2022 r.

W ceremonii udział wzięli przedstawiciele stoczni, armatora, towarzystw klasyfikacyjnych nadzorujących budowę w systemie dual class - PRS i DnV oraz reprezentant polskich władz Marek Ciesielczuk konsul RP w Szanghaju. W ceremonii udział wzięli przedstawiciele stoczni, armatora, towarzystw klasyfikacyjnych nadzorujących budowę w systemie dual class - PRS i DnV oraz reprezentant polskich władz Marek Ciesielczuk konsul RP w Szanghaju.

Wszystkie cztery to statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca o nośności 62 000 DWT, mające prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Koszt jednego szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln dolarów. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.

Chipolbrok ma ponad 70 lat



Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. W tym roku firma obchodziła 70-lecie działalności. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.

Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty armator ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.

Miejsca

Opinie (161) 5 zablokowanych

  • Czym się Cieszyć (3)

    Jeżeli spółka jest w 50 % polska to czemu 2 statków niebudujemy w Polsce ,dajemy pracę polskim stocznowcą.

    • 8 21

    • (1)

      Stoczniowcą?

      • 9 1

      • czytelnik!!!,,jak nie masz argumentow to sie czepiasz przecinkow"tak twoj oborowy powiedzial!!

        • 0 6

    • Polskim "stoczniowca" z Indii, Pakistanu, Ukrainy itp.

      Bo tacy tu pracują.

      Poza tym co znaczy "dajemy pracę"?
      "Dawać pracę" to może Partia - i daje, swoim.
      A firma prywatna kupuje towar czy sprzęt tam gdzie to się opłaca.

      • 2 1

  • Zaorać te wszystkie firmy

    Ostatnio kolega który ma spore kontakty polityczne mi powiedział że PiS chce wprowadzić dla pracodawców 8 dniowy tydzień żeby mieli czas na zajmowanie się biurokracją. Jestem za!

    • 8 12

  • (4)

    skoro spolka powstala w glebokim PRLu, to ciekawi: ilu SBkow wychowala ? Jak sluzy interesowi Polski, czy angazuje sie w walke polityczna? Kto jest, z imienia i nazwiska włascicielem i w jaki sposob pozytkuje zyski z prowadzenia dzialalnosci ? :-)

    • 8 21

    • unarodowic , wydudzic i doniesc do tvpis. (1)

      • 6 8

      • Przecież to jest własność Państwa.

        Zarządzana przez PiS.

        • 6 0

    • Właścicielem jest Skarb Państwa.

      Oczywiście tych 50 procentów.

      • 6 0

    • Sprawdziłeś już swoją rodzinę z PRL?

      Czy kardiolog który leczył w PRL też według ciebie był esbekiem? A może pani ze sklepu, szewc albo inzynier, który zbudował most? Co ten PIS robi z ludzi, masakra...

      • 7 0

  • A prom ze Szczecina nadal w doku czy juz wyliczono ile budzet zarobi sprzedajac na zlom. (3)

    • 24 7

    • Idź sobie sprawdzić i nie wracaj:)

      • 2 5

    • nudny (1)

      jesteś...
      Jak flaki z olejem...

      • 2 5

      • Kłamstwo pinokia boli?

        To może ten miljon aut elektrycznych i inne wizje bankstersa przytoczyć?

        • 7 2

  • Czekaj czekaj, mamy stocznie światowej klasy a ministerstwo transportu zamawia statek w Chinach? (2)

    • 11 14

    • Tu wszystko jest światowe i świat wszystkiego zazdrości

      TVP

      • 11 5

    • My mamy wszystko narodowe

      I wszystko jest niestety do niczego, oprócz Wiadomości TVP1.

      • 6 1

  • Bardzo elegancko

    Chipolbrok to jednak solidna firma

    • 23 5

  • Dlaczego jakiś Herbert a nie zbawiciel narodu (1)

    Kaczyński

    • 11 17

    • Bo to nie lotniskowiec.

      • 9 0

  • No i bardzo dobrze. Ciekawe czy oficjele musieli być zaszczepieni (1)

    By wjechać do Chin?

    • 3 6

    • Oficjalnie tak lub kwarantannę 28 dni

      • 3 0

  • chipolbrok (2)

    w tej firmie pracują zdegenerowani kapitanowie alkoholicy wyrzuceni za pijaństwo od niemca.

    • 8 14

    • pijaki i nieuki ale z ojcami chrzestnymi za plecami

      • 2 2

    • Dzbana pijaka , degenerata jak ty wywali z tej firmy

      Lub nie przyjęli ze względu na ułomność umysłową .

      • 6 2

  • Jak się dobrze rozpędzi to się przez mierzeję (3)

    do Elbląga przeciśnie.

    • 10 7

    • Przez Mierzeje może i tak, ale utknąłby na Zalewie.

      Bo tam 3 metry głębokości w porywach.

      • 3 2

    • Przez rów Maowiecki

      • 4 5

    • może i by sie przecisnął

      ale tylko raz...

      Za długi i za szeroki. I to mocno za szeroki.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, studiów MBA oraz licznych programów w Harvard Business School i London Business School. Karierę zawodową rozpoczęła w 1993 r. w AT&T Bell Labs (dziś Lucent Technologies) jako projektant systemów informatycznych. Od 1995 r. pracowała w firmie PROKOM jako koordynator projektów. Od 1.01.2014 r. do 31.10.2015 r. była Prezesem...

Najczęściej czytane