- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (46 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (48 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (204 opinie)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (121 opinii)
Chipolbrok odebrał kolejny statek z chińskiej stoczni
W chińskiej stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. odbyła się ceremonia nadania imienia kolejnemu statkowi zamówionemu przez Chipolbrok. Jednostka, druga z serii czterech zamówionych, otrzymała imię Herbert.
Statek Herbert to jedna z czterech jednostek heavy-lift multi-purpose przeznaczonych do przewozu różnego rodzaju ładunków, w tym o nietypowych gabarytach, budowanych w chińskiej stoczni dla Chipolbroku. Łącznie zamówiono cztery statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca. Pierwszy z nich o nazwie Tai Xing został przekazany w grudniu ub. roku.
Druga jednostka nazwana została na cześć polskiego poety, eseisty i dramaturga Zbigniewa Herberta. Statek oddano przed czasem, bo według wstępnych założeń miał być gotowy dopiero w kwietniu 2022 r. Matką Chrzestną została Monika Walkusz-Wiechna, a podczas dziewiczego rejsu statkiem będzie dowodził kapitan Krzysztof Trocha.
Trzeci z serii będzie się nazywał m/v Pilecki
Kolejna, trzecia jednostka zostanie nazwana na cześć polskiego bohatera narodowego rotmistrza Witolda Pileckiego. Budowa rozpoczęta została w lutym 2021 r., wstępnie przewiduje się, że przekazanie statku przez stocznię nastąpi w sierpniu 2022 r.
Wszystkie cztery to statki wielozadaniowe spełniające funkcję kontenerowca o nośności 62 000 DWT, mające prawie 200 m długości i 32,26 m szerokości. Koszt jednego szacowany jest przez nieoficjalne źródła i obserwatorów rynku na ok. 30 mln dolarów. Jednostki budowane są pod nadzorem dwóch towarzystw klasyfikacyjnych - Polskiego Rejestru Statków i DNV.
Chipolbrok ma ponad 70 lat
Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. W tym roku firma obchodziła 70-lecie działalności. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa odpowiedzialne za transport. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów.
Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty armator ma dysponować flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
Miejsca
Opinie (161) 5 zablokowanych
-
2022-02-21 10:31
Czym się Cieszyć (3)
Jeżeli spółka jest w 50 % polska to czemu 2 statków niebudujemy w Polsce ,dajemy pracę polskim stocznowcą.
- 8 21
-
2022-02-21 12:45
(1)
Stoczniowcą?
- 9 1
-
2022-02-21 14:22
czytelnik!!!,,jak nie masz argumentow to sie czepiasz przecinkow"tak twoj oborowy powiedzial!!
- 0 6
-
2022-02-21 23:58
Polskim "stoczniowca" z Indii, Pakistanu, Ukrainy itp.
Bo tacy tu pracują.
Poza tym co znaczy "dajemy pracę"?
"Dawać pracę" to może Partia - i daje, swoim.
A firma prywatna kupuje towar czy sprzęt tam gdzie to się opłaca.- 2 1
-
2022-02-21 10:34
Zaorać te wszystkie firmy
Ostatnio kolega który ma spore kontakty polityczne mi powiedział że PiS chce wprowadzić dla pracodawców 8 dniowy tydzień żeby mieli czas na zajmowanie się biurokracją. Jestem za!
- 8 12
-
2022-02-21 10:47
(4)
skoro spolka powstala w glebokim PRLu, to ciekawi: ilu SBkow wychowala ? Jak sluzy interesowi Polski, czy angazuje sie w walke polityczna? Kto jest, z imienia i nazwiska włascicielem i w jaki sposob pozytkuje zyski z prowadzenia dzialalnosci ? :-)
- 8 21
-
2022-02-21 11:31
unarodowic , wydudzic i doniesc do tvpis. (1)
- 6 8
-
2022-02-21 14:08
Przecież to jest własność Państwa.
Zarządzana przez PiS.
- 6 0
-
2022-02-21 14:07
Właścicielem jest Skarb Państwa.
Oczywiście tych 50 procentów.
- 6 0
-
2022-02-21 16:49
Sprawdziłeś już swoją rodzinę z PRL?
Czy kardiolog który leczył w PRL też według ciebie był esbekiem? A może pani ze sklepu, szewc albo inzynier, który zbudował most? Co ten PIS robi z ludzi, masakra...
- 7 0
-
2022-02-21 11:29
A prom ze Szczecina nadal w doku czy juz wyliczono ile budzet zarobi sprzedajac na zlom. (3)
- 24 7
-
2022-02-21 13:56
Idź sobie sprawdzić i nie wracaj:)
- 2 5
-
2022-02-21 14:17
nudny (1)
jesteś...
Jak flaki z olejem...- 2 5
-
2022-02-21 14:19
Kłamstwo pinokia boli?
To może ten miljon aut elektrycznych i inne wizje bankstersa przytoczyć?
- 7 2
-
2022-02-21 11:54
Czekaj czekaj, mamy stocznie światowej klasy a ministerstwo transportu zamawia statek w Chinach? (2)
- 11 14
-
2022-02-21 12:52
Tu wszystko jest światowe i świat wszystkiego zazdrości
TVP
- 11 5
-
2022-02-21 16:51
My mamy wszystko narodowe
I wszystko jest niestety do niczego, oprócz Wiadomości TVP1.
- 6 1
-
2022-02-21 12:10
Bardzo elegancko
Chipolbrok to jednak solidna firma
- 23 5
-
2022-02-21 12:37
Dlaczego jakiś Herbert a nie zbawiciel narodu (1)
Kaczyński
- 11 17
-
2022-02-21 14:09
Bo to nie lotniskowiec.
- 9 0
-
2022-02-21 12:39
No i bardzo dobrze. Ciekawe czy oficjele musieli być zaszczepieni (1)
By wjechać do Chin?
- 3 6
-
2022-02-21 12:53
Oficjalnie tak lub kwarantannę 28 dni
- 3 0
-
2022-02-21 12:39
chipolbrok (2)
w tej firmie pracują zdegenerowani kapitanowie alkoholicy wyrzuceni za pijaństwo od niemca.
- 8 14
-
2022-02-21 18:45
pijaki i nieuki ale z ojcami chrzestnymi za plecami
- 2 2
-
2022-02-21 19:58
Dzbana pijaka , degenerata jak ty wywali z tej firmy
Lub nie przyjęli ze względu na ułomność umysłową .
- 6 2
-
2022-02-21 12:40
Jak się dobrze rozpędzi to się przez mierzeję (3)
do Elbląga przeciśnie.
- 10 7
-
2022-02-21 12:53
Przez Mierzeje może i tak, ale utknąłby na Zalewie.
Bo tam 3 metry głębokości w porywach.
- 3 2
-
2022-02-21 12:54
Przez rów Maowiecki
- 4 5
-
2022-02-21 14:28
może i by sie przecisnął
ale tylko raz...
Za długi i za szeroki. I to mocno za szeroki.- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.