stat

Crist zbuduje kolejną hybrydę dla Finferries

Nowy prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii.
Nowy prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii. fot. materiały prasowe

Ponad 100 m długości, 17 m szerokości oraz możliwość przewiezienia 90 samochodów osobowych - to parametry nowego promu hybrydowego, który zbuduje stocznia Crist dla fińskiego operatora promowego, Finferries. Nowoczesna, ekologiczna jednostka ma obsługiwać połączenie w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich.



Wcześniejszy, zbudowany również przez Crist, a zaprojektowany przez biuro projektowe StoGda, dla Finferries, hybrydowy prom dwustronny "Elektra" okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały wyróżnione m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.

- Ten kontrakt jest efektem naszej ciężkiej pracy oraz doświadczenia w budowie nowoczesnych promów hybrydowych, które zdobyliśmy m.in. przy "Elektrze" czy promie "Herjólfur". Dzięki temu kolejny, w pełni wyposażony prom hybrydowy, zamawiany przez naszych partnerów z Finferries, powstanie w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Prom będzie zasilany z ładowanych z lądu baterii akumulatorów. Spalinowe agregaty prądotwórcze będą służyły jako rezerwowe źródło zasilania jednostki, używane w warunkach złej pogody bądź dużego nagromadzenia lodu na trasie. Nowa jednostka będzie miała 100,5 m długości, 17,4 m szerokości. Na jej pokład zmieści się 90 samochodów osobowych oraz 350 pasażerów. Jednostka ma być obsługiwana przez trzyosobową załogę. Według założeń ma zacząć pracę na linii Åland Föglö, w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich w 2022 roku.

- Prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii, które będą zasilane bezpośrednio z lądu podczas ładunku i rozładunku jednostki. Nasi klienci dostaną więc przyjazny dla środowiska statek, który idealnie sprawdzi się w codziennej pracy w rejonie Wysp Alandzkich - dodaje Tomasz Wrzask.

Opinie (43) 2 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....