- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (16 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (68 opinii)
- 3 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (115 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (279 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (237 opinii)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (98 opinii)
Czego oczekiwać po pracy w call center?
Nic tak dobrze nie działa na rynek pracy, jak konkurencja o pracownika. Pracodawcy nie mają wyjścia i muszą oferować więcej. Czy taka szansa stoi przed branżą call center w Trójmieście? Kolejne firmy, które otwierają u nas swoje biura systematycznie motywują do podwyższania standardów. Sprawdziliśmy, czego obecnie mogą spodziewać się pracownicy decydujący się na TF SKOK, CCIG, Transcom,TIM, Centrum Obsługi Biznesu albo Forsell.
Niekorzystny wizerunek call center wyjątkowo utrwalił się w społecznej świadomości. Słyszymy "call center", myślimy: praca bez przerw, niskie wynagrodzenia, umowa o dzieło i wieczna rotacja, a do tego wszystkiego mordercze tempo. Pojawia się jednak realna szansa, że branżę call center uda się odczarować. Jak? Nic tak dobrze nie działa na rynek pracy, jak konkurencja w walce o te same zasoby, zasoby pracowników.
Nie można wrzucać wszystkich call center do tego samego worka. Każde z nich rządzi się swoimi standardami, ma innych odbiorców i innych szuka pracowników. Warto wiedzieć, na co możemy liczyć i czego pracodawca będzie oczekiwał od nas.
Pierwszym istotnym elementem, na który warto zwrócić uwagę jest poszukiwany profil kandydata. Jakich cech i kompetencji szuka pracodawca, czy wymagana jest znajomość języka obcego, czy wręcz przeciwnie - firma prowadzi tylko polskie projekty. Firmy mają też swoje preferencje dotyczące zatrudniania studentów i osób, które naukę mają już dawno za sobą.
Kolejnym punktem, który warto wziąć pod uwagę szukając zatrudnienia w call center jest forma umowy. Najczęściej firmy szukające pracowników na krótsze projekty z elastycznym grafikiem pracy będą decydowały się na umowę zlecenie, natomiast te, którym zależy na stałej, mało zmieniającej się kadrze, na umowę o pracę.
Dużą zaletą dla osób, które jeszcze studiują lub chcą połączyć pracę z innymi obowiązkami jest elastyczne dopasowanie wymiaru etatu i duża rozpiętość godzinowa, w której mogą wykonywać pracę. Jednak jeśli oczekujemy pracy na 8 godzin bez weekendów możemy być takim systemem bardzo rozczarowani. Jeśli więc wiemy, że interesuje nas konkretne rozwiązanie, sprawdźmy, w której firmie możemy je uzyskać.
Decydując się na pracę, w której kluczowy jest kontakt z klientem, musimy dokonać jeszcze jednego wyboru. Czy zależy nam raczej na obsłudze klienta, czy wręcz przeciwnie, mamy potencjał i chcemy się sprawdzić w bardziej dochodowej sprzedaży.
To, co w branży call center jest zaskakujące to zmowa milczenia dotycząca wynagrodzeń. Firmy mówią o nich niechętnie nie tylko nam, stawki nie pojawiają się często w ogłoszeniach, a nawet na pierwszych spotkaniach z kandydatami.
Ile można wytrzymać pracując "na słuchawce"?
- Do niedawna w branży pokutował mit o 2-letnim okresie wypalenia zawodowego wśród pracowników call center, co z kolei miało skutkować ogromnymi wskaźnikami rotacji lub znacznym spadkiem wydajności, ale można sobie z tym mądrze radzić - mówi Piotr Zakrzewski z TF SKOK.
- Przede wszystkim możemy dbać o atmosferę i terminowe wynagrodzenia i w taki sposób starać się związać ze sobą na dłużej pracowników - mówi Anna Kucharska z COB.
Przydatne jest także wyznaczenie ścieżki rozwoju, która pokazuje pracownikowi, że jego starania mogą zostać docenione wyższym wynagrodzeniem i bardziej odpowiedzialnym stanowiskiem.
- W TF SKOK w Departamencie Usług Biznesowych np. kadra zarządzająca niższego i średniego szczebla rekrutowana jest jedynie z pracowników call center, dzięki czemu posiada ogromną wiedzę na temat usług, produktów i specyfiki pracy - opowiada Zakrzewski.
W zmniejszonej rotacji pomaga też słuchanie swoich pracowników i poznawanie ich potrzeb. Np. CCIG zdecydowało się wprowadzić wypłaty tygodniowe, ponieważ taka forma była najwygodniejsza dla wielu zatrudnionych studentów.
Nikt nie ukrywa, że w branży call center widać rosnącą rywalizację o najlepszych pracowników. Choć z jednej strony firmy, którym zależy na jakości, starają się wspólnie odczarować negatywny obraz telefonicznej sprzedaży/obsługi klienta, z drugiej decydują się na "zmowę milczenia" dotyczącą stawek wynagrodzeń. Zmiana tego podejścia na pewno wyszłaby wszystkim na dobre.
Miejsca
Opinie (170) ponad 20 zablokowanych
-
2020-01-24 18:00
Zuzia
Pracuję w TP w Kielcach już rok i fajnie:)
- 0 0
-
2019-12-04 12:19
kocham Boty
pracuję w Kielcach na BOTach! jest świetnie polecam! :)
- 0 0
-
2014-07-27 10:52
(7)
Szanuję ich pracę, wiem, że nie jest łatwa, ale drażnią mnie ci nagabywacze na ubezpieczenia, produkty kuchenne i inne. Skąd oni w ogóle mają mój numer telefonu?! Niektórzy są strasznie niekulturalni.
- 98 2
-
2019-11-22 10:43
Wg mnie najgorsi są klienci, którzy wyzywają się na konsultancie, bo nic im w życiu nie wyszło....
- 0 0
-
2014-07-27 12:01
(4)
denerwuje mnie, kiedy ktos do mnie dzwoni i recytuje regulki z kartki. probuje naciagac na kredyt, choc sam o nim wie tylko tyle, ile napisali mu na kartke. nie lubie kiedy ktos bezczelnie ignoruje uprzejme prosby o rozlaczenie sie i nie dzwonienie do mnie wiecej. dlatego zaraz po tym jak sie ze mna lacza prosze ich by sie rozlaczyli, bo nie wyrazam zgody na nagrywanie rozmow!
- 35 2
-
2014-07-27 14:35
(3)
To po co odbiera pan nieznane numery, przypuszczam ,że odbiera pan ze stacjonarnego aparatu i to bez identyfikacji numeru dzwoniacego.
- 1 36
-
2014-07-27 19:22
A co Cię to obchodzi?? Jego telefon, to sobie może odbierać od kogo mu się żywnie podoba!
- 20 0
-
2014-07-27 14:49
(1)
obbieram polaczenia z numerow, ktorych nie znam, bo ktos moglby chciec sie ze mna skontaktowac w waznej sprawie: kontrahent, ktos z bliskich z telefonu innej osoby itd. Wystarczy troche wyobrazni, powodow jest wiele.
- 46 2
-
2014-07-27 16:53
Jak pan prowadzi biznes, to powinien pan być twardszy i od razu odkładać słuchawkę, mieczaka od razu zadziobia i tyle.
- 2 23
-
2014-07-27 18:43
Niestety sam go wręczyłeś.
- 1 1
-
2014-07-27 10:34
Żałosne korporacje wykorzystujące (4)
pracowników, traktują ich jak śmieci, zarobki to max 2000 brutto, do tego jeszcze nękają obywateli jakimiś badziewnymi produktami i najczęściej dają się nabrać ludzie starsi bo nawiną im makaron na uszy z czego cieszy się kierownik grupy. Ludzie po takiej pracy wychodzą z wypranym korpomózgiem i już nigdy nie będą normalni sami zaczynają traktować innych jak śmieci.
- 128 4
-
2019-11-22 10:43
Kłamstwo
Nie zgadzam się z tym. Pracuje w CC i mam 3 tys i nie gadam
- 0 0
-
2014-07-30 06:17
(1)
Pracowalem dla ofe i tam tez bylo pranie mozgow do tego stopnia,ze gdzie nie bylem ze znajomymi to staralem sie sprowadzic rozmowe na temat ofe.Zrezygnowalem bo to chore bylo.Nigdy wiecej takiej roboty.
- 8 0
-
2015-09-21 02:33
PaTyś
Ja też zrezygnowałam, bo nie dałam sobie wyprać mózgu.
- 1 0
-
2014-07-29 17:51
A wiecie co jest w tym wszystkim najśmieszniejsze? Czarno na białym jest rozpisany czas pracy itp. wraz z rodzajami umowy i nikt, jak widzę, nie interesuje się tym, że pracodawca nie może zatrudniać na podstawie umowy cywilnoprawnej (zlecenia) w momencie, gdy charakter pracy ma znamiona pracy stałej, która powinna być zawarta na podstawie umowy o pracę. Po prostu łamią prawo i jeszcze się do tego przyznają jakby nigdy nic. I niech mi ktoś powie, że nie jest to kraj równych i równiejszych. Paranoja.
- 11 0
-
2014-07-27 10:24
(9)
Mizernej pensji.
- 118 3
-
2019-11-22 10:42
Pensja
Ja całkiem niezle zarabiam w CC- po 3 tys na miesiac mam, bez wekendów
- 0 0
-
2014-07-28 17:02
g... prawda (2)
mozna zarobić dobre pieniądze (windykacja, sprzedaż), trzeba byc dobrym i mieć wyniki to wyrobisz 3-5 tys
- 5 18
-
2014-07-28 18:20
hehe, chyba 3-5 zl na godzine (1)
- 18 3
-
2014-07-29 08:58
no właśnie chyba...
nie wiesz to nie pisz- 3 5
-
2014-07-28 14:49
Czego się można spodziewać po pracy w cc
- marnych groszy
- ciągłego stresu
- umowy śmieciowej
- stałego mobbingu z obu stron słuchawki
- nieprofesjonalnego przeszkolenia- 27 1
-
2014-07-27 15:23
Uwaga
Jest to artykul sponsorowany przez nowego gracza na rynku pomorskim w branzy call center. Nikt sie nie dorobil na tego typie pracy.
szkoda zdrowia!!!- 60 5
-
2014-07-27 13:34
do tego braku rozwoju (bo nauczyć się tam można tylko nowych regułek zachwalających kredyt czy proszek do prania), normalnych relacji z przelozonym (bo z wlasnego doswiadczenia wiem, poganiacze na infolinii zaraz po awansie z odbieracza, by sie szybko wykazac i utwierdzic wyzszych stopniem, ze nadaja sei na to stanowisko, sa w stanie wyrzadzic dawnym kolegom najgorsze swinstwa)
a jakby tego bylo malo, kiedy chcesz sie wyrwac z tego guana to potencjalny pracodawca moze stwierdzic, ze brak ci ambicji, bo za dlugo tam siedziales. chociaz sam wiem, ze czasem nie ma wyboru, bo innej pracy nie ma a kasa potrzebna, to trzeba z tym cc uwazac, by nie przedawkowac;)- 41 0
-
2014-07-27 12:05
wycisniecia jak cytryne, a kiedy psycha sie posypie wyrzucenia z roboty. ot tyle w temacie.
- 64 0
-
2014-07-27 11:04
Czego oczekiwać? Utraty zdrowia psyczinczego i fizycznego
No i jak jak jesteś czasem dobrym pieskiem, to od czasu do czasu rzucą Ci kość.
- 67 0
-
2019-11-22 10:41
Olka
Ja też pracują na słuchawcę, ale już nie gadam, tylko kilkam i liczę kasę 15- Telepromo:)
- 0 0
-
2019-11-08 08:39
gość
Polecam z z czystym sumieniem Telepromo
- 0 0
-
2019-11-08 08:38
konrad
Przyszedłem na wakację do pracy w Telepromo- zostałem do teraz:)
- 0 0
-
2019-11-08 08:37
tomek
Ja też pracuje w Telepromo w Częstochowie i sobię chwalę-prosta praca, fajna płaca:)
- 0 0
-
2014-07-29 08:09
A tak na serio (4)
ile zarabiacie w call center?
Bo tu w artykule pitu pitu ale konkretów brak- 8 0
-
2019-11-07 11:48
Jolka
Zależy od mc, ale w listopadzie miałam 3500 na rękę:)
- 0 0
-
2014-07-29 09:10
(2)
2,5 tys. netto; praca od pon do piątku 8-16;
dodatkowo prywatna opieka medyczna oraz ZFŚ- 6 2
-
2014-09-03 19:41
w której firmie?
ale w której firmie takie zarobki?
- 1 0
-
2014-08-14 21:42
dzięki ;)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.