• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czwarty prom dla Norwegów zwodowany

VIK
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
  • Do wodowania promu wykorzystano dok pływający z Gdańskiej Stoczni Remontowa SA.
  • Na promach zastosowanych będzie wiele rozwiązań obniżających zużycie energii.
  • Do wodowania promu wykorzystano dok pływający z Gdańskiej Stoczni Remontowa SA.
  • Pierwszy z promów został oddany armatorowi pod koniec czerwca roku, trzy kolejne są na etapie wyposażania.

W stoczni Remontowa Shipbuilding SA zwodowano czwarty i ostatni z serii hybrydowy prom pasażersko-samochodowy o napędzie elektrycznym. Jednostki budowane są dla norweskiego armatora Norled.



Promy budowane są w ramach kontraktów podpisanych w lipcu i sierpniu 2018 roku. Pierwszy z promów został oddany armatorowi pod koniec czerwca tego roku. Kolejne dwa (B619/2 i 3) są już na wodzie na zaawansowanym etapie wyposażania i montażu urządzeń. Ostatni z serii ((B619/4) został zwodowany w ubiegłym tygodniu. Przy wodowaniu wykorzystano dok pływający z Gdańskiej Stoczni Remontowa SA.

Prototypowy prom Festøya, podobnie jak drugi z serii, będzie obsługiwał połączenie Festøya-Solavågen. Będą mogły przewozić do 296 pasażerów i 120 aut osobowych. Kolejne dwa, kursujące na krótszej trasie Mannheller-Fodnes, mogą przewieźć do 399 osób.

Pierwszy z czterech promów dla Norwegów już gotowy



Promy napędzają dwa pędniki azymutalne i dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana jest z akumulatorów elektrycznych, doładowywanych z lądu w czasie postoju promu przy nabrzeżu, co ma trwać 11 minut. Agregaty prądotwórcze na statku, pracujące w 100 proc. na paliwie biodiesel, mają być wykorzystywane jako źródła zasilania na wypadek awarii.

Na promach tych zastosowano wiele rozwiązań obniżających zużycie energii, w tym m.in.: odzysk ciepła, oświetlenie LED, system elektryczny o wysokiej wydajności, system wentylacji i klimatyzacji sterowany czujnikami temperatury i dwutlenku węgla, farbę minimalizującą tarcie oraz lekką konstrukcję statków.
VIK

Miejsca

Opinie (47) 2 zablokowane

  • Taki powinien pływać z Gdyni na Hel.. (1)

    • 21 7

    • Tylko po co tam wieźć samochód płacić 200pln za kurs

      • 3 0

  • W stoczni gdańskiej zaraz obok działało kilkadziesiąt zwiazków zawodowych i nie wodują teraz nic :D

    • 51 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane