• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czwarty prom na linii Gdynia-Karlskrona

VIK
8 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Prom Stena Nordica zastąpił statek towarowy Gute.
  • Stena Nordica ma 170 m długości i 26 m szerokości.
  • Linia promowa Stena Line z Gdyni do Nynäshamn jest obsługiwana przez prom Vikingland.
  • Połączenia Steny Line z Gdyni do Szwecji.

Linia promowa Stena Line z Gdyni do Karlskrony wzbogaciła się o czwarty prom pasażersko-frachtowy. Nowy statek na tej linii, Stena Nordica, w pierwszy rejs do Szwecji wypłynął 8 października.



Na trasie Gdynia-Karlskrona pojawił się kolejny prom Stena Line, czyli Stena Nordica. Jest to jednostka ro-pax i zastąpi statek towarowy Gute. Statek ma 170 m długości i 26 m szerokości, a na pokład zabiera 450 osób i nawet 300 samochodów osobowych. Dodatkowo, dzięki niemal dwukrotnie większej powierzchni ładunkowej, nowa jednostka może również zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych. Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000. Od tego czasu był kilkakrotnie modernizowany.

- Ogromny popyt na nasze usługi tego lata utwierdził nas w przekonaniu, że ciągle rosnący rynek potrzebuje nowych inwestycji. Dopasowanie naszych możliwości przewozowych do potrzeb klientów jest dla nas priorytetem. Dlatego do floty na linii Gdynia-Karlskrona dołączamy dziś nową jednostkę - Stena Nordica. To sprawdzony i lubiany przez naszych klientów statek. Dodatkowo cieszy nas, że jest to prom ro-pax, a więc będziemy mogli zaoferować zarówno przewozy pasażerskie, jak i frachtowe wszystkimi statkami na linii Gdynia-Karlskrona - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor linii promowych na Bałtyku Południowym w Stena Line.
Stena Line posiada obecnie aż cztery jednostki obsługujące to połączenie z Gdyni: Stena Spirit, Stena Vision, Stena Baltica oraz nową Stena Nordica. Łączna liczba kursów na tej trasie zwiększy się do 46 rejsów w obie strony tygodniowo. Do tego od końca ub. roku Stena Line utrzymuje połączenie towarowe na linii z Gdyni do Nynäshamn. Jest to połączenie frachtowe, obsługiwane przez statek o nazwie Vikingland, który przewozi ładunki i ciężarówki.
VIK

Opinie (20)

  • I git

    • 8 0

  • Polacy nie gęsi i swe promy winni posiadać. (3)

    • 23 4

    • Posiadają.

      Nowy prom.
      Leży w Szczecinie w krzakach.
      Sam "jednorazowe 50, 70 czy 100" położył stępkę.

      • 5 2

    • Stena Line i Polferries (PŻB) to dobry przykład na to

      jak my sobie potrafimy radzić na rynku ze swoimi śmiesznymi państwowymi spółkami.
      Polferries miało wszystko żeby pociągnać ten biznes a pozwolili sobie żeby taka stena u nas się osadziła i przejęła prawie cały ruch. A w Polferries bieda z nędzą, prawie nie ma co pływać.

      • 5 0

    • Orły, sokoły

      posiadają stępkę w Szczecinie. Ona odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest stępka na skalę naszych możliwości. My tą stępką otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest stępka społeczna, w oparciu o sześć instytucji – która sobie gnije na świeżym powietrzu.

      • 2 0

  • (2)

    A o z nowym dworcem morskim dla promów? Już nieaktualne?

    • 3 11

    • aktualne

      • 4 0

    • przecież jest w budowie

      • 1 0

  • po wybudowaniu nowego terminala ile tirów dziennie będzie jechać Polską i Wiśniewskiego? (1)

    • 8 9

    • od 14 do 17 TIRów a w weekendy od 6 do 9, w święta transportu nie będzie

      • 9 1

  • Tirowcy

    Będą mieli nową miejscówe do chlania

    • 12 8

  • I dobrze, ale

    kiedy wreszcie prom z Gdyni do Nynashamn?????????

    • 17 1

  • Do autora tekstu

    Stena Nordica nie jest nowym promem na trasie do Karlskrony.Juz kiedyś pływała na tej trasie.

    • 7 0

  • Natychmiast zlikwidować! (1)

    Przywiezie muzułmańskich uchodźców ze Szwecji i zrobią nam strefy no-go na Chylonii i Obłużu :(

    • 9 15

    • strefy Biedy na Obluzu, wzgorzu, chylonii, grabowku byly przed 2 wonja swiatowa jak i po niej

      • 9 1

  • W końcu coś nowszego (2)

    Starocie z początku lat osiemdziesiatych( a może jeszcze starsze) powinny być przerobione na żyletki ,
    No chyba , że amatorów retrospekcji w czasie byłoby tylu, żeby zapełnić pokład ;

    • 3 6

    • zawsze możesz założyć swoja firme i wozic ludzi supernowoczesnymi statkami

      • 1 0

    • Tylko, że Vision i Spirit są młodsze od tej Nordiki

      • 1 0

  • potr ma sie ok a um nie czas zwalniac um gdynia

    • 1 3

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane