• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Naftoport zarobi na konflikcie o ropę?

erka
11 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Terminal chemiczny stanie obok Naftoportu
W najbliższym czasie do gdańskiego Naftoportu może trafić ropa z Kazachstanu. W najbliższym czasie do gdańskiego Naftoportu może trafić ropa z Kazachstanu.

Ropa z Kazachstanu może w najbliższym czasie trafić do gdańskiego Naftoportu. Nieoficjalnie mówi się, że w pierwszej partii może to być 600 tys. ton surowca. Powodem jest konflikt pomiędzy Kazachstanem a Ukrainą, dotyczący porozumienia co do warunków tranzytu ropy.



Kazachska spółka KazTransOil poinformowała, że ropa, jaką firma dostarcza na Węgry oraz do Słowacji popłynie tranzytem przez Polskę, a nie - jak dotąd - przez Ukrainę. Przynajmniej do czasu zakończenia konfliktu między tymi dwoma krajami o zasady rozliczania tranzytu.

- Nie mamy jeszcze potwierdzonych informacji o dostawach, jakie mogłyby do nas trafić - komentuje Dariusz Kobierecki, prezes Naftoportu. - Być może dojdzie do tego, że kazachska ropa trafi do rosyjskiego terminalu naftowego w Primorsku, a potem do nas. Natomiast Rosjanie południową nitką Rurociągu "Przyjaźń" dostarczą w rozliczeniu surowiec na Węgry i do Słowacji.

KazTransOil jest narodowym monopolistą na rynku usług transportu rurociągami i dostarcza około 80 proc. ropy wytwarzanej w Kazachstanie. Kazachstan posiada obecnie sieć rurociągów naftowych o długości ponad 6,4 tys. kilometrów, a także 39 pompowni.
erka

Miejsca

Opinie (52) 4 zablokowane

  • No i super.Gdansk moim miastem (2)

    Ktore sie pieknie rozwija

    • 31 9

    • O co to ma wspólnego z rozwojem? (1)

      Po prostu ewentualnie skorzystamy na chwilowym nieporozumieniu handlowym dwóch obcych firm - po jakimś czasie (pewnie na tyle krótkim że nawet nie zdąży do nas dotrzeć pierwszy transport) wszystko wróci do normy i ropa popłynie starą ścieżką. W końcu z jakiegoś powodu płynęłą tamtędy jak dotąd. Pewnie jest bliżej i taniej i tego nie zmienią żadne "ambitne plany" polskich władz czy firm. Tu jest zawsze drożej, dalej, wolniej itp itd i nikt nie wie dlaczego :D

      • 4 3

      • To tylko pięć średnich tankowców lub 2 VLCC

        To naprawde nie dużo

        • 0 0

  • I po co sie cieszyć na zapas? (5)

    Nowy prezydent Ukrainy może w jednej chwili zmienić wszystko i dojdą ponownie do porozumienia.

    Możemy się cieszyć dopiero wówczas kiedy zostanie podpisana długoterminowa umowa a nie jak gdybanie i czekanie na niepotwierdzone informacje

    • 16 1

    • Im wiecej planow i pomyslow tym lepiej (4)

      Z tego tez nalezy sie cieszyc

      • 2 0

      • Jasne jasne (3)

        Planowac to sobie mozesz co bys sobie nie wysnij. Za duzo juz w tym kraju szklanych domow obiecano by w byle poglosek wierzyc

        • 0 3

        • Krzysiu cos ty taki zdolowany? (2)

          Troche wiary i usmiechu nikomu jeszcze nie zaszkodzilo:))))

          • 2 0

          • hehe. Dzieki za ten komentarz. Usmiechnalem sie czytajac jego! (1)

            Bede sie usmiechal jeszcze jak zobacze te drogi, te inwestycje te Kolej Metropolitalna planowana najpierw na 2012....

            • 1 0

            • No z tym to moze byc problem:)

              Ale moze kiedys w blizej nieokreslonej przyszlosci

              • 0 0

  • Bicie piany... (2)

    Pożyjemy zobaczymy.... Każdy zysk cieszy... byle był :)

    • 7 2

    • Lo matko gornik

      • 4 0

    • Chryste Panie

      Hanys, gdzieś Ty się nie mył?! xD

      • 1 1

  • (2)

    bombardier zaraz skrytykuje gdański Naftoport za to, że posiano tam zbyt ciemną trawę.

    • 5 2

    • ten nick "bombardier" powinien byc zbanowany (1)

      jakis kretyn robi syf wizerunkowi firmy Bombardier, kapitalnej firmy produkujacej min. ICE 3 generacji.

      • 0 2

      • oh kretyni na nie glosuja

        choc predzej sam bombardier z 2 komputerow - laptopa i zwyklego

        • 0 0

  • Zaraz zaraz (2)

    Tak patrze na mape swaita, i nie moge ogarnac jak ropa z kazachstanu przez port w Gdansku ma trafiac na Wegry i Slowacje... Ktos wytlumaczy?

    • 2 0

    • (1)

      Rurą do Primorska, statkiem do Gdańska, rurą na Węgry i Słowację. Proste:)

      • 0 0

      • Popatrz teraz na mape swiata, i wytlumacz dlaczego tak, a nie inaczej?

        • 0 0

  • 600 ton?????? (3)

    to chyba kpina

    • 11 4

    • fakt, tyle co nic.

      • 0 0

    • :) (1)

      Chcieli napisać 600 tyś ton :)

      • 0 0

      • Na razie nie poprawili...

        ...to może rzeczywiście kpina:)

        • 0 0

  • Kiedy w "Metropolii" bedzie ICE 3 generacji zabieral pasazerow? (10)

    By mknac przez Polske 350 km/h jak to ma miejsce obecnie w Hiszpanii?

    Marze bysmy mieli Transrapida lecacego 1 cm nad torem z predkoscia
    430+ km/h

    Nie rozumiem jak "metropolii" nie stac na kilka wagonow z Pesy czy Newag by zastapily kible jezdzace od lat 70tych ubieglego stulecia?

    • 5 5

    • (6)

      Zobacz ile to kosztuje i ile musiałby kosztować bilety a potem zadawaj głupie pytania. Też mi się marzą maglewy w Polsce i może za 30-40 lat na jak już będę na emeryturze to się doczekam:)

      • 0 0

      • Wybudowanie kosztuje MNIEJ niz linii ICE3 (5)

        A potem koszty sa 40% nizsze!!!

        Zeby nie byc goloslowany przedstawiam dokladny dokument porownujacy ICE3 i Transrapid.

        Zobacz ile zuzywa pradu ICE3 a ile Transrapid....

        http://www.ew.e-technik.tu-darmstadt.de/cms/fileadmin/pdf/ice3.pdf

        • 0 0

        • stad tez jest to myslenie przyszlosciowe (2)

          nie chodzi o to by zaplacic jak najmniej na poczatku. Chodzi o to by placic jak najmniej po inwestycji i jak najtansze byly bilety, a to oferuje Maglev.

          • 0 0

          • i dlaczego jeśli jest to takie super (1)

            to na świecie istnieje tylko jedna linią komercyjna i to w Chinach?

            • 0 1

            • odpowiedz brzmi

              POTEZNE LOBBY kolejowe. To jest pokityka.

              Boja sie transrapida, bo to pojazdy przyszlosci i ci co obecnie wladaja kolejami na szynach poniesli by sromotna porazke, gdyby ludzie mogli tak jak w Shanghai podrozowac za grosze ( 40% mniej pradu zre transrapid niz ICE3). koszty utrzymania linii maglev sa tez bardzo niskie.

              • 1 0

        • proste pytanie (1)

          Ile to kosztuje? ile kosztują pociągi, ile kosztowało by zbudowanie torowisk?
          Kiedyś czytałem, że 500km takich torów(trasa Tokio-Osaka) kosztowało by 85 mld dol czyli jakieś 300 mld zł tyle co roczny budżet Polski!

          • 0 0

          • Nie jest to prawda

            Sprawdz na transrapid.de

            Koszty budowy sa mniejsze niz linii jak ICE.

            • 0 0

    • zabawne jest glosowanie ludzi na NIE

      Rozumiem, ze fascynuje was przejazdzka kiblem ENxxx
      To po co jeczycie ze wam tak zle w Trojmiescie skoro jest tak dobrze?

      Nie chcecie pociagow z XXI wieku przyjezdzajacych na czas, TO NIE,
      stojcie w korkach.

      • 0 0

    • Ja Ci powiem kiedy (1)

      Nigdy!!!

      • 0 0

      • wiem

        bo musi byc gowniano bysmy mogli marudzic i glosowac wciaz na "innych " farbowancow ;(

        • 0 0

  • tą POrażającą wielkość 600 ton, to chyba furman obsłuży ze swoją chabetą ha ha ha (7)

    to się trafiła fucha

    • 7 2

    • (6)

      To jest pierwsza partia Gallux. Czytaj ze zrozumieniem :) W taki sposób potwierdzasz tylko statystyki nt. wykształcenia dotyczące wyborców PiS-u :D Swoją drogą to chabeta musiałaby być na sterydach :]

      • 0 2

      • chyba nie rozumiesz (1)

        600 ton zabierze jeden pociąg, a Naftoport jest w stanie obsłużyć statki o 300.000 DWT

        • 0 0

        • Zorientowany

          Obsłużyć, obsłuży. Ale tylko do zanurzenia 15 m, a w przypadku 300 tyś DWT będzie to niecałe 200 tyś ton.

          • 0 0

      • (3)

        Wyk"rz"talceni wyborcy Tuska uwierzyli w cud jak 5 letnie dzieci i oczywiscie zostali oszukani.

        Gdzie 3x15%?
        Gdzie "tysiace km autostrad" ???
        Gdzie likwidacja Senatu ???
        Gdzie ograniczenie "rozpasania wladzy?"
        Gdzie pensje nauczycieli jak w Irlandii? ( 7000 zl !)
        Gdzie masowe powroty z Irlandii i UK?

        Tusk nie spelnil ZADNEJ swojej obietnicy.

        Ze tez ty czlowieku jeszcze glos zabierasz na tematy polityczne, komedia.
        Osmieszyles sie jako czlowiek glosujac na kononowicza polskiej polityki - gorszego od buraka Leppera.

        • 2 2

        • bez przesady (2)

          duzo moich znajomych wraca z saksow.oceniam obecnego premiera jako najlepszego od 1990

          • 2 0

          • mówią, że pierwsze oczarowanie miłością trwa do 2 lat (1)

            w twoim przypadku może ci to przejść w stan chroniczny

            • 0 2

            • dziadzia od bladego świtu po noc ciemną, siedzi i katuje klawiaturę:-) kto go raz choćby widział ten wie, ..........że krasnal

              nie ma innego wyjścia:) hi hi hi

              • 3 0

  • raczej nie 600 ton tylko 600 tys. ton

    to byłoby bardziej logiczne

    • 8 0

  • jak se policze koszt wysłania 600 T ropy z kazachstanu bałtykiem, to bedzie to chyba interes życia (2)

    • 4 4

    • te 600 t (1)

      to spalanie mazutu na tej trasie:)

      • 0 0

      • na godzine:-)

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, studiów MBA oraz licznych programów w Harvard Business School i London Business School. Karierę zawodową rozpoczęła w 1993 r. w AT&T Bell Labs (dziś Lucent Technologies) jako projektant systemów informatycznych. Od 1995 r. pracowała w firmie PROKOM jako koordynator projektów. Od 1.01.2014 r. do 31.10.2015 r. była Prezesem...

Najczęściej czytane