• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCT zakończyło palowanie pod nowy terminal

Wioletta Kakowska-Mehring
4 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Nowy terminal powinien zacząć działać do końca 2016 roku.


DCT zakończyło obsadzanie konstrukcji nośnej, na której posadowione zostanie nowe nabrzeże. W sumie wbito 211 stalowych pali, z których każdy ma średnicę 1,67 metra, długość 35 metrów i waży ponad 24 tony.



DCT 2 będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym a istniejącym już terminalem zobacz na mapie Gdańska. Port Gdański wydzierżawił na ten cel ok. 27 hektarów. Dodatkowo inwestor zalądowił część akwenów portowych aby utworzyć 5-6 hektarów lądu, które zajmą place składowe.

Prace związane z palowaniem prowadzono od lipca tego roku i zgodnie z planem miały zostać ukończone jeszcze w tym roku. Przez pierwszych 15 metrów pale były wbijane w dno przy pomocy młota wibracyjnego, następnie były dobijane kafarem hydraulicznym. Energia, z jaką uderza kafar, jest 100 tysięcy razy większa niż energia wysokiej klasy wiertarki udarowej. W tej chwili stopień zaawansowania prac na budowie to ponad 40 proc.

- Zgodnie z harmonogramem planujemy, że prace budowlane zakończą się w II połowie 2016 r., na koniec sierpnia - mówi Michał Biernacki, kierownik projektu budowy nowego nabrzeża. - Nowy terminal powinien zacząć działać do końca 2016 roku. Po zakończeniu budowy musimy jeszcze zmontować i zainstalować sprzęt.
Nowe nabrzeże w DCT Gdańsk będzie miało długość 650 m. Zostanie wyposażone w pięć suwnic STS, na które przetarg wygrał Liebherr Container Cranes Ltd., a także 16 suwnic typu RTG i dodatkowy sprzęt do obsługi operacji na placu składowym. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16,5 m.

DCT Gdańsk, polski największy terminal kontenerowy, rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym na początku 2015 roku. Na tę inwestycję oraz spłatę istniejących zobowiązań DCT zabezpieczyło środki w wysokości 290 milionów euro. Generalnym wykonawcą i projektantem jest belgijska spółka N.V. BESIX. Dzięki drugiemu nabrzeżu, DCT podwoi swoje zdolności przeładunkowe do 3 mln kontenerów 20-stopowych rocznie, co pozwoli mu wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie.

Pierwsze pale drugiego nabrzeża w DCT.

Miejsca

Opinie (46) 7 zablokowanych

  • od kiedy DCT to firma budowlana,przeciez to oni tych pali nie wbijali

    • 28 1

  • Brawo DCT

    Brawo Gdańsk

    • 38 15

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane