• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3

Wioletta Kakowska-Mehring
12 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1. Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1.

Gdański terminal DCT intensyfikuje poszukiwanie klientów w Czechach oraz na Słowacji i powoli szykuje się do budowy kolejnego nabrzeża. T3 według wstępnych założeń może powstać do 2023 roku.



Terminal DCT konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach Czech i Słowacji. Każdego roku przez gdański port przechodzą dziesiątki tysięcy kontenerów wypełnionych towarami pochodzącymi z tych krajów lub tam wysyłanych. Nie byłoby to możliwe między innymi bez bezpośrednich połączeń kolejowych z Czechami, które zostały uruchomione w 2017 roku. Aby wzmacniać poziom obsługi, DCT Gdańsk zdecydowało, że konieczne jest posiadanie reprezentanta stacjonującego na miejscu, współpracującego ściśle z klientami w Czechach i Słowacji. W tym celu powołano menedżera ds. rozwoju biznesu na Czechy i Słowację, który będzie pracować z lokalną branżą logistyczną oraz właścicielami ładunków, aby mogli poznać i wykorzystać możliwości, jakie daje transport przez terminal DCT Gdańsk. Została nim Adéla Kurečková.

Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego



- Klienci z państw pozbawionych dostępu do morza w wyborze portu - oddalonego od nich o setki kilometrów - kierują się kosztem transportu, ale także potrzebują gwarancji, że ich ładunki będą bezpieczne, a oni zostaną obsłużeni na najwyższym poziomie. DCT Gdańsk dzięki swojemu położeniu oraz dzięki rozbudowanej sieci połączeń oceanicznych i intermodalnych jest doskonałą alternatywą dla Czech i Słowacji w odniesieniu do tradycyjnych portów obsługujących te kraje. To, że przez nasz terminal przechodzi coraz większa liczba ładunków czeskich i słowackich, jest dla nas dowodem, że część klientów już z tej koncepcji skorzystała i są zwyczajnie zadowoleni. Przy wsparciu Adéli będziemy wzmacniać to, co do tej pory udało nam się wypracować, ale też będziemy poszerzać w branży logistycznej wiedzę o tym, co możemy zaoferować tamtejszym rynkom - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

A nowe rynki to nowe wyzwania i... infrastruktura. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża, tym razem "na wodzie". W marcu tego roku DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1.

Branża intermodalna zarzuca DCT wykorzystywanie pozycji



Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku. Czy uda się dotrzymać tego terminu i na jakim etapie są prace?

- W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie podać żadnych dalszych szczegółów - poinformowano nas w biurze prasowym DCT.

Być może więc koronawirus i problemy w transporcie morskim zweryfikują plany.

W 2019 w DCT Gdańsk przeładowano z największych kontenerowców świata ponad 2 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Dzięki nabrzeżom o głębokości do 17 m oraz największym na Bałtyku dźwigom kontenerowym (o wysięgu do 26 rzędów kontenerów). Jaki będzie ten rok? Według informacji podanych przez Port Gdańsk spadek w pierwszej połowie tego roku (rok do roku) w tzw. grupie towarowej kontenery wyniósł - 4,1 proc.

Miejsca

Opinie (104) 5 zablokowanych

  • Klika Adamowicza (4)

    Klika Adamowicza złamała obietnicę. Żegnaj najpiękniejsza plażo w Trójmieście.

    • 15 25

    • masz coś ze wzrokiem

      • 7 5

    • PiS (2)

      Włascicielem jest... rząd, czyli PiS!

      • 0 8

      • Nie kłam (1)

        Państwo ma tylko 30% udziału w Dct

        • 6 0

        • A ile ma procent własności plaży?

          • 1 1

  • Musza to zrobic bo na chwile obecna maja tylko jedno stanowisko do obslugi statkow powyzej 15 tys TEU. Trzeba koniecznie zwiekszyc dlugosc nabrzeza.

    • 14 11

  • Halo Gdynia - ZMP Gdynia, halo BCT Gdynia - musicie się pospieszyć z tym portem zewnętrznym, (5)

    bo was Gdańsk puści w skarpetkach. Czy władzom portu w Gdyni, udało się przekonać właściciela BCT, żeby został w Gdyni i dosypał kasy na tę "rozbudowę"? No pytam - wizyta na Filipinach przyniosła spodziewane efekty? Odpowiadam - NIE!
    A tak na poważnie-przecież mrzonki o sensowności budowy portu zewnętrznego w Gdyni, to od początku były ... mrzonki (ale rozumiem, że wciąż są tacy, którzy wierzą w te wizje).

    • 16 4

    • (1)

      Filipińczyk tylko doji BCT nic nie inwestuje wszystko z zysku wyrobionego z BCT i pomocy uni europejskiej.Gdyby nie MSC i te wiatraki to terminal stał by pusty.Zero inwestycji przyszłości tylko wymiana sprzętu , łapówkarstwo kolesiostwo itd.Zreszta po co to tam co kolwiek robić jak DCT łyknie cała robotę z BCT i GCT

      • 13 0

      • Kerownictwo bct doskonale zdaje sobie sprawę

        że te 2 lata do końca koncesji ich filipińskiego właściciela , to już ostatni czas ich ciepłych posadek i na finiszu lecą już na żywioł. Wałki na wydajności, na premiach a nawet "swoich" z nadgodzin na żywca bezczelnie już kroją.

        • 14 0

    • BCT już praktycznie nie ma ale nikt o tym głośno nie mówi. (2)

      Archiwalny (z 25 czerwca 2012r.) wywiad na 3city z ówczesnym prezesem BCT. Jeśli po dwóch krótkich fragmentach poniżej, ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości co dalszych losów BCT (po 2023r - a więc po wygaśnięciu obecnej koncesji), to uwaga :
      ".... Jeśli gdyński port nie zacznie przyjmować większych kontenerowców, to wypadnie z gry ..."
      ".....Dla nas jest to po prostu być, albo nie być. My możemy w 2023 roku po prostu "zgasić światło" i pójść sobie stąd, bo nam się kończy koncesja".
      Dziękuję za uwagę.

      • 10 1

      • Arogancik kozaczył, że "możemy w 2023 zgasić światło" he" he. ... (1)

        A w 2019 to jemu boss z Filipin niespodziewanie "zgasił światło" i wywalił go z prezesowskiego stołka. Taki z krzy sia zasłużony dla bct kozak był.

        • 3 1

        • żeby tylko czasem obecny wo jtek tak nie skończył zanim nastanie ciemność w bct

          • 2 0

  • Zagadka: Gdzie najłatwiej spotkać gdańską Straż Miejską? W lesie na Górkach Zachodnich. (2)

    Po przebudowie, od plaży przy głównym wejściu na Stogach, do najbliższego kontenerowca będzie około 500m w linii prostej. W tym wypadku mniej turystów pojedzie na Stogi, a więcej na Górki Zachodnie, które są na to kompletnie nie przygotowane.

    • 8 3

    • Tak? (1)

      Turyści z głębi kraju będą chcieli właśnie oglądać statki leżąc na plaży. Tego nie maja gdzie indziej, to ich będzie przyciągać.

      • 2 0

      • Od otworzenia DCT to największa atrakcja Gdańskich plaż

        taka prawda - bo woda sama w sobie to syf, na plażach brak śmietników, toalet, ceny w knajpach większe niż w Niemczech (wiem z autopsji) podobnie ceny noclegów nad morzem.

        • 1 1

  • Klika Adamowicza złamała obietnicę. Żegnaj najpiękniejsza plażo w Trójmieście

    jak zawsze zreszta.

    • 6 4

  • A klika pisu jak zwykle jątrzy i wszystko upolitycznia (3)

    .. jak zawsze zresztą

    • 5 6

    • Klika

      Nie obrażaj ludzi. Jedno i drugie to klika, tylko innymi chorągiewkami wymachują.

      • 6 0

    • (1)

      A co to takiego klika? I co robi druga klika?

      • 1 0

      • Klika

        klika «grupa osób wzajemnie się popierających i dążących wspólnie do osiągnięcia własnych korzyści wbrew interesowi społecznemu»

        • 3 2

  • Tylko kto

    To będzie wywoził jakbjuz teraz slotów brakuje przy dwóch terminalach? Najpierw porządek z obsługą samochodów zewnętrznych, a później gloryfikowanie DCT w necie

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane