• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Długi i załadowany po brzegi. Rekordowy statek w Porcie Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
26 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • MSC Paris ma na pokładzie prawie 7,5 tys. TEU.
  • Statek został zbudowany w 2006 r. w Korei Południowej.
  • Jednostka pływa pod portugalską banderą.
  • MSC Paris ma na pokładzie prawie 7,5 tys. TEU.

Do terminalu BCT wpłynął jeden z najdłuższych kontenerowców w historii gdyńskiego portu. MSC Paris ma 334,07 m długości. Operacja wejścia nie była łatwa, ponieważ jest to prawie maksymalna długość statku, jaki może obecnie wpłynąć do portu i do tego był on prawie całkowicie załadowany.



MSC Paris ma 334,07 m długości, 42,8 m szerokości, 14,5 m maks. zanurzenia oraz 102 761 t nośności. Jego pojemność to 8 204 TEU. Nie jest najdłuższym z kontenerowców, jakie wpływały do gdyńskiego portu, ale ta wizyta jest wyjątkowa pod innym względem. W 2015 roku w porcie gościł MSC Asya, który ma 336,68 m długości. Jednak podczas wizyty w Gdyni był on załadowany tylko do połowy. Z kolei MSC Paris ma na pokładzie prawie 7,5 tys. TEU i to czyni tę wizytę rekordową.

Statek tej długości i z takim ładunkiem to na dzień dzisiejszy duże wyzwanie jeżeli chodzi o możliwości manewrowe w porcie. Sytuacja zmieni się, gdy powstanie nowa obrotnica i gdy port zostanie pogłębiony. Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Właśnie powstaje nowa. Podstawowym celem tej inwestycji jest właśnie zapewnienie parametrów nawigacyjnych umożliwiających zawijanie do Portu Gdynia dużych statków kontenerowych.

Czytaj też: Port Gdynia nie "gasi światła" tylko inwestuje miliard złotych

- Wejście takiej jednostki jak MSC Paris, z takim ładunkiem, to na dzień dzisiejszy maksimum naszych możliwości. Gdy inwestycje zapowiadane w Porcie Gdynia uda się wykonać, to będziemy mogli przyjmować jednostki do 380 m długości, z 14 tys. TEU - mówi Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy w BCT.
Z racji dużego ładunku statek pozostanie w Gdyni aż do soboty. Wyjście jednostki zapowiadane jest na godz. 15 (godzina może ulec zmianie).

W ub. roku w Porcie Gdynia przeładowano 21,2 mln ton różnych towarów, co stanowi rekord w historii portu. Jest to prawie o 9 procent więcej niż w roku 2016. Wzrost dotyczył też kontenerów. W sumie w 2017 roku przeładowano 710 698 TEU, rok wcześniej było tylko 642 195 TEU. W Porcie Gdynia funkcjonują dwa terminale kontenerowe - BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy i Gdynia Container Terminal.

Miejsca

Opinie (144) 3 zablokowane

  • (7)

    Gdynia to nie port. Gdynia to porcik w dzisiejszych czasach.
    Az wstyd sie przyznac do takich rekordow.

    • 51 50

    • (3)

      10 lat temu plywalem na statkach tej wielkosci. Co sie zmienilo przez 10 lat w porcie Gdynia?!

      • 13 4

      • Oba terminale kontenerowe po rozbudowie, nowe suwnice i nowe bocznice kolejowe. (1)

        Odstaw rum, bo chyba wzrok wypala...

        • 6 6

        • I co dała bocznica w GCT? Większe korki wagonów oczekujących. Bo teraz 2 bocznice są robione na 1 RST więc dało to tylko tyle że więcej wagonów sobie stoi na terminalu.
          Jaki inny terminal w Polsce robi 1 mały skład nawet całą dobę? Wystarczy naprawić sprzęt i zamówić 2 osoby więcej na zmianę

          • 7 0

      • Z roku na rok traci udziały w rynku

        • 9 5

    • To co powiesz o porcie w Elblągu? (2)

      oczywiście po zrealizowaniu strategicznej, ważnej i baaardzo potrzebnej inwestycji w przekop mierzeji.

      • 11 8

      • (1)

        nie rozumiem o co chodzi? kto porównuje Elbląg do trójmiasta? przekop będzie inwestycją w turystykę... co to ma wspólnego z kontenerami?

        • 8 10

        • daj sie ruskiemu trolowi wyszalec :)

          • 3 5

  • Brawo gdynia (6)

    My w Gdańsku w DCT przyjmujemy takie i większe dwa razy w tygodniu trzymamy kciuki może za 20lat nas dogonicie

    • 6 12

    • Taaaa (5)

      To pochwal się ile zarabiasz i jak cię wyzyskuja hahha w bct zarabiają więcej niż ty murzynie

      • 2 6

      • Pod warunkiem, że brygadzistom równo i głęboko trzymasz palec w du..e białasie z miodem w uszach. (3)

        • 3 0

        • I do tego w BCT nie ma wyzysku, mobbingu, chorej rywalizacji dla zdobycia "buźki" na tablicy ... (2)

          wszyscy pracownicy są zadowoleni z wypłat, z pakietu socjalnego, są koleżeńscy, wiecznie szczęśliwi, zawsze wypoczęci, nie pozywają firmy do sądów, i z wzajemnością kochają prezesa.
          Nic dodać, nic ująć - BCT to kraina miodem i mlekiem płynąca.

          • 2 0

          • Czyli jak za komuny,byle uśmiech pracownika z gerberami w ręku

            • 2 0

          • Napisz prawdę .Całe Wejcherowo i Puck Mrzezino w d*pe wchodzą brygadzistą łapuwy idą w postaci kasy konto .Jak chcesz zarobić na sts e to dobrze smarujesz to wtedy zarobisz.I bzdur nie opowiadaj ze lepsze zarobki niż w DCT.

            • 1 0

      • Ta zatrudniony u konia.Ryra po 300 godzin.

        • 1 0

  • (1)

    Swietnie, ze port w Gdyni sie rozbudowuje. Jak widac w branzy morskiej jest dobra koniunktura i ogromny potencjal dla rozwoju. Mam nadzieje, ze wzrost przeladunkow oraz inwestycje czynione w porcie pociagna rowniez inwestycje w infrastrukture taka jak rozbudowa drog wokol portu lub poprawa transportu kolejowego. Powinno sie tym zajac nasze panstwo z budzetu centralnego, bo to przeciez swietny interes, ktory napewno sie zwroci. To, ze DCT ma lokalna konkurencje uwazam za bardzo zdrowe i korzystne dla obu portow. Podobaja mi sie rowniez plany budowy portu zewnetrznego.

    • 5 2

    • Jakbyś chociaż na kilka dni wytrzeźwiał, to już byś nie był taki zadowolony.

      Zwłaszcza jakbyś ogarnął ten kosmiczny (jednocześnie komiczny) plan budowy portu zewnętrznego !!! To wizja na równi z wizją budowy elektrowni atomowej w Żarnowcu - potrzebna jest naprawdę duża wiara (bo w pismie jest napisane "błogosławieni co nie widzieli a uwierzyli").

      • 2 4

  • Gdzie statek ma brzegi ? (1)

    ?

    • 2 1

    • Zazwyczaj w planie - żeby do nich zawinąć.

      • 1 0

  • plemiona w ataku

    dalej się ludzie gryźcie w komentarzach w stylu port w Gdańsku kontra port w Gdyni, który to jest lepszy itd, walka plemion trwa, dopóki nie zaczniemy się wzajemnie szanować i widzieć wspólne dobro w każdym, nawet małym sukcesie jakiegoś polskiego miasta lub polskiej firmy, to w tym kraju nic się nie zmieni. A tak na marginesie - port w Hamburgu się cieszy z tych naszych wojenek.

    • 7 1

  • (13)

    Wow, ale kolos... Do Gdańska co tydzień wpływają statki o ładowności trzy razy większej jak ten kapeć i nikt tak się nie "spuszcza"...

    • 45 49

    • Trzy razy x

      Cos ci sie w obliczeniach pomieszało.

      • 1 0

    • Skończmy z napuszczaniem się nawzajem Gdyni i Gdańska. Zamknijmy oba porty i zróbmy jeden centralny poza Trójmiastem. Dobrą lokalizacją jest Bolszewo. Wiem co mówię bo mój szwagier pracuje w porcie w Bolszewie i mówi, ze są najwięksi w Polsce a może i Europie.

      • 11 0

    • Przesadziłeś. (6)

      Największe - to m.in.:
      Maersk Mc-Kinney Møller - 18 000 TEU.
      Tymczasem rekordowy w Gdyni MSC Paris - 8 000 TEU.
      Czyli "tylko" ponad 2 razy większe i zawijają znacznie częściej :)

      • 2 9

      • (2)

        Masz bardzo stare dane. Wspomniany przez Ciebie kontenerowiec był kiedyś największy na świecie ale teraz są jeszcze większe i też pływają do Gdańska

        • 9 0

        • (1)

          To podziel się nazwą tych jeszcze większych statków

          • 1 4

          • Popatrz na inne komentarze. Są tam wymienione nazwy

            • 3 0

      • OOCL Hong Kong (1)

        21 413 TEU

        • 7 0

        • Jest prawie

          22 000 TEU

          • 7 3

      • Jak nie jesteś w temacie to nie wypowiadaj się. Do Gdańska zawijają statki armatora OOCL np. OOCL Hong Kong, które mają prawie 22.000 TEU

        • 11 0

    • Ale co nas tutaj Gdańsk obchodzi? (1)

      W artykule mowa o Gdyni. Jak na istniejące warunki nawigacyjne w gdyńskim porcie, jest to duża jednostka. Po rozbudowie obrotnicy będą mogły wpływać jeszcze większe i na tym koniec możliwości portu wewnętrznego w Gdyni. Gdańsk ma korzystniejsze położenie geograficzne, dzięki czemu powstał Port Północny. Bardzo dobrze, że z tego położenia korzystają i mogą przyjmować największe kontenerowce świata.

      • 15 1

      • szkoda tylko ze Gdansk to dziura ktorą za 50 lat zaleje morze

        • 3 10

    • gdzie tam co tydzień.... co sekundę po 2! (1)

      • 8 13

      • Dużo większe niż ten rekordowy w Gdyni są minimum 2x w tygodniu

        • 16 3

  • Fizyka i Woda

    To Podstawowe Prawa Fizyki trzymają te 100.000. Ton na wodzie, a nie magia.! Kształt jednostki pływającej i środek pusty trzyma to na wodzie.!

    • 2 0

  • Przeładunki w pierwszym kwartale 2018 r (5)

    DCT Gdańsk: 471 575 TEU (+45,2%)

    BCT Gdynia: 91 669 TEU (+0,6%)
    GCT: Gdynia: 100 915 TEU (+33,4%)

    • 12 1

    • Ale w BCT jaki mega wzrost - aż o 0,6% !!! (2)

      A konkurent z naprzeciwka wzrost o 33,4%. Coraz bardziej coś chyba w zarządzaniu szwankuje, bo tor wodny podejścia do obu nabrzeży przecież ten sam.

      • 9 0

      • Nie sam tor decyduje. (1)

        DCT jest portem zewnętrznym.
        BCT w porównaniu z nim jest pokretny i ciasny. No i ta obrotnica...

        • 0 4

        • GCT ma takie same warunki jak BCT

          • 3 0

    • a może, po prostu, rynek urósł ? (1)

      Jednak nalezy pamiętać, że stać to znaczy sie cofać.

      "Gdynia coraz mniejsze udziały w rynku" - to nie jest powód do radości.

      • 8 0

      • Przecież właśnie o tym napisałem

        To tak ja by się cieszyć, że przez 10 lat pensja urosła nam o 100 zł kiedy inni zarabiają na tym samym stanowisku więcej o 900 zł

        • 4 0

  • Na oficjalnej stronie Gdyni kłamstwo, że to jeden z największych kontenerowców świata, a on się ledwo w pierwszej setce mieści

    Przeładunki w Porcie w Gdańsku w pierwszym kwartale zwiększyły się o 47,5 % do 10,9 mln ton. W Gdyni wzrost zaledwie o 3,8% do 4,7 mln ton

    • 6 0

  • (1)

    Kosztem pracowników którzy zatrudnieni są za pośrednictwem agencji pracy.Ryraja po 12 godzin u Konia i potem 8 w GCT .

    • 6 1

    • Jeden wart drugiego

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane