• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: bukmacherzy obstawiają, że budowa ruszy do 2026 roku

Patryk Szczerba
4 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze". Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze".

Według analityków Betfan, firmy przyjmującej zakłady bukmacherskie, Gdynia doczeka się początku budowy Drogi Czerwonej w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Trasa nie zostanie jednak według nich oddana do użytku do 2028 r.



Droga Czerwona będzie tematem w najbliższej kampanii wyborczej w Gdyni?

Temat budowy Drogi Czerwonej rozpala wyobraźnię od lat.

Okazuje się na tyle ważny, że w ofercie bukmacherów pojawiły się zakłady, kiedy nowa droga powstanie.

Firma bukmacherska Betfan ocenia, że inwestycja wróci do obietnic przed kolejnymi wyborami parlamentarnymi.

Przebieg Drogi Czerwonej



Zdaniem bukmachera prace budowlane przy tej inwestycji ruszą w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Kurs na ten scenariusz wynosi 1.70, co oznacza niedużą wygraną, czyli dość wysokie prawdopodobieństwo.

Droga Czerwona, Port Zewnętrzny i Dolina Logistyczna



Według bukmachera Droga Czerwona nie zostanie jednak oddana do użytku do 2028 r. Jeśli ktoś jednak zdecydowałby się obstawić, że tak się stanie, to za każde postawione 100 zł ma szansę wygrać 450 zł.

Przy okazji analitycy firmy zakładają, że prawdopodobnie do końca 2028 r. nie zostanie oddany do użytku Port Zewnętrzny - nowy terminal w gdyńskim porcie.

Są sceptyczni także w temacie Doliny Logistycznej w Kosakowie, gdzie mają powstać magazyny, terminal kolejowy i parking centralny dla ciężarówek, czyli dodatkowe zaplecze dla portu w Gdyni. Trwa przetarg na plan rozwoju i koncepcję zagospodarowania przestrzennego.

Według analityków Betfan nie stanie się to w ciągu najbliższych pięciu lat. Kurs u bukmachera na to wynosi 1.22, a kurs na scenariusz, w którym Dolina Logistyczna powstanie do końca 2026 r., wynosi 3.50.

Deklaracje premiera ws. Drogi Czerwonej



Droga Czerwona: projekt utknął w miejscu



Przypomnijmy, że w ostatnim czasie za sprawą deklaracji premiera wydawało się, że Droga Czerwona będzie traktowana przez rząd priorytetowo.

W lipcu 2020 r. Mateusz Morawiecki ogłosił bowiem, że Droga Czerwona będzie częścią wielkiego, ogólnopolskiego programu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego - jako droga łącząca planowane inwestycje z portem. Odebrano to powszechnie jako szczęśliwy koniec dyskusji o finansowaniu tej inwestycji, wartej według różnych szacunków od 1,5 do 2 mld zł.

Tędy pobiegnie Droga Czerwona. Film z listopada 2020


W listopadzie tego samego roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia i władze miasta przedstawiły koncepcję przebiegu drogi. Tłumaczono wówczas: to był maksymalny krok, jaki samorząd mógł zrobić w sprawie budowy nowej trasy do portu.

Reszta, ale najważniejsza, bo dotycząca finansowania budowy trasy, miała należeć do władz państwa. Trzy miesiące później, w lutym tego roku, samorządowcy i przedstawiciele portu wysłali zapytanie do Ministerstwa Infrastruktury, w którym pytali o postępy prac nad Drogą Czerwoną.

List do premiera w sprawie Drogi Czerwonej



Od tamtego czasu nie poznaliśmy jednak żadnych konkretów. We wrześniu 2021 r. Przedstawiciele Rady Interesantów Portu Gdynia, związkowców oraz przedsiębiorstw zajmujących się spedycją, logistyką i transportem wysłali wraz z władzami Gdyni petycję do premiera Mateusza Morawieckiego, w której wnieśli, by przyspieszono prace nad projektem Drogi Czerwonej.

Pismo do premiera Morawieckiego ws. Drogi Czerwonej



W marcu pisaliśmy o zakładach przyjmowanych przez bukmacherów dotyczących budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Wówczas analitycy firmy STS zakładali, że realizacja potrwa dłużej niż do 2025 r., jak deklarują wykonawcy.

Miejsca

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • Kielnieńska - Osowa - kiedy?

    A nasza droga wstydu - Kielnieńska - kiedy będzie remontowana?

    • 3 0

  • Władze miast mają tyle kasy ze mogą zbudować sami!!Ale musieli by te kase przestac marnowac na swoje kaprysy! (2)

    W Gdańsku krzyczą ze na mieszkanców kasy niemaja a potem wychodzi dulkiewiczowa i mówi ze chca sciagac tysiacami emigratów z afryki i na koszt mieszkanców ich utrzymywac!!

    • 13 1

    • Nie wiesz o czym piszesz.

      • 0 0

    • Tu mowa jest o D.Czerwonej w Gdyni

      W Gdańsku Tusk zdążył zbudować dojazdy do portu zawczym PiS doszedł do władzy i niszczy wszystko co postępowe.

      • 0 5

  • Droga będzie wtedy, gdy znajdzie się inwestor na wyspę. Proste. (4)

    • 3 2

    • a inwestora się nie zachęci (3)

      jak nie będzie drogi...

      • 0 0

      • No problem, takie sprawy się reguluje w kontrakcie jako warunki obwarowane sankcjami. (2)

        • 0 1

        • i dlatego chetnego nie bedzie (1)

          Bo sankcje jeszcze trzeba wyegzekwowac...
          Wiec po co sie szarpac, jak port nie potrafi dzialac w warunkach konkurencji.

          • 0 0

          • Spokojnie, to się wszystko okaże.

            • 0 0

  • Premier powiedział

    Będzie
    To nie Pinokio żeby kłamał trzeba wierzyć
    Co ja piszę

    • 2 1

  • Czyli na nieudolności rządzących (14)

    Można jeszcze zarobić. Zapewnie obecnie rządząca ekipa obstawia na zakładach swoje inwestycje i nieudolne plany oraz makiety.

    • 40 3

    • czyli POpaprańce jak rządziły to jedyne na co ich było stać to wyprzedać polski majątek za bezcen (7)

      do tego nakraść, pozałatwiać prace swojej rodzinie

      • 6 7

      • To są amatorzy... (2)

        w porównaniu do obecnej ekipy

        • 5 6

        • raczej sprawne wampiry

          nie zostawiają śladów.
          Największa zbrodnią członka PO jest "rozlanie mleka"...
          Wtedy "di tutti capi" nie ma litości...

          Jak mawia mój znajomy złodziej - "w papierach musi wszystko grać!"
          A ten jest cierpliwy...

          • 1 0

        • Wręcz odwrotnie

          PO zarabiało w białych rękawiczkach. PiS to ordynarne prostactwo co ostentacyjnie kradnie ile wlezie nie kryjąc się z tym.

          • 3 3

      • (1)

        Boty maja jakis termin waznosci?

        • 3 2

        • maja

          ale latwo je odtworzyc...

          • 0 0

      • z palca wyssane, chyba nie jestes juz niemowlakiem, czas oduczyc sie ssania paluszka pisowcu

        • 0 2

      • tak tak to za PO matka obajtka się dorobiła na minimalnej ręcinie

        że nakupowała sobie teraz akcji za miliony "ze środków własnych"
        LOL

        • 4 5

    • (4)

      Ale widać gdynianie zadowoleni z tego marazmu.

      • 11 1

      • A kto jest alternatywą? (3)

        Horała? Żeby jeszcze w mieście powsadzał swoich asystentów na kolejne intratne posadki i zmienił Świętojańską na Wielkiego Lecha K.?

        • 1 7

        • (2)

          I takim oto myśleniem powodujecie, że jest jak jest.

          • 5 2

          • To co proponujesz (1)

            Wybrać większe zło, żeby później być może było jeszcze gorzej?

            • 1 4

            • wprowadzić zmianę

              jakąkolwiek.
              To jedyna rzecz, której magistrat się obawia.

              • 4 0

    • Tu akurat jest o nieudolnosci pisu

      • 4 7

  • (1)

    Wszystkie inwestycje zapowiadane przez Horałę powinni obstawiać bukmacherzy

    • 0 4

    • w zasadzie to komplement

      bo jest szansa zarobić.

      Na "pewniakach", jak obietnice Szczurka dotyczące lodowiska, basenu czy obwodnicy Witomina przebitki nie ma...

      • 0 0

  • Która to już obietnica w zakresie tej drogi? (21)

    To miasto dawno ogarnęła stagnacja

    • 74 5

    • Pis nas kolejny raz okłamał (18)

      • 13 13

      • rok2015. (14)

        - Budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek,
        ...
        - Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin
        ...
        - My stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla Marcin Horała,

        • 14 4

        • tyle obietnice... (3)

          A konkretnie działania i decyzje (czyli pieniądze) to w 2014 w odpowiedzi na zapytanie poselskie do Donalda Tuska:
          "Budowa OPAT nie może zostać ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020. Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane".

          Wybrałeś składających obietnice?
          To jaki mają mandat do ich realizacji?

          • 6 1

          • (2)

            co ci sie nie zgadza w tej wypowiedzi? rzeczowa, konkretna

            • 0 3

            • oczywiście (1)

              konkretna kreska likwidująca pozycję w budżecie na OPAT...
              Szybka, zdecydowana, nowoczesna i europejska...
              Z takiej ręki inna być nie może...

              • 2 0

              • Masz do wyboru prawde Tuska i farmazony PiSu. Wybrales farmazony PiSu i masz teraz o to pretensje do Tuska. Wez sie zacznij leczyc na nogi bo na glowe juz za pozno.

                • 0 1

        • (9)

          wszystko pięknie i obietnice się zgadzają ale od 2015 niestety Szczurek dużo namieszał: -poparcie Trzaskowskiego w wyborach prezydenckich, - popieranie na każdym szczeblu niekonstruktywnej opozycji, - popieranie LGBT oraz aborcjonistów,- nie słuchanie mieszkańców miasta ( brak kolei do dzielnic północnych). Więc dlaczego miasto ma dostać od Państwa dofinansowanie? A wystarczyło być nadal jak to bywało przed 2015 bezpartyjnym i nie bratać się z politykami.

          • 8 11

          • WS, coś ty narobil (2)

            Dokładnie to samo obserwuje. Tyle czasu wytrzymał będąc neutralnym, i w narobil gdy miasto mogło choć coś z tego otrzymać, to zaczął mącić. Do niczego się nie nadaje, facet stracił rozeznanie, zaprzyjaźnił się z tzw frakcja samorządowa totalnej opozycji, która i tak została zmarginalizowana po powrocie Tuska. Tak więc politycznie przestał totalnie się liczyć, a mieszkańcy nie dość, że nie mają sprawnych władz samorządowych, to jeszcze teraz rząd przeciwko sobie.

            • 6 1

            • (1)

              dla was lizusostwo to norma, oczywista oczywistosc

              • 1 4

              • to nie jest lizanie

                A ciezka praca nad forsowniem racji wyborcow, ktorzy najeli cie do roboty. Jest wielu potrzebowskich i staniem w kacie niczego sie nie zwojuje... A juz na pewno, nie zwojuje robieniem z portowego miasta daczowiska dla "warsiawki". Niech aie kisza na Mazurach i na Helu...

                • 2 0

          • (4)

            No tak, bo wszelkie decyzje o inwestycjach to powinny być decyzjami politycznymi i nagrodami za wierność, a nie działaniami podjętymi na podstawie pobudek ekonomicznych

            • 5 3

            • podzial budzetu to zawsze jest gra sil

              Pobudki ekinomiczne maja wszyscy gracze, a gra idzie o to, kto u klamki rzadu przeforsuje odpowiednie decyzje.
              To nie je bajka, to je bitwa...
              To nie miejsce dla niespelnionego doktora pelnego pretensji i fochow, bo nim koledzy katy wymiataja.

              • 1 0

            • (1)

              Akurat samorządowcy sami z siebie w dużej mierze wykazują inicjatywę antyrządowa, a nie dążą do włazenia rządowi w tyłek. Więc będąc przynajmniej z grubsza neutralnym, jak do tej pory, mógł tylko tym sporo zyskać. A tak chciał przeżyć druga młodość, wyjść z marazmu który sam narobil dla wygody, sąsiedzi z Gdańska i Sopotu wzięli go to tanga. I teraz już tylko równia pochyla, Sosnowiec północy.

              • 1 1

              • kazdy ma prawo byc antyrzadowy, czasami wrecz to obowiazek, natomiast zaden rzad nie ma prawa sie mscic za poglady, tepia niepasujace im poglady tylko rzady autorytarne

                • 3 2

            • ale te swoje poPiSowe prezentacje w PowerPoint matooluszek robi świetne

              • 2 6

          • To nie ma nic do rzeczy, obiecać to mogą wszytko ;)

            • 8 2

      • (1)

        Szczurek wtedy był neutralnym samorządowcem. A od roku- dwóch stał się politykiem, znów zaprzyjaźnił się z somsiadami z Sopotu i Gdańska i postanowił być ideologicznym prezydentem.

        • 4 1

        • wtedy tez zostal oszukany jak wszyscy gdynianie i wszyscy jezdzacy latem na hel, opat nie powstal, zufanie do oszustow pryslo

          • 1 1

      • Mur na granicy ważniejszy, zwłaszcza, że bez przetargu może być ;)

        • 4 4

    • (1)

      Ale gdynianom to pasuje....dziwne.

      • 7 2

      • co ty bredzisz! gdynianom klamstwa pisowcow zdecydowanie nie pasuja!

        • 1 3

  • NIGDY

    • 1 1

  • Myślę, że gdyby był Horala. Już by ta drogą

    była budowana. Jaki interes jest podbijać słupki sondażowe nieudolnemu prezydentowi nie związanemu z partią rządzącą, który podepnie się chętnie pod tą inwestycję.

    • 4 0

  • Nie wierzę w jakiekolwiek inwestycje w Gdyni.

    Miasto pod zarządem Szczurka, z dodatkiem Łucyka i jakiegoś lobby rowerowego, stało się nieprzyjazne, pozbawione polotu i możliwości. Pozorne ruchy, malowanie farbą i wieczne "nie da się".

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane