• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: bukmacherzy obstawiają, że budowa ruszy do 2026 roku

Patryk Szczerba
4 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze". Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze".

Według analityków Betfan, firmy przyjmującej zakłady bukmacherskie, Gdynia doczeka się początku budowy Drogi Czerwonej w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Trasa nie zostanie jednak według nich oddana do użytku do 2028 r.



Droga Czerwona będzie tematem w najbliższej kampanii wyborczej w Gdyni?

Temat budowy Drogi Czerwonej rozpala wyobraźnię od lat.

Okazuje się na tyle ważny, że w ofercie bukmacherów pojawiły się zakłady, kiedy nowa droga powstanie.

Firma bukmacherska Betfan ocenia, że inwestycja wróci do obietnic przed kolejnymi wyborami parlamentarnymi.

Przebieg Drogi Czerwonej



Zdaniem bukmachera prace budowlane przy tej inwestycji ruszą w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Kurs na ten scenariusz wynosi 1.70, co oznacza niedużą wygraną, czyli dość wysokie prawdopodobieństwo.

Droga Czerwona, Port Zewnętrzny i Dolina Logistyczna



Według bukmachera Droga Czerwona nie zostanie jednak oddana do użytku do 2028 r. Jeśli ktoś jednak zdecydowałby się obstawić, że tak się stanie, to za każde postawione 100 zł ma szansę wygrać 450 zł.

Przy okazji analitycy firmy zakładają, że prawdopodobnie do końca 2028 r. nie zostanie oddany do użytku Port Zewnętrzny - nowy terminal w gdyńskim porcie.

Są sceptyczni także w temacie Doliny Logistycznej w Kosakowie, gdzie mają powstać magazyny, terminal kolejowy i parking centralny dla ciężarówek, czyli dodatkowe zaplecze dla portu w Gdyni. Trwa przetarg na plan rozwoju i koncepcję zagospodarowania przestrzennego.

Według analityków Betfan nie stanie się to w ciągu najbliższych pięciu lat. Kurs u bukmachera na to wynosi 1.22, a kurs na scenariusz, w którym Dolina Logistyczna powstanie do końca 2026 r., wynosi 3.50.

Deklaracje premiera ws. Drogi Czerwonej



Droga Czerwona: projekt utknął w miejscu



Przypomnijmy, że w ostatnim czasie za sprawą deklaracji premiera wydawało się, że Droga Czerwona będzie traktowana przez rząd priorytetowo.

W lipcu 2020 r. Mateusz Morawiecki ogłosił bowiem, że Droga Czerwona będzie częścią wielkiego, ogólnopolskiego programu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego - jako droga łącząca planowane inwestycje z portem. Odebrano to powszechnie jako szczęśliwy koniec dyskusji o finansowaniu tej inwestycji, wartej według różnych szacunków od 1,5 do 2 mld zł.

Tędy pobiegnie Droga Czerwona. Film z listopada 2020


W listopadzie tego samego roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia i władze miasta przedstawiły koncepcję przebiegu drogi. Tłumaczono wówczas: to był maksymalny krok, jaki samorząd mógł zrobić w sprawie budowy nowej trasy do portu.

Reszta, ale najważniejsza, bo dotycząca finansowania budowy trasy, miała należeć do władz państwa. Trzy miesiące później, w lutym tego roku, samorządowcy i przedstawiciele portu wysłali zapytanie do Ministerstwa Infrastruktury, w którym pytali o postępy prac nad Drogą Czerwoną.

List do premiera w sprawie Drogi Czerwonej



Od tamtego czasu nie poznaliśmy jednak żadnych konkretów. We wrześniu 2021 r. Przedstawiciele Rady Interesantów Portu Gdynia, związkowców oraz przedsiębiorstw zajmujących się spedycją, logistyką i transportem wysłali wraz z władzami Gdyni petycję do premiera Mateusza Morawieckiego, w której wnieśli, by przyspieszono prace nad projektem Drogi Czerwonej.

Pismo do premiera Morawieckiego ws. Drogi Czerwonej



W marcu pisaliśmy o zakładach przyjmowanych przez bukmacherów dotyczących budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Wówczas analitycy firmy STS zakładali, że realizacja potrwa dłużej niż do 2025 r., jak deklarują wykonawcy.

Miejsca

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (7)

    Moim zdaniem będzie.....w 2045,celuję w lipiec.

    • 37 6

    • (6)

      myślisz, że Horała, Sellin, Arciszewska i Śniadek się wyrobią do tego czasu? na razie czmychnęli z placu budowy (są zdjęcia z listopada 2014 roku - to już 7 lat - a wystarczy nie kraść)

      • 4 1

      • (1)

        A to oni rządzą w Gdyni?Nie wiedziałem....

        • 0 5

        • a co ma projekt rządowy - finansowany w całości przez państwo.

          do włodarzy Gdyni?

          • 1 1

      • (3)

        Horała teraz jest zajęty. Pilnuje łąki :-)

        • 7 0

        • (2)

          i slono liczy sobie za cieciowanie

          • 2 0

          • zazdrość (1)

            cię zżera...

            • 0 2

            • ty sie cieszysz ze twoi w trabe cie robia barani?

              • 1 0

  • Czyli na nieudolności rządzących (14)

    Można jeszcze zarobić. Zapewnie obecnie rządząca ekipa obstawia na zakładach swoje inwestycje i nieudolne plany oraz makiety.

    • 40 3

    • Tu akurat jest o nieudolnosci pisu

      • 4 7

    • czyli POpaprańce jak rządziły to jedyne na co ich było stać to wyprzedać polski majątek za bezcen (7)

      do tego nakraść, pozałatwiać prace swojej rodzinie

      • 6 7

      • To są amatorzy... (2)

        w porównaniu do obecnej ekipy

        • 5 6

        • Wręcz odwrotnie

          PO zarabiało w białych rękawiczkach. PiS to ordynarne prostactwo co ostentacyjnie kradnie ile wlezie nie kryjąc się z tym.

          • 3 3

        • raczej sprawne wampiry

          nie zostawiają śladów.
          Największa zbrodnią członka PO jest "rozlanie mleka"...
          Wtedy "di tutti capi" nie ma litości...

          Jak mawia mój znajomy złodziej - "w papierach musi wszystko grać!"
          A ten jest cierpliwy...

          • 1 0

      • (1)

        Boty maja jakis termin waznosci?

        • 3 2

        • maja

          ale latwo je odtworzyc...

          • 0 0

      • tak tak to za PO matka obajtka się dorobiła na minimalnej ręcinie

        że nakupowała sobie teraz akcji za miliony "ze środków własnych"
        LOL

        • 4 5

      • z palca wyssane, chyba nie jestes juz niemowlakiem, czas oduczyc sie ssania paluszka pisowcu

        • 0 2

    • (4)

      Ale widać gdynianie zadowoleni z tego marazmu.

      • 11 1

      • A kto jest alternatywą? (3)

        Horała? Żeby jeszcze w mieście powsadzał swoich asystentów na kolejne intratne posadki i zmienił Świętojańską na Wielkiego Lecha K.?

        • 1 7

        • (2)

          I takim oto myśleniem powodujecie, że jest jak jest.

          • 5 2

          • To co proponujesz (1)

            Wybrać większe zło, żeby później być może było jeszcze gorzej?

            • 1 4

            • wprowadzić zmianę

              jakąkolwiek.
              To jedyna rzecz, której magistrat się obawia.

              • 4 0

  • Która to już obietnica w zakresie tej drogi? (21)

    To miasto dawno ogarnęła stagnacja

    • 74 5

    • Pis nas kolejny raz okłamał (18)

      • 13 13

      • rok2015. (14)

        - Budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek,
        ...
        - Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin
        ...
        - My stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla Marcin Horała,

        • 14 4

        • (9)

          wszystko pięknie i obietnice się zgadzają ale od 2015 niestety Szczurek dużo namieszał: -poparcie Trzaskowskiego w wyborach prezydenckich, - popieranie na każdym szczeblu niekonstruktywnej opozycji, - popieranie LGBT oraz aborcjonistów,- nie słuchanie mieszkańców miasta ( brak kolei do dzielnic północnych). Więc dlaczego miasto ma dostać od Państwa dofinansowanie? A wystarczyło być nadal jak to bywało przed 2015 bezpartyjnym i nie bratać się z politykami.

          • 8 11

          • To nie ma nic do rzeczy, obiecać to mogą wszytko ;)

            • 8 2

          • (4)

            No tak, bo wszelkie decyzje o inwestycjach to powinny być decyzjami politycznymi i nagrodami za wierność, a nie działaniami podjętymi na podstawie pobudek ekonomicznych

            • 5 3

            • ale te swoje poPiSowe prezentacje w PowerPoint matooluszek robi świetne

              • 2 6

            • (1)

              Akurat samorządowcy sami z siebie w dużej mierze wykazują inicjatywę antyrządowa, a nie dążą do włazenia rządowi w tyłek. Więc będąc przynajmniej z grubsza neutralnym, jak do tej pory, mógł tylko tym sporo zyskać. A tak chciał przeżyć druga młodość, wyjść z marazmu który sam narobil dla wygody, sąsiedzi z Gdańska i Sopotu wzięli go to tanga. I teraz już tylko równia pochyla, Sosnowiec północy.

              • 1 1

              • kazdy ma prawo byc antyrzadowy, czasami wrecz to obowiazek, natomiast zaden rzad nie ma prawa sie mscic za poglady, tepia niepasujace im poglady tylko rzady autorytarne

                • 3 2

            • podzial budzetu to zawsze jest gra sil

              Pobudki ekinomiczne maja wszyscy gracze, a gra idzie o to, kto u klamki rzadu przeforsuje odpowiednie decyzje.
              To nie je bajka, to je bitwa...
              To nie miejsce dla niespelnionego doktora pelnego pretensji i fochow, bo nim koledzy katy wymiataja.

              • 1 0

          • WS, coś ty narobil (2)

            Dokładnie to samo obserwuje. Tyle czasu wytrzymał będąc neutralnym, i w narobil gdy miasto mogło choć coś z tego otrzymać, to zaczął mącić. Do niczego się nie nadaje, facet stracił rozeznanie, zaprzyjaźnił się z tzw frakcja samorządowa totalnej opozycji, która i tak została zmarginalizowana po powrocie Tuska. Tak więc politycznie przestał totalnie się liczyć, a mieszkańcy nie dość, że nie mają sprawnych władz samorządowych, to jeszcze teraz rząd przeciwko sobie.

            • 6 1

            • (1)

              dla was lizusostwo to norma, oczywista oczywistosc

              • 1 4

              • to nie jest lizanie

                A ciezka praca nad forsowniem racji wyborcow, ktorzy najeli cie do roboty. Jest wielu potrzebowskich i staniem w kacie niczego sie nie zwojuje... A juz na pewno, nie zwojuje robieniem z portowego miasta daczowiska dla "warsiawki". Niech aie kisza na Mazurach i na Helu...

                • 2 0

        • tyle obietnice... (3)

          A konkretnie działania i decyzje (czyli pieniądze) to w 2014 w odpowiedzi na zapytanie poselskie do Donalda Tuska:
          "Budowa OPAT nie może zostać ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020. Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane".

          Wybrałeś składających obietnice?
          To jaki mają mandat do ich realizacji?

          • 6 1

          • (2)

            co ci sie nie zgadza w tej wypowiedzi? rzeczowa, konkretna

            • 0 3

            • oczywiście (1)

              konkretna kreska likwidująca pozycję w budżecie na OPAT...
              Szybka, zdecydowana, nowoczesna i europejska...
              Z takiej ręki inna być nie może...

              • 2 0

              • Masz do wyboru prawde Tuska i farmazony PiSu. Wybrales farmazony PiSu i masz teraz o to pretensje do Tuska. Wez sie zacznij leczyc na nogi bo na glowe juz za pozno.

                • 0 1

      • Mur na granicy ważniejszy, zwłaszcza, że bez przetargu może być ;)

        • 4 4

      • (1)

        Szczurek wtedy był neutralnym samorządowcem. A od roku- dwóch stał się politykiem, znów zaprzyjaźnił się z somsiadami z Sopotu i Gdańska i postanowił być ideologicznym prezydentem.

        • 4 1

        • wtedy tez zostal oszukany jak wszyscy gdynianie i wszyscy jezdzacy latem na hel, opat nie powstal, zufanie do oszustow pryslo

          • 1 1

    • (1)

      Ale gdynianom to pasuje....dziwne.

      • 7 2

      • co ty bredzisz! gdynianom klamstwa pisowcow zdecydowanie nie pasuja!

        • 1 3

  • Czy można obstawiać remont ul. Budowlanych w Gdańsku? (6)

    Pierwszy artykuł o tym, że trzeba uzbroić się w cierpliwość był w 2017 roku.

    • 65 5

    • Przeczytaj wszystkie to sie dowiesz

      • 3 0

    • Miała być gotowa na EURO2012 ;-)

      • 7 3

    • raczej w 2016 (3)

      Artykuł "Ul. Budowlanych będzie szersza za rok" 21 czerwca 2016 (artykuł sprzed 5 lat) (153 opinie) autor: Maciej Naskręt,
      Później co jakiś czas artykuły w stylu "za rok pojedziemy szerszą ul. Budowlanych"

      • 8 1

      • Ale po co? (2)

        Wszystkie 5 firm przy tej ulicy ma się dobrze. Mieszkańcy Gdańska tamtędy nie jeżdżą.

        • 5 7

        • Jestem kurierem i jeżdżę tamtędy codziennie

          • 3 2

        • A może po to, ze ta ulica łączy 2 główne arterie w Gdańsku - kartuską ze słowackiego?

          Tymi ulicami nie jeździ żaden Gdańszczanin i gdy jest korek na obwodnicy nigdy nie próbuje uciekać z obowodnicy przez Matarnię do ulicy Kartuskiej.

          • 3 1

  • Dobre sobie! (2)

    A czy można obstawić zakład na datę otwarcia nowej palmiarni lub chociażby na datę usunięcia uschniętej "zabytkowej" palmy ?

    • 32 2

    • Mozna nawet obstawiac, ze spadnie snieg w lipcu

      Tylko czy ma to jakis sens?

      • 2 0

    • Niech zgadnę: operacja wycięcia jest droga i nie mamy na to kasy :) Dlatego teraz palma powinna sie przewrócić i rozwalić nową palmiarnię, bo jeszcze nie jest wystarczająco i**otycznie.

      • 7 1

  • Morawiecki obiecał i serio ktokolwiek w to uwierzył? (6)

    • 35 9

    • 40% społeczeństwa (1)

      • 8 0

      • morawiecki mówił, że z czechami ws turowa wszystko ma już ugadane

        a tu się okazuje że żadnego telefonu z polski - to czeski premier nie odbierał, ... mało tego w czechach od kilku lat nie było polskiego ambasadora...
        na rozprawę przed sądem TSUE też pojechali nie przygotowani nic a nic, z pustą gębą - "bo co nam czesi mogą..."

        • 10 1

    • (1)

      Tusk też obiecał i 2 razy wykiwał ludzi.

      • 10 11

      • I to jest usprawiedliwienie zaniechan piS-u???

        • 3 2

    • W normalnych czasach ... (1)

      powiedziałbym pytanie retoryczne.... Ale patrząc na rządzących dzisiaj i elektorat, który dokonał takiego wyboru to już nie jestem pewny... Widocznie nie widzą, że Pinokiu nos rośnie - 500+ wyłączyło logikę i myślenie... do reszty :D

      • 8 2

      • ceny w sklepach szybko elektorat otrzeżwią

        już z 500+ została już nawet nie połowa wartości z 2015r.

        • 7 0

  • nam ta droga jest nie potrzebna

    • 19 18

  • Obiecanki cacanki (21)

    W te obietnice Szczurka, że coś robi i Horały, który wbijał już łopaty w ziemię to już nikt nie wierzy. Gdynia to już miasto prowincjonalne z którego młodzi uciekają bo nie ma perspektyw. Inwestycji brak, drogi się rozpadają, a podatki coraz większe, bo administracja zjada swój ogon.

    • 97 10

    • To obietnice Horały bo to Droga Krajowa.... do granicy Państwa. (11)

      Rząd odpowiada za jej budowę, nie Gdynia pieniaczu.

      • 10 4

      • (3)

        Osoby minusujące zapraszam do przedstawiania kontrargumentów :)

        • 3 4

        • nie dyskutuje się z demagogią (2)

          której jedynym uzasadnieniem jest usprawiedliwianie "nicnierobienia" zarządu miasta i ignorowania właściwości miasta powierzonego w zarząd.

          • 6 1

          • (1)

            czy jest szansa ze pisy otrzezwieja i przestana dusic miasta okrajaniem ich budzetow

            • 1 3

            • to niech miasta zarabiają kasę

              stymulując gospodarkę i rozwój.
              A nie tracą ją, wpuszczając się postindustrialne mrzonki i turystykę...

              • 3 0

      • do dzisiaj estakada jest drogą powiatową. (6)

        co jest efektem konsekwentnych, wytężonych i pełnych determinacji działań zarządu miasta, aby, wbrew rekomendacjom zarządcy dróg, dokończyć przestarzałą i substandardową konstrukcję.
        Przekopując się przez las... A wszystko z budżetu miasta. Na dodatek, jak wieść gminna niesie, nigdy ta droga nie została zgłoszona do przejęcia jako krajowa. Bo to działanie z góry skazane na porażkę...

        Do granicy Państwa prowadzi również ulica Wiśniewskiego (Gołębia)... Czy to jest powód, że zarwana jezdnia jest od lat starannie pielęgnowana w stanie "trwałej ruiny"? Do granicy prowadzi Polska, Promowa, Węglowa, Portowa. Czy uważasz, że nie są one na terenie miasta?
        To dlaczego na (częsci) tych drogach miasto stawia znaki zakazu dla ciężarówek?

        Co do interpretacji, co jest w czyjej gestii, zwróć się do "męża opatrznościowego na białej kobyle", który w 2014 roku skreślił OPAT z programu budowy dróg krajowych:

        "Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane... "

        Więc skoro OPAT nie jest drogą krajową, to co dopiero estakada?!

        Wpisanie zadań związanych z systemem komunikacyjnym portu do zadań administracji państwowej jest efektem działań aktualnego posła PiS z Gdyni. więc rząd ma to w zadaniach od... roku. A że nie przyniósł w zębach całości? Skoro jest tak głośno prezentowany brak poparcia dla jego osoby, dlaczego ma sobie "urywać rękawy"? Ma obecnie lepszą fuchę...

        Zapytałbym raczej, co w tym zakresie zrobił poseł Aziewicz, od 25 lat pełniący poselską posługę również głosami gdynian... Moim zdaniem, marnowanymi.

        • 10 1

        • no popatrz a pani Dorota Arciszewska-Mielewczyk (3)

          została za te -nieoPiSane obietnice bez pokrycia- przez wyborców kompletnie skreślona

          • 2 2

          • nie za to (1)

            rejestr "zasług" tej osoby jest znacznie bogatszy.
            Takich "osobowości" jest znacznie więcej, widać u nas działa wschodnia część sentencji...

            "Na Zachodzie - jak będę kimś, to będę coś znaczył w polityce.
            Na Wschodzie - jak będę znaczył w polityce, to będę kimś"

            A za to elektorat jest czysto klientystyczny, ocenia korzyści a nie programy.
            Więc można programu nie mieć... Wystarczy być mniejszym złem.

            • 4 0

            • W polityce jak w życiu - są osoby bardziej kompetentne i aktywne ( Horala) i tzw BMW (jak DA-M). Natomiast co wyprawia prezydent nie angażując lub angażując się w życie polityczne na nielogicznych zasadach, byle wbrew interesowi miasta, nie da się wytłumaczyć.

              • 5 1

          • czy to ta, co "remontuje" developersko starą zajezdnie w Oliwie?

            • 0 0

        • Lęki Wojciecha S. (1)

          Nic dodać nic ująć . Szczurek jakby wpadł w panikę, że jakaś inwestycja może naruszyć wygodny mir, marazm i status quo w Gdyni i w oparach lęku zaczął rozrabiać. Przestraszył tym samym i jednych i drugich. Wypiął się na jednych to mu OPAT skreślili, teraz przeraził się szansa drogi czerwonej to zaczął organizować antyrządowe spędy po 20 latach neutralności. Ja bym jednak zalecił obowiązkowe konsultacje psychologiczne dla kandydatów na wysokie stanowiska.

          • 7 2

          • dobry pomysl, to moze byc dla ciebie szansa powrotu do rownowagi!

            • 0 1

    • horala to kłamca i zdrajca Pomorza. Ha tfu ! (3)

      • 8 3

      • (2)

        Horała jest za krótki, a PiS uważa, ze na Gdynię nie warto dawać, bo i tak się tu nie wygra. A 2 mld lepiej zainwestować tam, gdzie można cos ugrać. Tym bardziej że z 2 zrobi się 3.

        • 2 1

        • właśnie w okolice portu wsadzono ponad 1 mld pln (1)

          w wyniku działania tego rządu.
          Drugie tyle w "węglówkę".

          Jednak 50 lat zaniedbań trudno zasypać w rok czy dwa...

          • 4 2

          • jakieś mauzoleum JotPiTu powstało w porcie, czy inwestycja Ojca Rydzyka? A moze masz na myśli developerkę, która się tam

            panoszy? tez rydzyka?

            • 0 0

    • (3)

      To prawda, ale oprócz nieudolności Szczurka i jego ekipy, jest to konsekwencja kompromitacji systemu samorządu w Polsce. Gdynia była neutralna partyjnie, a samorządy pomyślane zostały jako bojówki i eskpozytury partyjne. Dlatego za Platformy do Gdańska (ukochanego miasta Tuska) skierowano wielomiardowe eurodotacje, jednocześnie starannie izolując Gdynię od tych benefitów. Metro naziemne pod pozorem lotniska, obwodnica południowa pod pozorem krajowej szóstki, półkilometrowy podkop po Wisłą, nieproporcjonalnie bombastyczny stadion na użytek jednego wydarzenia i wiele innych. Jednocześnie sabotaż jedynej w Gdyni , strategicznej inwestycji (lotniska) za marne 100 mln pln. Myślę, że można zaryzykować, że transfer środków unijnych był, jak 100:1 między Gdańskiem a Gdynią. A biedne zagrożone konkurencją Rębiechowo, buduje terminal za terminalem. Nawet w Wawie nie ma takiego przypychu i naokolnej biznesowej infastruktury. Szkoda, że mamy taką g*wnianą mentalność jako naród i szkoda Gdyni. Pojęcie Trójmiasta jest całkowiecie nietrafionym emblematem. Jest platformerski, historycznie postniemiecki Gdańsko-Sopot i Gdynia + ewentualnie Małe Trójmiasto z polskim rodowodem, postrzegana od początku swojej kariery jako zagrożenie dla supremacji Gdańska.

      • 14 5

      • co doskonale widać było po medialnym schadenfreunde,

        uprawianym po każdej porażce Gdyni przez Adamowicza we wszelkich publikatorach
        oraz jego reakcji na powstanie związku gmin Norda...

        Spółdzielnia władzy wszystkich szczebli, działająca na rzecz Gdańska i ssąca jak lej depresyjny środki całego regionu była faktem.

        Co jednak nie tłumaczy głupot wyczynianych przez gdyński zarząd miasta...
        To miasto ma pecha...

        • 10 1

      • (1)

        Brawo, wreszcie ktoś zaczął myśleć. Tylko co teraz Szczurek wyprawia? O co mu chodzi? Chce pogrążyć miasto i podłączyć do gdansko-sopotu czy czeka na zarząd komisaryczny?

        • 3 1

        • nowe wytyczne propagandowe wobec gdyni? piy przebieracie juz nozkami

          • 0 1

    • młodzi uciekają "na wieś" - bo ceny mieszkań poPiSowo skoczyły w kosmos!

      a matooluszek co obiecał 3mln ... ledwo wybudował 867 mieszkań+...
      2018 r- "w tym roku w ramach programu Mieszkanie+ budowanych już będzie 100 tys. mieszkań. To jest moje zobowiązanie, które przed państwem składam"

      • 4 1

  • Z moje doswiadczenia kurs 1.7 to takie max50/50

    • 6 0

  • a Polifarb? jakie typy bukmacherów?

    kiedy miasto wyremontuje tam gminne drogi? Może lepiej jasnowidza z Człuchowa zapytać?

    • 28 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane