• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: bukmacherzy obstawiają, że budowa ruszy do 2026 roku

Patryk Szczerba
4 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze". Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze".

Według analityków Betfan, firmy przyjmującej zakłady bukmacherskie, Gdynia doczeka się początku budowy Drogi Czerwonej w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Trasa nie zostanie jednak według nich oddana do użytku do 2028 r.



Droga Czerwona będzie tematem w najbliższej kampanii wyborczej w Gdyni?

Temat budowy Drogi Czerwonej rozpala wyobraźnię od lat.

Okazuje się na tyle ważny, że w ofercie bukmacherów pojawiły się zakłady, kiedy nowa droga powstanie.

Firma bukmacherska Betfan ocenia, że inwestycja wróci do obietnic przed kolejnymi wyborami parlamentarnymi.

Przebieg Drogi Czerwonej



Zdaniem bukmachera prace budowlane przy tej inwestycji ruszą w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Kurs na ten scenariusz wynosi 1.70, co oznacza niedużą wygraną, czyli dość wysokie prawdopodobieństwo.

Droga Czerwona, Port Zewnętrzny i Dolina Logistyczna



Według bukmachera Droga Czerwona nie zostanie jednak oddana do użytku do 2028 r. Jeśli ktoś jednak zdecydowałby się obstawić, że tak się stanie, to za każde postawione 100 zł ma szansę wygrać 450 zł.

Przy okazji analitycy firmy zakładają, że prawdopodobnie do końca 2028 r. nie zostanie oddany do użytku Port Zewnętrzny - nowy terminal w gdyńskim porcie.

Są sceptyczni także w temacie Doliny Logistycznej w Kosakowie, gdzie mają powstać magazyny, terminal kolejowy i parking centralny dla ciężarówek, czyli dodatkowe zaplecze dla portu w Gdyni. Trwa przetarg na plan rozwoju i koncepcję zagospodarowania przestrzennego.

Według analityków Betfan nie stanie się to w ciągu najbliższych pięciu lat. Kurs u bukmachera na to wynosi 1.22, a kurs na scenariusz, w którym Dolina Logistyczna powstanie do końca 2026 r., wynosi 3.50.

Deklaracje premiera ws. Drogi Czerwonej



Droga Czerwona: projekt utknął w miejscu



Przypomnijmy, że w ostatnim czasie za sprawą deklaracji premiera wydawało się, że Droga Czerwona będzie traktowana przez rząd priorytetowo.

W lipcu 2020 r. Mateusz Morawiecki ogłosił bowiem, że Droga Czerwona będzie częścią wielkiego, ogólnopolskiego programu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego - jako droga łącząca planowane inwestycje z portem. Odebrano to powszechnie jako szczęśliwy koniec dyskusji o finansowaniu tej inwestycji, wartej według różnych szacunków od 1,5 do 2 mld zł.

Tędy pobiegnie Droga Czerwona. Film z listopada 2020


W listopadzie tego samego roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia i władze miasta przedstawiły koncepcję przebiegu drogi. Tłumaczono wówczas: to był maksymalny krok, jaki samorząd mógł zrobić w sprawie budowy nowej trasy do portu.

Reszta, ale najważniejsza, bo dotycząca finansowania budowy trasy, miała należeć do władz państwa. Trzy miesiące później, w lutym tego roku, samorządowcy i przedstawiciele portu wysłali zapytanie do Ministerstwa Infrastruktury, w którym pytali o postępy prac nad Drogą Czerwoną.

List do premiera w sprawie Drogi Czerwonej



Od tamtego czasu nie poznaliśmy jednak żadnych konkretów. We wrześniu 2021 r. Przedstawiciele Rady Interesantów Portu Gdynia, związkowców oraz przedsiębiorstw zajmujących się spedycją, logistyką i transportem wysłali wraz z władzami Gdyni petycję do premiera Mateusza Morawieckiego, w której wnieśli, by przyspieszono prace nad projektem Drogi Czerwonej.

Pismo do premiera Morawieckiego ws. Drogi Czerwonej



W marcu pisaliśmy o zakładach przyjmowanych przez bukmacherów dotyczących budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Wówczas analitycy firmy STS zakładali, że realizacja potrwa dłużej niż do 2025 r., jak deklarują wykonawcy.

Miejsca

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • Droga będzie wtedy, gdy znajdzie się inwestor na wyspę. Proste. (4)

    • 3 2

    • a inwestora się nie zachęci (3)

      jak nie będzie drogi...

      • 0 0

      • No problem, takie sprawy się reguluje w kontrakcie jako warunki obwarowane sankcjami. (2)

        • 0 1

        • i dlatego chetnego nie bedzie (1)

          Bo sankcje jeszcze trzeba wyegzekwowac...
          Wiec po co sie szarpac, jak port nie potrafi dzialac w warunkach konkurencji.

          • 0 0

          • Spokojnie, to się wszystko okaże.

            • 0 0

  • A może...

    ...obstawiać, do którego roku panowie Szczurek i Łucyk będą "rządzić " w Gdyni.

    • 10 1

  • Władze miast mają tyle kasy ze mogą zbudować sami!!Ale musieli by te kase przestac marnowac na swoje kaprysy! (2)

    W Gdańsku krzyczą ze na mieszkanców kasy niemaja a potem wychodzi dulkiewiczowa i mówi ze chca sciagac tysiacami emigratów z afryki i na koszt mieszkanców ich utrzymywac!!

    • 13 1

    • Tu mowa jest o D.Czerwonej w Gdyni

      W Gdańsku Tusk zdążył zbudować dojazdy do portu zawczym PiS doszedł do władzy i niszczy wszystko co postępowe.

      • 0 5

    • Nie wiesz o czym piszesz.

      • 0 0

  • (1)

    Co z OPAT?

    • 4 1

    • jak na Zachodzie

      bez zmian...

      • 2 0

  • Ciekawe ile stawiaja na obwodnice witomina

    Pewnie pierwszy kwartał 2051.

    • 10 1

  • Bareja w 2021 (5)

    Gdynia miasto bankrut które od 2011 roku nie zbudowało za miejskie pieniądze ani metra drogi 2x2 wyłącznie dla samochodów i zwalcza kierowców na każdy możliwy sposób teraz za pieniądze z budżetu państwa da sobie zbudować wielopoziomową bezkolizyjną arterię 2x2/3. Gdynia i jej władze to stan umysłu. Kiedy zabierzecie kolejny parking albo pomalujcie buspas?

    • 110 24

    • (4)

      Skad w tobie tyle prowincjonalizmu i sredniowiecza? Z braku edukacji?

      • 12 27

      • Mówi jak jest. (1)

        Niczym Mariusz Max Kolonko, panie urzędniku.

        • 21 3

        • OK bummer.

          • 2 14

      • a skąd u ciebie to niezachwiane poczucie słuszności (1)

        i wyższości?!

        Z racji licencjatu na UG?

        • 14 2

        • O przepraszam, ja mam tytół mgr z Akademii Paznokcia.

          marika

          • 0 0

  • Tunel

    Nie miasto gdynia zacznie od budowy tuneli pod przejazdami.

    • 9 1

  • Wbrew pozorom to nie jest durny pomysł w szczególności w przypadku inwestycji w mieście Gdynia, czyli obstawianie czy potencjalna inwestycja będzie zrealizowana czy tez nie i pozostanie w zwyczajowej sferze planów i wizualizacji..w normalnych warunkach i rzeczywistości powinno to być uznane za absurd.

    • 4 0

  • Ta droga

    Powinna byc obok wisnkewskiego...inaczej nie ma sensu powinna zaczynac sie lub laczyc w okolicach ulicy slaskiej lub dworca gdynia glowna by polaczyc droge rozowa i nad torami wychodzic za shellem na wisniewskiego plus od polskiej np od nowo powstalego terminala promowego laczyc z morska i droga rozowa zawsze to alteratywa nawet dla tirow by nie jechac zima do estakady gdy zablokuje sie obwodnnica tylko odrazu uciekac miastem ale kto o tym mysli nikt...

    • 2 0

  • Prędzej pociągi z Kartuz do Sierakowic pojadą niż ta Droga powstanie.

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane