• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: bukmacherzy obstawiają, że budowa ruszy do 2026 roku

Patryk Szczerba
4 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze". Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze".

Według analityków Betfan, firmy przyjmującej zakłady bukmacherskie, Gdynia doczeka się początku budowy Drogi Czerwonej w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Trasa nie zostanie jednak według nich oddana do użytku do 2028 r.



Droga Czerwona będzie tematem w najbliższej kampanii wyborczej w Gdyni?

Temat budowy Drogi Czerwonej rozpala wyobraźnię od lat.

Okazuje się na tyle ważny, że w ofercie bukmacherów pojawiły się zakłady, kiedy nowa droga powstanie.

Firma bukmacherska Betfan ocenia, że inwestycja wróci do obietnic przed kolejnymi wyborami parlamentarnymi.

Przebieg Drogi Czerwonej



Zdaniem bukmachera prace budowlane przy tej inwestycji ruszą w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Kurs na ten scenariusz wynosi 1.70, co oznacza niedużą wygraną, czyli dość wysokie prawdopodobieństwo.

Droga Czerwona, Port Zewnętrzny i Dolina Logistyczna



Według bukmachera Droga Czerwona nie zostanie jednak oddana do użytku do 2028 r. Jeśli ktoś jednak zdecydowałby się obstawić, że tak się stanie, to za każde postawione 100 zł ma szansę wygrać 450 zł.

Przy okazji analitycy firmy zakładają, że prawdopodobnie do końca 2028 r. nie zostanie oddany do użytku Port Zewnętrzny - nowy terminal w gdyńskim porcie.

Są sceptyczni także w temacie Doliny Logistycznej w Kosakowie, gdzie mają powstać magazyny, terminal kolejowy i parking centralny dla ciężarówek, czyli dodatkowe zaplecze dla portu w Gdyni. Trwa przetarg na plan rozwoju i koncepcję zagospodarowania przestrzennego.

Według analityków Betfan nie stanie się to w ciągu najbliższych pięciu lat. Kurs u bukmachera na to wynosi 1.22, a kurs na scenariusz, w którym Dolina Logistyczna powstanie do końca 2026 r., wynosi 3.50.

Deklaracje premiera ws. Drogi Czerwonej



Droga Czerwona: projekt utknął w miejscu



Przypomnijmy, że w ostatnim czasie za sprawą deklaracji premiera wydawało się, że Droga Czerwona będzie traktowana przez rząd priorytetowo.

W lipcu 2020 r. Mateusz Morawiecki ogłosił bowiem, że Droga Czerwona będzie częścią wielkiego, ogólnopolskiego programu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego - jako droga łącząca planowane inwestycje z portem. Odebrano to powszechnie jako szczęśliwy koniec dyskusji o finansowaniu tej inwestycji, wartej według różnych szacunków od 1,5 do 2 mld zł.

Tędy pobiegnie Droga Czerwona. Film z listopada 2020


W listopadzie tego samego roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia i władze miasta przedstawiły koncepcję przebiegu drogi. Tłumaczono wówczas: to był maksymalny krok, jaki samorząd mógł zrobić w sprawie budowy nowej trasy do portu.

Reszta, ale najważniejsza, bo dotycząca finansowania budowy trasy, miała należeć do władz państwa. Trzy miesiące później, w lutym tego roku, samorządowcy i przedstawiciele portu wysłali zapytanie do Ministerstwa Infrastruktury, w którym pytali o postępy prac nad Drogą Czerwoną.

List do premiera w sprawie Drogi Czerwonej



Od tamtego czasu nie poznaliśmy jednak żadnych konkretów. We wrześniu 2021 r. Przedstawiciele Rady Interesantów Portu Gdynia, związkowców oraz przedsiębiorstw zajmujących się spedycją, logistyką i transportem wysłali wraz z władzami Gdyni petycję do premiera Mateusza Morawieckiego, w której wnieśli, by przyspieszono prace nad projektem Drogi Czerwonej.

Pismo do premiera Morawieckiego ws. Drogi Czerwonej



W marcu pisaliśmy o zakładach przyjmowanych przez bukmacherów dotyczących budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Wówczas analitycy firmy STS zakładali, że realizacja potrwa dłużej niż do 2025 r., jak deklarują wykonawcy.

Miejsca

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • Kiedy skończą drogę zieloną?

    To już prawie 10 Lat !

    • 10 0

  • Wiadomo Pinokio.... I spółka PiS nic nie zrobiły dla Gdyni...

    ...

    • 12 8

  • Niech kuc zamaluje najperw dziury

    No i jeszcze niech nastawia wiecej progow zwalniajacych (to latwiejsze niz zbudowanie bezpiecznej drogi)

    • 15 3

  • Szkoda, że tak potrzebna ze względów gospodarczych arteria jest i była rozgrywką polityczną PO i PiS (1)

    to widać na jak niskim poziomie jest polityka w państwie. A przecież tak niedawno zachłystywaliśmy się hasłem "przede wszystkim gospodarka głupcze"! Co nam zostało ? Widać zmierzamy przy nowym rządzie do chaosu, dezintegracji i do upadku. Skoro PiS przejął państwo w 2015 r. z tak dynamicznym rozwojem powinien zrobić wszystko, aby wyeliminować niedociągnięcia PO i ten rozwój jeszcze bardziej zdynamizować poprzez inwestycje rozwojowe. A skłócił nas wewnętrznie i zewnętrznie popiera jakeś chore pomysły nie przynoszące nam żadnych profitów oprócz politycznego na użytek własnego elektoratu PR.
    Droga Czerwona, Port Zewnętrzny, Dolina Logistyczna ,... powinny być od dawna priorytetem!!

    • 13 6

    • Skoncz bocie.

      • 1 8

  • (1)

    A co bukmacherzy sądzą o Nowej Świętokrzyskiej? Doczekamy się kiedyś?

    • 6 2

    • Podobno bedzie można obstawić kiedy powstanie juz od 2035 roku.

      • 0 0

  • film z drona

    czy tak trudno zrobić film bez cięć i zmian perspektyw? Po prostu dron leciałby wzdłuż planowanej trasy...? Byłoby to wiele bardziej czytelne

    • 11 0

  • Nic nie zbudują.To były tylko piękne wizualizacje nic więcej.

    • 22 0

  • Szanowna redakcjo

    bukmacherzy nie mają zielonego pojęcia, kiedy powstanie Droga Czerwona. Najczęściej tego typu zakłady są wyceniane za pomocą algorytmu, który dostosowuje ceny na podstawie poprzednich zawartych zakładów (tzw. bounded loss pricing). Analitycy co najwyżej inicjują wstępne kursy, ale one są zwykłym zgadywaniem.

    W praktyce, taki kurs ma szansę być miarodajny, jeżeli dużo osób obstawia ten sam zakład. (Śmiem powątpiewać).

    • 4 0

  • Zupełnie nie rozumiem (1)

    jak ta niby droga czerwona miałaby przebiegac od węzła ofiar grudnia w kierunku morza. Będzie niepotrzebnie dublowac obie jezdnie ul. Polskiej?

    • 2 7

    • Człowieku! nic nie będzie dublować bo nigdy nie powstanie.

      to tylko ściema szczura- taka trutka wyborcza bo kiełbasą tego nazwać już się nie da

      • 2 2

  • Czy budowa dróg to teraz wyścigi konne ?

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości Uniwersytetu Gdańskiego. Menedżer, ekspert w zakresie finansów i rachunkowości oraz podatków. Laureatka plebiscytu Kobieta Sukcesu 2017 roku. Plebiscyt organizowany od 1995 r., w którym wyróżniane są kobiety które odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach życia. Organizatorem jest Konwencja Przedsiębiorców Województwa Pomorskiego, a patronat honorowy sprawuje Marszałek Województwa Pomorskiego...

Najczęściej czytane