• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: bukmacherzy obstawiają, że budowa ruszy do 2026 roku

Patryk Szczerba
4 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze". Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze".

Według analityków Betfan, firmy przyjmującej zakłady bukmacherskie, Gdynia doczeka się początku budowy Drogi Czerwonej w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Trasa nie zostanie jednak według nich oddana do użytku do 2028 r.



Droga Czerwona będzie tematem w najbliższej kampanii wyborczej w Gdyni?

Temat budowy Drogi Czerwonej rozpala wyobraźnię od lat.

Okazuje się na tyle ważny, że w ofercie bukmacherów pojawiły się zakłady, kiedy nowa droga powstanie.

Firma bukmacherska Betfan ocenia, że inwestycja wróci do obietnic przed kolejnymi wyborami parlamentarnymi.

Przebieg Drogi Czerwonej



Zdaniem bukmachera prace budowlane przy tej inwestycji ruszą w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Kurs na ten scenariusz wynosi 1.70, co oznacza niedużą wygraną, czyli dość wysokie prawdopodobieństwo.

Droga Czerwona, Port Zewnętrzny i Dolina Logistyczna



Według bukmachera Droga Czerwona nie zostanie jednak oddana do użytku do 2028 r. Jeśli ktoś jednak zdecydowałby się obstawić, że tak się stanie, to za każde postawione 100 zł ma szansę wygrać 450 zł.

Przy okazji analitycy firmy zakładają, że prawdopodobnie do końca 2028 r. nie zostanie oddany do użytku Port Zewnętrzny - nowy terminal w gdyńskim porcie.

Są sceptyczni także w temacie Doliny Logistycznej w Kosakowie, gdzie mają powstać magazyny, terminal kolejowy i parking centralny dla ciężarówek, czyli dodatkowe zaplecze dla portu w Gdyni. Trwa przetarg na plan rozwoju i koncepcję zagospodarowania przestrzennego.

Według analityków Betfan nie stanie się to w ciągu najbliższych pięciu lat. Kurs u bukmachera na to wynosi 1.22, a kurs na scenariusz, w którym Dolina Logistyczna powstanie do końca 2026 r., wynosi 3.50.

Deklaracje premiera ws. Drogi Czerwonej



Droga Czerwona: projekt utknął w miejscu



Przypomnijmy, że w ostatnim czasie za sprawą deklaracji premiera wydawało się, że Droga Czerwona będzie traktowana przez rząd priorytetowo.

W lipcu 2020 r. Mateusz Morawiecki ogłosił bowiem, że Droga Czerwona będzie częścią wielkiego, ogólnopolskiego programu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego - jako droga łącząca planowane inwestycje z portem. Odebrano to powszechnie jako szczęśliwy koniec dyskusji o finansowaniu tej inwestycji, wartej według różnych szacunków od 1,5 do 2 mld zł.

Tędy pobiegnie Droga Czerwona. Film z listopada 2020


W listopadzie tego samego roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia i władze miasta przedstawiły koncepcję przebiegu drogi. Tłumaczono wówczas: to był maksymalny krok, jaki samorząd mógł zrobić w sprawie budowy nowej trasy do portu.

Reszta, ale najważniejsza, bo dotycząca finansowania budowy trasy, miała należeć do władz państwa. Trzy miesiące później, w lutym tego roku, samorządowcy i przedstawiciele portu wysłali zapytanie do Ministerstwa Infrastruktury, w którym pytali o postępy prac nad Drogą Czerwoną.

List do premiera w sprawie Drogi Czerwonej



Od tamtego czasu nie poznaliśmy jednak żadnych konkretów. We wrześniu 2021 r. Przedstawiciele Rady Interesantów Portu Gdynia, związkowców oraz przedsiębiorstw zajmujących się spedycją, logistyką i transportem wysłali wraz z władzami Gdyni petycję do premiera Mateusza Morawieckiego, w której wnieśli, by przyspieszono prace nad projektem Drogi Czerwonej.

Pismo do premiera Morawieckiego ws. Drogi Czerwonej



W marcu pisaliśmy o zakładach przyjmowanych przez bukmacherów dotyczących budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Wówczas analitycy firmy STS zakładali, że realizacja potrwa dłużej niż do 2025 r., jak deklarują wykonawcy.

Miejsca

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • A czy są zakłady że gryzoń nie będzie kandydować w kolejnych wyborach (1)

    • 31 1

    • Oby nie bo kolejne stracone lata.Chociaż deweloperzy byliby zadowoleni.

      • 7 2

  • Gdyński magistrat będzie obstawiać że czerwona nie będzie wybudowana

    • 14 2

  • Opinia wyróżniona

    Jeśli droga czerwona nie powstanie w założonym czasie (47)

    Estakada nie wytrzyma tak dużego ruchu. Konsekwencją może być jej zamkniecie. I co wtedy? Czy ktoś o tym myśli, teraz?

    • 166 4

    • namalujemy sobie farbą nową estakadę. Damy radę (5)

      Pan Wojtek

      • 50 8

      • 433miliardy długu tylko w 2 ostatnie lata (4)

        i co za to mamy? - nówka energoblok ostrołęka wyburzony i pół miliona euro dziennie kary za turów... o zakupach a'la respiratory-widmo nie wspomnę LOL

        • 19 13

        • (2)

          A o dodatkowym milionku euro za każdy dzień za wolne sądziki nie słyszaleś.Nasze państewko z dnia na dzień staje się biedniejsze o 70 milionów dziennie z Turowem.

          • 16 8

          • (1)

            A myślisz, że kogoś to interesuje? Byle socjal dali, tak myśli większość społeczeństwa głosującego na partię rządzącą. Smutne ale prawdziwe

            • 25 5

            • jak w grecji przed jej bankructwem, tylko tam zyli na koszt unii a u nas na koszt srednich i malych przedsiebiorcow, ktorym nadal przykrecaja srube

              • 12 3

        • całkowicie zapomniałes o monumentalnej Świątyni Obrzatrości Boskiej i pałacach Rydzyka

          • 0 0

    • (6)

      Marek Stępa - w 2018 roku mówił: "Powiem brutalnie: Droga Czerwona nie obsługuje żadnych terenów mieszkaniowych i nie rozwiązuje bezpośrednio problemów mieszkańców Gdyni.

      • 14 3

      • (1)

        Marek Stępa chyba zapomniał, ilu Gdynian żyje z portu.

        • 23 2

        • B.zapomniał.

          Teraz przydziela groby zasłużonym gdynianom. W budynku byłych Polskich Linii Oceanicznych. I to jest znak czasu. H.d.i kamieni k.

          • 1 1

      • (3)

        i slusznie mowil, ta inwestycja realizowana musi byc z budzetu centralnego

        • 2 4

        • Nic nie musi, poczekamy az bedzie nieprzejezdna i zobaczymy co na to mieszkańcy (2)

          i czy jest istotna dla mieszkańców czy nie

          • 4 2

          • (1)

            raczej zobaczymy co na to rzad jak port zostanie sparalizowany

            • 3 2

            • to pojdze spych przez laki

              I droga bedzie.
              Albo przez Pierwoszyno.
              Moze sie Rumia zdziwic, jak zrobili tunel dostatecznie wysoki...

              • 1 0

    • Bynajmniej na bombelki dali (11)

      • 12 8

      • Bynajmniej to nie przynajmniej. (7)

        bynajmniej I «partykuła wzmacniająca przeczenie zawarte w wypowiedzi, np. Nie twierdzę bynajmniej, że jest to jedyne rozwiązanie.»
        bynajmniej II «wykrzyknik będący przeczącą odpowiedzią na pytanie, np. Czy to wszystko? Bynajmniej.»

        • 12 6

        • sarkazm «złośliwa ironia, drwina lub szyderstwo»
          sarkastyczny sarkastycznie

          • 4 3

        • Genialne... (1)

          Wystarczy skopiować hasło ze słownika, wkleić do komentarza i od razu można uchodzić za eksperta.

          • 6 6

          • jak chce dzbanu zabłysnonć, to posypie się brokatem

            • 0 0

        • Nabzdyczony jak (1)

          podstarzała pani od polskiego.

          • 4 6

          • Ó mnie na lekcjach pan od chistori bzykał paniom od Polskiego w kantorku podczas lekcji wielokrotnie.

            Biologie mielim zdaną na 5 co roku.

            • 0 0

        • Straciłeś pracę w szkole? (1)

          Czy w ogóle nie przyjęli, prosiaki?

          • 0 0

          • Knurek zdech a kaczki sie potopili

            • 0 0

      • Bynajmniej a przynajmniej (2)

        Warto sięgnąć po słownik języka polskiego ;-)

        • 10 4

        • Niedopieszczony polonista? (1)

          • 0 1

          • naten czas wolski wyjoł swój róg zaklenty i zadoł nim, aż panny wszelakie posikawszy się zaciskały uda

            • 0 0

    • A jak powstanie to do miasta będzie wtłoczona kolejna spora ilość aut.

      • 2 17

    • Wtedy Gdańsk przejmie potok ładunkowy.

      • 6 1

    • Zrobić się komunikację promową... (2)

      Dwa promy jak ten na Wisłoujście od Polskiej na Oksywie...
      Jeden prom już gdzieś mamy... a Drugi wybuduje pobliska Stocznia Wojenna...

      • 7 1

      • (1)

        Tak, i barki popłyną Chylonką :D

        • 8 1

        • do

          Elblaga...

          • 4 0

    • (1)

      Nie chcemy portu zewnętrznego bo przez niego nigdy już nie zobaczymy w Gdyni w porcie jak i na nabrz.Francuskim z ostrogi z bliska żadnego dużego kontenerowca ani innego statku.Oglądanie takich dużych statkow przez lornetkę to żadna przyjemność.A do portu zewnętrznego przeciętny mieszkaniec i turysta nie będzie miał wstępu.

      • 1 16

      • Tobie sie chyba cos popitolilo. Co jest wazniejsze: rozwoj portu czy mozliwosc shipspottingu??? Zreszta portu zewnetrznego i tak nie bedzie.

        • 14 0

    • Bukmacherzy o tym myślą, idę o zakład. :D

      • 0 0

    • Ja wiem co sie stanie (1)

      Miejscy aktywisci beda wozic rowerkami po jednym kontenerze

      • 12 3

      • Po zobaczeniu tych mobilnych biletomatow w weekend listopadowy, nic co zobaczę w Gdyni mnie nie dziwi.

        • 6 2

    • Na rowerach będą wozić

      • 3 0

    • Fart (3)

      Dobrze będzie jak zamkną w porę a nie jak we Włoszech tragedia była

      • 0 0

      • we Włoszech?! (2)

        Tylko o włos to samo nie stało się w Koszalinie.
        Estakada zawaliła się tuż za przejeżdżającymi samochodami...

        • 7 0

        • (1)

          estakada zawalila sie bo nieumiejetnie ja wyburzano

          • 5 0

          • efekt

            Ten sam...
            Poszla jak domino.
            Ludzie, co przejechali bezkolizyjne (!!!) skrzyzowanie powinni swieczke zapalic lub zagrac w totka!

            • 4 0

    • (1)

      "Odebrano to powszechnie jako szczęśliwy koniec dyskusji o finansowaniu tej inwestycji, wartej według różnych szacunków od 1,5 do 2 mld zł."

      "powszechnie"? przeciez to mowil morawiecki! pisowiec! kto mogl uwierzyc?

      • 3 1

      • W Gdyni wierzą! ;-)

        • 0 0

    • Tak cały sztab o tym myśli

      Zwłaszcza że miernota szczur może być max jeszcze jedną kadencję. Później ma obowiązkowy wylot ze stołka na szczęście. Szczur i Łuc już 4 lata przed końcem kadencji nic nie robią bo i tak gdyńskie bałwany zagłosują na nich.

      • 5 2

    • Szczurek jest ostatnia kadencję. Myślisz, że on o tym myśli teraz? (1)

      • 1 1

      • O tym, jakby to ładnie wskoczyć do wikipedii

        I czy się uda?

        • 0 0

    • stawiam 100

      że nie powstanie Łucyk szczurek whatever kto będzie z ich nadania następny nic nie zrobi jedna banda gdynia sie wyludnia miasto umiera takie ich osiągniecia

      • 1 1

    • droga czerwona to jet od miejsca spólkowania to toalety na baletach w modnych lokalach :)

      • 0 0

  • Poparcie lokalnych inicjatyw przez posłów i senatorów PiS (5)

    W głosowaniu nad ustawa metropolitalną pomorscy posłowie i senatorowie wybrani w ramach bolszewii rządzącej pokazali co myślą o interesach Pomorza.... Skoro więc ci "wybrańcy narodu (?)" nie popierają rozwoju Pomorza to na pewno nie-rząd żoliborskiego wodza, który raczej Pomorza nie lubi, również go nie wesprze. Szansa jest - po nowych wyborach, które PiS przegra!

    • 12 11

    • trójmiejskie samorządy pokazały, jaką mają wolę i zdolność współpracy (4)

      "wspólny bilet" jest papierkiem lakmusowym tych właściwości.
      Jakoś aglomeracja katowicka sobie z tym poradziła dużo wcześniej przez uzyskaniem statusu "metropolii".

      "Metropolia" w wydaniu trójmiejskim, to kolejna grzęda, na która mają ochotę przemieszczać się ci bardziej wybrani "wybrańcy". Stara metoda administracji aby się pozbyć zależności od elektoratu...

      No i co to za metropolia z trudem dobijająca miliona mieszkańców...

      • 2 0

      • może gdybyś spojrzał (a) szerzej .... (3)

        Weź pod uwagę, że metropolia to nie tylko Gdańsk i Gdynia z malutkim Sopotkiem, ale masa ludzi w ciągu miast od Pruszcza do Wejherowa. Fajnie byłoby promować taką aglomerację a nie tylko 3 miasta. Jakoś gospodarczo wszyscy akceptują dużą aglomerację, bo są z tego zyski ...

        • 0 0

        • ale jako "grzęda" (2)

          te suburbia są tylko masą wyborczą...
          Samorząd i gospodarka?
          Dobre sobie...

          • 2 0

          • Może miało być mądrze .... (1)

            .... ale nie do końca wyszło. Owszem Gdańsk i Gdynia są większe, ale nie są to naprawdę duże miasta. W związku z tym różnica pomiędzy nimi a sąsiednimi miastami nie jest tak duża. A skąd twierdzenie o masie wyborczej? Sprawdź wyniki wyborów - głosy rozkładają się bardzo podobnie ......

            • 0 0

            • miało być racjonalnie a wychodzi utopijnie

              Może i fajnie jest coś promować, sęk w tym, że nie o to tu chodzi...
              Jak już powiedziałem, faktyczne motywacje wychodzą przy każdym przedsięwzięciu, które trzeba przeprowadzić wspólnie. Natychmiast zaczyna się pałowanie i paternalizacja "prowincji" oraz wyszarpywanie kołdry...
              Przykładów aż nadto...
              Czym jest prowincja, pokazały losy Nordy i Związku Południowego. Pokazał stan wykluczonych ekonomicznie i komunikacyjnie miejscowości.
              Po prostu nie mam zaufania do takich inicjatyw, za którymi stoją znane z poglądów, interesów i "osiągnięć" twarze. Po owocach ich poznano.
              Śląsk pokazał, że potrafi współpracować i bez ustawy. Dla nich to była tylko wisienka.

              • 1 0

  • A można obstawiać że w Gdyni nie powstanie obiecywane lodowisko? (2)

    Pewna wygrana.

    • 25 1

    • widzisz? Tak piszesz a szczur przeczytał "lądowisko" i wydał naszych 100 mln na Kosakowo

      Twoja wina!

      • 3 1

    • jak wynik pewien

      to nie ma przebitki...

      • 0 0

  • Gdynia upada (4)

    nowe biurowce na Kieleckiej i kolo stadionu Rugby stoją puste i juz są zwiastunem upadku tego miasta. Port Zewnetrzny - nie powstanie, Droga Czerwona - nie powstanie, Lodowisko - nie powstanie, Basen - nie powstanie, Polanka Redlowska - klepisko, ...powstaną nowe bloki kolo Riviery, nic wiecej. To miasto upada na naszych oczach. Trzeba wywalic Samorzadnosc z referatu! Tylko nowa sila oddolna, Pis i Po - won!

    • 47 3

    • Przecież nowe biurowce dopiero co oddają do użytku i dzierżawcy jeszcze nie zdążyli się do nich przenieść

      • 1 4

    • ale mamy za to lotnisko na którym nie ma kolejek. Takie nowoczesne, amerykańskie, szkoda.

      • 6 2

    • (1)

      Dziwne, że w niewykończonych biurowcach nie ma jeszcze firmy. Niecodzienna sytuacja. Droga Czerwona i Port Zewnętrzny to nie są inwestycje zależne od miasta. Reszta zgoda.

      • 2 3

      • są zależne

        W negatywnym znaczeniu. Miasto było blisko od zablokowania możliwości budowy przez przejecie terenów po stoczni Nauta oraz całego "międzytorza". Developerzy już witali się z gąską a prominenci z magistratu wieszczyli pojawienie się gondol... Do dzisiaj jest źródłem problemów przez dopuszczanie pojawiania się "mieszkaniówki" w strefie buforowej obszaru przemysłowego.
        W czasie gdy miało wpływ na funkcjonowanie portu, nie było lojalnym partnerem...

        • 7 1

  • Brak Drogi Czerwonej... (2)

    ...to wielki wstyd dla władz rządowych,wojewódzkich i miejskich Gdyni

    • 26 0

    • Z wsrydem da się żyć a bez kasy już nie (1)

      • 3 0

      • były czasy, że z powodu tego wstydu

        strzelano sobie w łeb...

        • 3 1

  • Szczurek w tym temacie jest od 25 lat konsekwentnie bezradny

    bez jakiegokolwiek w swojej fatalnej prezydenturze przełożenia na jakikolwiek rząd rp.

    • 34 3

  • A po czerwonej drodze obiecanej przez pana premiera bedzie jechało milion polskich samochodow elektrycznych. (2)

    A w auatch elektrycznych bogaci Polacy jadacy do swoich apartamentow, bo ich, jak powiedział szef NBP, stac.

    • 18 9

    • (1)

      Rudy też obiecał i nic nie zrobił.

      • 3 7

      • Rudy, wraz z Hansem Klossem, wygrali II WS.

        • 2 4

  • #wojtekwszystkoobieca

    • 21 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej, studiów MBA oraz licznych programów w Harvard Business School i London Business School. Karierę zawodową rozpoczęła w 1993 r. w AT&T Bell Labs (dziś Lucent Technologies) jako projektant systemów informatycznych. Od 1995 r. pracowała w firmie PROKOM jako koordynator projektów. Od 1.01.2014 r. do 31.10.2015 r. była Prezesem...

Najczęściej czytane