• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: bukmacherzy obstawiają, że budowa ruszy do 2026 roku

Patryk Szczerba
4 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze". Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze".

Według analityków Betfan, firmy przyjmującej zakłady bukmacherskie, Gdynia doczeka się początku budowy Drogi Czerwonej w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Trasa nie zostanie jednak według nich oddana do użytku do 2028 r.



Droga Czerwona będzie tematem w najbliższej kampanii wyborczej w Gdyni?

Temat budowy Drogi Czerwonej rozpala wyobraźnię od lat.

Okazuje się na tyle ważny, że w ofercie bukmacherów pojawiły się zakłady, kiedy nowa droga powstanie.

Firma bukmacherska Betfan ocenia, że inwestycja wróci do obietnic przed kolejnymi wyborami parlamentarnymi.

Przebieg Drogi Czerwonej



Zdaniem bukmachera prace budowlane przy tej inwestycji ruszą w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Kurs na ten scenariusz wynosi 1.70, co oznacza niedużą wygraną, czyli dość wysokie prawdopodobieństwo.

Droga Czerwona, Port Zewnętrzny i Dolina Logistyczna



Według bukmachera Droga Czerwona nie zostanie jednak oddana do użytku do 2028 r. Jeśli ktoś jednak zdecydowałby się obstawić, że tak się stanie, to za każde postawione 100 zł ma szansę wygrać 450 zł.

Przy okazji analitycy firmy zakładają, że prawdopodobnie do końca 2028 r. nie zostanie oddany do użytku Port Zewnętrzny - nowy terminal w gdyńskim porcie.

Są sceptyczni także w temacie Doliny Logistycznej w Kosakowie, gdzie mają powstać magazyny, terminal kolejowy i parking centralny dla ciężarówek, czyli dodatkowe zaplecze dla portu w Gdyni. Trwa przetarg na plan rozwoju i koncepcję zagospodarowania przestrzennego.

Według analityków Betfan nie stanie się to w ciągu najbliższych pięciu lat. Kurs u bukmachera na to wynosi 1.22, a kurs na scenariusz, w którym Dolina Logistyczna powstanie do końca 2026 r., wynosi 3.50.

Deklaracje premiera ws. Drogi Czerwonej



Droga Czerwona: projekt utknął w miejscu



Przypomnijmy, że w ostatnim czasie za sprawą deklaracji premiera wydawało się, że Droga Czerwona będzie traktowana przez rząd priorytetowo.

W lipcu 2020 r. Mateusz Morawiecki ogłosił bowiem, że Droga Czerwona będzie częścią wielkiego, ogólnopolskiego programu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego - jako droga łącząca planowane inwestycje z portem. Odebrano to powszechnie jako szczęśliwy koniec dyskusji o finansowaniu tej inwestycji, wartej według różnych szacunków od 1,5 do 2 mld zł.

Tędy pobiegnie Droga Czerwona. Film z listopada 2020


W listopadzie tego samego roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia i władze miasta przedstawiły koncepcję przebiegu drogi. Tłumaczono wówczas: to był maksymalny krok, jaki samorząd mógł zrobić w sprawie budowy nowej trasy do portu.

Reszta, ale najważniejsza, bo dotycząca finansowania budowy trasy, miała należeć do władz państwa. Trzy miesiące później, w lutym tego roku, samorządowcy i przedstawiciele portu wysłali zapytanie do Ministerstwa Infrastruktury, w którym pytali o postępy prac nad Drogą Czerwoną.

List do premiera w sprawie Drogi Czerwonej



Od tamtego czasu nie poznaliśmy jednak żadnych konkretów. We wrześniu 2021 r. Przedstawiciele Rady Interesantów Portu Gdynia, związkowców oraz przedsiębiorstw zajmujących się spedycją, logistyką i transportem wysłali wraz z władzami Gdyni petycję do premiera Mateusza Morawieckiego, w której wnieśli, by przyspieszono prace nad projektem Drogi Czerwonej.

Pismo do premiera Morawieckiego ws. Drogi Czerwonej



W marcu pisaliśmy o zakładach przyjmowanych przez bukmacherów dotyczących budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Wówczas analitycy firmy STS zakładali, że realizacja potrwa dłużej niż do 2025 r., jak deklarują wykonawcy.

Miejsca

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • Poparcie lokalnych inicjatyw przez posłów i senatorów PiS (5)

    W głosowaniu nad ustawa metropolitalną pomorscy posłowie i senatorowie wybrani w ramach bolszewii rządzącej pokazali co myślą o interesach Pomorza.... Skoro więc ci "wybrańcy narodu (?)" nie popierają rozwoju Pomorza to na pewno nie-rząd żoliborskiego wodza, który raczej Pomorza nie lubi, również go nie wesprze. Szansa jest - po nowych wyborach, które PiS przegra!

    • 12 11

    • trójmiejskie samorządy pokazały, jaką mają wolę i zdolność współpracy (4)

      "wspólny bilet" jest papierkiem lakmusowym tych właściwości.
      Jakoś aglomeracja katowicka sobie z tym poradziła dużo wcześniej przez uzyskaniem statusu "metropolii".

      "Metropolia" w wydaniu trójmiejskim, to kolejna grzęda, na która mają ochotę przemieszczać się ci bardziej wybrani "wybrańcy". Stara metoda administracji aby się pozbyć zależności od elektoratu...

      No i co to za metropolia z trudem dobijająca miliona mieszkańców...

      • 2 0

      • może gdybyś spojrzał (a) szerzej .... (3)

        Weź pod uwagę, że metropolia to nie tylko Gdańsk i Gdynia z malutkim Sopotkiem, ale masa ludzi w ciągu miast od Pruszcza do Wejherowa. Fajnie byłoby promować taką aglomerację a nie tylko 3 miasta. Jakoś gospodarczo wszyscy akceptują dużą aglomerację, bo są z tego zyski ...

        • 0 0

        • ale jako "grzęda" (2)

          te suburbia są tylko masą wyborczą...
          Samorząd i gospodarka?
          Dobre sobie...

          • 2 0

          • Może miało być mądrze .... (1)

            .... ale nie do końca wyszło. Owszem Gdańsk i Gdynia są większe, ale nie są to naprawdę duże miasta. W związku z tym różnica pomiędzy nimi a sąsiednimi miastami nie jest tak duża. A skąd twierdzenie o masie wyborczej? Sprawdź wyniki wyborów - głosy rozkładają się bardzo podobnie ......

            • 0 0

            • miało być racjonalnie a wychodzi utopijnie

              Może i fajnie jest coś promować, sęk w tym, że nie o to tu chodzi...
              Jak już powiedziałem, faktyczne motywacje wychodzą przy każdym przedsięwzięciu, które trzeba przeprowadzić wspólnie. Natychmiast zaczyna się pałowanie i paternalizacja "prowincji" oraz wyszarpywanie kołdry...
              Przykładów aż nadto...
              Czym jest prowincja, pokazały losy Nordy i Związku Południowego. Pokazał stan wykluczonych ekonomicznie i komunikacyjnie miejscowości.
              Po prostu nie mam zaufania do takich inicjatyw, za którymi stoją znane z poglądów, interesów i "osiągnięć" twarze. Po owocach ich poznano.
              Śląsk pokazał, że potrafi współpracować i bez ustawy. Dla nich to była tylko wisienka.

              • 1 0

  • To taka jest Polska gospodarka, ze wynik jest jedynie wynikiem rachunku prawdopodobieństwa ?

    • 4 0

  • Tu nic nie trzeba obstawiać,to się po prostu wie.

    • 3 0

  • (7)

    Moim zdaniem będzie.....w 2045,celuję w lipiec.

    • 37 6

    • (6)

      myślisz, że Horała, Sellin, Arciszewska i Śniadek się wyrobią do tego czasu? na razie czmychnęli z placu budowy (są zdjęcia z listopada 2014 roku - to już 7 lat - a wystarczy nie kraść)

      • 4 1

      • (3)

        Horała teraz jest zajęty. Pilnuje łąki :-)

        • 7 0

        • (2)

          i slono liczy sobie za cieciowanie

          • 2 0

          • zazdrość (1)

            cię zżera...

            • 0 2

            • ty sie cieszysz ze twoi w trabe cie robia barani?

              • 1 0

      • (1)

        A to oni rządzą w Gdyni?Nie wiedziałem....

        • 0 5

        • a co ma projekt rządowy - finansowany w całości przez państwo.

          do włodarzy Gdyni?

          • 1 1

  • Droga czerwona

    Akurat w Gdyni jak się spojrzy na mapy google to w godzinach szczytu prawie każda trasa jest czerwona

    • 14 0

  • Czy można obstawiać remont ul. Budowlanych w Gdańsku? (6)

    Pierwszy artykuł o tym, że trzeba uzbroić się w cierpliwość był w 2017 roku.

    • 65 5

    • raczej w 2016 (3)

      Artykuł "Ul. Budowlanych będzie szersza za rok" 21 czerwca 2016 (artykuł sprzed 5 lat) (153 opinie) autor: Maciej Naskręt,
      Później co jakiś czas artykuły w stylu "za rok pojedziemy szerszą ul. Budowlanych"

      • 8 1

      • Ale po co? (2)

        Wszystkie 5 firm przy tej ulicy ma się dobrze. Mieszkańcy Gdańska tamtędy nie jeżdżą.

        • 5 7

        • A może po to, ze ta ulica łączy 2 główne arterie w Gdańsku - kartuską ze słowackiego?

          Tymi ulicami nie jeździ żaden Gdańszczanin i gdy jest korek na obwodnicy nigdy nie próbuje uciekać z obowodnicy przez Matarnię do ulicy Kartuskiej.

          • 3 1

        • Jestem kurierem i jeżdżę tamtędy codziennie

          • 3 2

    • Miała być gotowa na EURO2012 ;-)

      • 7 3

    • Przeczytaj wszystkie to sie dowiesz

      • 3 0

  • (1)

    Prędzej port zostanie zamkniety i na jego miejscu pojawi się patodeweloperka niż powstanie tam jakaś droga.

    • 14 1

    • spoko. Koralkiewicz załatwi.

      • 1 0

  • Zupełnie nie rozumiem (1)

    jak ta niby droga czerwona miałaby przebiegac od węzła ofiar grudnia w kierunku morza. Będzie niepotrzebnie dublowac obie jezdnie ul. Polskiej?

    • 2 7

    • Człowieku! nic nie będzie dublować bo nigdy nie powstanie.

      to tylko ściema szczura- taka trutka wyborcza bo kiełbasą tego nazwać już się nie da

      • 2 2

  • Prędzej pociągi z Kartuz do Sierakowic pojadą niż ta Droga powstanie.

    • 11 0

  • Ta droga

    Powinna byc obok wisnkewskiego...inaczej nie ma sensu powinna zaczynac sie lub laczyc w okolicach ulicy slaskiej lub dworca gdynia glowna by polaczyc droge rozowa i nad torami wychodzic za shellem na wisniewskiego plus od polskiej np od nowo powstalego terminala promowego laczyc z morska i droga rozowa zawsze to alteratywa nawet dla tirow by nie jechac zima do estakady gdy zablokuje sie obwodnnica tylko odrazu uciekac miastem ale kto o tym mysli nikt...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk ekonomicznych. Pracował w Stoczni Gdynia pełniąc funkcję m.in.: doradcy zarządu, dyrektora biura zarządu, pełnomocnika zarządu ds. restrukturyzacji stoczni oraz członka zarządu. W 2005 roku był doradcą Sekretarza Generalnego CESA z siedzibą w Brukseli. W latach 2002-2004 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim i w Sopockiej Szkole Wyższej w okresie 2003-2009. Potem...

Najczęściej czytane