• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Czerwona: bukmacherzy obstawiają, że budowa ruszy do 2026 roku

Patryk Szczerba
4 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze". Droga Czerwona ma odciążyć estakadę Kwiatkowskiego i dać bezpośrednie połączenie z portem w Gdyni. Na razie pozostaje inwestycją "na papierze".

Według analityków Betfan, firmy przyjmującej zakłady bukmacherskie, Gdynia doczeka się początku budowy Drogi Czerwonej w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Trasa nie zostanie jednak według nich oddana do użytku do 2028 r.



Droga Czerwona będzie tematem w najbliższej kampanii wyborczej w Gdyni?

Temat budowy Drogi Czerwonej rozpala wyobraźnię od lat.

Okazuje się na tyle ważny, że w ofercie bukmacherów pojawiły się zakłady, kiedy nowa droga powstanie.

Firma bukmacherska Betfan ocenia, że inwestycja wróci do obietnic przed kolejnymi wyborami parlamentarnymi.

Przebieg Drogi Czerwonej



Zdaniem bukmachera prace budowlane przy tej inwestycji ruszą w ciągu pięciu lat - do końca 2026 r. Kurs na ten scenariusz wynosi 1.70, co oznacza niedużą wygraną, czyli dość wysokie prawdopodobieństwo.

Droga Czerwona, Port Zewnętrzny i Dolina Logistyczna



Według bukmachera Droga Czerwona nie zostanie jednak oddana do użytku do 2028 r. Jeśli ktoś jednak zdecydowałby się obstawić, że tak się stanie, to za każde postawione 100 zł ma szansę wygrać 450 zł.

Przy okazji analitycy firmy zakładają, że prawdopodobnie do końca 2028 r. nie zostanie oddany do użytku Port Zewnętrzny - nowy terminal w gdyńskim porcie.

Są sceptyczni także w temacie Doliny Logistycznej w Kosakowie, gdzie mają powstać magazyny, terminal kolejowy i parking centralny dla ciężarówek, czyli dodatkowe zaplecze dla portu w Gdyni. Trwa przetarg na plan rozwoju i koncepcję zagospodarowania przestrzennego.

Według analityków Betfan nie stanie się to w ciągu najbliższych pięciu lat. Kurs u bukmachera na to wynosi 1.22, a kurs na scenariusz, w którym Dolina Logistyczna powstanie do końca 2026 r., wynosi 3.50.

Deklaracje premiera ws. Drogi Czerwonej



Droga Czerwona: projekt utknął w miejscu



Przypomnijmy, że w ostatnim czasie za sprawą deklaracji premiera wydawało się, że Droga Czerwona będzie traktowana przez rząd priorytetowo.

W lipcu 2020 r. Mateusz Morawiecki ogłosił bowiem, że Droga Czerwona będzie częścią wielkiego, ogólnopolskiego programu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego - jako droga łącząca planowane inwestycje z portem. Odebrano to powszechnie jako szczęśliwy koniec dyskusji o finansowaniu tej inwestycji, wartej według różnych szacunków od 1,5 do 2 mld zł.

Tędy pobiegnie Droga Czerwona. Film z listopada 2020


W listopadzie tego samego roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia i władze miasta przedstawiły koncepcję przebiegu drogi. Tłumaczono wówczas: to był maksymalny krok, jaki samorząd mógł zrobić w sprawie budowy nowej trasy do portu.

Reszta, ale najważniejsza, bo dotycząca finansowania budowy trasy, miała należeć do władz państwa. Trzy miesiące później, w lutym tego roku, samorządowcy i przedstawiciele portu wysłali zapytanie do Ministerstwa Infrastruktury, w którym pytali o postępy prac nad Drogą Czerwoną.

List do premiera w sprawie Drogi Czerwonej



Od tamtego czasu nie poznaliśmy jednak żadnych konkretów. We wrześniu 2021 r. Przedstawiciele Rady Interesantów Portu Gdynia, związkowców oraz przedsiębiorstw zajmujących się spedycją, logistyką i transportem wysłali wraz z władzami Gdyni petycję do premiera Mateusza Morawieckiego, w której wnieśli, by przyspieszono prace nad projektem Drogi Czerwonej.

Pismo do premiera Morawieckiego ws. Drogi Czerwonej



W marcu pisaliśmy o zakładach przyjmowanych przez bukmacherów dotyczących budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Wówczas analitycy firmy STS zakładali, że realizacja potrwa dłużej niż do 2025 r., jak deklarują wykonawcy.

Miejsca

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Co z OPAT?

    • 4 1

    • jak na Zachodzie

      bez zmian...

      • 2 0

  • Wbrew pozorom to nie jest durny pomysł w szczególności w przypadku inwestycji w mieście Gdynia, czyli obstawianie czy potencjalna inwestycja będzie zrealizowana czy tez nie i pozostanie w zwyczajowej sferze planów i wizualizacji..w normalnych warunkach i rzeczywistości powinno to być uznane za absurd.

    • 4 0

  • Tunel

    Nie miasto gdynia zacznie od budowy tuneli pod przejazdami.

    • 9 1

  • Ciekawe ile stawiaja na obwodnice witomina

    Pewnie pierwszy kwartał 2051.

    • 10 1

  • A może...

    ...obstawiać, do którego roku panowie Szczurek i Łucyk będą "rządzić " w Gdyni.

    • 10 1

  • Morawiecki obiecał i serio ktokolwiek w to uwierzył? (6)

    • 35 9

    • (1)

      Tusk też obiecał i 2 razy wykiwał ludzi.

      • 10 11

      • I to jest usprawiedliwienie zaniechan piS-u???

        • 3 2

    • W normalnych czasach ... (1)

      powiedziałbym pytanie retoryczne.... Ale patrząc na rządzących dzisiaj i elektorat, który dokonał takiego wyboru to już nie jestem pewny... Widocznie nie widzą, że Pinokiu nos rośnie - 500+ wyłączyło logikę i myślenie... do reszty :D

      • 8 2

      • ceny w sklepach szybko elektorat otrzeżwią

        już z 500+ została już nawet nie połowa wartości z 2015r.

        • 7 0

    • 40% społeczeństwa (1)

      • 8 0

      • morawiecki mówił, że z czechami ws turowa wszystko ma już ugadane

        a tu się okazuje że żadnego telefonu z polski - to czeski premier nie odbierał, ... mało tego w czechach od kilku lat nie było polskiego ambasadora...
        na rozprawę przed sądem TSUE też pojechali nie przygotowani nic a nic, z pustą gębą - "bo co nam czesi mogą..."

        • 10 1

  • Czy budowa dróg to teraz wyścigi konne ?

    • 3 0

  • Szanowna redakcjo

    bukmacherzy nie mają zielonego pojęcia, kiedy powstanie Droga Czerwona. Najczęściej tego typu zakłady są wyceniane za pomocą algorytmu, który dostosowuje ceny na podstawie poprzednich zawartych zakładów (tzw. bounded loss pricing). Analitycy co najwyżej inicjują wstępne kursy, ale one są zwykłym zgadywaniem.

    W praktyce, taki kurs ma szansę być miarodajny, jeżeli dużo osób obstawia ten sam zakład. (Śmiem powątpiewać).

    • 4 0

  • Gdynia upada (4)

    nowe biurowce na Kieleckiej i kolo stadionu Rugby stoją puste i juz są zwiastunem upadku tego miasta. Port Zewnetrzny - nie powstanie, Droga Czerwona - nie powstanie, Lodowisko - nie powstanie, Basen - nie powstanie, Polanka Redlowska - klepisko, ...powstaną nowe bloki kolo Riviery, nic wiecej. To miasto upada na naszych oczach. Trzeba wywalic Samorzadnosc z referatu! Tylko nowa sila oddolna, Pis i Po - won!

    • 47 3

    • (1)

      Dziwne, że w niewykończonych biurowcach nie ma jeszcze firmy. Niecodzienna sytuacja. Droga Czerwona i Port Zewnętrzny to nie są inwestycje zależne od miasta. Reszta zgoda.

      • 2 3

      • są zależne

        W negatywnym znaczeniu. Miasto było blisko od zablokowania możliwości budowy przez przejecie terenów po stoczni Nauta oraz całego "międzytorza". Developerzy już witali się z gąską a prominenci z magistratu wieszczyli pojawienie się gondol... Do dzisiaj jest źródłem problemów przez dopuszczanie pojawiania się "mieszkaniówki" w strefie buforowej obszaru przemysłowego.
        W czasie gdy miało wpływ na funkcjonowanie portu, nie było lojalnym partnerem...

        • 7 1

    • ale mamy za to lotnisko na którym nie ma kolejek. Takie nowoczesne, amerykańskie, szkoda.

      • 6 2

    • Przecież nowe biurowce dopiero co oddają do użytku i dzierżawcy jeszcze nie zdążyli się do nich przenieść

      • 1 4

  • Brak Drogi Czerwonej... (2)

    ...to wielki wstyd dla władz rządowych,wojewódzkich i miejskich Gdyni

    • 26 0

    • Z wsrydem da się żyć a bez kasy już nie (1)

      • 3 0

      • były czasy, że z powodu tego wstydu

        strzelano sobie w łeb...

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane