- 1 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (77 opinii)
- 2 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (112 opinii)
- 3 Terminal instalacyjny. Budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku (6 opinii)
- 4 Rozpoczęto budowę promu dla Norwegów (59 opinii)
- 5 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (11 opinii)
- 6 Zmiany w Grupie Baltic. Jest nowy zarząd (50 opinii)
Dwóch chętnych na Polską Żeglugę Bałtycką
Dwie firmy chcą kupić akcje Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Polferries. Do Ministerstwa Skarbu Państwa wpłynęły oferty od spółek Żegluga Polska ze Szczecina oraz Swedish House Ltd z Warszawy. Statki spółki PŻB pływają między innymi na trasie Gdańsk - Nynäshamn. Spółka posiada w Gdańsku biuro sprzedaży oraz zarządza bazą promową.
W lipcu 2011 roku MSP wystosowało zaproszenie do negocjacji w sprawie nabycia maksymalnie pakietu 9.516.230 sztuk akcji imiennych zwykłych o wartości nominalnej 10 zł każda. Stanowią one 91,64 proc. kapitału zakładowego spółki.
Żegluga Polska wchodzi w skład grupy Polskiej Żeglugi Morskiej. Jest armatorem promów pływających ze Świnoujścia do Ystad i Trelleborga pod marką Unity Line. Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z największych w Europie. Przedsiębiorstwo posiada 76 statków o łącznej nośności 2,5 mln dwt., w tym masowce, siarkowce oraz promy.
Swedish House Ltd to spółka, której właścicielem jest Jan Niezwiestny, biznesmen prowadzący rozległą działalność w Szwecji. Niezwiestny stał się bohaterem kilku artykułów prasowych kiedy okazało się, że spędzał wakacje w pensjonacie "Rybitwa" we Władysławowie w tym samym czasie co Aleksander Kwaśniewski i agent KGB, Władimir Ałaganow. Niezwiestny już w latach 90. starał się o zakup kontrolnego pakietu spółki PŻB.
Obecnie Polska Żegluga Bałtycka eksploatuje trzy promy: m/f "Scandinavia", m/v "Baltivia" i m/f "Wawel". Spółka dysponuje siecią trzech własnych Morskich Biur Podróży w największych miastach Polski - Warszawie, Szczecinie i Gdyni. Oferują one nie tylko bilety promowe linii Polferries, lecz także bilety innych przewoźników promowych.
Baza promowa zarządzana przez PŻB Polferries znajduje się w Gdańsku przy ul. Przemysłowej 1 . Ruch pasażersko-samochodowy obsługują dwa promy, które zapewniają codzienne połączenie do Nynäshamn w Szwecji. Rejs trwa 18 godzin na trasie o długości 283 mil.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (30) 3 zablokowane
-
2011-08-23 17:48
Kupią RUSKI -tak samo jak czekaja na LOTOS
nic nowego - nam sie nie oplaca bo mamy rząd z PO ! czyli mahloje oszustwa i matactwa - takie ze juz sie nie da wsadzic rodziny na wysokie stanowiska !!!! IDZCIE LUDZIE NA WYBORY -a jak nie to NAPISZCIE LUBIE TO - bo tylko na fb mozna lubic zlodzieji!
- 8 2
-
2011-08-23 18:09
Zdęcie...
...co najmniej sprzed 6-8 lat!!! Wstyd redakcjo!!!!
- 2 2
-
2011-08-23 18:22
100% własność skarbu państwa (1)
a pływają pod obcą banderą , czyli minister Rostkowski unika płacenia podatków w PL
- 13 2
-
2011-08-24 19:42
Właśnie, o co tu chodzi ? Skarb Państwa sam unika swoich podatków ???
- 0 0
-
2011-08-23 19:55
Jak byście nazwali gosPOdarza, (1)
który sprzedaje własny dobytek ?
- 7 6
-
2011-08-23 20:08
Bankrut. :/
Nie chce mi się uzasadniać dlaczego...po prostu czytam pomiędzy wierszami...
- 3 0
-
2011-08-23 20:25
ludzie otrzeźwiejcie wreszcie-sprzedają Polskę!
wywalić ten rząd w najbliższych wyborach!!!!
- 6 5
-
2011-08-23 20:54
dlaczego?! (2)
nie ma z 3miasta rejsów do Talina, Rygi, Kłajpedy, Sankt Petersburga, Sztokholmu????? Przecież wielu z nas z pewnością z chęcią by się w taki rejs wybrało, DLACZEGO?
- 5 6
-
2011-08-23 22:44
bo nikt by tam nie pływał. Na kazdy kierunek zwołaj: 250 000 pasażerów, 100 000 osobów i 100 000 naczep, a wtedy linia powstanie od reki.
- 5 0
-
2011-08-24 09:14
Przecież prom pływa do Nynashamn
która jest 60 km od Sztokholmu. Jest dogodne połączenie kolejowe i drogowe ze Sztokholmem - znacznie szybsze niż lawirowanie promu w szkierach pomiędzy wysepkami.
- 3 0
-
2011-08-24 10:51
powinni przywrócić
żeglugę śródlądową - miłoby było popłynąć sobie w górę wisły do stolycy
- 4 1
-
2011-08-24 20:24
ja
pisza w innym artykule ,ze załodze nalezy sie 15 procent udziałow PŻB ,tylko ze załogi zwolnili!z tych ludzi wiekszość przzepracowała tam ponad 20 lat! tak PO potraktowało załogi polskich przedsiuębiorstw!!!!!!!!!!!!!!
- 3 1
-
2012-01-10 13:40
dobrze
Nareszcie jakis ruch ktory pozwoli konkurowac ze stena bo jak dalej pojdzie to stena wykupi wszystko gangsterzy z branzy zlomowej bez zadnej kontroli w szwecji i polsce.Robia co chca - niech sie rozlicza z stocznia za dwa promy bo schody im nie pasowaly ,za wysokie o5 milimetrow itak caly statek.Podasz reke to patrz czy ja jeszcze masz. jurek
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.