• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięciu chętnych na gdyński terminal masowy

Robert Kiewlicz
26 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Jak twierdzi zarząd gdyńskiego portu terminal masowy jest bardzo dobrze przygotowany do prywatyzacji. Jak twierdzi zarząd gdyńskiego portu terminal masowy jest bardzo dobrze przygotowany do prywatyzacji.

Dziewięciu inwestorów jest zainteresowanych zakupem udziałów w Morskim Terminalu Masowym w Gdyni. Zarząd nie ujawnia nazw spółek wiadomo jednak, że są to firmy europejskie. Zarówno spółki krajowe jak i zagraniczne. Zarząd Morskiego Portu Gdynia ma zamiar sprzedać 100 proc. udziałów w terminalu.



Jak twierdzi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia zobacz na mapie Gdańska, wszystkie firmy to poważni i godni zaufania inwestorzy.- Jestem pewny, że proces prywatyzacji zakończy się sukcesem. Terminal jest dobrze przygotowany do prywatyzacji - mówi Jarosiński. - Przed inwestorami jest jednak jeszcze długa droga.

Mają oni teraz czas na zapoznanie się z dokumentami spółki, zadawanie pytań dotyczących kondycji firmy, oraz spotkania z zarządem.Następnie zostanie wybrany jeden z inwestorów, który rozpocznie oficjalne negocjacje ze związkami zawodowymi.

Związki zawodowe działające na terenie Morskiego Terminalu Masowego narzekają jednak na sposób w jaki prywatyzacja jest przeprowadzana.- O niczym nie jesteśmy informowania, zarząd trzyma wszystko w tajemnicy - mówi Kazimierz Waldowski, przewodniczący NSZZ "Solidarność" Portu Gdynia.- Liczymy jednak na inwestora, który przede wszystkim zapewni zapewnieni obecnych miejsc pracy i wzrost zatrudnienia w przyszłości oraz zagwarantuje pracownikom wzrost zarobków.

Waldowski zapewnia, ze związki poprą każdego inwestora, który będzie miał konkretną i poważną ofertę rozwoju spółki. - Nie pozwolimy na takie cyrki jakie miały miejsce przy prywatyzacji Stoczni Gdynia - zapewnia związkowiec.

Morski Terminal Masowy Gdynia usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego i posiada bezpośrednie połączenie z systemem komunikacji kolejowej i drogowej. Pełni rolę terminalu uniwersalnego, świadcząc usługi przeładunkowe, składowania, big-bagowania i sortowania wszelkich ładunków masowych występujących w obrocie portowo - morskim.

Terminal pracuje 24 godziny na dobę i oferuje obsługę: węgla i koksu, zbóż i pasz, rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych, w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych oraz drobnicy.

Miejsca

Opinie (41) 4 zablokowane

  • Kocham to miasto!!! (2)

    Fajnie, jeżeli uda się kupić Terminal:)
    PS: precz ze związkami zawodowymi !

    • 48 11

    • Mnie wkur..ją parkometry,

      za co je kochać? Po prostu mieszkam.

      • 4 5

    • Kto daje te minusy?

      Zazdrośniki jakieś !

      • 4 2

  • Ja też jestem chętny na zakup terminalu (4)

    Tylko nie mam tyle kasy :)

    • 16 3

    • do wujcia (1)

      daj ile możesz

      • 2 0

      • Wspomoże

        dobrym słowem. Moze być?

        • 2 0

    • a ja mam dość kasy.. i właśnie dlatego coś takiego mnie nie interesuje.

      • 1 0

    • zapisz się do by żyło się lepiej
      dwie wizyt na cmentarzu
      jedna na stacji benzynowej
      i po kłopocie

      • 1 0

  • ...

    To może od razu dajmy sobie spokój z prywatyzacją. Jak związkowiec wypowiada się, że oczekuje "rozwoju spółki" to oznacza tylko jedno - kłopoty. Panowie już pewnie grzeją koryto do którego mają nadzieję się dorwać po prywatyzacji. I jeszcze durne pretensje, że nie są o niczym informowani. A po co związki mają być o tym informowane? Czy Pan związkowiec ma jakiekolwiek pojęcie o temacie prywatyzacji? Czy jego widzenie świata ogranicza się to zarobków?
    Trzymać tą ciżbę jak najdalej od decyzji biznesowych.

    • 21 6

  • Krajowe i zagraniczne,

    i może kupią albo nie kupią, inni poprą a może nie poprą. A okaże się, że nikt nic nie kupi.

    • 2 4

  • Gdyby to był artykuł o gdańskim terminalu to

    tytuł brzmiał mniej więcej tak:
    Rozsprzedają majątek gdańszczan. Skandal

    • 6 13

  • A nie lepiej, żeby deweloper zabudował apratamentami? (3)

    No bo Gdynia MUSI się "rozwijać"! Molo Rybackie (Dalmor) właśnie w tak najinteligentniejszy sposób będzie się rozwijać!

    • 5 15

    • Tak jest wszędzie (2)

      Na całym świecie funkcje przeładunkowe są wypierane z centrum miasta, nowe terminale buduje się gdzieś dalej. W Basenie Prezydenta powinny powstać mariny, najlepiej ze dwie. Zarządzane przez prywatne firmy, konkurencyjne dla tej miejskiej. Takiego "burdelu" jak w gdyńskiej marinie nie widziałem dawno, nawet w Europie wschodniej!

      • 4 1

      • Zgadzam się z tym burdelem w marinie.

        Marinę można było rozszerzyć o obszar znajdujący się naprzeciwko akwarium. Takie plany powstały już przed wojną. No ale miasto postawiło na wariant oszczędnościowy i po prostu przedłużyło falochron do plaży, co zagraża bezpieczeństwu żeglugi i drastycznie ogranicza głębokość na podejściu.
        Marina powinna być zarządzana przez prywatne firmy. Co ma GOSIR do żeglarstwa? Przecież oni nawet nie wiedzą jak wygląda jacht.

        • 0 0

      • nikt nie zbuduje nowego portu w Gdyni, skoro stary wciąż działa.

        Idiotyzmem jest budować w porcie wieżowce. A co potem? Budować nowy port w innym miejscu? Gdzie? Kto za to zapłaci? Po co?

        • 1 0

  • Ponoć to inwestorzy z Kataru ;)

    • 8 4

  • Te związki zawodowe brzmią jak Władek Gomułka.

    Pan Kazimierz powinien jeszcze trzaskać butem niczym Chruszczow w sprawie Kuby i będzie jeszcze weselej. PRL bis w czasach kapitalizmu i wolnego rynku.

    • 17 3

  • A na kontrole biletów w zkm tylko jeden chętny był !!!!!!!!

    a do zarobienia grube miliony.

    gdzie jest CBA ???

    • 10 3

  • (2)

    Renome Lisickiego i adamowicza powinno cba prześwitlić za Renome

    • 15 4

    • Ci panowie chyba nie są w typie agenta Tomasza.

      • 1 1

    • Nienawidzę Renomy, firm, pracowników.

      Zakwestionowali mój bilet...
      Skasowałem w Sopocie Głównym wybiło mi za małlo cyferek, byłem pod PRZEMOŻNYM wpływem 2 PIW i moje tłumaczenie zdało się na NIC.
      bilet skasowałem, mandat dostałem
      Precz z renomą...

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane