• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa zapowiada koniec problemów z fakturami

DŁ/KFP
1 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania. Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania.

Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.



Czy dotyczyły cię opóźnienia związane z fakturami firmy Energa?

Część odbiorców prądu nie otrzymywała rachunków od kilkunastu miesięcy. Niektórzy czekali na nie od 2014 roku. Do jednych faktury nie docierały, u innych znajdowały się po pół roku, a kwoty na nich widniejące wydawały się dosyć przypadkowe. Nierzadko przekraczały one miesięczne dochody klientów energetycznego potentata.

Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.

- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd

Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek. Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek.
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.

Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.

- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
DŁ/KFP

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Zobacz także

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • To jest joke

    • 4 0

  • Masakra +żenada (1)

    Mnie "odczytali" nr licznika jako stan. Odkręcić to kosztowało mnie rok nerwów, liczniki niby zdalne ale ciecia wysyłają, który w dodatku nie umie dokonać odczytu. Później udowodnienie, ze jest jak mówię zajęło mi rok!!! A wystarczyło wysłać fachowca co UMIE przeczytać nowy licznik!

    • 41 0

    • energa

      Miałam to samo tylko ,że to ja omyłkowo wbiłam w rozliczeniu rzeczywistym numer licznika ,pisze że się można z tego wycofać jednak to nie jest prawdą gdy wskazanie jest wyższe niż faktyczny pobór. Wyjaśnienia ,kary , chyba 11 tych samych odpowiedzi od operatora w końcu zapłaciłam im te 2500 z góry bo miałam dość nie kompetencji i wrażenia, że rozmawiam z robotami . Sprawę wygrałam po 8 miesiącach zwrócono mi 40 zł kary za nie terminową wpłatę. To że była nadpłata z mojej strony na pół roku cisza:( Od tego czasu sprawdzam wszystko 5 krotnie .

      • 2 0

  • Największa , faktycznie monopolistyczna instytucja energetyczna

    zatrudnia jakieś informatyczne łamagi (czytaj kolesi) za wielkie (również moje) pieniądze i LATAMI nie potrafi wyjść z bałaganu. W mojej rodzinie zdarzyły się wszystkie możliwe "wtopy" : brak przysyłania faktur przez ROK , opóżnienia listów z fakturami (oczywiście,oczywiście - musiałem zapłacić odsetki za nie swoje opóżnienie) , błędne odczyty liczników , brak terminowego przesłania faktury elektronicznej na "energa24.pl" , a nawet jakieś bezpodstawne sms-owe "Upomnienia" o braku realizacji płatności. Gdyby w mojej firmie doszło do takich zaniedbań , to z tych "pracowników" nie zostałby kamień na kamieniu - a tu tylko powyższy Artykuł pełen samozadowolenia. Po prostu ręce opadają...

    • 16 0

  • Mierne firmy informatyczne

    znajomków. Z ustawionymi przetargami.

    • 11 1

  • a kto odpowie za te zaniedbania? to się w głowie nie mieści, odpowiedzialność społeczno-kliencka

    za czyjąś decyzję o wyborze systemu informatycznego za tyle milionów!!!!
    przecież w normalnej firmie to się myśli, robi wymogi do takich systemów, testuje, weryfikuje itd, a tu???!!!

    • 9 0

  • Sprawdzqm sobie fakture w systemie energi i na zadna makulature nie czekam

    • 1 5

  • Ręce opadają

    Faktury nie przychodziły, a noty odsetkowe z karą tak. Jak się upomniałem o fakturę , to Pani z BOK odpowiedziała: "...fakturę wysłaliśmy i to jest Pana problem, że jej Pan nie ma...", Poczta też ręce "umyła" ,"...jakbyśm dostali to byśmy dostarczyli...' odpowiedź Pani Naczelnik.
    Musiałem odwiedzić dwa Urzędy pocztowe, BOK Energa, i napisać dwa pisma wyjaśniające. Na sam koniec dowiedziałem się "...proszę Pana tam pracują tylko ludzie..." i że faktycznie nie jestem WIELBŁĄDEM!!!

    • 27 0

  • janus

    Daniel pozdrów Pcim i szczególnie Stróżę

    • 6 0

  • Skandal!!!! (1)

    Powinni wyrzucić tez z pracy niekompetentnych pracowników. Pół roku walczyłam z nimi, bo najpierw chcieli mi zwrócić "nadpłatę" w wysokości 2400, po sprawdzeniu licznika okazało się, ze.jest źle spisywany. Docelowo dopłaciłam 1600pln. Okazało się, że pan źle licznik spisuje. Teraz sama podaję stan i mam pewność, że odczyt jest prawidłowy

    • 14 0

    • nie nie

      Niekompetetni pracownicy to siedzą na kier.stanowiskach!
      I może zatrudniaja ,panienki ,,prostytutki,, na inne stanowiska bez kompetencji!
      ,,Bo on jest szef!,,
      Należało by zreflektowac od formie co to za towarzystwo tam siedzi!
      Tam widomą i gomira est! Piją ,bawią sie , wycieczki tel sluzb,samichodziki, bonusiki!
      Myślicieli za Kogo?!? sie bawio!

      • 2 0

  • Zaniedbania?

    Średnia faktura 80-90 pln. Ostatnia 14.785,87 pln. Zaniedbania? To suma faktur z ostatnich 17 lat!!! Tak to można robić "biznes".

    • 22 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej ( 1995 r.), Francusko-Polskich Podyplomowych Studiów Bankowości i Finansów ( 1995 r.), Podyplomowych Studiów Podatkowych (2001 r.), Podyplomowych Studiów Menedżerskich - Executive MBA (2010 r.) organizowanych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menadżerów i Rotterdam School of Management Erasmus University. Karierę zawodową rozpoczynał w 1995 najpierw w Dziale finansowym Danone Polska Sp. z...

Najczęściej czytane