• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

G6 Alliance oficjalnie potwierdza rezygnację z zawinięć do Gdańska

Robert Kiewlicz
28 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Gdański terminal kontenerowy DCT rozładowuje największe, mieszczące do 15 tys. TEU kontenerowce. Gdański terminal kontenerowy DCT rozładowuje największe, mieszczące do 15 tys. TEU kontenerowce.

Przewoźnicy skupieni w G6 Alliance oficjalnie potwierdzili rezygnację z zawinięć do Gdańska. Powodem są trudności z zarezerwowaniem terminów zawinięcia do gdańskiego terminalu DCT.


Od tego roku terminal DCT Gdańsk miał zostać połączony z wiodącymi portami azjatyckimi w ramach Pętli 3 nowego serwisu G6 obejmującego APL, Hapag Lloyd, Mitsui OSK Line, OOCL, NYK oraz Hyundai Merchant Marine. Gdańsk miał być obsługiwany w ramach serwisu: Szanghaj - Ningbo - południowe Chiny - Singapur - Tangier - Rotterdam - Bremerhaven - Gdańsk - Goeteborg - Rotterdam - Dżudda - Singapur - południowe Chiny - Hong Kong - Szanghaj.

Sześć największych linii kontenerowych na świecie powołało do życia porozumienie G6 Alliance w grudniu 2011 roku. Natomiast 27 lutego 2012 roku odbyło się w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk SA spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line). Na spotkaniu ustalono, że już w połowie kwietnia 2012 roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska.

Transport kontenerowy zyskuje w Polsce coraz większa popularność, co znajduje potwierdzenie w liczbach. DCT w Gdańsku przeładował 650 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych) w 2011 roku, czyli o ponad 200 tys. TEU więcej niż w roku 2010. Aktualnie terminal zdolny jest do przeładowania 1 mln TEU. W ciągu najbliższych kilku lat planuje czterokrotnie powiększyć zdolności przeładunkowe. Rozbudowywany jest także Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni (BCT). Wartość inwestycji, której zakończenie przewidziano w 2015 roku, oszacowano na 153 mln zł.

Gdański Terminal Kontenerowy DCT ma 47 proc. udziałów w przewozach kontenerów w polskich portach, natomiast Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni 27 proc BCT, zaś Terminal Kontenerowy w Gdyni GCT 18 proc.

Miejsca

Opinie (31) 1 zablokowana

  • Bo DCT nie jest dla nich . (1)

    Bo DCT nie jest dla nich .

    • 7 16

    • Tesknię za dawnymi czasami

      Znakomity dziewiętnasty wiek posiadał taką przewagę nad czasami późniejszymi, że głupi ludzie nie umieli wtedy pisać ;)

      • 23 0

  • a co się będą drobnicą zajmować

    niech mniejsi się bawią w dziesięciu armatorów po 3 kontenery

    • 7 17

  • Zapraszamy do Gdyni :) (3)

    Tutaj z chęcią was przyjmiemy :D

    • 33 20

    • Tylko miejsca na placu wam JUŻ brakuje :P

      • 8 3

    • Wy baaardzo chętnie przejmujecie wszystko co GDAŃSKIE i SOPOCKIE.

      Szczególnie drużyny sportowe. Taki robak nazywa się PASOŻYT.

      • 9 3

    • elo - jakbys choć trochę sie orientował w tematach portowych to byś nie pie... głupot

      ten wasz gdyński PR tak ci zamulił łeb ze piszesz byle pisac, bzdury o Gdańsku i peany o Gdyni.
      Ci wszyscy armatorzy pływają właśnie do BCT wiec nie ma kogo przyjmować bo oni to są tam od wielu lat (tylko OOCL przyszedł z GTK stosunkowo niedawno)

      • 7 1

  • G (2)

    artykuł jak artykuł - ale autor nie zadał sobie trudu, aby zwentylować odpowiednio temat. Czy nie wydaje Wam sie dziwne, ze wpierw DCT potwierdza przyjecie statkow G6 na terminal, a w momencie odpalenia pierwszego statku w Shanghaju podaje, ze jednak sie wycofuje? co to ma wspolnego z odpowiedzialnoscia w biznesie? czy autor wie, ze DCT nie byl zupelnie przygotowany na przyjecie tych statków pod wzgledemy IT?
    G6 twierdzilo, ze ich statki będą wchodzic w niedziele w poludnie a wychodzić w poniedziałki w południe - czy KTOKOLWIEK rozumny wierzył w te zapewnienia, skoro 15 tys TEU statek, z 1 cargo listą od Maerska robią ponad 3 dni??

    no i jakie to 6 najwiekszych linii kontenerowych na swiecie - zgodnie z moimi informacjami, pierwsza 3 to Maersk/MSC/CMA-CGM.... o czym autor myslał, pisząc ten artykuł???

    • 60 5

    • @ G

      A zdajesz sobie sprawie ze G6 mialo informacje od DCT ze moze byc klopot z terminowa obsluga statku ZANIM on jeszcze wypłynął z SGH?

      • 2 0

    • Obecnie statki są zaczynane w środę ok godziny 18 a kończone w piątek popołudniu....
      W pierwszej kolejności sprawdź dokładnie to co chcesz napisać a nie podajesz fałszywe informacje....

      • 2 0

  • To koniec DCT jako wiarygodnego partnera ? (1)

    • 20 17

    • a czy byl kiedys wiary godny?

      • 1 2

  • A co dogadali się z MAERSKIEM na wyłączność...??? (1)

    gorzej jak wiatr powieje w innym kierunku...wtedy DCT zostanie w ciemnej d..ie

    • 31 6

    • i to by bylo najlepsze rozwiazanie

      • 0 2

  • Trudności z rezerwacją? Czyli DCT może obsłużyć jednego armatora? (2)

    czyli wystarczy, że wpłynie duży oceanik raz na tydzień i DCT się nie wyrabia i nie obsłużą innego statku? To jak to jest z ich wydajnością? Śmiechu warte, taki "wielki' terminal

    • 29 7

    • (1)

      Kolega ma problemy z czytaniem tekstu z zrozumieniem....

      "Powodem są trudności z zarezerwowaniem terminów zawinięcia do gdańskiego terminalu DCT."

      • 1 3

      • a nie rozumiesz, że trudność z rezerwcją polega na tym, że:

        a) nie mają wolnych suwnic od środy wieczór do piatku wieczór (robią oceaniki Maerska)
        b) jak wpłynie drugi statek to mogą go robic wyąłcznie sob-wt, i to jeszcze nie jest pewne bo są jakieś pomniejsze jednostki
        Jednym słowem DCT nie ma wolnych okienek na obsługę innych oceaników tylko jakąś drobnicę..ale to bulshit bo DCT tak ustawił warunki pod presją Maerska, że tamci się wycofali zniesmaczeni.

        • 2 2

  • Maersk puścił piarda w stronę DCT, który mówił: Jak wpuścicie innych to cały biznes przeniesiemy do Goetebogra albo planowanego nowego głębokowodnego terminalu rosyjskiego i tyle będziecie mieć z bałtyckiego HUB'a. I decyzja musiała być taka a nie inna - o ile w ogóle nie była to od początku prowokacja Maerska i DCT, aby skompromitować G6 i spowodować problemy z klientami kluczowymi (wszystkie dostawy z pierwszego statku mają opóźnienia spowodowane przeładunkami na statki feederowe).

    • 26 6

  • A port Gdanski dalej na swoich stronach wieści sukces...

    Dzial PR portu potrafi tylko nadymać balon. O realiach tego co sie dzieje w porcie nic się nie dowiemy.
    http://www.portgdansk.pl

    • 16 9

  • (1)

    po pierwsze trzeba miec odpowiednia infrastrukture do obsługi tylu statków tygodniowo a nie z motyka na słońce...duzo szumu i na koniec spadek wiarygodnosci jako potencjalnego partnera...brawo za profesjonalizm!

    • 27 1

    • Ktoś zrąbał rozgłaszając wiadomość o wejściu G6 do Gdańska przed podpisaniem ostatecznej umowy z Allianc'em. Teraz będą się sądzić, ale niesmak pozostał.

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane