• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GCT ma nowe place składowania kontenerów

erka
1 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Zakończenie II etapu budowy terminalu kontenerowego zwiększy zdolność przeładunkową Gdynia Container Terminal do ponad 400 tys. TEU rocznie. Zakończenie II etapu budowy terminalu kontenerowego zwiększy zdolność przeładunkową Gdynia Container Terminal do ponad 400 tys. TEU rocznie.

Zakończono budowę placów składowania kontenerów Gdynia Container Terminal SA. Inwestycja jest częścią programu rozwojowego mającego na celu zwiększenie wydajności i zdolności przeładunkowych GCT. To tylko cześć większego projektu inwestycyjnego wartego w sumie ponad 188 mln zł.



Zakończono właśnie budowę placów składowania kontenerów oraz konstrukcji stanowisk kontenerów chłodzonych w ramach projektu inwestycyjnego "Budowa infrastruktury i zakup sprzętu II etapu budowy terminalu kontenerowego Gdynia Container Terminal SA w Gdyni". Jest on współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności.

Łączna wartość obecnie realizowanej przez GCT inwestycji wyniesie ponad 188 mln zł. Kwota pozyskanej dotacji z funduszy UE wyniesie niemal 23,3 mln zł. Projekt realizowany przez Gdynia Container Terminal w ramach działania obejmuje rozbiórkę dotychczasowej zabudowy w rejonie nowych placów składowych, budowę placów składowania kontenerów, placów manipulacyjnych w rejonie terminalu kolejowego oraz parkingów - łącznie około 21 tys. m.kw. powierzchni utwardzonych, a także budowę konstrukcji stanowisk kontenerów chłodzonych i ich uzbrojenia.

Gdynia Container Terminal dokona też zakupu elektrycznych suwnic placowych - eRTG. Docelowo planuje się również elektryfikację obecnie eksploatowanych suwnic placowych oraz przystosowanie całości placów kontenerowych pod eRTG. Zakończenie II etapu budowy terminalu kontenerowego zwiększy zdolność przeładunkową Gdynia Container Terminal do ponad 400 tys. TEU rocznie.


Gdynia Container Terminal SA rozpoczął działalność przeładunkową kontenerów 23 marca 2006 r. Obroty GCT zwiększały się systematycznie - z 56 tys. TEU w pierwszym roku działalności, do 246 tys. TEU w 2011 r. Gdynia Container Terminal współpracuje z 26 armatorami oceanicznymi i bliskiego zasięgu oraz z ponad 300 firmami spedycyjno-logistycznymi. Zarząd GCT pracuje nad projektem dalszego zwiększania zdolności przeładunkowej terminalu, zgodnie z prognozowanym rozwojem rynku. Projekt ten przewiduje etapowe zwiększanie zdolności przeładunkowej terminalu do 1 mln TEU rocznie oraz budowę głębokowodnego nabrzeża do obsługi statków kontenerowych o pojemności ponad 10 tys. TEU.

Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 zobacz na mapie Gdyni.
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.
erka

Miejsca

Opinie (40) ponad 20 zablokowanych

  • czasami nie do konca to rozumiem (5)

    unia doklada zebysmy mogli wygodniej z chin sciagac szajs...

    • 21 10

    • (2)

      Lepiej aby unia doklada zebysmy mogli wygodniej z chin sciagac szajs... przez co będzie więcej miejsc pracy, czy może lepiej nie starć się o dopłaty, rozbudowę portów, pozostawić to tak jak jest i niech polscy przedsiębiorcy importuję przez Hamburg, Rotterdam? Ten towar trafi do Polski i tak więc chyba lepiej aby były to porty polskie.
      Zastanów się człowieku czasem co chcesz napisać

      • 13 0

      • (1)

        ...z tymi miejscami pracy nie do końca się zgadzam, bardziej chodzi o podatki, które będą płynęły do budżetu miasta, ale masz rację, to w jakiejś tam mierze służy rozwojowi.

        • 3 0

        • kolega nie zrozumie juz chyba

          wez my np holandie kraj rolnicy bardziej holodwla bydla bo nawet siano z uk sprowadzaja... przemysl jako taiego nie ma... surowcow zadnych a jednak to dosc bogaty kraj a dlaczego... holadnia postawila na logistyke... duze porty duzo magazynow gdzie towar jest przerzucany magazynowany i wysylany dalej... pojedz se do krajow beneluxu...wiec dlaczego u nas nie moze tak byc...rozwoj jest potrzebny bede nowe miejsca pracy ale kolego Cv tam nie wysylaj bo jak nie rozumiesz to szans na prace nie masz

          • 2 0

    • Chiny nie produkują tylko szajsu

      Kupisz szajs to przypłynie szajs, kupisz coś dobrego...

      • 3 0

    • Port dziala w dwie strony - Import. Eksport

      ..........

      • 2 0

  • Cała naprzód !

    • 12 2

  • Nowe-stare (3)

    Nowe place składowania kontenerów to dokładnie te same jakie znajdowały się w posiadaniu GCT. Po prostu dokonano ich utwardzenia.

    • 18 2

    • ale PR trzeba czymś nakręcać...

      typowo gdyńskie

      • 14 1

    • a magazyn to co ?? na nim też składowano kontenery?

      • 1 1

    • Widać, że kompletnie nie masz o tym pojęcia. Nie wypisuj głupot!!!

      • 0 0

  • Skoro szukali miejsca moglem im udostepnic ogrodek i moj balkon !

    np za dwa piwa dziennie.

    • 9 4

  • i fajnie, że Polska po latach stara się wejść do gry kontenerowej (1)

    choć o kilkanaście za późno, to wciąż warto rozwijać porty, ale szczególnie zaplecze.

    • 11 1

    • Oj tam, coraz więcej w Azji kupujemy :)

      To i ruch będzie.

      • 1 0

  • to się chyba nikt nie wyśpi na Obłużu bo już teraz jest dokuczliwy hałas (1)

    • 6 8

    • a ja kocham te dzwieki

      • 2 0

  • Oby tak dalej. Rozwijać się rozwijać. GCT w tym przoduje.

    • 3 7

  • gerus (2)

    racja gerard to pipa jakich malo ze swoja alfa

    • 11 3

    • Jaka alfa ? (1)

      • 0 3

      • co cie to

        brzydka jak kazda

        • 1 0

  • GCT to syf

    przeciez gct to syf, nawet magazynu porzadnego nie maja tylko jakas rudera co sie sypie, a jak samochod przejedzie to tumany kurzu w powietrzu i kadra ciot

    • 15 2

  • A gdzie jest kolejny tekst o "oceanikach" w Gdyni??

    • 5 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane