• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gazowy PSV z Remontowa Shipbuilding

VIK
16 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

W Remontowa Shipbuilding zwodowano specjalistyczny statek przeznaczony do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych. Realizacja tego kontraktu jest szczególnie ważna dla stoczni ponieważ będzie to pierwszy statek zaopatrzeniowy PSV napędzany silnikami zasilanymi gazem LNG jaki powstanie w gdańskim zakładzie. Statek budowany jest dla jednego z największych norweskich operatorów floty offshore.



Kontrakt na budowę dwóch takich jednostek podpisano w lipcu ub. roku. Wartość umowy to blisko 100 mln euro. Pierwszy właśnie został zwodowany. Statek o długości 89 metrów oraz pokładzie roboczym o pow. 980 m kw. posiadał będzie nośność 5400 DWT. Obsługiwany będzie przez 25 - osobową załogę. Jednostka ta spełniać będzie najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwem żeglugi clean design. Zostanie wyposażona w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd gazowo-elektryczny, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do zwalczania rozlewów olejowych.

- Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna, ponieważ będą to pierwsze statki zaopatrzeniowe zbudowane w Polsce, napędzane silnikami zasilanymi gazem LNG - powiedział Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Wcześniej ta technologia była już stosowana, ale przy budowie promów budowanych w naszej stoczni. W ten sposób połączone zostanie wieloletnie doświadczenie w budowie statków o napędzie gazowym, jak i jednostek dla sektora offshore. Liczymy, że realizacja tak nowatorskich konstrukcji zaowocuje kolejnymi zleceniami od klientów z tego bardzo wymagającego rynku.

Koncepcja statku, dokumentacja techniczna i robocza wykonana została przez norweskie biuro Wartsila Ship Design. Budowa realizowana jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV. Statek został już zakontraktowany do pracy na Morzu Północnym przy obsłudze pola naftowego eksploatowanego przez koncern Shell. Będzie pływał pod banderą norweską.
VIK

Miejsca

Opinie (38) 3 zablokowane

  • (...) (1)

    Proszę wszystkich mądrych , pokrzywdzonych , zmuszanych do sprzedaży akcji i pozbawionych obecnie dywidendy Stoczniowców o nie nawiązywanie polemiki z klakierami pseudo właściciela .
    Znane fakty niezgodnych z prawem działań każdy prawy-uczciwy człowiek powinien zgłaszać odpowiednim organom-urzędom.
    Proponuję zadawać pytania:
    - ile zapłaciłeś za z własnych środków za kupno Stoczni
    -ile wygarnąłeś dywidendy
    -czy przewodniczący związku może być współwłaścicielem Stoczni i brać ogromną dywidendę
    - itp.
    Bardzo proszę o wybranie innej drogi w walce o sprawiedliwość !

    • 33 12

    • Brawo

      • 16 9

  • Projekt-Wartsila, główne urządzenia-Wartsila. To na czym zarabia stocznia?

    • 3 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy zawodowej ściśle związany z gospodarką morską i regionem pomorskim. Założyciel i prezes zarządu Inter Marine Sp. z o. o. - jednej z pierwszych w Polsce prywatnych agencji żeglugowych (rok zał. 1990), która po 22 latach działalności jest wiodącą w Polsce firmą branży usług sektora morskiego, usług stoczniowych oraz pośrednictwa pracy za granicą będąc jednocześnie ”firmą matką”...

Najczęściej czytane