• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański port bije rekordy przeładunków

erka
22 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Śmiertelny wypadek na terenie GCT
15 września Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na cały 2010 rok. 15 września Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na cały 2010 rok.

We wrześniu Port Gdańsk przekroczył plan przeładunków przewidywanych na 2010 rok, czyli 18,523 mln ton. Pierwszy raz w powojennej historii, gdański port obsługuje sporo ponad 2 mln ton miesięcznie.



Tak gdański port ma wyglądać w niedalekiej przyszłości. Tak gdański port ma wyglądać w niedalekiej przyszłości.
Wizualizacja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT. Wizualizacja rozbudowy terminalu kontenerowego DCT.
Wpływ na to ma przede wszystkim azjatycki serwis kontenerowy AE10, gwarantujący cotygodniową wizytę oceanicznego kontenerowca w Głębokowodnym Terminalu Kontenerowym DCT Gdańsk. - Zaskakująco regularnie rosną także przeładunki gdańskiego Naftopotu - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Szacując minione 8,5 miesiąca można mieć nadzieję, że - wbrew kryzysowym prognozom - Port Gdańsk pokona rekordowe lata 2004 i 2005, przypominając nawet poziom wyników sprzed lat 30.

Wpływ na wzrost przeładunków w 2010 roku ma obsługa tranzytu rosyjskiej ropy. - Jeśli dotąd (od uruchomienia w 1975 roku terminalu paliw płynnych) połowę obrotu portowego stanowiła właśnie rosyjska ropa, to w roku bieżącym obsługa tego ładunku sięgnęła poziomu bliskiego 67 proc. - dodaje Kasprowicz. - Gdański "strzał w dziesiątkę" - terminal kontenerowy DCT także zaskakuje sceptyków tempem wzrostu liczby obsługiwanych kontenerów i niemal potraja obroty z roku 2009.

Portu Gdańsk ograniczają dzisiaj jedynie możliwości finansowe. Z własnych dochodów port nie jest w stanie inwestować w rozbudowę infrastruktury. Szansą jest zatem pozyskanie partnera - jak stało się w przypadku australijskich funduszy i DCT - dla tworzenia nowych terminali, lub budowa kolejnych - na przykładzie belgijskiej grupy Sea Invest - właściciela Terminala Suchych Ładunków Masowych w Porcie Północnym.

W planach rozbudowy portu w Gdańsku jest dalszy rozwój DCT i zwiększenie jego możliwości przeładunkowych do 2 mln TEU, oraz budowa na jego zapleczu Pomorskiego Centrum Logistycznego.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

  • (1)

    Skoro bije rekordy przeładunków to chyba zarabia na tym?? W takim razie zysk powinien być przeznaczony na inwestycje a nie nabijanie kieszeni prezesów.

    • 4 0

    • dewidenda

      wypłacić portowcom akcjonariuszom Dewidendy

      • 0 0

  • Brawo Port Gdańsk (1)

    Jak tak dalej pójdzie to największy polski port ma szansę na przeładunki rzędu 30 mln ton już za rok-dwa.

    • 60 12

    • tak brawo dla portu ale kto da tyle ladunku? w tym POpapranym kraju??

      • 0 5

  • Brawo Gdańsk

    Cieszy mnie bardzo, że mimo bolączek i niedostatków Gdańsk jednak rozwija się, czasem chyba wbrew woli władz miejskich ;)

    • 1 1

  • Szkoda tylko że rekordy przeładunków bije tylko DCT i paliwa.Niestety firmy z drugiej strony kanałów tak dodrze nie stoją i jak tak dalej będzie upadną.

    • 1 1

  • A to wszystko wisi na 1 mostku kolejowym sprzed 100 lat

    jednotorowym hehehe ale o tym PO nie pisze....

    • 1 1

  • DCT to porażka (2)

    najgorszy bur....l w okolicy a do tego jak poniszczone drogi przy dojazdach do tego portu, moze ktos sie tym zainteresuje jak wyglada droga na Westerplatte, w jaki jest stanie odkad DCT ma taki duzy obrot, wiecej tirow przyjezdza i niszcza drogi, a z tym aut to spadaja jakies dziwne metalowe przedmioty ktorych pelno na tej drodze i tym to juz sie nikt nie zajmie bo nikt z dyrekcji (a jest ich troche) nie ruszy d... tylko pierdz... w stolek i gromadza kase do skarpety.
    W taki sposob to DCT dlugo nie pociagnie na wysokich obrotach.
    TRAGEDIA wstydzcie sie DCT
    Razem niszczymy nasz kraj, chcesz sie przylaczyc kliknij tak :)

    • 1 9

    • nie płacz bo w przyszłym roku beda robic Sucharskiego

      • 1 0

    • sam jesteś porażką wieśniaku

      spadaj mały

      • 2 0

  • Brawo za pare lat same koleiny (3)

    • 11 19

    • Twój Tata (2)

      pójdzie na tory jak jedzenia nie będzie miał bo mu TIRY nie dowiozą 0 % infrastruktury kolejowej w Polsce . Więc słuchaj kontenery które jeżdżą koleją po całej Polsce są przeładowane według przepisów polskich a śmieszne jest to że zaraz za składem towarowym w POLSCE jedzie skład osobowy . Pytanie . Co lepiej w Polsce naprawiać drogi czy tory . A może twój mózg ! bo taniej

      • 6 5

      • co za fraj...r jezdzi teraz na tirach za darmo

        za takie zarobki na tirach jezdza, bezmozgi co porobili prawo jazdy i sie godza, prezginaja czas, nie dostaja diest a o jakichkolwiek noclegach, premiach czy urlopach moga zapomniec, cala polska jedzie na najnizszej krajowej i do tego reszta bokiem (bardzo niewiele)
        Moze ktos to zbada, to i drogi sie polepsza jak pracodawcy zaczna dbac o kierowcow, zmobilizuje to kazdego do korzystnej wspolpracy bo inaczej to tylko zniszczymy polske i siebie nawzajem.

        • 2 0

      • chyba ci sie cos w glowie poprzestawialo. sam bedziesz te drogi naprawiac skoro tak na kolej plujesz. wiem ze na PKP burdel jest ale sek w tym zeby go posprzatac i puscic tranzyt na tory

        • 2 0

  • czy mozecie napisac w ktora strone idzie ta Rosyjska ropa? (1)

    jestem ciekaw jak to si m do rurociagu

    • 1 0

    • na eksport

      czyli przez Gdańsk Rosja wysyła część ropy na zachód

      • 0 0

  • (1)

    Krok po kroku sprzedajemy Port!

    • 1 3

    • Sprzedajemy

      Sprzedajemy port ale mam za to prace!

      • 0 1

  • Paranoja

    DCT nie ma nic wspólnego z ZMPG S.A. Dlaczego rzecznik tak pieje o mega przeładunkach ? Gada aby gadać i ciemny lud wprowadza w błąd. Gratuluję rzecznikowi rzeczowych wypowiedzi......

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane