• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: jak przyciągnąć wycieczkowce?

Michał Sielski
7 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Władze Gdyni chcą, by w przyszłym roku do miasta przypłynęło 100 tys. pasażerów wycieczkowców. Władze Gdyni chcą, by w przyszłym roku do miasta przypłynęło 100 tys. pasażerów wycieczkowców.

W tym roku wycieczkowce wpływały do Gdyni zaledwie 53 razy. Bywały lata, gdy zawinięć było nawet ponad 100. Gdyńscy urzędnicy zaczęli walczyć o ich powrót.



Lubisz oglądać wycieczkowce?

Pozyskiwanie armatorów rozpoczęło się w Hamburgu na zakończonym w zeszłym tygodniu konwencie Seatrade Europe Cruise i Rivercruise. To największe spotkanie przedstawicieli branży wycieczkowców w Europie.

Gdynia promowała się wraz ze Szczecinem i Gdańskiem. W Hamburgu wspierała ich Regionalna Organizacja Turystyczna. Gdynia - podobnie jak inne miasta bałtyckie - stała się bowiem mniej atrakcyjna dla pasażerów wycieczkowców. Wielu z nich pływa na tych samych statkach co roku, więc trasy statków są zmieniane.

Wycieczkowce nie przypływają już do nas tak chętnie, a biorąc pod uwagę fakt, że praktycznie wszystkie zawijają do Gdyni kilka razy podczas sezonu, ich liczba jest znacznie mniejsza niż ilość zawinięć do portu. Władze miasta od lat chcą to zmienić, ale nasza oferta turystyczna nie jest już tak atrakcyjna.

- Dlatego właśnie byliśmy w Hamburgu, by podczas Seatrade Europe Cruise i Rivercruise zachęcić armatorów już z nami współpracujących do częstszych odwiedzin i przekonać tych, którzy jeszcze do nas nie przypływają - mówi Tomasz Banel, naczelnik wydziału polityki gospodarczej i nieruchomości gdyńskiego magistratu.

Gdynia promowała się wraz z Gdańskiem, Szczecinem i województwem pomorskim. Podróż wycieczkowca nie ogranicza się przecież do wizyty w jednym porcie. Cała trasa musi być atrakcyjna. Nie jest przecież tajemnicą, że cumujące w Gdyni wycieczkowce są pełne turystów, którzy bardziej od ul. Świętojańskiej chcą zobaczyć malborski zamek. Dlatego oferta dotyczyła nie tylko całego Trójmiasta, ale również Pomorza.

- Rachunek jest prosty - im więcej turystów przypłynie, tym więcej pieniędzy zostawią w naszym regionie - mówi Tomasz Banel.

Armatorzy cruiserrów decyzje będą podejmować w ciągu najbliższych miesięcy, gdy będą ostatecznie ustalane trasy statków. Wtedy przekonamy się, czy starania trójmiejskich urzędników były skuteczne.

Na pewno nie zachęci ich gdyńskie nabrzeże ze stertami węgla czy złomu. Sztokholm, Oslo, Kopenhaga, Hamburg czy Rostock mają specjalnie dla wycieczkowców dedykowane nabrzeża. U nas często traktowane są jako zło konieczne.

Wycieczkowce są jednak atrakcją dla mieszkańców Trójmiasta, którzy lubią oglądać duże statki. Podpowiadamy, że najlepszym miejscem do obserwacji od lat jest ostroga przy Dworcu Morskim przy ul. Polskiej zobacz na mapie Gdyni.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (110) 4 zablokowane

  • "Wycieczkowce są jednak atrakcją dla mieszkańców Trójmiasta, którzy lubią oglądać duże statki." (8)

    No właśnie, ale odwrotnie "gdyńskie nabrzeże ze stertami węgla czy złomu" to już całkowita porażka. Sam jako turysta korzystałem Cruiserów po morzu Czarnym Marmara, Śródziemnym ,.. i choć to było ponad 20-cia lat temu takiego(wstyd się przyznać) mało atrakcyjnego nabrzeża jak u nas nie widziałem. Rząd Tuska blokując inwestycje dla Gdyni strzelił sobie w kolano, bo pogrążając to miasto zrobił najwięcej złego dla regionu pomorskiego. Choć i Kaczyński nie jest lepszy, bo wstrzymał rozbudowę Terminalu Promowego. I choć samorząd Gdyni robi co może nie jest w stanie sam wszystkiego udźwignąć choćby promocji, bo krytykowany fundusz na ten cel ludzie opacznie postrzegają. Gdynia robi wiele, ale ciągle za mało, a między innymi, że w blokadzie funduszu na rozwój wtóruje urząd marszałkowski, a główne aktywności wykorzystywane przez turystów doskonale by uzupełniały podejmowane w czasie wolnym preferencje mieszkańców naszego województwa nie tylko w okresie tzw.„Hybrydowych wakacji”- połączenie aktywnego spędzanie czasu, a przecież mamy tu świat na wyciągnięcie ręki tylko nie wszyscy w W-wie to rozumieją, ale też o dziwo i w Gdańsku, a przemieszczania się z Gdyni do Gdańska nie robi jakiś moralnych problemów, ale czy na odwrót jest tak samo? No nie chcę wchodzić w dywagacje, ale wiem swoje, a bogactwo ofert z jednej i drugiej strony jest porównywalne)Szkoda, że do niektórych i to urzędników szczebla wojewódzkiego jeszcze nie dotarło, że podróżowanie wzbogaca nasze życie i kształtuje poszerzenie horyzontów zwłaszcza młodych. Wielka szkoda, że władza regionalna nie bierze przykładu choćby z programów TV jak; Discovery, i wiele innych tematycznych, które wykorzystują wiedzę z badań na różnych polach kultury, cywilizacji,.. i na tej podst. robi kształtowanie ciekawej oferty programowej awizując portfolio i tworzy komunikacje marketingową, bo współpraca w tym względzie z partnerami marketingowymi i komercyjnymi oraz z organizacjami turystycznymi, rekreacyjnymi, sportowymi, z władzami miast w zakresie przygotowania skutecznej i kreatywnej kampanii promocyjnej z elementem długofalowej strategii rozwijanej w przyszłości wiedzy oraz „insights” . Ja wiem, że pochodzące z układu politycznego pracownicy tego nie załatwią, czas zacząć wymieniać ich na fachowców, bo jeszcze trochę a nikt do nas nie przypłynie i nie przyjedzie. I tu ambicje Gdyni czy Gdańska spalą na panewce no chyba, że Gdańsk chce ściągać tylko zapijaczonych kibiców angielskich na swoje ARENY? Ja mówię o prawdziwych destynacjach. A że port musi zarabiać i płacić podatki też rozumie, a dziś dla niego priorytetem jest złom z likwidowanej jeszcze tak niedawno najnowocześniejszej Stoczni Gdynia.

    • 10 9

    • ty bezstronny jak tam (7)

      kosakowskie lotnisko zdaje się że pomysł upadł po gdynsku.Podobno też gdynia wycofała się z kolei metropolitalnej choć to Gdańsk był jej głównym hamulcowym.Jak przyszło do konkretów to Gdańsk daje kase i działa gdynia po ogłupiającym szumie nie robi nic.

      • 6 4

      • "gdynia po ogłupiającym szumie nie robi nic" (6)

        widzę, że POsądiedzku "bardzo merytorycznie" anonimie "prawisz";)) Jeśli się nad tym głębiej zastanowić, to my, Gdynianie, w ogóle nie wiemy, co to jest łatwe sąsiedztwo, przedwojenną z wiadomych względów, a zaskakująca jest postawa obecnych. Być może dlatego, że mamy obecnie zupełnie nieudanych sąsiadów od południa, a być może z zupełnie innego, znacznie bardziej u nas polskiego narodowego powodu. Gdynianie próbują więc zrozumieć Gdańszczan. Ale tak naprawdę - zrozumieć się nie da, bo odpowiedź jest jasna CZOŁOBICIE i na kolanach, a to Gdynianom nie odpowiada. Czy można bowiem zrozumieć, o co Wam chodzi? Przez takie at katedra działania i nie dzielenia się odpowiednimi programami i KASĄ zwłaszcza infrastrukturalną a przechwytywaniu jej i niewłaściwie wykorzystywanej mogą zaistnieć niepowetowane straty, a brak dodatkowego Lotniska może być początkiem całego krachu na EURO 2012. Mimo, że przyznajecie się wreszcie do BLOKAD Gdyni mamy najważniejsze już nawet nie domniemania, mimo że pozwoliło zawsze wyczuć nieczyste intencje. i to jest najgorsze, bo w tych miejscach polskich, które powinny być mekką turystyki są bolesnymi i nie będą przynosić nam wszystkim dochodu i zamożności, a to wszystko bo z nami w tej sprawie nie chcecie współpracować. Co więcej, takie niecne działania ku gdyńskiemu osłupieniu, a pospolite poniżanie, samowładztwo nadane niewiadome skąd. gdynia zawsze wyciąga rękę do współpracy - a takim przykładem jak słusznie zauważyłeś jest nawet nakłanianie do KM za którą dostaje za to pomawianie i zmiany programowe i projektowe właśnie kosztem Gdyni.

        • 5 3

        • A ty zawsze swoje (4)

          Czasem się zastanawiam w jakim świecie ty żyjesz. Mówisz, że brak 2 lotniska może być początkiem krachu Euro, ty chyba nie wiesz o czym mówisz. Poznań 1 lotnisko, Warszawa 1 lotnisko, Wrocław 1 Lotnisko. Lotnisko rezerwowe to Bydgoszcz, to której nie jest w całe zły dojazd, a A1 właśnie doszła do Torunia, a z Torunia do Bydgoszczy to raptem 30min drogą prostą i odnowioną DK10, a do Euro skrzyżowanie będzie już skończone. Zamiast o lotnisku Gdynia właśnie powinna pomyśleć o bazie promowej. Zamiast dogadać się ze Stena Line zrobić tam parking z porządnego zdarzenia, to oni tam zostawiają coś co jest reliktem zeszłej epoki i było zawsze parkingiem dla TIR-ów. Mogli by zamiast na lotnisko wyłożyć kasę na nabrzeże Francuskie i uprzątnięcie tego burdeli tam. Albo pogłębienia nabrzeża Prezydenckiego, aby tam wchodziły wszystkie Promy. No ale nie Gdynia musi robić pod górkę reszcie i wali kasę w lotnisko, które nie będzie Pasażerskim. A co do KM mówisz, że to Gdańsk był hamulcowym śmiechu warte, tyle że jak zwykle to Gdańsk miał wydać kasę, a Gdynia chciała tylko skorzystać, bo nawet nie chciała nic zmieniać na swej obecnej linii, choć wszyscy wspominali o przestanku przy stadionie i hali. To nie Gdańsk stopuje Gdynię, a po prostu Gdynia nie składa żadnych sensownie przygotowanych wniosków o kasę do UE.

          • 2 4

          • no jak z Tobą dyskutować jak Ty mylisz fakty, miejsca... (3)

            To w Gdańsku przewodniczącym Portu jest Paweł Adamowicz, w Gdyni Szczurek nic z tym nie ma wspólnego, a gdyby nawet zrobił jak piszesz to od razu ukarałoby go nie tylko RIO, ale złamałby podstawy prawne. Co do lotniska nie wywoływałem tego tematu, ale to właśnie nie kto inny a Władze Gdyni wyszły naprzeciwko wycieczkowcom i proponowały i dalej proponując wymianę załóg oraz grup turystycznych robiąc z Gdyni bazę przesiadkową i zaopatrzeniową na cruise'ry. Niestety idąc dalej myśleniem typowego gdańszczanina, to PO co w Gdańsku lotnisko? W końcu do W-wy nie daleko parę godzin dalej od Bydgoszczy a obecnie jeszcze bliżej do Modlina, a w Gdyni-Kosakowie na lotnisku niechby dalej się pasły krowy czy zające? inne słowo mi na usta nie przychodzi tylko ŻENADA!!

            • 2 3

            • SPROSTOWANIE FAKTÓW (1)

              Co do kompetencji w zarządzaniu portami obaj podajecie nieprawdziwe informacje. Porty w Gdańsku i Gdyni (ZMPG SA) są spółkami prawie w 100% państwowymi. Zarządy tych spółek są powoływane przez rady nadzorcze wybierane przez Skarb Państwa (w drodze konkursu przez Ministra Skarbu Państwa) i odpowiednie władze komunalne Gdyni i Gdańska (przez wyznaczenie). Statuty tych portów gwarantują większość w radach nadzorczych dla Skarbu Państwa (5 wobec 4) i funkcję przewodniczącego rady dla przedstawiciela miasta. W Gdańsku przewodniczącym rady jest prezydent miasta Paweł Adamowicz, a prezydent Gdyni w ogóle nie jest członkiem rady, a jej przewodniczącym jest jego przedstawiciel w tej radzie.Inwestycje infrastrukturalne i suprastrukturalne w porcie gdyńskim dokonywane są przez port wyłącznie na podstawie jego planów rozwojowych i jego decyzji i są finansowane ze środków własnych portu oraz środków unijnych, o które ten port sam zabiega.

              • 1 1

              • "a jej przewodniczącym jest jego przedstawiciel w tej radzie"

                a jak się nazywa jego przedstawiciel - jak takowy jest?

                • 1 0

            • a jeszcze dalszy Twój wywód

              No nie w końcu Gdańsk się ukonstytuował będą tory dla tramwaju czy kolejki?, do tego Stadion w części Gdyńskiej jest od początku jak i Przesiadkowy w Karwinach, tylko celowo Urząd MArszałkowski opóźnił program, bo koniec miał nastąpić wg dr Wołka w 2012 a dopiero niedawno przetarg ogłoszono i zaczną 2012. Nie wiem skąd Ty chłopie czerpiesz informcje jest Biuletym Przetargów i POczytaj sobie. "żadnych sensownie przygotowanych wniosków o kasę do UE" nie tylko wnioski człowieku się pisze ale przeprowadza się też badania środowiskowe i inne. Pozwól, że zapytam wiesz ile Gdynia zapłaciła za projekt, program i badania OPAT-u? Dalej choć na odprawy POlityczne i słuchaj bzdur, a nie faktów. TYLKO BĄDŹ NA TYLE MIŁY NIE PRZENOŚ JE TUTAJ BO LUDZIE SĄ TU KUMACI i zabierasz tylko niepotrzebnie czas swoimi niemądrymi i pozbawionymi sensu wywodami.

              • 2 3

        • czy przezesi lini lotniczych

          zgodnie z twoją teorią już zalupili wille w ivory residence coś tam.W końcu twierdziłeś ze tak będzie he he.

          • 2 2

  • Polska to zaścianek Europy a Trójmiasto to zadupie.

    Jak do Gdańska przyjeżdża E klasa Maerska to od razu jest jakiś reportaż. Komentarze, nawet premier wizytuje statek. Normalnie wiocha, że koniec świata. Ciekawe czy w Bremerhaven, Hamburgu, Antwerpi czy Rotterdamie czy nawet w małych portach szef rządu wpada na statek bo takiego dużego jeszcze na zielonej wyspie nie było. Propaganda wszędzie i to w coraz bardziej drażniącej ilości. Polska najlepsza, zielona wyspa, nas kryzys nie dotyczy, bezrobocie spada, pensje rosną itd. Mam powoli dosyć.

    • 0 2

  • Proste. (14)

    Wystarczy zachęcic wycieczkowce niskimi kosztami pobytu w porcie. Zorganizowac obsługe turystów i same będa sie pchac. Ale skoro zakłada sie zyski wzięte z kosmosu to nikt i nic nie przypłynie.

    • 34 5

    • zorganizować autobusy /wycieczki/na kaszuby dla obcokrajowców .

      • 0 0

    • (5)

      dodaj również tanie burdele !

      • 11 4

      • (1)

        nic z tego w Gdyni burdele bankrutują

        • 3 0

        • niemozliwe. przeciez nie placa podatkow ani ZUSu

          • 3 0

      • Na wycieczkowcach pływają emeryci i to starsi, może oni jeszcze chcą ale już nie mogą

        • 2 0

      • (1)

        A czemu nie ...

        • 9 1

        • O czym wy piszecie? Wycieczkowce przyciąga się holownikami. I kropka.

          • 15 0

    • W Gdyni jedną godzinę

      W Gdańsku następne 8Później całonocna impreza w SopocieZwiedzanie Malborkai powrót na statek

      • 4 2

    • (2)

      Gdynia nie ma nic do zaoferowania dla turystów

      • 7 3

      • Niedługo bedzie miała perełkę (1)

        Wyremontowany, zabytkowy dworzec główny!!!

        • 4 2

        • i lotnisko

          • 5 1

    • niskimi kosztami pobytu w porcie? A są wysokie? A myslisz ze jak ktos płaci 2-3tys euro za rejs to chce zwiedziać taką Gdynie czy zamek w Malborku jadąc tam autokarami? Prawda jest taka ze w Gdyni Gdansku i Malborku nie ma nic ciekawego poza naganiaczami bursztynowymi i mafią taksówkowo autobusowo wycieczkową. Są ciekawsze kraje do zwiedzania. Koszty portowe nie mają tu nic do gadania, a swoją drogą zanim napiszesz to moze bys sprawdził jakie są koszty? Polska to bury szary depresyjny kraj - to jest powodem ze tu niechętnie się przyjezdza wypoczywać.

      • 10 4

    • Akurat koszty pobytu w porcie o tym nie decydują. Liczy się atrakcyjność turystyczna regionu. Ponadto w ostatnich latach dosyć dużo było zawinięć takich statków i nasz region trochę się już im "przejadł". Prawdopodobnie za kilka lat tendencja się odwróci.

      • 6 0

    • oczywiście, że tak!! Taki turysta od razu będzie wiedział.,

      ze zwiedzać będzie Gdyńską Metropolię Północną z Rumią jako największą atrakcją ... ;-(

      • 10 5

  • Tylko ECS

    Ruch się zacznie jak powstanie Europejskie Centrum Solidarności i Muzeum II WW ;)

    • 0 0

  • Na pewno pomoże w tym: (1)

    1- zdychająca już w okolicach godziny 18tej ulica Świętojańska, 2- brak dobrych klubów, 3- obleśne budy z pamiątkami w okolicach mariny4- no i oczywiście zawalone samochodami Molo Południowe.

    • 52 3

    • o 18tej to wycieczkowce już wypływają i można zamykać

      • 2 0

  • zlikwidowac tych natretnych taksowkarzy (1)

    Turysci ledwo postawia noge na Gdynskiej ziemi i juz sa "proszeni do taksoweczki" przez 15 Bronkow i Rysiow.Turysta jest w wielkim szoku jak wychodzi w Europie a czuje sie jak w afryce polnocnej.

    • 2 0

    • prawda.sam widzialem

      jak emeryci z taksowek wciagali turystow do samochodow.do centrum Gdyni kasuja 10euro a do Gdanska 100-200euro

      • 2 0

  • Jak to?! Dlaczego?! (3)

    Jesem wstrząśnięty, że tak mało ludi interesuje się przyjazdem do Gdyni. Mamy przecież taki fajny stadion Bałtyku (ze słupami co prawda, ale za to żółt-niebiski), halę, w której Gdyński Klub Koszykówki Arka SA rozgrywa mecze ligowe... już na samo to powinny ciągnąc tłumy, wszak Gdynia stolicą koszykówki jest!! Poza tym jest centrum handlowe na Chyloni i giełda warzywna pod Chwaszczynem. Co im się nie podoba, tym turystom? Dlaczego tak mało ich do nas przypływa?

    • 11 5

    • TROJMIASTO JEST NASZE!

      GDYNIANIE

      • 0 2

    • (1)

      a o hali targowej zapomniałeś? a zabytkowy blaszak na Wzgórzu, Si Tołers bunkry strzeliste, Urząd Miejski z hymnem niegranym, i wiele, wiele innych zabytków zabytkowej Gdyni

      • 6 3

      • Gdynia

        Ma nową trasę Modernizm Gdyński. Oprowadzaliśmy ostatnio chętnych mieszczan gratis, żeby potem takie durne komentarze nie pojawiały się jak powyżej, że "nie ma tu nic"!!!W zeszłym roku oproweadzaam nawet grupę Amerykanów, którzxy ten Art Deco gdyński chcieli pooglądać!

        • 1 4

  • monopol (2)

    Doputy dopóki rynek obsługi cruiserów będzie zmonopolizowany ptrzez firmę dwóch braci i władze obu miast będą ten monopol utrzymywały, efekt będzie taki jak jest. Przychody portów z cumowania cruiserów oczywiście są nieporównywalne z opłatami jekie przynoszą im zawinięcia innych statków, a z cruiserami są tylko same problemy. To nic, że kazdy turysta może na lądzie zostawić 100-200 euro - to nam się wogóle nie opłaca .... Podobno w obu miastach są jakieś biura rozwoju, turystyki, promocji i czegoś tam jeszcze (chyba tylko dla urzędników...) ? Jutro kolejne wybory !!!

    • 7 2

    • monopol

      Słyszałem, że zmonopolizowali z lokalnymi prezydentami porty na "Biegunie Północnym" i stoją za Gazociągiem Północnym.

      • 0 1

    • Jeszcze władze Portu, które wspierają monopol w obsłudze!!!

      • 2 1

  • Rozwiązanie: (6)

    Wymienić wszystkich 80-letnich zdrętwiały, zmurszałych, prychających i kaszlących oprowadzaczy i przewodników.. Okulary o denkach od wina, laska wygięta pod ciężarem ciała, głos zanikł już pół wieku temu, ale cisną i nie dopuszczają nikogo młodszego, kto by rozruszał to całe towarzystwo!

    • 20 2

    • Co ty wiesz o oprowadzaniu? (5)

      Większość przewodników to ludzie młodzi, tak jak niżej podpisany. Problem leży w tym, że turystów przyciąga Gdańsk, a port jest w Gdyni. Wróć sobie z Gdańska około 16-17 do Gdyni, policz ile to trwa i zastanów się jak turyści są zachwyceni naszą infrastrukturą.W czym jest problem krótko? W tym, że port powinien być w Gdańsku i zachęcać cenami, a jest w Gdyni i do tego kosztowny

      • 6 6

      • (4)

        Mniejsze wycieczkowce mogłyby stawać w Gdańsku na nabrzeżu z którego kilka lat temu pływały promy do Kopenhagi (na ul. Pokładowej). Stąd kilkanaście minut na piechotę na Westerplatte i do twierdzy Wisłoujście a nową Trasa Sucharskiego bez problemu do centrum Gdańska. Oddaję ten pomysł za darmo, może się przyda.

        • 9 1

        • (3)

          sugerujesz ze osoba płacąca 2000euro za tydzień ma ochote ogląda betonową wylewke wersterplatte ? ich to nie inteteresuje.

          • 3 2

          • (1)

            tak samo jak wielu ludzi płaci 2000Eu żeby być np na Nordkap bo to najbardziej na północ wysunięty punkt Europy to mogą przy okazji postoju w Gdańsku obejrzec miejsce gdzie zaczęła się II wojna światowa.Trzeba pamiętać że na wycieczkowcach pływają emeryci a to ich interesuje. Westerplatte to nie tylko wylewka.

            • 5 0

            • slusznie prawisz Wlodku

              • 3 0

          • Sugeruje ze miasto ma wylane na turystow. Gdansk powinien zbudowac terminal pasazerski z prawdziwego zdarzenia.

            • 5 0

  • Gdynia:brudne okno na świat (1)

    Włodarze Gdyni albo oślepli albo nie widzą tego co pasażerowie wycieczkowców.Gdyński port absolutnie nie jest przygotowany do przyjmowania statków pasażerskich - te największe z trudem cumują przy nab. francuskim, pozostałeprzy nab. polskim gdzie spawane są części doków, magazynowane są szynyi inna stal. Pasażerowie schodząc na ląd ulegają wypadkom - to skandal.Jeżeli już wyjadą, a ostatnio najczęściej wychodzą poza bramy portu oglądają hałdy złomu, węgla i piachu. Potem jazda lub spacer dziurawą Polską, dalej przyobskurnym budynku przychodni zdrowia ( z nadajnikiem telefonii komórkowej - sic! ) i slamsowatych barakach po dawnym komisariacie. Po drodze też nie zaszkodzi trochę powdychać trującego smrodu z bazy przeładunków eteru.Dalej to już fantastyczne widoki walących się budynków, przepełnionych śmietników i zapomnianych torowisk na ul. Węglowej. Tak wita turystycznaGdynia. A w drugą stronę na hasło "wpłynęły statki pasażerskie" przybywają mieszkańcy Trójmiasta aby oglądać je jak małpy w ZOO zza krat.Jedynym którym podoba się ten letni cyrk są " złotówy " - atmosfera jak u arabów tylko nie ten koloryt. A właśnie dla Gdyni i jej portu to jedynaszansa postawić na port pasażerski. Przecież przeładunki paliw czy masówkiprawie w centrum miasta to totalna głupota, a konkurowanie z Hamburgiem,Rostokiem czy nawet Gdańskiem nie ma w przyszłości najmniejszego sensu.Jeszcze nie dawno" kolesiowaty" zarząd gdyńskiego portu mówił o planach na powstanie portu pasażerskiego o europejskich standartach z nowoczesnymiobiektami i dojazdami. I co, cisza. Tak jak już niedługo nastąpi cisza o wycieczkowcach w Gdyni. Bo jaki armator będzie chciał kierowa swoje statkido takiego portu jak Lepaja, Vyborg czy Władywostk.Trójmiasta

    • 3 2

    • Ulica Polska nie jest dziurawa, nawierzchnia jest w doskonałym stanie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane