• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńska stocznia zwodowała w Gdańsku rybacki statek

VIK
1 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego zwodowany przez Stocznię Remontową Nauta.

W Gdańsku z pochylni B1 zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego. To pierwszy z serii czterech budowanych przez Stocznię Remontową Nauta ma zlecenie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S.



Kontrakt na budowę dwóch kadłubów podpisano w lipcu ub. roku. Pierwszy o długości 69,95 m, a drugi - 77,25 m. Kolejny podpisano na początku tego roku i dotyczy on budowy większych jednostek, bo aż 88 m kadłubów. Zamówione jednostki to sejnery/trawlery pelagiczne.

Karstensens Skibsvaerft A/S to zakład z wieloletnimi tradycjami. Stocznia działa od 1917 roku i specjalizuje się w budowie statków rybackich. Duńczycy mają już doświadczenie we współpracy z polskimi stoczniami. Zamawiali jednostki także w Remontowa Shipbuilding.

Nauta w ciągu ostatnich lat skupiała się głównie na remontach i modernizacjach. Jednak dwa lata temu zarząd podjął decyzję o zintensyfikowaniu działalności w zakresie budowy nowych statków. Od tego czasu stoczni udało się podpisać kilka kontraktów, m.in. na budowę katamaranu "Oceanograf", statku badawczego dla uniwersytetu w Goeteborgu, czy statku typu PSV.

Od września ub. roku gdyńska stocznia operuje także na terenach użytkowanych kiedyś przez Stocznię Gdańsk. Pierwsze wodowanie statku zbudowanego już przez Stocznię Remontową Nauta odbyło się w tym miejscu w marcu tego roku. Zwodowano wówczas wielozadaniowy statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych, zbudowany na zamówienie stoczni Hellesøy Verft AS.
VIK

Miejsca

Opinie (49) 1 zablokowana

  • ZARAZ, ZARAZ: statek na zamowienie stoczni? To tak jakby dostarczać węgiel do kopalni... (2)

    • 10 11

    • Polska dziki kraj (1)

      U nas brudna robota( m.in. piaskowanie bez zezwolenia, metalizowanie bez zezwolenia itd.) a w Norwegii ekologiczna wykończeniówka.

      • 3 2

      • Kto tobie powiedział, że bez zezwolenia piaskowanie i metalizacja? Myślisz, że to firmy z Remontowej?

        Nie siej kolego choć fakt, że czyste wyposażenie zrobią w tym wypadku Polskimi łapkami w Danii

        • 2 1

  • bardzo dziwne

    nasze kutry odstawia się na żyletki, a Duńczycy rozszerzają flote...jak sa liczone limity, wg mnie powinny być liczone od ilości ludności .....jak zwykle nasi madrzy politycy załatwili nam kontrakt zycia..a stocznie, ten kto kazał je zlikwidować powinien dostać dożywocie...hańba, aby wszyscy dobrzy specjaliści poszli do pracy do stoczni na zachodzie, to były zakłady przyszłości ale krajom zachodnim nie były one na reke wiec już ich nie ma..zaraz będą dobrze prosperujące stocznie z kapitałem niemieckim w Gdyni i Gdańsku...chore

    • 23 1

  • Z wielkopolski (1)

    Gratulacje. Lepiej budować, niż grabić.

    • 1 0

    • t

      Tez tak mysle ze lepiej tworzyc niz niszczyc lajecjest jedno ale dlaczego to panstwo ma dokladac do interesu? Gdyby ta stocxnia funkcjonowala normalnie na zasadach rynkowych to dzisiaj juz by jej nie bylo nie bylo by jej bo jest firma zle zarzadzana. A firma panstwowa podobnie jak prywatna moze zarabiac pod warunkiem ze ludzie zarzadzajacy wiedza o co chodzi.

      • 3 0

  • statki

    katamaran dla uniwersytetu ? czyzby to był latajacy holender ?

    • 28 2

  • prawdziwych stoczniowcow juz prawie niema

    statki teraz buduja zerznicy piekarze i szlak mnie trafia jak nato patrze sorki jeszcze na tym statku azjaci pracuja

    • 23 18

  • Lemingi zagryzły całą branżę stoczniową i rybacką.

    To co dzisiaj funkcjonuje i nazywa się przemysłem stoczniowym powinno wywoływać śmiech.

    • 45 13

  • Stocznia nie zginie póki my żyjemy

    ...a że gospodarka morska idzie na przód, zamówienia są to i jeszcze nie jedno wodowanie zobaczymy ...choćby w tym roku
    Pozdro

    • 21 14

  • Sukces Ha, Ha, Ha

    Wszędzie na około nawet na gołym nabrzeżu budują na potęgę nowe kadłuby - a tu sukces! Mały stateczek a duże pochylnie stoją puste.

    • 42 21

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane