• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Giganty Maerska co tydzień w Gdańsku

Robert Kiewlicz
12 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 14:14 (15 maja 2011)

Maersk Elba w Gdańsku.


Jeden z największych kontenerowców na świecie - Maersk Elba - wpłynął do terminala DCT w ramach nowego, bezpośredniego połączenia pomiędzy Gdańskiem, a Dalekim Wschodem. Teraz co tydzień do Gdańska będą przypływały kontenerowce Maerska.



Maersk Elba. Maersk Elba.
Emma Maersk. Emma Maersk.
Maersk Elba wpłynął do gdańskiego terminalu DCT w ramach otwarcia nowego serwisu AE10. To regularny, cotygodniowy serwis z Dalekiego Wschodu do Polski. - Inauguracja nowego połączenia to ważna chwila nie tylko dla naszych linii i DCT, ale także dla polskiego biznesu - powiedział Eivind Kolding, prezes Maersk Line. - Nasze linie to ponad 500 największych kontenerowców i właśnie największe z nich będą przypływały do Gdańska.

Maersk Elba to jednostka klasy E (Post-Panamax). Statek ma długość 366,5 metra i zdolny jest pomieścić 13,1 tys. kontenerów 20-stopowych. - Aby zobrazować wielkość tej jednostki, chciałbym powiedzieć, ze najdłuższy skok Adama Małysza to tylko dwie trzecie długości Elby - informuje Jeff Jarosław Gościniak z Maersk Line Polska. - Natomiast moc silnika Elby jest równa mocy silników 100 bolidów F1, jakimi jeździł Robert Kubica.

Już 18 maja do DCT zawinie Maersk Eubank (13,1 TEU). Natomiast 29 czerwca do Gdańska zawita Emma Maersk, pierwszy z serii największych kontenerowców na świecie o pojemności 15,5 TEU. Emma oraz jej siedem jednostek siostrzanych wchodzi w skład nowoczesnej i ekologicznej floty kontenerowców Maerska. Emma Maersk ma długość 397 metrów i szerokość 56 metrów, co pozwoliłoby pomieścić 31 basenów o olimpijskich wymiarach. Długość Emmy można porównać do całkowitej wysokości Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Kontenerowiec przewyższa dwukrotnie swą długością Pałac bez iglicy.

- Zainicjowanie połączenia AE10 to wydarzenie, które zapoczątkuje bałtycką rewolucję - twierdzi Boris Wenzel, prezes DCT Gdańsk. - Otrzymujemy nowe możliwości dla transportu morskiego na Bałtyku. Mamy jednak wielkie plany i marzenia, ale tylko dlatego, że mamy ogromny potencjał. Już myślimy o kolejnych połączeniach z Indiami i Bliskim Wschodem.

Pierwszy z gigantów Maerska juz w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (84) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • superacko... dobrze ze port zarabia... kaska sie zawsze przyda dla regionu... (4)

    a swoja droga ktos wie ile z tych kontenerow zostaje w PL i trafia na nasze drogi? a ile z kolei jest ladowanych na statek? - tak z ciekawosci pytam

    • 27 5

    • CZytałem gdzieś, że szacuję sie że do 80 euro ma zostać u nas z każdego kontenera.

      • 0 0

    • (1)

      W tym momencie na tego rodzaju statkach wykonywane jest około 5000 ruchów ( wyładunek- załadunek) z tego około połowa to import na rynek polski

      • 4 0

      • dzieki za info - nie znam sie na transporcie morskim, a temat ciekawy, ciekawy..

        pozdrawiam

        • 2 0

    • Oj Czesio ...

      W PL to nie wiele zostaWAŁO, jak i teraz, w RP ... nie zestanie. Mają być przeładowywane na mniejsze kontenerowce i dalej, np. do Gdyni :) hehehe

      • 2 12

  • CO Z TEGO ŻE WPŁYWAJĄ GIGANTY JAK DCT NIE JEST PRZYGOTOWANE NA ROZŁADUNEK TYCH GIGANTÓW PO PROSTU MAJĄ ZA KRÓTKIE RAMIONA SUWNIC.WSTYD.

    • 2 0

  • Trasy dla kontenerów w trójmieście

    Bardzo dobrze, że wreszcie coś dobrego się dzieje "z naszym oknem na świat" . Nie tylko EURO 2012 żyje Gdańsk, ale głównie z gospodarki morskiej! Dlatego włodarze aglomeracji czekamy niecierpliwie na pokazanie planów realizacji: wielopasmowe (3-4 w każdym kierunku) tunele i estakady oraz 4-5 pasmowe drogi, którymi żwawo i całodobowo będą wywożone kontenery. Kolej też nie powinna spać tylko rozwijać na maksa przewóz kontenerów i TIRÓW z kontenerami ! Kiedy i od kiedy ruszymy do przodu ???

    • 1 0

  • (4)

    Wszystko pięknie, ale nie od dziś mamy dostęp do morza. Fajnie, że coś tam - leniwie, bo leniwie się dzieje.
    Ale zamiast z podnieceniem witać obcą banderę powinniśmy pytać, czemu my takich nie mamy.

    • 40 30

    • Czemu my takich nie mamy? (2)

      Ponieważ ktoś kiedyś się nagłowił, aby sprzeniewierzyć majątek PLO.
      PLO był istotnym graczem na rynku międzynarodowym, z pokaźną flotą statków.
      Niestety, nieudolność ówczesnych władz, które nie potrafiły się odnaleźć w nowej (po 89 roku) rzeczywistości, doprowadziła do tego, że "polskie" jednostki pływają pod banderą maltańską, czy jeszcze jakąś inną.

      • 12 3

      • Izraelskie ZIMy też pływają pod Bahamami czy innymi "tanimi banderami"

        • 0 0

      • A pod jaką banderą pływa Elba?

        Problem tanich bander jest zjawiskiem szerszym. Co nie umniejsza "zasługom" naszych kolejnych rządów: patrz m.in. (ale nie tylko) ekstra-kompetentny minister gospodarki morskiej za poprzedniego rządu.

        • 4 0

    • dlatego, że mieliśmy 45 lat komuny

      • 4 0

  • Chinszczyzna. (7)

    Zabierać się stąd

    • 8 67

    • widzisz Paula (1)

      te twoje wszystkie "markowe" ciuchy za pare stowek zrobil Chinczyk za 10% tej wartosci.

      • 3 0

      • Błąd - Chińczyk zrobił je za 10% ceny. Wartość tych ubrań to właśnie te 10%.

        • 0 0

    • Droga Paulo! (1)

      chciałam zauważyć, że Maersk to duński operator kontenerowy. Nie wiem jak Elba ale Emma plywa pod duńską banderą i zostala zbudowana w duńskiej stoczni. Więc to chyba jednak nie Chińszczyzna :]

      • 0 0

      • ELBA koreańska

        • 0 0

    • i tak masz wszystko chińskie na sobie;) (1)

      • 16 0

      • mózg też

        • 1 0

    • statek jest koreanski kolezanko!

      • 3 3

  • Gdańsk i Gdynia to miasta portowe, więc z każdego dodakowego kontenera w porcie należy się cieszyć bo to daje zysk i stwarza nowe miejsca pracy!!!

    • 4 0

  • Pa, pa Gdynio !!!

    • 1 0

  • no szał, no

    tylko że DCT ma za małe dźwigi, żeby rozładować statek, więc go obracają nocą, bo to jedyne rozwiązanie, które pozwala na rozładunek.

    DCT ma wyśmienity PR -trzeba przyznać. Niestety tylko PR.
    Na świecie DCT nie jest rozpoznawany, jako ważny terminal kontenerowy na Pomorzu, a raczej jako hub Maerska. Jak się ten ostatni kiedyś wypnie, to i terminalu nie będzie.

    • 3 2

  • brawo za filmik (2)

    o wiele lepszy od internetowego DB

    • 11 0

    • Ktoś w tym filmiku...

      na siłę próbował otrzymać efekt Tilt-shift, ale marnie mu to wyszło...

      • 0 0

    • i dalej ma sumienie wątłe... kolejny raz moderator usunął post gdy wyjawiłem fakty

      • 0 0

  • KAPITAN TUSK

    A pan Premier dumnie pozuje dla fotografów na mostku kapitańskim , ale kasy na drogi dojazdowe nie daje.To jest chyba następny przykład diziałania na szkodę regionu i ogłupiania tych młodych i wykształconych.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane